تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۴۳۹۵۰۲
کبنا گزارش می‌دهد

آقای موحد؛ قصه مردم پهنک غصه دارد! / در خواست روستای محروم پهنک از استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مجلس

۴
۱
آقای موحد؛ قصه مردم پهنک غصه دارد! / در خواست روستای محروم پهنک از استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مجلس
کبنا ؛روستای محروم پهنُک شهرستان بهمئی، قصه پر غصه‌ای که کسی آن را نمی‌شنود. مردم روستای پهنُک از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه حجت‌الاسلام سید محمد موحد خواسته‌اند که آنها را دریابند و چاره‌ای برای مشکلات‌شان بیندیشند.
به گزارش کبنا، (22 شهریور ماه 1400) گروه سلامت و امدادی ستاد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور شایان نادری مدیرکل این ستاد، فیض الله آذرفر مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ساداتی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ رضایی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی و محلی به منطقه محروم پهنک شهرستان بهمئی سفر کردند. از یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا روستای پهنُک بهمئی که یکی از محروم‌ترین مناطق ایران و این استان به شمار می‌رود، حدود 350 کیلومتر مسافت دارد. برای طی مسافت 12 کیلومتری این مسیر (یعنی از بخش ممبی تا روستای پهنُک) حدود 3 ساعت زمان می‌برد. جاده‌ وضعیت بغرنجی دارد و هر کس در این مسیر قرار گرفت، تنها رویایش رسیدن به جاده آسفالته می‌شود. باید در این به ظاهر جاده قرار بگیری تا درد مردم روستای پهنوک را متوجه شوی. وقتی با مردم پهنک پیرامون جاده وارد صحبت می‌شدم، هم زبان شکر داشتند و هم زبان گلایه. مردم پهنک از نظام اسلامی به جهت خدمات قدردانی می‌کردند، اما وقتی بحث جاده می‌شد، دل‌شان پُر از درد و آه بود. آنها قصه پرغصه جوانی را برایم بازگو کردند که ناگهان بیمار می‌شود، اما به دلیل اینکه به موقع به مراکز درمانی نرسیده بود، جانش را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

پهنک؛ آخرین نقطه بهمئی در محرومیت می‌سوزد / ترک تحصیل دختران و پسران پَهنُک عادی شد / فریاد مردان روستا: مسئولان اینجا جاده ندارد، آب ندارد، برق ندارد، گاز ندارد! / این گره کور را باز کنید / آقای رئیسی مردم پهنک را شما دریابید

پهنک؛ دوازده کیلومتر تا فقر مطلق

   
فیلم) درد مردم پهنک شهرستان بهمئی چیست؟
 
قصه مردم پهنک غصه دارد. غصه‌ای که بعضی مسئولان پُرطمطراق بهمئی و استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور در این سال‌ها نشنیدند و یا نخواستند که بشنوند. البته نباید از دایره انصاف خارج شد و باید به مسئولانی که خاک پهنک و رنج مردم این دیار را ولو برای لحظه‌ای بر تن‌شان نشسته، دستمریزاد گفت.
به گزارش کبنا، به گفته اهالی روستای پهنُک، تمام مصیبت‌هایشان ناشی از نداشتن جاده‌ای هموار برای هموار کردن مشکلات زندگی‌شان است. جاده‌ای که عامل بدبختی نوجوانان و جوانان این منطقه شده و آنها را از تحصیل باز نگه می‌دارد.
به گزارش کبنا، در این میان؛ تیم ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره)  که شامل؛ پزشک، دندانپزشک، مشاور بهداشت و دامپزشک بود به منطقه محروم پهنک شهرستان بهمئی سفر و به اهالی این منطقه خدماتی در زمینه سلامت ارائه نمود.
همچنین این گروه به دامداران خدماتی نظیر واکسیناسیون دام و آموزش برای نگهداری بهتر از دام و طیور ارائه داد. بین دامداران مکمل‌های غذایی و داروهای لازم برای تزریق به دام توزیع شد.
تیم پزشکی که در این سفر حضور داشتند، مردم منطقه پهنک را در مقابل بیماری کرونا واکسینه کردند. همچنین بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین مردم این منطقه توزیع شد.
به گفته شایان نادری مدیرکل ستاد اجرائی استان کهگیلویه و بویراحمد خدماتی به ارزش 400 میلیون تومان به مردم منطقه ارائه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شادمان
Iran, Islamic Republic of
مر م عزیز پهنک غیراز استاندار کاری کند وگرنه نمایند مال منطقه خاص است از طرف نمایند به فکر خیار باشید خربز آب است
Iran, Islamic Republic of
مگر ۲۰ سال نماینده همین منطقه نبود آقای موحد چکاری کرد که حالا پهنک را آباد کند آخ وبختمون
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
مردم خوب بهمئی هیچ نمایندای مثل حاج عدل نبود پشمان هستم که رای به موحد دادیم باید صبر کنیم تا این دوسال تمام شود یادتان هسن در نطق سخنرانی در لیکک می فرمودند باید رئیس مجلس شوم حالا کجاست
باران
Iran, Islamic Republic of
بچسب به این استاندار خودت را خسته نکن درود بر سیدناصر حسینی مرد شجاع در در طول ۲۰ روز خدمت استاندار انتخاب کرد آقای موحد شما چکار کردید
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1