تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۴۵۴۰۵۳
کبنا گزارش می‌دهد؛

بخش چهارم) راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از کمبود دانش مدیریتی رنج می‌برد! / بی‌سامانی‌ در معاونت‌ها و تکرار مناقصه‌ها

۴
۱
بخش چهارم) راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از کمبود دانش مدیریتی رنج می‌برد! / بی‌سامانی‌ در معاونت‌ها و تکرار مناقصه‌ها
کبنا ؛
تحولات اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد آنچنان آشفته است که به نظر می‌رسد نه تنها کمکی به پیش‌برد پروژه‌های استان نکرده است، بلکه مانع پیشرفت آنها شده است.
به گزارش کبنا، اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد پس از حضور راستا نیز همچنان غرق در مشکلاتی است که از گذشته به آن به ارث رسیده است و تحولات چنان پیش می‌رود که گویی امیدی به تغییرات مثبت در آن نیست.
این اداره‌کل از کمبود دانش مدیریتی در سطح کلان رنج می‌برد؛ این هم موضوعی است که ریشه تاریخی در راه و شهرسازی دارد و همچون دیگر مسائل، راستا توانایی غلبه بر آن را نداشته است.
معاونت مهندسی ساخت و توسعه راه‌ها به عنوان بزرگترین معاونت این اداره‌کل چند ماه است که سرپرست ندارد. این در حالی است که اصولا قسمت راه اداره تنها در همین معاونت است. با این وجود، راستا معتقد است که همزمان می‌تواند در کنار سرپرستی اداره‌کل، معاونت را هم داشته باشد.
از سوی دیگر، اداره نظارت بر راه‌ها که مهمترین اداره در راه و شهرسازی است ماه‌ها مسئول ندارد. بر اساس حرف و حدیث‌هایی که شنیده می‌شود گویا به دلیل اختلافاتی که با راستا داشته است، مسئولیت را ول کرده و رفته است.
معاونت شهرسازی و معماری هم پس از ورود و دخالت یکی از مسئولین استانی دچار مشکلاتی شده است. گفته می‌شود معاون این بخش با سبک و سیاقی بسیار نامناسب از این معاونت کنار گذاشته شده و حتی با سرپرست جدید نیز انگار به صورت فردی که موقتاً این پست را عهده‌دار است رفتار می‌شود. از این رو دور از انتظار نیست که معاون شهرسازی و معماری این اداره‌کل انگیزه‌ای برای اقدامات اساسی نداشته باشد. چرا که شیوه برخورد با معاون قبلی را نیز دیده است.
 با این وجود، حرف و حدیث‌هایی از حمایت یکی از مسئولین ارشد استانی از راستا شنیده می‌شود. گویی او به دنبال این است که راستا به مدیرکلی ارتقاء پیدا کند. اینکه داستان این حمایت چه می‌تواند باشد خود محل ابهام است.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) چرا بانیان وضع موجود در کهگیلویه و بویراحمد دوباره پست می‌گیرند؟ / بعضی‌ها دو دست از دوست هم قرض گرفته و صندلیشان را چسپیده‌اند / تیم‌هایی که اعضای ناهمگون دارند نمی‌توانند جهادی پای کار باشند
 
بخش دوم) رتبه آخر ِ یکی از معاونت‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / معاونت ساخت بدون معاون؟ / رویه‌های نادرستی که گریبان این اداره‌کل را گرفته است
 
بخش سوم) مدیریت راستا ادامه مدیریت نیک‌اقبالی؟ / حواشی دست‌بردار راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیست

