تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۴۵۵۸۸۴
اعتراض حق هر شهروندی است اما ...

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

۳
۰
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود
کبنا ؛کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات تروریستی و هم دستگاه‌های سیاسی کشورها و اطلاعاتی کشورها در آن درگیر بودند و این طراحی و آتش را برافروزند که متاسفانه فوت مرحومه امینی این بهانه را به دست آن ها داد و چنین اغتشاشی را سامان داد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایلنا، کمال خرازی در جریان افتتاحیه  «مجمع گفت‌وگوی تهران» گفت:  قاعدتا شما مهمانان در زمان ورود به ایران ادراکات دیگری داشتید و تصور داشتید که الان شهر تهران صحنه درگیری است ولی می‌بینید که چنین نیست. چرا چنین ادراکاتی برای کسانی که در خارج از ایران هستند پدید می‌آید؟ این مساله به دلیل بمباران خبری و سازمانی که دستگاه‌های اطلاعاتی غرب دارند، است تا از جهات مختلف علیه ایران به بهانه‌هایی که همواره ممکن است اتفاق بیفتد به وجود بیاورند.
وی ادامه داد:  این بمباران خبری شاهد بودید که از سوی شبکه‌های خبری و اجتماعی غرب و ورود اسلحه به کشورمان از نقاط مرزی سازماندهی نیروهای تروریستی در خارج از ایران و ورودشان به کشور با این مجموعه توانستند اغتشاشاتی را در کشور به وجود بیاورند. البته طبیعی است که اعتراض حق هر شهروندی است و ایرانیان هم باید از این حق برخوردار باشند اما طبیعتا اغتشاش قابل قبول نیست. هیچ کشوری اجازه نمیدهد امنیت کشورش با خطر مواجه شود و با اقتدار جلوی اغتشاش را می‌گیرد. شما در فرانسه و آمریکا و سایر کشورها دیده‌اید با اغتشاش چگونه برخورد می‌کنند و ایران هم خارج از این قاعده نیست.
وی افزود: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات تروریستی و هم دستگاه‌های سیاسی کشورها و اطلاعاتی کشورها در آن درگیر بودند و این طراحی و آتش را برافروزند که متاسفانه فوت مرحومه امینی این بهانه را به دست آن ها داد و چنین اغتشاشی را سامان داد.
وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما به همت دانشمندانمان دسترسی کامل به تکنولوژی هسته‌ای پیدا کردیم. زمانی که وزیر امور خارجه بودم صحبت از تضمین عینی می‌کردند که باید تضمین عینی بدهید که به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌روید. تضمین عینی از منظر غرب اساسا نداشتن غنی سازی است. با مقاومت ایران و همت دانشمندان به حدی رسیدیم که ۱۹ هزار سانتریفیوژ را در چرخش داشتیم. غربی‌ها ناچار به مذاکره شدند تا مساله هسته‌ای ایران را حل کنند و برجام مذاکره شد. با این حال دیدید که باز غربی‌ها تعهدات خود را اجرا نکردند و به خروج امریکا از برجام منجر شد. 
وی ادامه داد: امروز از توانایی‌های بالا برخورداریم و هر روز سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر و تولید بالاتر را اعلام می‌کنیم. توانایی را داریم ولی قصد تولید بمب را نداریم.  ما تولید بمب را حرام و از نظر راهبردی راهگشا نمی‌دانیم چرا که اگر ایران به سمت سلاح هسته‌ای برود کشورهای منطقه هم در مسابقه تسلیحاتی قرار می‌گیرند و می‌خواهند با کمک دیگران سلاح هسته‌ای تولید کنند و به این دلیل است که ما از دهه ۱۹۷۰ خواهان منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای هستیم و به همین دلیل هم است که می‌گوییم اسرائیل که در این منطقه سلاح هسته‌ای دارد باید سلاح هسته‌ایش نابود شود و به پادمان بپیوندد.
