تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۴۵۶۲۷
در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد؛

مصلح: سوگند یاد می‌کنم مأموریتم را به نحو احسن انجام دهم / فرهادی: سرمایه استان، نیروهای متخصص آن است

۵
۱
مصلح: سوگند یاد می‌کنم مأموریتم را به نحو احسن انجام دهم / فرهادی: سرمایه استان، نیروهای متخصص آن است
کبنا ؛
صبح امروز (19 اسفند 1400) آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رابعی مدیر کل حوزه آبریز کارون وزارت نیرو و حاجی‌زاده معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد  برگزار شد.
در این آیین آرش مصلح به عنوان مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویر احمد معرفی و از خدمات رسول فرهادی مدیرعامل پیشین آب منطقه‌ای تقدیر به عمل آمد.
فرزاد رابعی مدیر کل حوزه آبریز کارون وزارت نیرو در این آیین بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های پربارش کشور است. در دوره خشکسالی یک دهه گذشته با تنش آبی مواجه بوده‌ایم. ما باید به سمت توسعه متوازن و پایدار پیش برویم.

وی گفت: اقدامات دولت در این خصوص از سال گذشته رویکرد مدیریت آب کشور با استقرار حوزه‌های آبریز در وزارت نیرو شکل گرفته است. در سال گذشته مدیریت حوزه‌ها استقرار پیدا کرد. هدف از این کار یک گام اولیه است برای رسیدن به حکمرانی آب. این اتفاق هر چند که در ماه‌های پایانی دولت قبل شکل گرفته اما با استقبال دولت جدید و تأکیدی که وزیر داشتند و شعارهایی که مطرح کردند این مسر ادامه پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: من مطمئن هستم که با مدیریت حوزه‌ای هر چند ابتدا مشکلاتی وجود دارد، اما در آینده به نقاط روشنی خواهیم رسید. راه ما برای برون‌رفت از مشکلات و نیل به حکمرانی مطلوب آب کشور، ادامه همین مسیر است.
رابعی عنوان کرد: وزیر روی سه موضوع تأکید داشتند: شفافیت، عدالت و مشارکت. وزیر این سه موضوع را همواره در تمام جلسات مطالبه دارند.
وی گفت: آب موضوعی فرابخشی است و همه باید در رفع مشکل آب مشارکت داشته باشند. تمام تلاش این است که همه دستگاه‌ها در شورای هماهنگی حوزه آبریز حضور داشته باشند تا انشاالله این مشارکت شکل بگیرد و نتیجه شفافیت و مشارکت، عدالت خواهد بود. مطالبه‌گری هم در این خصوص شکل خواهد گرفت و نهادهای مردمی در تنظیم تصمیمات حاکمیتی مؤثر خواهند بود.
وی گفت: اقداماتی که در وزارت نیرو در بخش آب دنبال می‌کنیم. ادامه برنامه‌های گذشته با تأکید بر این سه محوری است که به آن اشاره کردم.
رابعی اظهار داشت: تولید داده و شبکه سنجش از مهمترین اقداماتی است که باید بهتر از گذشته آن را انجام دهیم. در ساماندهی رودخانه‌ها، حفاظت از حریم رودخانه‌ها نیز همه دستگاه‌ها باید کمک کنند. حفاظت از منابع آب زیرزمینی، پایش کیفی منابع آب، توجه به مباحث زیست‌محیطی و اولویت بندی طرح‌ها و پروژه‌های آبی نیز در دستور کار قرار می‌گیرند.
وی در پایان گفت: یکی از این پروژه‌ها سد تنگ سرخ بشار است. اعتبار لازم و مجوزهای لازم دیده شده است. اخذ ماده 56 هم برای این طرح هم انجام شده است.
حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین اظهار داشت: مراسم تودیع به معنای خداحافظی نیست، بلکه انتقال خدمت از سنگری به سنگر دیگری است. تودیع را به معنای سپردن امانت باید بدانیم. مسئولیت در جمهوری اسلامی یک نعمت است.

وی گفت: در بحث زیرساختی، پروژه‌های ماندگار، نام نیک است.
حاجی‌زاده گفت: استانی که منبع آب در کشور است، در تابستان گذشته با تنش آبی روبه رو شده است.
وی اظهار داشت: سد تنگ سرخ ماحصل حرکتی جدی در مدیریت آب کشور و استان بود. همه کمک کردند و این کار جمعی صورت گرفت. سدی که در پی کمتر از یک سال و نیم گذشته، پیشرفت فیزیکی آن به 40 درصد رسید.همه همکاری کردند تا این کار بزرگ انجام شد.
حاجی‌زاده اضافه کرد: ما باید عدالت آب را که جز سیاست‌های نظام و دولت است در نظر بگیریم. اولویت اول تأمین آب شرب است. ما نباید در این استان مشکل تأمین آب شرب داشته باشیم.
وی عنوان کرد: پروژه‌های آبرسانی راکد مانده بود؛ غیر از پروژه امامزاده جعفر، بقیه پروژه‌ها تعطیل بودند. اما بسیاری از این پروژه‌ها فعال شدند. هر چند معارضین زیادی وجود داشتند، اما این پروژه‌ها فعال شدند. یک سری پروژه هم تعریف شدند.
وی در پایان گفت: اولویت اول ما در پروژه‌های عمرانی استان، بحث آب است.
رسول فرهادی مدیر عامل پیشین آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: آنچه که سرمایه اصلی در این استان است نیروهای متخصصی است که در این استان تلاش می‌کنند. یکی از مسائل مهم بحث برنامه‌ریزی بود که در قالب سند سازگاری با کم‌آبی در سال 1399 تهیه شد. تنها استانی هستیم که این برنامه در آن مصوب شد.

