تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۴۴۷۸۱۲
در پی اقدام غیراخلاقی انتشار فایل خصوصی اشخاص در استان؛

سرداران سلامت را بازیچه متاع دنیوی و منافع سیاسی نکنید

۲۴
۰
سرداران سلامت را بازیچه متاع دنیوی و منافع سیاسی نکنید
کبنا ؛
أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى؛ آیا او ندانست که خدا (اعمال زشتش را) می‌بیند (و از او روزی انتقام می‌کشد)
صدایی منتسب به محمد غلام‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در فضای مجازی منتشر شده که حرف و حدیث‌هایی را در پی داشته است.
از نحوه پخش و به‌کارگیری این فایل صوتی روشن است که سناریو از پیش تعیین شده و هدف از انتشار آن، آسیب زدن به وجهه نخبگان این استان است. چرا که روشن است این گفت‌وگوها در یک نشست خصوصی طرح شده و انتشار آن علاوه بر اینکه عملی غیرقانونی، غیرانسانی و غیراخلاقی است، شرعاً نیز غیرقابل قبول است. باید گفت اگر این فایل واقعیت داشته باشد و متعلق به غلام‌نژاد باشد، اشتباه بزرگی است که این مدیر انجام داده است. اما اشتباه بزرگتر این است که از اعتماد او سوءاستفاده شده است.
گویا در این فایل صوتی اشاره‌هایی به دکتر جاودان سیرت رئیس اسبق بیمارستان شهید جلیل شده است. با اینکه این گفت‌وگو کاملاً شخصی و در فضایی کاملا خصوصی اتفاق افتاده است، نمی‌توان در مورد محتوای آن صحبت چندانی کرد. اما نکته مهمتر پیامدهای اجتماعی و سیاسی انتشار چنین فایل‌هایی است.
بر همه روشن است که غلام‌نژاد و جاودان سیرت هر دو از سرداران نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد هستند. سرداران سلامت نیز از سرمایه‌های فرهنگی و معنوی هر جامعه هستند و تخریب آنها در نهایت به تخریب کل جامعه می‌انجامد.
جاودان سیرت یکی از سرمایه‌ها در استان است که در دوران شیوع کرونا بیشترین تلاش را برای نجات جان مردم کهگیلویه و بویراحمد از گزند ویروس کرونا صورت داد. خاطره اقدامات او هیچگاه از حافظه جمعی و تاریخی مردم این استان زدوده نخواهد شد. همانطور که غلام‌نژاد نیز یکی از سرمایه‌های فرهنگی و علمی در این استان است که با ورود به دانشگاه، بیشترین تلاش را در جهت بازگرداندن آرامش به دانشگاه از او دیدیم و البته تلاش‌های غلام‌نژاد در سنگر مبارزه با کرونا قابل کتمان نیست.
منتشرکنندگان چنین فایل‌هایی که با اهداف سیاسی و منفعت‌طلبانه اقدام به تخریب این چهره‌ها کرده‌اند، بیش از هر چیز باعث سیاسی شدن نظام سلامت و آسیب به سلامت عمومی جامعه می‌شوند. پیامد چنین اقداماتی در وهله اول آسیب به اعتماد عمومی را در پی دارد. در پی انتشار چنین فایل‌هایی بیش از همه اعتماد عمومی شهروندان به نهادهای اجتماعی و سیاسی از بین می‌رود. انتظار این است که به خاطر منافع سیاسی و اهداف دنیوی، اعتماد عمومی در جامعه را از بین نبریم. چرا که اعتماد شیرازه اصلی یک جامعه است و در نبود آن دیگر نمی‌توان از پدیده‌ای به نام جامعه سخن گفت.
هر چند که می‌دانیم دستگاه‌های نظامی، قضایی و امنیتی همیشه در این صحنه‌ها پیشقدم بوده‌اند، اما در این وضعیت خاص انتظار داریم این دستگاه‌ها با منتشرکنندگان این فایل‌ها به جد برخورد کنند و گزارش آن را به صمع و نظر افکار عمومی نیز برسانند تا بار دیگر شاهد تکرار چنین اقدامات ناصوابی نباشیم؛ چرا که تکرار آن علاوه بر آسیب به نظام سلامت، ممکن است در آینده دامن کل دستگاه‌های مدیریتی را نیز بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دکتر جاودان سیرت فردی است ایثار گر که امتحان پس داده و در دل مردم جا دارد اون موقع که حتی پدر از فرزندان خود دوری می‌کرد و اوج وحشت بدلیل کردنا دنیا را فرا گرفته بود دکتر جاودان سیرت واقعا مدیریت خوبی را به نمایش گذاشته است درود بر این مرد دوست داشتنی
هادی
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر که چوب خدا صدا نداره وقتی فهمیدم که خانم معاون خوشحال شد و باز هم شکر که شاهد آن نیشخنده خانم دکتر (ر_م)را با غلام نژاد روبرو خواهم کرد
حقگو
Iran, Islamic Republic of
هرکی لود دمش گرم ،من راضی جاودان راضی غلام هم راضی گور پدر ناراضی
انسانیت
Iran, Islamic Republic of
از انسانیت به دور است کسی که ضبط صدا میکند و از کارمندان که مثل خانواده هستند فیلم میگیرد
از حیا به دور است این افراد انگشت شمار
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هر کسی که فایلیو‌‌ پخش کرده کار خیلی خوبی انجام داده
اگه کسی بخواد به کسی چیزی بگه باید روبرو ویا شفاف بگه نه اینکه پشت سر کسی بگی بعدش هم بترسی
که من گفتم به نه نگفتم
این فضای مجازی حسنش اینه که تمام حرکات افراد بخصوص مسوولان بر ملا میکنه
Iran, Islamic Republic of
واقعا عجیب است !
