تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : ۴۳۳۶۳۰
کبنا بررسی کرد

آیا «بانشی» ستاد کرونا را منحرف می‌کند؟ / تناقض آماری شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد / رئیسی، بانشی را مجبور به شفاف سازی کند ( + سند )

۸
۲
آیا «بانشی» ستاد کرونا را منحرف می‌کند؟ / تناقض آماری شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد / رئیسی، بانشی را مجبور به شفاف سازی کند ( + سند )
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد (شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد) به لحاظ شیوع کرونا وضعیتی قرمز دارند و بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت و درمان روند بستری بیماری کرونا در بیمارستان‌های معین کهگیلویه و بویراحمد افزایشی است. در استان کهگیلویه و بویراحمد به فرماندهی پرویز یزدان‌پناه و محمدمهدی بانشی، رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، تمام محدودیت‌های لازم در این استان اعمال شد، اما هنوز این استان در وضعیت قرمز قرار دارد و هر روز کرونا جولان بیشتری می‌دهد و کسی جلودار آن نیست. معلوم نیست در استان کهگیلویه و بویراحمد که تمام مکان‌های گردشگری و تفریحی آن بسته نگه داشته شده‌اند و پایانه مسافربری قوی ندارد، و از طرفی کارخانه‌های بزرگ، واحدهای تولیدی و پالایشگاه‌های بزرگی همانند پارس جنوبی هم ندارد، چرا و به چه دلیل باید در این شهر ترددها زیاد و وضعیت استان قرمز اعلام شود. سخت‌گیری‌های ستاد کرونا چرا جوابگو نیست. به نظر می‌آید بین آمارهای واقعی و آنچه که مسئولان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گویند اختلافات فاحشی وجود داشته باشد.
پایگاه خبری کبنا نیوز در یک گزارش خبری به تزریق واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و نوشت که بین آمارهای ارائه شده از سوی محمدمهدی بانشی با سامانه سیب مطابقت وجود ندارد. بانشی اعلام کرده بود که کل واکسن‌هایی که به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده از هر چهار نوع، 17 هزار و 152 دوز بوده که 10 هزار و 770 دوز آن تزریق شد. بنا بر مستندات موجود، جمعاً ۷۰۱۵ واکسن در سامانه سیب ثبت شده در صورتی که طبق ادعای محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۱۰۷۷۰ عدد تا روز (5 اردیبهشت ماه 1400) تزریق شده است. ۳۷۵۵ واکسن تزریق شده، چرا در سامانه ثبت نشده، در صورتی که واکسن‌ها همزمان با تزریق، آنلاین باید به ثبت برسند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000433/nf00433630-1.jpg
علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در نامه‌ای از معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته که با توجه به مغایرت آماری بین واکسن کووید 19 ثبت شده در سامانه‌های (سیب و...) و آمارهای شفاهی نتیجه را کتباً گزارش دهند و نوشته که تدوام این روند به هیچ وجه قابل قبول نیست و فرد خاطی باید پاسخگوی نهادهای قانونی باشند. بعد از نامه رئیسی، محمد مهدی بانشی که روز گذشته کبنا را متهم به مشوش کردن فضای جامعه کرد، نامه‌ای به روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نوشت و با آنها در باب تناقض آماری سخن گفت و تاکید کرد تا روز شنبه اطلاعات آمار تزریق واکسن کرونا را به او گزارش دهند.
تزریق واکسن کرونا در شهرستان گچساران قصه تلخ‌تری دارد که به زودی در گزارش جداگانه‌ای به آن می‌پردازیم.
 

محمد مهدی بانشی گویا در ارائه آمارهایش دقت لازم را ندارد، آمارهای او، ستاد کرونا و خدای نکرده شاید استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان فردی که باید تصمیم نهایی را بگیرد، منحرف می‌کند.
بانشی در صحبت‌هایش در حضور جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان به آمار و ارقامی اشاره کرد که نیاز به واکاوی بیشتر و تحلیل کارشناسی دارد. او اذعان می‌کند که ۱۲ هزار و ۱۶۷ واحد صنفی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از حد انتظار بازدید انجام گرفت و به این اشاره می‌کند که ۶ هزار و ۴۶۱ مورد به مراجع قضایی معرفی و برای سه هزار و ۱۲۰ مورد رأی صادر شده است.
بانشی در خصوص پلمپ اماکن عمومی و مواد غذایی متخلف گفته است که رتبه سوم کشوری متعلق به دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و او هیچ اشاره‌ای به بازه زمانی این آمارها نمی‌کند و تنها به همین جملات بسنده کرده است.
هر چند در خصوص صحت آمار و نحوه گردآوری آن صحبت‌ها بسیار است و فعلاً قصد نداریم به آن ورود کنیم، اما به فرض درست بودن آمار ارسالی به وزارت و مبنا قرار دادن آن در جلسه ویدیو کنفرانس معاونین بهداشت وزارت رنکینگ دانشگاه‌ها از نظر تعداد اخطاریه صادر شده و تعداد پلمپ آمده که مستندات آن به دست این پایگاه خبری رسیده است. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تنها در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۶ پلمب داشته و رتبه سوم را در این هفته در بین دانشگاه‌های کشور داشته است و از ابتدای طرح تا کنون کلاً ۶۷۰ پلمب داشته و رتبه ۲۱ را در بین دانشگاههای کشور داشته است. و از نظر اخطاریه صادر شده در هفته دوم فروردین با ۱۰۴ اخطاریه رتبه ۴۳ را در بین دانشگاههای کشور دارد. این در حالی هست که طبق همین آمار در هفته دوم فروردین ۱۴۶ مورد پلمپ گزارش شده است! یعنی ۴۲ مورد از پلمپ‌ها بدون اخطاریه پلمپ گردیده‌اند؟ (تناقض آماری که با فرآیندها مطابقت ندارد) و از ابتدای طرح تا کنون با ۲۷۴۰ اخطار رتبه ۴۳ را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرده‌اند. همانگونه که همگان می‌دانند در رسیدگی به تخلفات بهداشتی اصول کار بر آموزش، اطلاع رسانی و هماهنگی با امور صنفی و دستگاه‌های اجرایی می‌باشد و نظارت‌های مستمر همراه با آموزش جزو اولویت‌های اول بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی صدور اخطاریه و معرفی به تعزیرات و مراکز قضایی و آخرین مرحله که معمولاً با انجام مراحل قبل تعداد کمی نیاز به تعطیلی و پلمپ خواهند داشت، پلمپ واحد صنفی و یا اماکن عمومی انجام می‌گیرد.