از سوی دیگر، در بحث پیمان‌ها نیز مناقشاتی وجود دارد. روشن نیست چرا بعد از چند ماه برخی مناقصات باطل می‌شوند. چرا کسی به این موضوع توجهی نمی‌کند که ابطال مناقصه به معنای عقب افتادن پروژه‌هاست. سوءمدیریت‌هایی که در مورد پل سریز رخ داده نیز بر همگان روشن است. سال‌ها است که مسئولین راه و شهرسازی از این می‌گویند که مناقصه را برگزار کرده‌ایم و تا چند روز آینده، این پل تعیین تکلیف می‌شود. اما تاکنون خبری از تعیین تکلیف شنیده نمی‌شود. باید رفت و دید که چند بار مناقصه پل سریز برگزار شده است و هنوز تعیین تکلیف نشده است.
باید پرسید آیا پل سریز، موجب اندوختن این تجربه برای راه و شهرسازی نشده که نباید جاده را دوبانده و پل وسطش را رها کند؟ چرا همین کار را روی پل مختار انجام می‌دهد؟ واضح است که پل را باید در دل یک قرارداد بزرگتر بست. چرا که پل به تنهایی برای پیمانکاران بزرگ جذابیت ندارد. [مدارک مربوط به مناقصه پل سریز در سال‌های مختلف آمده است.]
راستا باید پاسخ دهد چرا اولویت‌بندی پروژه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. در حالی که 500 میلیارد تومان اعتبار برای جاده سیسخت در نظر گرفته شده است، با همین مبلغ می‌شد بیشترِ نقاط حادثه‌خیز استان را برطرف کرد. از سوی دیگر، شاید آنچنان ضرورتی برای پروژه جاده سی‌سخت وجود نداشته باشد؛ چرا که همین جاده خود یکی از المان‌های توریسیتی آنجاست.
در مورد نهضت ملی مسکن نیز مناقشاتی وجود دارد؛ اصلی‌ترین مشکل در این حوزه کمبود زمین در استان و به ویژه در یاسوج است. اما علاوه بر این، مکان‌یابی برخی واحدها اصلاً مناسب نیست. نمونه آن هم واحدهایی است که در ارمِ یاسوج در حال ساخت هستند. این اتفاق در حالی رخ داده است که خودِ شهرسازی متخصص در این زمینه است و پیش از هر چیز باید بر بافت شهر و جایابی منازل مسکونی نظارت داشته باشد. حلقه گمشده‌ای که می‌توان آن را ناشی از کمبود دانش مدیریتی در سطح کلان اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد دانست.
البته برخی از حواشی که در مورد وزیر راه و شهرسازی وجود دارد ممکن است مانع سر و سامان دادن به این اداره‌کل در سطح استان شود. در همین خصوص روزهای اخیر برخی از سایت‌های خبری و همچنین اقبال شاکری یکی از نماینده‌های مجلس نیز عملکرد قاسمی را مورد انتقاد قرار داد و از رئیس جمهور و مخبر خواسته بود وضعیت وزیر راه و شهرسازی را تعیین تکلیف کنند. 
گفتنی است کبنا نیوز آمادگی این را دارد جوابیه افراد و سازمان‌هایی که در این خبر از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

جواد
Iran, Islamic Republic of
خدایا بدونسمی دلیل دشمنی کبنانیوز با مردم سیسخت چنه.خدا سر ای ۵۰۰ میلیارده بخره که هر روز کبنانیوز خبر رسانی ایکنه که سیچه ای پوله دیت و جاده سیسخت.هزاران میلیارد من گچساران باشت اتوبان و بزرگراه ساختن بینم یک سیسختی اعتراض کرد.هزاران میلیارد خرج جاده پاتاوه دهدشت کردن بینم یه سیسختی اعتراض کرد.یه زلزله ای اومد تو سیسخت هزاران نفر بیخانمان شدن, طوری که تا آخر عمر باید قسط وام بدن, از طریق اون زلزله یه بودجه ای گذاشتن برای جاده سیسخت.جاده ای که توریستیه و سالانه هزاران مسافر از پیچهای خطرناک و تندش باید گذر کنن.ولی هر روز کبنا این پولو عنوان میکنه که نباید میدادین به جاده سیسخت.تنگ نظری, حسادت, تخریب تا کجا کبنا نیوز?
Iran, Islamic Republic of
همون موقع که معاونت ساخت بی چی .
که الان مدیرکل وابی
کاملا اداره راه و شهرسازی بی در و پیکر شد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بهترین وکاردان ترین مدیر آقای راستا میباشد
Iran, Islamic Republic of
آقای راستا یه فرد کاری هست فردی کوچک‌ نظم و واقعا مدیر هست از اون مدیرانی نیست که تو پس تو ها باشه همیشه در دسترس هست
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1