یک نفر در جمع چند نفره ، به فرد دیگری که در اون جلسه نیست، توهین بکنه ، افترا بزنه و بعد کسی که صدای اون فرد رو پخش کرده، متهم اصلی معرفی بشه !!!!
بهتره رئیس دانشگاه تا دیر نشده و قبل از هرگونه اقدام قضای علیه وی ، از دکتر جاویدان سیرت رسما عذرخواهی گنه
Romania
همه ی این فتنه ها زیر سر باند طایفه ای. است که علوم پزشکی را جایگاه طایفه ی خاص و خانوادگی قرار داده بودند و از این که جایگاه سلامت به اهلش رسبده،تلاش می کنند به هر نحوی تفرقه و اختلاف افکنی کنند بین سرداران سلامت.
دستگاههای نظارتی و امنیتی باید سرچشمه و سرمنشا این فتنه گری و نفاق را که هدف فقط تخریب رئیس جدید علوم پزشکی با هر ترفندی است،شناسایی کنند و با معرفی به دستگاه قضا،عدالت را در موردشان اعمال کنند.
آن از بحث تابلوی مرکز هسته ای بیمارستان امام سجاد(ع) و این هم از این فایل صوتی؛این باند طایفه ای به شدت دارند می سوزند و تخریب شان ره به جایی نخواهد برد.
خودم
Iran, Islamic Republic of
من که طرفدار اونا نیستم ولی فعلا که کار اونا از این آقای به اصطلاح دکتر بهتره
یسبیب
Iran, Islamic Republic of
متن خودت چندبار مطالعه کن واقعا دیدت کم است کسی حق ندارد به هیچ کسی بی احترامی کند ا..
من
Romania
فقط تاسف خوردم که سکان سلامت مردم بدست کی افتاده
دنا
Iran, Islamic Republic of
اولا از اینکه بیان چنین ادبیاتی از زبان کسی که در جایگاه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بسیار سخیف و ناپسند است شکی نیست ، اما جناب دکتر جاودان سیرت باید مراقب باشد که در جنگ زرگری و باطل بین رئیس دانشگاه و نماینده قبیله گرا قرار نگیرد و مهره آچمز بین این دو نباشد .
جنگ قبیله ای بین آنها را بگذارد برای خودشان !!
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جاودان سیرت بزرگ سیرت
ناشناس
Romania
باسلام دکتر های دندان پزشکی که در دهدشت مطب شخصی دارند درمانگاه دولتی الغدیر دهدشت شیفتی هستند مردم محروم به جای درمان آنها به مطب های شخصی خودشان هدایت می کند
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد اگه راست می گه اون کسانی را که ساختمان سازمانی دانشگاه را پاتوق و منزل شخصی خودشون کرده اند بیرون کنه تا معلوم بشه که اجازه سوء استفاده از بیت المال را به احدی نمیده و همه باورش کنن.
علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
در تقسیم بندی علوم پزشکی سهم سید ناصر است.
اگر هم غلام نژاد عوض شود ایشان شخصی دیگر را تعیین می کنند.
روشنفکر آموزش و پرورش را برداشت و موحد دانشگاه یاسوج را...
Iran, Islamic Republic of
کرو په ای سردارل کوچو بیین؟!
کرونا در استان ک ب بدترین کشور بود گول اون آمارهای ساختگی و تعارفات را نخورید.
Iran, Islamic Republic of
از جناب دکتر شجاع و نترس جناب غلام نژاد بی نهایت سپاسگزاریم که ویرانه ای که تحویل گرفته دارد سر و سامان می دهد و از لژ خانوادگی طایفه ای خاص علوم پزشکی را ازاد کرد و اما از ایشان استدعا داریم در اولین فرصت از جناب دکتر عزیز جاودان سیرت دلجویی کند به حق جاودان سیرت حق بزرگی به گردن مردم استان دارد
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلام نژاد هر چه هم بد باشه جلوی طمع طایفه ای را گرفته
بویراحمد عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
اولا غلام نژاد کمترین تلاشی در جهت مبارزه با کرونا نداشت و حاصل تلاش او در مبارزه با کرونا در درمان دکتر زارع را دیدیم که باعث مرگ ایشان شد و بسیاری دیگر از بیماران بستری که توسط غلام نژاد مورد معاینه بودند و عاقبی جز سینه خاک نداشتند این از نخبه بودن غلام نژاد که بر همگان آشکار و مبرهن است.