وی افزود:  الان ایران آمادگی دارد به تعهدات برجامی خود بازگردد و  مسائل بسیاری از معضلاتی که در مذاکرات بوده حل شده و الان تنها مسئله پادمان است و مسائل از گذشته که در اختیار آژانس است و امیدواریم سفری که کارشناسان آژانس به ایران دارند این مسئله حل شود و برجام به نتیجه برسد.
خرازی در رابطه با موضوعات منطقه نیز گفت: منطقه ما احتیاج به گفت‌وگو دارد و کشورهای منطقه باید از طریق گفت‌وگو مسائل و مشکلات خود را برطرف کنند. همواره از گفت‌وگو استقبال کردیم و هیچگاه به کشور دیگر تجاوز نکردیم. از ۲۰۰ سال پیش تا الان ایران هیچگاه متجاوز نبوده است و امروز هم مخالف تجاوز هستیم. به کشورهای دیگر کمک کردیم و آن جزو دستور کار ماست و مردمی که در منطقه بیدار شدند و می‌خواهند حقوق خود را استیفا کنند طبیعی است به آنها کمک کردیم در سوریه و لبنان در راه استیفای حقوقشان چنین کردیم. شرط موفقیت گفت‌وگو عدم تجاوز، عدم دخالت بیگانگان و ایجاد زمینه برای گفت‌وگو است و ما برای این کاملا آمادگی داریم.
وی ادامه داد:  اخیرا رئیس جمهور چین از منطقه دیدار داشت و ما از این دیدارها استقبال می‌کنیم که در جهت طرح جاده و کمربند سرمایه‌گذاری بیشتری در این کشورها صورت و منطقه ما توسعه بیشتری یابد ولی خطایی که رخ داد ورود به مباحث سیاسی و تمامیت ارضی کشورمان بود البته آنها سعی کردند این خطا را جبران کنند. ولی این خطا به مثابه این بود که ما هم بیاییم راجع به وضعیت تایوان که جزو خاک چین است اظهارنظر کنیم. امیدواریم چنین خطاهایی دیگر رخ ندهد و به صورت کامل جبران شود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ما از ابتدا مخالف پیدایش جنگ اوکراین بودیم ولی می‌دیدیم که کشورهای غربی روسیه را به سمت جنگ اوکراین هدایت می‌کنند. حرکت ناتو به سمت مرزهای روسیه تحریک آمیز بود و آمریکا و غرب با عنایت خاص این تلاش را می‌کردند که روسیه را وادار به چنین جنگی کنند. جنگ امر مطلوبی نیست و امروز هم معتقدیم جنگ اوکراین باید از طریق گفت‌وگو پایان بپذیرد و ایران آمادگی دارد وسیله چنین گفت‌وگویی را فراهم کند.
مشاور مقام معظم رهبری در رابطه با تحولات عراق نیز گفت: عراق در سال‌های گذشته با مصیبت‌های زیادی روبرو بود و در یکی دو سال گذشته نابسامانی زیادی را مشاهده کرده است. امروز خوشبختیم دولت عراق شکل گرفته و امیدواریم در سامان دادن به مسائل عراق و جلوگیری از گسترش تروریسم و حفظ تمامیت ارضی عراق موفق باشد و آمادگی داریم در این مسائل به دولت عراق کمک کند. ایران در این خصوص کمک کرده و جان عزیزانش از جمله شهید سلیمانی را تقدیم کرده است.
خرازی در پایان سخنانش نیز گفت: افغانستان همسایه ماست و می‌تواند تاثیر زیادی بر امنیت ما داشته باشد. توصیه ما به طالبان که اکنون حاکم بر افغانستان است این است که باید با تروریسم مقابله کرده و اجازه ندهند تروریسم در خاک افغانستان توسعه یابد و از ورود نیروهای بیگانه به خاک افغانستان جلوگیری کنند. اجازه ندهند آمریکا به بهانه‌های مختلف وارد خاک افغانستان شود و باید حکومتی را تشکیل دهند که فراگیر باشد و همه اقوام و مذاهب افغانستانی در آن مشارکت داشته باشند. یک قوم نمی‌تواند در کشور چند قومی حکومت کند و شانس بروز درگیری و مخالفت بالاست. امیدواریم طالبان و رهبران آنها با این نگاه به آینده توجه کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

مشکل الان فقط وضعیت بازار و اقتصاد مردم است.
اگر این دو را درست کنید اطمینان داشته باشید اعتراضات هم تمام می شود.
United Kingdom
کمال جان این مردم چوب همین نون به نرخ رو خوری های شما و امثال شما را می خورند
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
یه کمی بازتر فکر کنید
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1