تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۵۶۱۶۷
شرم آب و حزن ناتمام مادر؛

مادر است دیگر / جهت اطلاع مسوولان؛ بچه مرا ماهی خورده، اسم ماهی را پیش من نیارید... + فیلم

۱
۰
مادر است دیگر / جهت اطلاع مسوولان؛ بچه مرا ماهی خورده، اسم ماهی را پیش من نیارید...  + فیلم
کبنا ؛ آنگاه که ذکر مصیبت‌های طفلان تشنه لب حسین (ع) دل هر شیفته مکتب عشق را می‌لرزاند؛ یاد مادر شهدای غواصی باش که آتش فراق جگرگوشه اش، آب را هم شرمنده اش کرده است.
              
این روایت در مستند «چشم به راه» به کارگردانی اسماعیل اکسیری‌فرد و تهیه‌کنندگی مسعود گواهیان به تصویر کشیده شده است.
تاریخ تشییع همواره سرشار از مظلومیت‌هایی است که چنگ بر دل هر انسان عدالت‌خواهی می‌زند؛ از فرق به خون گشته حیدر کرار تا پهلوی شکسته زهرای کوثر؛ از جهالت عایشه تا خباثت معاویه؛ و صد افسوس که این چرخه کژ اهریمنی، تا کنون تداوم داشته است؛ تا زمانی که موعود بشارت داده شده رسول الله (ص) ظهور کند و پرچم آل علی را در جهان برافراشته سازد و یقینا تا آن زمان جنگ بین خیر و شر ادامه خواهد داشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) که به منزله انفجار نوری در پایان قرن بیستم بود؛ خبائث و شیاطین با احساس خطر از این انقلاب جهان بی روح، سعی در خاموشی این شعله تازه دمیده شده اسلام ناب محمدی شدند و بر همین اساس نیز همچون اسلاف گذشته‌شان با تمام توان پا به میدان گذاشته و توده سهمگین اهریمنی عظیم را برای سرنگونی این درخت نوپا تدارک دیدند.
تاریخ گواهی می‌دهد که سربازان خمینی در پایان عصر کلاسیک با اقتدا به مولایشان، ندای لبیک سر دادند و در مقابل جبهه شیاطین شرق و غرب ایستادگی کرده و نماز عشق را از پستوهای خانه به عرصه‌های جهانی کشاندند.
شیفتگانی که در برافراشته شدن پرچم حق و عدالت جهد کرده و در این کارزار تا آخرین قطره جانشان سعی در رساندن علم سبز شیعه، به دست صاحب اصلی آن، قائم آل محمد، حضرت مهدی (عج) داشتند و در نهایت نیز نور و روشنایی بر اساس وعده صادق الهی، غلبه بر تاریکی کرد و صدامیان با تمامی هیمنه پوشالی سرمایه های عبری، عربی و غربی به خاک ذلت نشستند و اینک ایران اسلامی به سبب رشادت‌های سربازان غیور این کهن دیار و به رهبری داهیانه آیت‌الله خامنه ای کماکان در مسیر رشد و تعالی در راستای مهدویت، عرصه های جهانی را درمی‌نوردد.
این حماسه بزرگی که طی هشت سال جنگ تحمیلی به وقوع پیوست، بازیگران دیگری نیز دارد که شاید آنچنان که شایسته و بایسته آن است؛ مورد توجه افکار عمومی قرار نگرفته باشد و آن، یاد نام مقدس مادر شهداست.
ماردانی که جگرگوشه هایشان را به جبهه‌ها فرستادند تا یاور پیرو مولایشان، خمینی کبیر باشند و چه طاقتی سهمگین و عظیم می‌طلبد آن هنگام که خبر شهادتشان را می شنیدند.
آری به راستی مادران شهدا، زینب‌گونه در این برهه زمانی، زندگی را معنی بخشیدند؛ به گونه ای که با خون دل، پا از مسیر کربلا به بیراهه نگذاشتند و عظمت طاقت و ایمانشان آنچنان سترگ بود که دشمنان و یزیدیان زمانه را انگشت بر دهان و متحیر ساختند.
حماسه دفاع مقدس سرشار از رشادت‌ها، معجزه‌ها و مظلومیت‌های ایرانیان است که از جمله صفحات تاریخی این کتاب وزین، می‌توان به عملیات کربلای ۴ اشاره کرد که در ساعت ۲۲:۴۵ روز ۳ دی سال ۱۳۶۵ با استقرار یگان‌ها در تمام محورها برگزار شد؛ اما رادارهای آمریکایی به جبران قضیه مک فارلین، تمام جزئیات این عملیات را به عراقی‌ها داده بودند و بر همین اساس نیز ۱۷۵ غواص در این عملیات توسط نیروهای بعثی اسیر و با دست و پاهای بسته، زنده به گور شده و به شهادت رسیدند.
تصور چنین شهادت مظلومانه‌ای در زیر تیغ آفتاب سوزان و با لباس غواصی و تشنه لب، زنده به گور شدن دل هر انسانی را به درد می‌آورد و صدالبته دل مادران این شهدا از این همه مصیبت خون است.
ایرنا در ادامه نوشت: یکی از این شهدای غواص، شهید جاویدالاثر محسن جاویدی است. او اهل روستای خیرآباد شهرستان فسا بود که پیکرش هنوز بازنگشته است؛ مادرش در آن اوایل که خبر شهادت فرزند رشیدش را شنید، بسیار بی‌قراری می‌کرد و بهانه محسنش را می‌گرفت تا اینکه به او گفتند پسرت را ماهی‌ها خورده‌اند و دیگر قرار نیست برگردد! از آن موقع دیگر مادر، لب به ماهی نزد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محیا
Iran, Islamic Republic of
بهترینها رو تقدیم کردیم!۸ سال عزیزارین ها رد به سینه خاک سپردیم
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1