تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۵۱۴۳۱
کبنا گزارش می‌دهد

معضل ثبت نام در مدارس دولتی یاسوج و شهریه‌های غیرقانونی (بخوانید کمک‌های مردمی)

۱
۱
معضل ثبت نام در مدارس دولتی یاسوج و شهریه‌های غیرقانونی (بخوانید کمک‌های مردمی)
کبنا ؛فصل تابستان فصل دغدغه‌های ناتمام خانواده‌ها و مبارزه برای معاش و مسکن و ثبت نام مدارس فرزندان است. در این فصل غالب خانواده‌ها برای اجاره خانه و هزینه‌های آن و محل نزدیک به مدارس فرزندان خود در اضطراب و استرس هستند. از طرفی ثبت نام در مدارس دلخواه و یا نزدیک خانه، دغدغه‌ای بزرگ و دردسری سترگ است که در پیام‌های مکرر مردمی و مراجعات به دفتر کبنا نیوز، مجدانه خواستار پیگیری رسانه و حل این مشکل هستند!
این مسأله از آغاز فصل تابستان و ثبت نام در مدارس شروع شده است و خاطرات ناراحت‌کننده بسیاری از خانواده‌ها در این زمینه نقل شده است. غالب این اولیاء تعریف می‌کنند که در مراجعه به مدارسِ نزدیک خانه‌هایشان، با جواب ظرفیت تکمیل است مواجه می‌شوند که کمی عجیب به نظر می‌رسد، در حالیکه هنوز ثبت نام‌ها شروع نشده بود و روز‌های اول تیرماه بوده است و این داستان همچنان ادامه دارد!
داستان این مدارس مفصل است و تقریباً کلیه والدین نسبت به اینکه شهریه (بخوانید تحت عنوان کمک‌های مردمی) اجباراً و ناچاراً باید پرداخت کنند؛ بدین گونه که وقتی در همان آغاز ثبت نام فرم‌هایی با تعیین مبالغی به والدین داده می‌شود که در آن قید شده برای کمک به مدرسه فلان مبلغ را واریز می‌کنم.

کاش حداقل مطالبه این مبالغ در همین روز‌های اول ثبت نام نمی‌بود و فرصت به خانواده‌ها برای پرداخت گام به گام در طول سال تحصیلی داده می‌شد.
متن این نوشته‌ها به گونه‌ای است که گویی پرداخت مبالغ به صورت کاملاً اختیاری و به میل مردم است، در حالیکه عملاً از روی ناچار است و اگر این مبالغ پرداخت نشود، امکان ثبت نام فرزندان بسیار کم خواهد بود.
نکته بسیار مهم و محل بحث از نظر برخی والدین آن است که آیا این مبالغ از همه گرفته می‌شوند؟ آیا در گرفتن این مبالغ، نابرابری و اهمال و نادیده گرفتن برای برخی آشنایان و نزدیکان و اقارب مدیران مدارس و آموزش و پرورش و.... اعمال نمی‌شود؟
لازم است مسؤلان محترم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به تأکید اصل ۳۰ قانون اساسی، مبنی بر تحصیل رایگان در مدارس و لحاظ شرایط اقتصادی نابسامان خانواده‌ها، در این خصوص نظارت کافی و جدی داشته باشند تا خانواده‌ها شرمنده فرزندان خود نشوند.

...............................................................................
پی نوشت:
اصل ۳۰ قانون اساسی - دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودكفایی كشور به طور رایگان گسترش دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دردمند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در مدارس خاص مانند ایثارگران که حامی خانواده شهدا جانبازان و بسیجی ها می باشد
مدیر دبیرستان..به زور و به اجبار هزینه دریافت می کنند حتی اعلام می کنند که هر جایی دوست داری برو شکایت کن....
من برای دریافت گواهینامه مراجعه کردم حدود شش ماه پیش که با هم درگیری لفظی پیدا کردم و متاسغ حمایت هم نشد و به اجبار مبلغ دویست هزار از بنده بصورت نقدی واریز در لوازم التحریر.داشتم.
خواهشمند است اگه واقعا پیگیری می‌کند بررسی کنید
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1