تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۳۶۶۵۱
یادداشت ارسالی؛

انتخاب کارگزاران دولت سیزدهم و آغاز فصل جدید

۱
۱
انتخاب کارگزاران دولت سیزدهم و آغاز فصل جدید
کبنا ؛رحمان سعیدی در یادداشتی نوشت: خارج از تعارفاتی که مرسوم ابتدای دولت‌ها است، اما واقعیت آن است که در لیبرال‌ترین کشورها هم با آمدن دولتی و رفتن دولت دیگر، کارگزاران به صورت عمده دچار تغییرات می‌شوند.
بنابراین اینکه از دفتر آیت الله رئیسی با چند نفر از جریان مخالف تماس گرفته شده است و نظر آنها را جویا شده‌اند، هرگز به معنای اینکه قرار است در حرکت جدید، از افرادی ناهماهنگ و مسبب وضعیت موجود استفاده شود، نیست.
اما آنچه در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می‌شود، شبیه طنزی است که نشانگر عدم درک پیام ۲۸ خرداد از سوی برخی عناصر و جریان‌های ناهمسو است.
بالاخره دولت جدیدی آمده است و قطعاً باید کارگزاران جدیدی به خدمت گرفته شوند. در این میان، در استان کهگیلویه و بویراحمد که مسائل قومیتی غالب بر جریان‌های سیاسی است کار سخت‌تر می‌شود.
 در بین مراجع سیاسی تاثیرگذار در انتخاب کارگزاران دولت آینده، نمایندگان مجلسی که با آرا قومیتی موفق شده‌اند کرسی بهارستان را تصاحب کنند، مشکلات بیشتری دارند. اینکه چگونه عناصر اصلاح طلب طرفدار خود را از لیست‌های پیشنهادی حذف و از سویی رضایت آنها را هم در ادامه مسیر جلب کنند دغدغه جدی برای آنها در دولت رئیسی خواهد بود. مقاومت‌ها و مطالبه گری های جدی که نسبت به استفاده از این عناصر، از سوی دولت انقلابی و رقبای محلی آنها هم صورت می‌گیرد هم کار را سخت‌تر می‌کند.
لذا نیروهای غیر همسو و اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد باید به جای امیدواری به تداوم حضور و نفوذ خود، خود را برای شرایط طرد و در بهترین شرایط حداقلی آماده نمایند، نه اینکه با نگارش برخی متن‌های توهم آلود آینده‌ی رؤیایی را برای خود تصویرسازی کنند و در نقش مطالبه گر جریان انقلابی ایفای نقش نمایند. بنابراین به نظر می‌رسد که آنچه این دوستان تاکنون دیده‌اند، نسیمی بیش نبوده است و چند صباحی نمانده است تا طوفان تغییرات آغاز گردد. چمدان‌ها را ببندید و متن‌های سخنرانی را برای زمان دگر بگذارید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفست آقای سعیدی
حرف همه همینه
همیشه همین بوده
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1