تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۵۵۲۴۵
در نشست رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

درب پارک علم و فناوری به روی همه باز است / (+ تشریح برنامه‌های پارک در هفته پژوهش)

۳
۰
درب پارک علم و فناوری به روی همه باز است / (+ تشریح برنامه‌های پارک در هفته پژوهش)
کبنا ؛
عصر امروز (13 آذر 1401) نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته پژوهش در محل این پارک در شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، محسن فرزین _رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست اظهار داشت: بر مبنای شعار سال، سال جاری، سال پارک علم و فناوری است و امسال، رسالت پارک بیش از سال‌های دیگر نمایان شده است.
وی با بیان اینکه تولید علم در کشور ایران، طی 12 سال گذشته همواره زیر 20 بوده است، گفت: حوزه نوآوری به اندازه تولید علم پیشرفت نداشته است.
فرزین ادامه داد: در نوآوری و فناوری، امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده، با کسب رتبه 53، بهترین رتبه را طی سال‌‌های گذشته داشته‌ایم.
رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: تولید علم وقتی در سطح جامعه نمود پیدا خواهد کرد که به نوآوری و فناوری تبدیل شود و با خط‌مشی‌ها و رسالت متولیان بخش فناوری و نوآوری، در آینده نزدیک وضعیت نوآوری و فناوری کشور بهتر خواهد شد.
فرزین گفت: حوزه اقتصاد، تولیدات و ایجاد اشتغال، وقتی به شکل قابل توجهی پیشرفت می‌کند که علم و نوآوری توسعه پیدا کرده باشد؛ فناوری‌های نو می‌توانند باعث رشد اقتصادی شود؛ یعنی تولید اقتصادی و فناوری و نوآوری در کشورهای توسعه‌یافته با هم و در کنار هم است؛ به همین خاطر این روزها بر تولید دانش‌بنیان تأکید می‌شود.
فرزین اظهار داشت: امسال دو واژه در کنار هفته پژوهش قرار دارد؛ یکی از آنها فناوری است؛ واژه جدیدی هم که اضافه شده، واژه فن‌بازار است.
وی در خصوص تاریخ برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش گفت: این نمایشگاه طی سه روز در مصلی یاسوج از روزهای دوشنبه (14 آذر 1401) تا روز چهارشنبه (16 آذر 1401) برگزار خواهد شد.
فرزین تصریح کرد: طی این سه روز،  33 شرکت در این حوزه در سطح نمایشگاه محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت؛ علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان نیز در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به‌نمایش گذاشتن فناوری و پژوهش، تأثیر قابل توجهی بر توسعه منطقه خواهد گذاشت، گفت: به‌نمایش گذاشتن، نشان دادن اقتدار و به نوعی ارتباط برقرار کردن با جامعه است تا مردم عادی با مشاهده این محصولات، ارتباط بیشتری با این حوزه پیدا کنند.
فرزین با اشاره به اینکه علاوه بر برپایی غرفه‌ها، برنامه‌های جانبی نیز داریم، افزود: در روز اول پیرامون جذب سرمایه و فن‌بازار برنامه‌های متنوعی داریم؛ نشستی تحت عنوان انتقال تجارب شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه شبکه‌سازی مؤثر خواهیم داشت. در ادامه، کارگاه اصول جذب سرمایه‌گذار را نیز برگزار خواهیم کرد.
وی در خصوص برنامه‌های روز دوم گفت: در این روز که تأکید بر دانشگاه و تولید دانش‌بنیان است، سه برنامه داریم که یکی از آنها رویداد ارائه برنامه‌های فناورانه است؛ دومی، رونمایی از محصولات دانش‌بنیان جدید است و در نهایت، یک نشست هم‌اندیشی در مورد ارتباط صنعت با دانشگاه و پارک نیز خواهیم داشت.
فرزین عنوان کرد: روز سوم، سه برنامه تدارک دیده شده که بیشتر در خصوص حامیانی است که می‌تواند برای پژوهش و فناوری در استان وجود داشته باشد.
رئیس پارک علم و فناوری استان ادامه داد: یک نشست مختص به مستندسازی داریم که نیازهای فناوری را در آن شناسایی می‌کنیم تا به این موضوع و نتیجه دست پیدا کنیم که چطور می‌توان در این حوزه مستند ساخت.
وی افزود: یک نشست هم در مورد دانش‌بنیان‌شدن خواهیم داشت که در آن، همه علاقمندان می‌توانند شرکت کنند.
وی رونمایی از تفاهم‌نامه‌های پارک علم و فناوری را یکی از کارهای جانبی دیگر عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با اداره‌کل استاندارد، مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه‌های استان، اداره‌کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و بنیاد برکت داشته‌ایم که در این نشست از آن رونمایی خواهد شد.
فرزین ادامه داد: یک تفام‌نامه بسیار عالیِ سه‌جانبه با سپاه فتح استان و استانداری داریم که می‌تواند انقلابی در حوزه فناوری و دانش‌بنیانی استان به وجود بیاورد.
وی افزود: در حوزه هنری نیز از پژوهش‌های هنری به‌ویژه کتاب‌های منتشر شده در این حوزه خواهیم داشت.
فرزین با بیان اینکه پارک علم و فناوری در و دیوار ندارد، گفت: همه گروه‌های سنی می‌توانند، جامعه هدفِ این پارک باشند؛ چرا که وقتی 100 دانش‌آموز از این نمایشگاه بازدید کنند و از بین آنها حداقل پنج نفر نسبت به این حوزه ترغیب شوند، در آینده می‌تواند موجب ایجاد تحول عظیمی در حوزه فناوری و نوآوری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شیخی
Iran, Islamic Republic of
ها جوون خت
Iran, Islamic Republic of
تو همون نخبگان و فناوران و شرکت های دانش بنیان موجود استان را حمایت کن .
با لجبازی ها و سخت گیری هات مجبورشون نکن هر هفته برن تهران. به کشتن شون نده. درب بازت پیشکش.
فناور دانش بنیان
France
/ قربانی لجبازی شما شد
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1