تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۵۴
کد مطلب : ۴۵۳۰۰۴
کبنا از مشکلات سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد؛

بخش سوم) سلطان نمایشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟ / چه کسی به روزبهان برای صدور مجوز در آخر وقت فشار آورد؟ / آقای رئیس دفتر، تبعیض و سفارش خلاف مرام دولت مردمی است

۶
۰
بخش سوم) سلطان نمایشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟ / چه کسی به روزبهان برای صدور مجوز در آخر وقت فشار آورد؟ / آقای رئیس دفتر، تبعیض و سفارش خلاف مرام دولت مردمی است
کبنا ؛
سلطان نمایشگاه‌ها با وجود اطلاع از آسیبی که نمایشگاه مبلمان به اتحادیه مبل در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌زند، با اعمال فشار بر رئیس سازمان صنعت و معدن استان، مجوز برگزاری نمایشگاه را می‌گیرد.
به گزارش کبنا، فرایند صدور مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی سازمان صنعت و معدنِ استان، گاهی اوقات همراه با ابهام و مناقشه بوده است. گویی وقتی به روزبهان رئیس این سازمان فشار آورده می‌شود، او بدون مقاومت چندانی مجوز را صادر می‌کند. اما در دوره سالار حسین‌پور رئیس قبلی، شاهد چنین رویه‌ای نبودیم.
بر اساس اطلاعات به دست رسیده، نمایشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد توسط یک یا دو سلطان اداره می‌شود.  سلطان نمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد کیست؟ گفته می‌شود؛ رد و پای مشاور یکی از مسئولان دولتی استان در برخی از نمایشگاه‌ها دیده شده است.
نمایشگاه مبلمان که بر اساس تقویم نمایشگاهی باید در تیر ماه برگزار می‌شد، به هر دلیلی در موقع خود، برگزار نمی‌شود. رسانه از همه مسیرهایی که با واسطه و بدون واسطه به‌منظور اعمال فشار جهت صدور مجوز برای نورچشمی‌ها اطلاع دارد که از ذکر عمومی آن خودداری می‌کند. شنیده می‌شود که سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت بعد از اولتیماتوم‌ها تسلیم می‌شود و مجوز را صادر می‌کند.
علاوه بر اینکه در صدور مجوز این نمایشگاه فشار صورت گرفته است، از لحاظ قانونی نیز تخلف محسوب می‌شود. بر اساس قانون، هر گونه تغییر در هر تاریخ و زمان هر نمایشگاهی، باید در کارگروه توسعه صادارت مصوب شود. اما نمایشگاه مبلمان در این کارگروه مصوب نشده است؛ اما با این وجود سلطان در حال خالی کردن بار برای برگزاری نمایشگاه است.
بر اساس قانون، هیچ نمایشگاهی نباید تغییر کند مگر بنا بر ضرورت و وقوع حوادث غیرمترقبه. این نمایشگاه وقتی در موقع خود برگزار نشود، تنها در صورتی می‌تواند در زمانی دیگر برگزار شود که چنان ضرورت داشته باشد که گرهی از مشکلات مردم باز کند.
در واقع، فقط به یک دلیل می‌توان یک نمایشگاه را بعد از اینکه برگزار نشد، برگزار کرد؛ آن هم به این دلیل که گرهی از مشکلات مردم باز کند. اما باید پرسید برگزاری نمایشگاه مبلمان چه گرهی از مشکلات مردم می‌تواند باز کند؟ مبلمان چه ضرورتی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد دارد که ضرورت برگزاری آن وجود داشته است؟ اینجاست که رد پای دست‌های آلوده دیده می‌شود.  
الهی رئیس اتحادیه مبلمان در گفت‌وگو با کبنا این موضوع را تشریح کرد. وی گفت: اصولاً نمایشگاه با هدف نمایش کالا صورت می‌گیرد.
الهی با اشاره به نمایشگاه تهران ادامه داد: در این نمایشگاه هیچ جنسی فروخته نمی‌شود. تنها کالاها به نمایش گذاشته می‌شوند. اما وضعیت نمایشگاه مبلمانی که در یاسوج برگزار می‌شود متفاوت است.
برخی از افراد که نمایشگاه برگزار می‌کنند، دوره‌گرد هستند که نه تولیدی‌اند و نه مجوز و نه پروانه کسب دارند. این افراد اجناسی را در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌دهند برای فروش. اما جنسی که در نمایشگاه است با چیزی که فروخته می شود بسیار متفاوت است. درواقع، جنسی‌هایی که فروخته می‌شوند، فوق‌العاده بی‌کیفیت و گران‌قیمت هستند.
اما برگزاری چنین نمایشگاهی علاوه بر اینکه آسیب‌های جدی به فروشندگان مبلمان در استان می‌زند، به طور کلی برای اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد نیز آسیب دارد؛ چرا که باعث می‌شود درآمد حاصل از فروش مبلمان دیگر در استان چرخش نداشته باشد.
وقتی بخشی از مردم از نمایشگاه مبل، مبلمان مورد نیاز خود را خریداری کنند، دیگر تا سال‌ها نیاز به خرید مبل ندارند. از این رو، فروشندگان استان دچار ضررهای دوچندانی می‌شوند. بنابراین آسیبی جدی به این فروشندگان وارد می‌شود.
گفته می‌شود بعضی از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه‌ها در عرض چهار روزی که نمایشگاه دایر است، می‌تواند مبلغی حدود یک میلیارد تومان سود داشته باشند. به همین خاطر است که بر همه فشار می‌آورد تا بتواند نمایشگاه را علیرغم اینکه به اقتصاد استان آسیب وارد می‌کند، برگزار نمایند. گویی سود آنها مهمتر از سود اعضای یک اتحادیه است.
حالا باید دید روزبهان همچنان تسلیم فشارهای سلاطین می‌ماند یا رویه دیگری در پیش می‌گیرد؟ آیا باید از این به بعد شاهد شکل‌گیری سلطان‌های دیگری در کهگیلویه و بویراحمد باشیم؟ زمان مشخص می‌کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر سلاطین
United Arab Emirates
فقط هر چه تیم استاندار و تیم روشنفکر بگه عمل میکنه.فقط ایسو متوجه وابیوم حسین پور چه مرد پر قدرتی بی.
محمدي
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عليرغم تخلفات وسيع و گسترده كه توسط همون بقولا مشاور كه خود برگزاركنندست توي استان هيچگونه تلاش يا قصد برخورد با ايشون وجود نداره و ايشون بقول خودش مسئولين مرتبط با نمايشگاه رو خودش منصوب نموده و كسانيكه هم حتي قانوني مقابلش وايسادن رو علنا تهديد به عزل نموده و رقباي خود در استان را نيز با قلدري حذف نموده و در دولتي كه با شعار مبارزه با فساد شروع بكار نموده هر خلافي با حمايت مسئولين عالي رتبه استان همراه بوده و كسي جلودار ايشون نيست
Iran, Islamic Republic of
روی کاغذ هم نمیتونه بنویسه مبل ...متاسفم سی استانی که ای مشاور استاندارشه
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
شما درست میفرمایید این سلطان باید یه جوری هزینه مدیران امروزی را تامین کند وگر نه سلطان که خودش محتاج یه لقمه نان هست کل هزینه های نمایشگاه صرف رایزنیهای سلطان میشود واندکی هم که میماند ..
شهروند
Iran, Islamic Republic of
..مدیران همه تاییدیه ها اکی میشن
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1