دوم اینکه کسی منکر بی اخلاقی منتشر کننده فایل صوتی نیست اما این باعث نمیشه که ما از نفس کار و گوینده این فایل یعنی غلام نژاد با این رفتار در این فایل صوتی، چشم پوشی کرده اونو مبرا از خطای نابخشودنی کنیم گو اینکه این نوع صحبتهای بیمار گونه بار اول غلام نژاد نبوده و پیشتر به دیگر نخبه استان دکتر نیک اقبالی بوده است و چون برخوردی از جانب مردم بویراحمد با این فرد نشد با اطمینان خاطری توهین به بویراحمد رو روتین رفتاری خود کرد. ایشان با این نوع تخریب نخبگان استانی حتی در خفا، نشان داد فاقد اخلاق و منش است و لایق پست مدیریت، حتی در حد و اندازه یک نانوایی نیست تا چه رسد به دانشگاه استان..
سوم اینکه خود غلام نژاد بهتر از هرکسی میدانداین سخنان سخیف رو در کجا و نزد چه کسی بیان کرده است مگر اینکه در طول این مدت با هر کس نشست و برخاست داشته چنین گفته باشه که دیگه در اونجا کسی که اوج حقارت و گذرانده منتشر کننده فایل نیست بلکه خود غلام نژاد است که بواسطه ( هدایتخواه) که تنها بواسطه قرابت فامیلی
حامی ایشان بوده.. نتیجه آنکه بانی سخنان سخیف و توهین به بویراحمد رو نمیشه به دلیل انتشار فایل صوتی مبرا از گناه و خطا دانست اگر چه همانگونه که بیان شد اگر اصحاب رسانه بدنبال ضبط کننده و منتشر کننده فایل هستند از غلام نژاد بپرسند که تو این سخنان رو در نزد چه کسی یا کسانی بیان داشته ای.... ساده تر از این میخواهید که بانی سخنان سخیف خود منتشر کننده ان سخنان رو معرفی کنه....؟
از استاندار هم ولایتی جناب غلام نژاد میخواهیم تا آرامش بویراحمد به تنش و درگیری منجر نگشته رو عزل کنه که به یقین هر گونه اتفاقی محتمل و تبعات ان متوجه شخص استاندار دوست و هم ولایتی غلام نژاد خواهد بود.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا اینهمه از غلام نژاد جانبدارانه طرفداری میکنی.. اگر تخلف اداری کنه ماست مالی میکنی اگر تخلف اخلاقی بکنه اونو مبرا و منتشر کننده رو گناهکار محض میدونی و تازه مدال نخبگی به غلام نژاد در کنار دیگر نخبگان بویراحمد میدی.. اینهمه وابستگی تنها به دلیل هم ولایتی بودن با غلام نژاد، رسالت رسانه نیست و خودتون رو با طناب پوسیده غلام نژاد در نزد افکار عمومی به چاه نیندازید... همیشه از افکار عمومی مردم عقبید و سرتوندرو زیر برف میکنید گویی مردم شمارو نمیبینند...
آیا تا حالا شده یک انتقاد، ساده از این هم ولایتی داشته باشید...؟ آیا اینکارو کردید..؟
متاسفم برای اینهمه رذالت رسانه ای
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
افرین بر غلام نزاد نترس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلام نژاد مدیر مقتدر
یه ویرانه را تحویل گرفته و داره به بهترین شکل اداره میکنه
این تخریب ها هم هدف طایفه گرایان هست و ره به جایی نخواخند برد
حسین
Iran, Islamic Republic of
دکتر جاودان سیرت بدور از تعصب و رفتار احساسی برای همه بویراحمد شناخته شده است. از کامنتهای تخریب کننده ایشان در اینجا هم مشخصه که همه رو یکنفر نوشته و این مایه شرمساری دوستانه مدیر. .. با اومدن تاریکی نمیتوان خورشید رو خاموش کرد و مجاهدت و شجاعت دکتر جاودان سیرت در اوج وحشت از کرونا رو همه ما در ان دوران سخت و سنگین دیدیم و چیزی که ندیدیدم اخلاق و وجدان و سواد علمی از طرف مدیری که به نخبه شجاع بویراحمدی توهین و حرمت شکنی کرد.
امیدواریم بدون اغماض با هتاکان در بویراحمد برخوردی قاطع صورت بگیره تا مایه عبرت بشه.
سوسن
Romania
اونایی که چنین مطالبی رو میگن اگر واقعیت باشه جهاد کردن ،که احتمال بسیار بالا هم واقعیت است چون شخصی با این جایگاه و موقعیت اجباری برا تهمت و افترا دنبال دیگران نداره ، اگه دروغ باشه اشتباه بزرگ و برخورد قانونی.
دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
1