 بنابرین اولاً کسب رتبه پلمپ نه تنها افتخار نبوده بلکه یک شاخص منفی بوده و نشانه این است که در بازدید مستمر، آموزش و اطلاع رسانی و هماهنگی بین بخشی وظایف یا بدرستی انجام نشده و یا بی کیفیت بوده‌اند. متاسفانه معاون بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با فرافکنی و جابجایی آمار قصد دارد، عملکرد را خوب جلوه دهد تا نقاط ضعف پنهان بماند. مقایسه آمارها و اظهارات وی اشتباهات متعدد آماری وجود دارد در این شرایط کرونا قصد گیر سه پیچ نداریم، ولی از آنجایی که استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از خوزستان جزو استان‌های اولی بود که وارد پیک چهارم شده و استانهایی که بعد از ما وارد پیک چهارم شده‌اند بخاطر اقدامات به موقع و کارشناسی در حال تبدیل شدن به روند نزولی هستند، ولی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان روند صعودی را در بستری‌ها نشان می‌دهد و متاسفانه معاون بهداشتی با عدم ارائه دقیق تحلیل و آمارها، اعضای ستاد کرونا را از انجام تصمیمات درست و به موقع، ممکن است، منحرف نماید. پایگاه خبری کبنا نیوز به ناچار این موضوع را برای درک بهتر شرایط تحلیل کرده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد جزو اولین استان‌های بود که وارد پیک چهارم شد و استانهایی که در حال سیر نزولی هستند، استان‌های بزرگتری بودند که بعد از کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک چهارم شدند. در صورتی که کهگیلویه و بویراحمد نه مترو، نه اتوبوس رانی، نه بازار بزرگ و سرپوشیده و... ندارد، همچنین این استان نه استان مرزی و نه استانی که صنعتی و شاهراه عبور و مرور دیگر استان‌ها باشد، است. تنها در مراسم خاکسپاری با خیلی استانهایی که در حال نزولی هستند فرهنگ مشابه‌ای دارد. اما متاسفانه کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد می‌تازد. آقای بانشی لطفاً با مردم صداقت داشته باشید و واقعیت‌ها را بیان کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا جان؛
شما با جماعتی سروکار دارید که استاد.هستند!
کسانی هستند که در سال ۸۴ برنج تاریخ گذشته را در گچساران بین مردم مظلوم توزیع کردند! برنجی که قرار بود دریا ریخته شود!
کسی که بنگاه داری در گچساران داشت ،...
سید
Iran, Islamic Republic of
بابا یزدان پناه
Iran, Islamic Republic of
درود عالی بود شهامت داشتی عین واقعیت را گفتی متشکرم کبنا
بهداشت
Iran, Islamic Republic of
کدوم مدیر شهرستان ازش حساب می برد معاون بهداستی را در حد یه مرکز جامع سلاامت کرده البته هیچ چیزی از این استان براش مهم نیست وبراش هم ای استان مهم نیست
Hamshahri
Iran, Islamic Republic of
سلام.همه جای کشور هر مدیری در توزیع و تزریق واکسن کرونا تخلف کرده با لغو ابلاغ و توبیخ مواجه شده اما استان ما انگار نه انگار
تخلف بهداشت در توزیع واکسن بین پرسنل ستادی بجای بیماران خاص و صعب العلاج و مسن از یکطرف،عدم تطابق آمار رسمی با میزان تزریق ازطرف دیگر و تخلفات///در تزریق واکسن به خویشاوندان و ارایه آمار و قراردادهای ازطرف دیگر همه نیاز به برخورد ازسوی مراکز نظارتی دارد.متاسفانه چرخه ی بررسی تخلفات و شکایات در استان ما معیوب است و شکایات مردم و پیگیری تخلفات به نتیجه نمیرسد.لطفا دادستان محترم ورود پیدا کند و دستور بررسی دهد...
Iran, Islamic Republic of
قطعا یه ریگی تو کفششه کبنای عزیز پیگیری و متخلفان را رسوا کن
Iran, Islamic Republic of
کمایی جان چرا ماجرای واکسن را پاک کردی؟
کاووس
Iran, Islamic Republic of
سلام با عرض معذرت خودت دنبال معاملات هستی که از آقوام درجه یک خودت را سرکار بزاری چرای می خواهی با آبروی دکتر روشنفکر بازی کنی کاری که سعادت محمدی با زارعی کرد تو هم دنبال همان کار هستی ..
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1