تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۴۵۵۹۲۸
کبنا بررسی کرد؛

احسان عسکری دقیقاً چه می‌کند که موجب گلایه رئیس جمهور شده است؟

۱۷
۰
احسان عسکری دقیقاً چه می‌کند که موجب گلایه رئیس جمهور شده است؟
کبنا ؛
نارسایی‌های موجود در عملکرد معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد موجب گلایه رئیس جمهور شده است.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز نخست هفته جاری (26 آذرماه 1401) در شورای اداری استان به دیدارش با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور دو ایراد را در خصوص استان مطرح کردند.
یکی از این ایرادات مربوط به ضعف استان در حوزه سرمایه‌گذاری بود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گفت‌وگو با رئیس جمهور این ضعف مربوط به فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری است.
در این نشست، گفته شد: علاوه‌براین، هلدینگ‌های دولتی در این استان هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری نکرده‌اند که باید هلدینگ‌ها وادار به سرمایه‌گذاری شوند و خواستار سرمایه‌گذاری آنها در استان هستیم.
صبح امروز نیز سردار خرمدل یکی از مشکلات مهم کهگیلویه و بویراحمد را فراهم نبودن بستر برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: یکی از سرمایه‌گذاران که به این استان آمده بود، مجبور شد از استان فرار کند و به بوشهر برود.
روشن است آماده‌سازی بستر برای سرمایه‌گذاری از وظایف حوزه معاونت اقتصادی است. هر چند برخی از این ناکارآمدی‌ها به معاونین پیشین برمی‌گردد، اما باید پرسید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مدت چه اقدامی انجام داده که موجب گلایه رئیس جمهور شده و از آن به عنوان ایراد یاد کرده است.
شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد که از بسترهای اصلی سرمایه‌گذاری است در این دو سال اوج فلاکت خود را سپری کرده و عسکری هنوز با زبان آکادمیک صحبت می‌کند؛ گویی عملیات اجرایی را رها کرده و در شوق تدریس است. در بازدیدی که خبرنگاران کبنا نیوز از برخی از واحدهای صنعتی در این شهرک داشتند، جملگی بر مشکلات سرمایه‌گذاری، عدم همکاری بانک‌ها و سنگ‌اندازی برخی ادارات تأکید داشتند.
با وجود التهابی که در بازار یاسوج وجود دارد و این بازار هر لحظه قیمت‌های مختلفی را تجربه می‌کند، اما معاون اقتصادی استاندار در جلسات به تفاوت نظام اقتصادی لیبرالیستی با سوسیالیستی اشاره می‌کند.
مدیریت نچندان کارآمد صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز ادامه دارد و عسکری به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی هیچ اتفاق خاصی در این استان نیفتاده است.
برخی از پروژه‌های مهم اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد یا راکدند و یا لاک‌پشتی حرکت می‌کنند و باعث فرار سرمایه‌گذاران شده است. در جلسات مختلف اقتصادی استان، بارها به مشکلات بانک‌های مختلف با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد اشاره شده ولی هنوز این مشکلات ادامه دارد.
در حالی‌که معدن نیترات دیشموک، چهارمین معدن نیترات جهان است که 400 نوع مشتقات در آن تولید می‌شود. این معدن علاوه بر اینکه کشور را از واردات نیترات بی‌نیاز می‌کند، می‌تواند آن را در ردیف کشورهای صادرات کننده قرار دهد. این ظرفیت بی‌نظیر خدادادی در محروم‌ترین جغرافیای دنیا، یعنی بخش دیشموک از توابع استان کهگیلویه‌و بویراحمد قرار دارد. با راه‌اندازی معدن نیترات زمینه اشتغال مردم دیشموک که به دلیل نبود کار به شهرهای دور و نزدیک مهاجرت کرده‌اند، فراهم می‌شود. اما و اما باز هم پای ندانم‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها در میان است. اختلاف سرمایه‌گذار و بانک‌ موجب شده که معدن نیترات دیشموک به عنوان چهارمین معدن دنیا بدون هیچ فعالیتی، 20 سال راکد بماند و عسکری معاون اقتصادی نتوانسته است این اختلافات را رفع کند.
حتی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد به خوبی برای مردم و سرمایه‌گذاران تبیین نشده است و از روزی که ورود خبرنگاران به استانداری گزینشی شد، باید منتظر چنین روزی می‌بودیم که اخبار مهم اقتصادی استان به درستی به دست مردم نرسد. این در حالی است که به گفته مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیش از 50 فرصت مهم سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
ازاین‌رو معاون اقتصادی استاندار باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و فراهم نبودن زیرساخت‌های کافی سرمایه‌گذاری باشد؛ که چرا در کهگیلویه و بویراحمد علیرغم ظرفیت‌های موجود،  وضعیت، سرمایه‌گذاری به معضلی تبدیل شده که حتی موجب گلایه رئیس جمهور شده است.
کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ حوزه معاونت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خسته نشدي كبنا ؟
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دقیقا فقط گپ ایزنه
دهدشت
Romania
نماینده بویر احمد ودنا که هیچ تلاشی در این راستا انجام ندادند.. وهیچ کار زیر بنایی خاصی ندیدم در این مدت ،،وقتی مدیران ما خط کشی جاده رو انجام نمی دند . یا هیچ سرمایه گذاری در بخش گوناگون ندیم ...
Iran, Islamic Republic of
نماینده بویراحمد بنده خدا تلاش های خودش می کنه امابعضی ها کم کاری می کنن مثل همین معاون استاندار
Iran, Islamic Republic of
نماینده بویراحمد .
شهروند
Romania
طایفه ای بودن علت این کاره
شاقاسم
Iran, Islamic Republic of
سید احسان ا
فهیمه
United States
نخبه استان ما
Iran, Islamic Republic of
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
بدون دلیل افراد را بزرگ می کنیم عسکر در حقیقت تولید و اقتصاد استان را راکد کرد صنعت ، اداره کار ، جهاد ، گردشگری همه تعطیل هستند
پیمان
Iran, Islamic Republic of

از ماست که بر ماست
دنیا
Iran, Islamic Republic of
از نماینده تا استاندار
Iran, Islamic Republic of
نه احسان عسکری بلکه عسکری ها و خود رئیسی چیکار میکنن که اینقدر مردم به ستوه آمده اند
دوست
Iran, Islamic Republic of
این ضعف ها در بدنه همه مدیران استان موج می زند نه فقط حوزه استانداری ، همه مدیران استان ضعیف هستند
شن وماسه
Iran, Islamic Republic of
سلام از اشاره به محرومیت بخش دیشموک سپاسگزارم
کاش اشاره به محرومیت مهم بخش دیشموک با جمعیتی بالغ بر بیست وهشت هزار جمعیت فاقد حتی یک کارخانه شن وماسه است ،می نمودید
متاسفانه این استان مشکل مدیریت اجرایی وکارگشا دارد
همش فقط بلدن شعار بدهند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا هیچ کاری نمی کند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1