تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۵۳۸۲۳
گزارش کبنا از منطقه محروم جلاله؛

بخش اول) در خواب غفلت شبکه دنا؛ مدرسه مکانی برای اشاعه ضدفرهنگ؟

۱
۱
بخش اول) در خواب غفلت شبکه دنا؛ مدرسه مکانی برای اشاعه ضدفرهنگ؟
کبنا ؛
با وجود اینکه 5 ماه از وعده استاندار برای پوشش تلویزیونی مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، ماهواره به فرهنگی‌ترین مکان منطقه جلاله نفوذ کرده و یک مکان فرهنگی تبدیل به جایی برای اشاعه ضدفرهنگ شده است.
به گزارش کبنا، منطقه جلاله یکی از محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد است که از مشکلات بسیاری در حوزه‌های مختلف ارتباطی، جاده‌، آب شرب، آنتن‌دهی تلفن همراه، خدمات کشاورزی و عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی رنج می‌برد.
خردادماه 1401 احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این منطقه محروم سفر کرده بود. در آن سفر، احمدزاده در جمع مردم جلاله گفت: وقتی شنیدم مردم جلاله زندگی سختی دارند تصمیم گرفتم به این منطقه سفر کنم و خودم از نزدیک شرایط و مشکلات مردم را ببینم.
استاندار در آن سفر به مشکل پوشش تلویزیونی اشاره کرده و وعده داده بود: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار صدا و سیمای مرکز استان قرار می‌دهیم تا همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد از پوشش تلویزیونی برخوردار شوند.
اما با وجود اینکه حدود 5 ماه از وعده احمدزاده می‌گذرد، مردم این منطقه از پوشش تلویزیونی برخوردار نشده‌اند.
در بازدید میدانی که از منطقه جلاله داشتیم، مشاهده کردیم به دلیل عدم برخورداری از پوشش تلویزیونی، تقریباً همه مردم روستا از ماهواره استفاده می‌کردند.
بدیهی است استفاده از ماهواره به عنوان جایگزین تلویزیون، می‌تواند موجب رواج فرهنگ غربی و الگوپذیری از سبک زندگی غربی شود. در واقع خدمات نظام به درستی برای این مردم تبیین نمی‌شود؛ چرا که بستری برای دسترسی مردم به این خدمات وجود ندارد.
نکته تأسف‌بارتر اینکه علاوه بر مشاهده ماهواره در پشت بام همه منازل مردم روستا، ماهواره به فرهنگی‌ترین مکان روستا یعنی مدرسه که باید محل آموزش و پرورش نسل جدید باشد، رسوخ کرده است. مشاهده ماهواره در مکانی به نام مدرسه که محل اصلی الگوپذیری دانش‌آموزان است، خود گویای سوءمدیریتی است که در سطح کلان مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. این در حالی است که مدرسه باید مکانی برای پرورش نسلی از جوانان باشد که با الگوهای ایرانی اسلامی خو کنند. اما گویا فرهنگی‌ترین مکان، به دلیل عدم مدیریت صحیح، خود به ضد فرهنگ تبدیل شده است.
با وجود اینکه 5 ماه از وعده استاندار زمان می‌گذرد، اما همچنان مؤلفه‌های سبک زندگی غربی توسط ماهواره در زندگی مردم روستا در حال اشاعه است. روشن نیست که چند ماه دیگر باید زمان بگذرد تا مسئولین استانی عزم کرده و وعده استاندار را عملی کنند.  



نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
فعلا اولویت اصلی شبکه دنا تبیین اهمیت و مزایای سد تنگ سرخ هست.سد افتتاح شده تمام مشکلات استان حل میشه.
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1