تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۴۵۳۰۳۹
حمله به مطبوعات و روزنامه نگاران هرگز؛

حمله به روزنامه کیهان

۱
حمله به روزنامه کیهان
کبنا ؛ يکي از مواردي که در ناآرامي‌هاي اخير از سوي معترضان همواره بر آن تاکيد شده است، نشنيدن صداي منتقدان از سوي نهادها و سازمان‌هاي نزديک به حاکميت است. اگر بخواهيم يکي از مطالبات اين روزهاي اخير را برجسته کنيم همين موضوع فقدان توجه به نقد در ايران است و معتقديم براي بهبود فضاي حاکم بر جامعه نياز است فضاي گفتمان بين احزاب، نيروهاي مردمي و .... شکل بگيرد. در اين مورد همه سعي کردند فضاي به وجود آمده را به سوي تنش و آشوب نکشانند. به اين نکته بايد توجه کرد، از فضاي گفتمان، گفت‌وگو و نقد خارج خواهد شد و از فضاي آشوب، اغتشاش و خسارات ... توليد مي‌شود.‌ يکي از راه‌هاي نقد کردن و ايجاد فضايي که طرف‌ها بتوانند به راحتي و با کمترين هزينه با يکديگر تبادل نظر کنند «مطبوعات» است تا از راه قلم زدن بتوان نقص‌هاي موجود در جامعه مدني و سياسي را برجسته کرد و با طي مراحلي که از مسير دموکراسي عبور مي‌کند به جامعه مطلوب رسيد. در اين فضا همه جناح‌ها چه اصلاح‌طلب، چه اصولگرا و چه آنهايي که به هر نوعي نقدي به نوع حکمراني دارند مي‌توانند زندگي صلح آميزي داشته باشند. ابته نياز به دهه‌هاي گذشته هم باز مي‌گردد که روشن‌فکران و مخالفان جمهوري اسلامي ايران هم خواستار فضاي امن براي مطرح کردن نقدهايشان شده‌اند! يکي از وظايف جامعه مدني و البته دانشگاهي‌ها و صاحبان قلم با هر نگاه سياسي-اجتماعي، اين است که بتوانند راه‌ها را براي رسيدن به اين فضا هموار کنند. در دهه‌هاي اخير فعالان سياسي به اين فضا نقدهاي داشته‌اند و مخالفان خارج نشين جمهوري اسلامي همواره از اين خلاء استفاده کرده‌اند تا ضعف مسئولان در پاسخگويي نبودن در برابر انتقادات را بزرگنمايي کنند. مطبوعات و رسانه‌ها با هر مسلک ، مرام و تفکري يکي از ارکان دموکراسي محسوب مي‌شوند. در اتفاقات پس از انتخابات 88 برخي از گروه‌هاي تندرو (خودسر) به روزنامه‌هاي موسوم به اصلاح‌طلب حمله کردند و در اين بين خبرگزاري‌هاي وابسته به دولت مانند خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) را هم بي‌نصيب نگذاشتند که اين برخوردها حتي موجب انتقاد اصولگرايان هم قرار گرفت. در اين روزها که مطبوعات مي‌توانند نقش به‌سزايي در ناآرامي‌ها داشته باشند تعدادي از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بازداشت شدند، ولي باز هم همه تلاش کردند راهي براي پوشش اخبار پيدا کنند. عصر روز شنبه «روزنامه کيهان» از حمله برخي افراد ناشناس به دفتر اين روزنامه خبر داد و در اطلاعيه‌اي نوشت که به تاسيسات اين مجموعه مطبوعاتي خساراتي وارد شده است. قبل از هرچيز هر نوع اهانت و حمله نيروهاي خودسر به هر مجموعه مطبوعاتي و رسانه‌اي با هر ديدگاه سياسي-اجتماعي-اقتصادي محکوم است. اگر هر دسته يا حزبي با نگرش روزنامه کيهان مخالف است بايد در مقابل گزارشات، نقدها و يادداشت‌هاي اين مجموعه جوابي متقابل بدهد نه اينکه با چوب و چماق به مجموعه‌اي که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در آن حضور دارند حمله کنند و موجب رعب و وحشت شوند و به ناامني خبرنگاران دامن بزنند. هرچند برخي از روزنامه‌نگاران  برويکرد روزنامه کيهان به مسائل اجتماعي و سياسي زوايه دارند ولي دليلي ندارد که بخواهيم حمله به روزنامه کيهان را محکوم نکنيم.
به گزارش کبنا، عصر دیروز (شنبه) عده ای به دفتر روزنامه کیهان حمله کرده و ضمن شکستن شیشه‌های روابط عمومی و پنجره‌های بیرونی به بخش‌هایی از ساختمان این موسسه نیز آسیب زدند.
روزنامه کیهان در تشریح این حمله نوشت: تروریست‌ها و اراذل اجاره‌ای روز گذشته در اقدامی هدفمند و معنادار با حمله به ساختمان موسسه کیهان در تهران به بخش‌های از ساختمان این موسسه آسیب زدند.
اوباش اجاره‌ای که طی روزهای گذشته در تجمعات سازماندهی شده، آموزش دیده و با برنامه به دنبال ایجاد اغتشاش بودند و اقدام به تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی از شعب بانک‌ها گرفته تا ساختمان‌های اداری و انتظامی، خودروهای امدادی و شخصی کرده بودند، عصر دیروز با تجمع مقابل ساختمان موسسه کیهان ابتدا با پرتاب کوکتل مولوتف و استفاده از موانع بتنی بدنبال مسدود کردن خیابان بودند و سپس با فحاشی و سردادن شعارهای تند علیه کیهان و حسین شریعتمداری مدیرمسئول آن، قصد ورود به ساختمان روزنامه را داشتند که با ممانعت نیروهای حراست موسسه و همچنین اقدام به‌موقع معاونت اطلاعات سپاه محمد رسول‌الله(ص) در اعزام نیروهای سپاه و بسیج، تنها به بخشی‌هایی از ساختمان موسسه آسیب رسانده وگریختند.
تصاویر ساختمان کیهان پس از حمله اغتشاشگران؛ رد گلوله! 

حمله تروریست‌ها و اراذل اجاره‌ای به ساختمان کیهان درحالی است که این روزنامه طی روزهای گذشته و با آغاز اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای کشور به بهانه فوت خانم مهسا امینی، در گزارش‌ها و یادداشت‌های متعدد اقدام به روشنگری درباره هویت و ماهیت اغتشاشگران و اهداف تفرقه‌افکنانه، ضدمردمی، ضددینی و ضدامنیتی آنان و همچنین افشاگری درباره ارتباط آنان با سرویس‌های جاسوسی خارجی و گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1