تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۴۵۲۶۰۷
کبنا بررسی می‌کند؛

بخش اول) صنعت، معدن و تجارت متولی تولید در کهگیلویه و بویراحمد؟ / از حاکمیت نیروهای خدماتی تا نابسامانی در نمایشگاه‌های این سازمان

۳
۲
بخش اول) صنعت، معدن و تجارت متولی تولید در کهگیلویه و بویراحمد؟ / از حاکمیت نیروهای خدماتی تا نابسامانی در نمایشگاه‌های این سازمان
کبنا ؛
با وجود اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت یکی از متولی‌های تولید و اشتغال در استان است، اما نابسامانی‌هایی همچون حذف نیروهای کارآمد و برخی تخلفات، این سازمان را از هدف اصلی خود دور کرده است.
به گزارش کبنا، اقتصاد هر کشور بر مدار اشتغال و کارآفرینی می‌چرخد. نامگذاری چند سال اخیر از سوی رهبر فرزانه انقلاب نیز نشان از اهمیت تولید و اشتغال دارد تا جایی که سال جدید از سوی معظم له به نام سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است. اما با این وجود برخی از مهمترین دستگاه‌های اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد به وظایف اصلی خود به درستی عمل نمی‌کنند. این در حالی است که این استان نه از نظر شاخص اشتغال و نه تورم در وضعیت مناسبی قرار ندارد. شاخص فلاکت اقتصادی که سالانه منتشر می‌شود خود گویای همه چیز است.
چندی است سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از متولیان اصلی تولید در کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است. حرف و حدیث‌های بسیاری نیز در مورد مدیریت این سازمان وجود دارد؛ گفته می‌شود بسیاری از نیروهای باسابقه و متخصص جای خود را به نیروهای خدماتی داده‌اند. بر اساس گزارش‌هایی که به دست خبرنگار کبنا رسیده، حاکمیتِ نیروهای خدماتی در این سازمان شکل گرفته است. گفتنی است ارتقاء برخی از نیروهای خدماتی اساساً مسأله‌ای نامطلوب نیست. مشکل آنجاست که با وجود نیروهای متخصص و باسابقه، از نیروهای خدماتی استفاده شود که کمترین سابقه را در حوزه مورد نظر ندارند.
حتی به دلیل اینکه این نیروها با زبان انگلیسی آشناییِ کافی ندارند، بخش تجارت خارجی این سازمان با مسائلی روبه‌رو شده است. حتی گفته می‌شود بخش زیادی از مدیریت صنعت و معدن بر دوش چند نیروی خدماتی است که به تازگی ارتقاء پیدا کرده‌اند. بر اساس روایتی که از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد، «هر که در ميان چند مسلمان يک نفرشان را رئيس قرار دهد و بداند در ميان آن چند نفر کسي بهتر و لايق تر و عالم تر به کتاب خدا و سنت نبيش است، به خدا و رسولش و همه مسلمانان خيانت کرده است».
از سوی دیگر حرف و حدیث‌های بسیاری نیز در بحث نمایشگاه‌های این سازمان در سال‌های قبل وجود دارد. گویی برخی از افراد صاحب نفوذ که یکی از آنها مشاور یکی از مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد است با نفوذی که در نمایشگاه‌های صنعت و معدن تجارت دارد، باعث نابسامانی‌هایی در روند نمایشگاه شده است. کبنا نیوز با مدارکی که در دست دارد، به زودی از نام این شخص رونمایی خواهد کرد.
گفتنی است بر اساس گفت‌وگویی که کبنا نیوز با دو تن از غرفه‌داران داشته است، مستنداتی در مورد دخالت‌ها، بی‌نظم و بعضاً تخلفات این شخص صاحب نفوذ به این پایگاه خبری رسیده است که در آینده منتشر خواهد شد.
در حالی که رونق تولید و تجارت بر عهده سازمان صنعت و معدن است، اما چنین نابسامانی‌هایی نشان می‌دهد، که این سازمان درگیر حواشی‌ای شده است که آن را از هدف اصلی خود دور کرده است. واضح است که تخلفات صورت گرفته در حوزه نمایشگاه‌ها و حذف نیروهای باسابقه و به‌جای آن استفاده از نیروهای خدماتی، در آینده‌ی نه چندان دور پیامدهای خود را در اقتصاد و بازار این استان نشان خواهد داد. چنین رویه‌های نادرستی که در این سازمان وجود دارد، باید هر چه زودتر پایان داده شوند. لازم است نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و ابعاد و زوایای آن را روشن کنند تا چنانچه تخلفی صورت گرفته است، معلوم شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما

عادل
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به دلیل عدم توانایی مدیریت مدیر کل صمت انتظار بیش از این نداشته باشید
شهرام مهدوی
Iran, Islamic Republic of
سلام با عرض معذرت اتفاقاً توی این چند مدت من با یک نفر از همین نیروها کار داشتم که در سریع ترین زمان کارم انجام شد و بهتر از گذشته کارهام انجام شد و بدون از هیچ گونه زمان
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت عسکر
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
1