فرهادی گفت: یکی از الزامات ما بحث مجوزهای زیست‌محیطی طرح‌ها بود که مجوز زیست‌محیطی سد تنک سرخ اخذ شد و بحث تأمین مالی آن انجام شد.
وی ادامه داد: در خصوص مجوزه ماده 23 سد سقاوه اقدامات بسیار خوبی انجام شد. در خصوص بحث تخصیص منابع آن، کارون، جراحی و زهره نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.
فرهادی عنوان کرد: در دو سال گذشته حدود صد هکتار آزادسازی حریم رودخانه‎‌ها را داشته‌ایم. در انسداد و شناسایی و جلوگیری از چاه‌های غیرمجاز نیز اقدامات خوبی داشته‌ایم.
وی گفت: در حوزه برنامه‌ریزی بحث ارتقای زیرساخت‌های فناوری شرکت را داشته‌‍ایم؛ بخش خصوصی را به عنوان مشاور ارزیاب به کمک آوردیم؛ حل معارضات اجتماعی و تملک طرح‌ها نیز از جمله اقدامات خوب ما بوده است.
تجهیز بخش خدمات عمومی شرکت، مدیریت بحران‌های اجتماعی در بحث سد تنگ سرخ و سد آبریز و جلب مشارکت ذینفعان نیز از دیگر اقدامات ما بوده است.
آرش مصلح مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در آیین معارفه خود بیان کرد: از اعتمادی که نظام جمهوری اسلامی به بنده داشتند تشکر می‌کنم. به اعتقاد من مسئولیت و پست، یک مأموریت است.
وی گفت: الأن من به جای تشکر و تبریک، تعهد می‌دهم و سوگند یاد می‌کنم این مأموریت را به نحو احسن انجام دهم.
مصلح گفت: آب یک پروسه است و همه پروژه‍‌ها دستاورد نظام است.
مصلح اظهار داشت: یازده همکار از نظر شاخص‌های مدیریتی از من قوی‌تر بودند. اما برآیند نظام انتخاب من بود.
مدیر عامل جدید آب منطقه‌ای عنوان کرد: مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد یک مدیریت فرااستانی است و این افتخار است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی من، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.
مصلح دیگر برنامه‌های خود را اینگونه بیان کرد: رویکرد مدیریت حوزه‌ای؛ برای من تأمین آب خوزستان کمتر از تأمین آب دیشموک اهمیت ندارد. سازگاری با کم‌آبی، استفاده از انرژی پاک، مشارکت مردم، ذینفعان، مردم و رسانه.
وی با تشکر از رسانه‌های استانی گفت: رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد تحلیل‌پرداز هستند و فقط خبرنویس نیستند؛ انشاالله به طور رسمی از رسانه‌ها استفاده می‌کنیم.
مصلح در پایان عنوان کرد: ولایتمداری، عدالت‌مداری و مردم محوری را هر مدیر باید سرلوحه خود قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سینایی
Iran, Islamic Republic of
بسلامتی ...
ان شاالله دکتر مصلح عزیز همچون گذشته موفق و پیروز و سربلند باشند..
India
اینهمه مجوز صادر کردین و ول کردین به امان خدا و هرکسی هر طوری دلش میخواد آب برداشت می کنه بدون توجه به میزان و دلیل و محصول و بخصوص برنج کاری و پرورش ماهی ها، حداقل تعهداتی که در مجوزها نوشتید را پیگیری کنید که افراد انجام بدن و در زمان تمدید ها بیشتر پیگیر انجام تعهدات باشید همه چیز خود به خودت درست میشه تخصص زیادیم نمیخواد.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه خیلی دنبال تاج گردون هم گشتی
امیدی
Iran, Islamic Republic of
اگه اداره جهاد و کشاورزی را پذیرفته بودی بهتر بود .در اموراب نیروهایی بودند و خیانت شد در انتخاب رئیس جهاد و نابودی آن تا همیشه به زنگ میخورد
اشنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا فرهادی اب منطقه ای را بدبخت کرد کی ب این اقا مسولیت داد
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
جراحي ارزي در اختيار پاستور

جراحي ارزي در اختيار پاستور

​​​​​​​بدين‌ترتيب درحالي‌كه از ماه‌ها پيش نيز هر گاه بحث از حذف ارز ترجيحي به درازا مي‌كشيد ...
1