تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب : ۴۶۳۸۶۳
وزارت دفاع آمریکا: مرگ بخشی از هر جنگی است!

تلفات سنگین اوکراین به روایت نیویورک‌تایمز گورستان‌ها پُر شده است!

۰
تلفات سنگین اوکراین به روایت نیویورک‌تایمز گورستان‌ها پُر شده است!
کبنا ؛
نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی تکان‌دهنده از تلفات بالای نظامیان اوکراینی در ضد حمله جاری این کشور علیه نیروهای روسی نوشته است که «دیگر گورستان‌ها پر شده‌اند و برای دفن اجساد سربازان اوکراینی جایی باقی نمانده است.» وزارت دفاع آمریکا اما در توجیه این تلفات گفته است کشته شدن سرباز بخشی از جنگ است!
 اوکراین تبدیل به گوشت دم توپ شده است. این مسئله به خوبی در جریان ضد حمله اوکراینی‌ها و تلفات بالای آنها قابل مشاهده است. این ضد حمله این روزها به محل بحث جریانات رسانه‌ای و سیاسی غرب تبدیل شده است. معاون وزیر دفاع اوکراین این ضد حمله را به «دوئل» و «نبرد شدید» توصیف کرده و مدعی شده است که با «گام‌های کوچک» اما رو به جلو همراه بوده است؛ اما بسیاری از رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر به صراحت اعلام کرده‌اند که ضد حمله اوکراین نه تنها شکست خورده و در دست‌یابی به اهداف خود موفق نبوده است بلکه با تلفات بسیار گسترده‌ای نیز همراه بوده است.
رئیس‌جمهور اوکراین هم از روند این جنگ ابراز نارضایتی کرده و گفته عملیات کُند پیش می‌رود. «ولودیمیر زلنسکی» دیروز در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت که پیشرفت میدانی در ضد حملات کیف علیه نیروهای روسیه کندتر از حدمطلوب پیش می‌رود: «برخی فکر می‌کنند فیلم‌ هالیوودی است و انتظار نتیجه را همین حالا دارند اما این‌طور نیست.» شبکه خبری بی‌بی‌سی به نقل از زلنسکی نوشته است که فشار نظامی راحت نبوده چرا که ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از مناطق اوکراین توسط نیروهای روسیه مین‌گذاری شده است. وزارت دفاع آمریکا نیز روز سه‌شنبه با توجیه تلفات بالای نظامی اوکراین در این ضد حمله اعلام کرد که کشته شدن نظامیان اوکراینی در جریان ضد حمله بخشی از درگیری به شمار می‌آید: «واشنگتن کشته شدن اوکراینی‌ها در جریان ضد حمله را بخش مشخصی از درگیری می‌داند و از آن اطلاع داشته و آن را در نظر گرفته‌ است.»
پیش‌تر هم مقامات سیاسی و نظامی روسیه از آمار سنگین تلفات و خسارات اوکراین در ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه خبر داده‌ بودند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در «کاخ کرملین» گفته بود ضدحملات اوکراین تاکنون هیچ موفقیتی نداشته و تلفات نظامی اوکراین، ۱۰ برابر روسیه بوده است. اوکراین ۳۰ درصد تجهیزات نظامی ارسال شده توسط غرب را از دست داده است.
نیویورک تایمز: گورستان‌ها پر شده است!
اما نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی شوکه‌کننده از ابعاد گسترده تلفات نظامیان اوکراین در ضدحمله خود علیه روسیه را که مدت‌ها تبلیغ می‌کرد، نوشته است: «در شهر لویو، یکی از شهرهای نزدیک به جبهه درگیری‌ها در این کشور، ورود اجساد سربازان کشته شده به حدی بالا رفته که گورکن‌ها آنها را در گورهای قدیمی دفن می‌کنند چون قبرستان‌ها پر شده است.»
این روزنامه در گزارشش با تیتر «کندن گورهای قدیمی جا را برای اجساد سربازان جدیدا کشته شده باز می‌کند» نوشته است: «مراسمات تدفین در شهر لویو اوکراین روند تیره و تاری پیدا کرده‌اند. هر چه درگیری در ضمن ضد حمله اوکراین شدیدتر می‌شود، گورکن‌ها نیز خودشان را برای کندن گورهای بیشتری آماده می‌کنند.در مدت ۱۵ ماه گذشته، اجساد سربازان کشته شده به تدریج تمام یک گورستان نظامی واقع در دامنه کوهی در شهر لویو در غرب اوکراین را پر کرده است. حالا گورهای قدیمی و بدون نشان کسانی که در جنگ‌های قبلی کشته شده بودند، نبش قبر می‌شوند تا جا را برای جریان ظاهرا بی‌پایان اجساد جدید که از ابتدای حمله روسیه به اوکراین به آن‌جا منتقل شده‌اند، باز کنند.» به گزارش ایسنا در ادامه گزارش نیویورک تایمز می‌خوانیم: «بعدازظهر دوشنبه شش گورکن در حال استراحت در سایه منتظرند تا تابوت جدیدی به این گورستان معروف به گورستان لیچاکیف وارد شود. آنها در ضمن پک زدن به سیگار و محافظت از خود در برابر آفتاب از بابت ویرانی که جنگ با روسیه به بار آورده تاسف می‌خورند. آنها می‌گویند خودشان را آماده کشته‌های بیشتر همزمان با تشدید درگیری‌ها در جریان ضد حمله اوکراین می‌کنند. جنوب و شرق اوکراین در روزهای گذشته شاهد نبردهایی شدید بوده است. مقام‌های اوکراین روز دوشنبه گزارش دادند در عرض دو هفته اقدامات آفندی هشت منطقه دیگر را باز پس گرفته‌اند. ‌هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین در پستی در پیام‌رسان تلگرام ادعا کرد، واحدهای ارتش اوکراین حدود ۴.۳ مایل پیشروی داشته‌ و در سمت جنوب منطقه‌ای به مساحت حدودا ۴۴ مایل مربع را  باز پس گرفته‌اند. او گفت، یکی از مناطق بازپس گرفته شده، روستای پیاتیخاتکی در منطقه زاپوریژیا است و گزارش روسیه این مورد را تایید ‌کرد. هر چند اعلام بازپس‌گیری روستای پیاتیخاتکی در منطقه زاپوریژیا سند و مدرک تداوم پیشروی نیروهای اوکراینی است اما این یک تحول نظامی چشمگیر نیست. این روستا نیز همچون دیگر روستاهایی که باز پس گرفته شدند، یک روستای کوچک است. از طرفی اوکراینی‌ها برای تصرف این روستا حجمی از کشته‌ها و خسارات از جمله در میان تجهیزات نظامی غربی پیشرفته خود را متحمل شدند.»
ذخایر مهمات اروپا ته کشید!
اما غیر از تلفات بالای اوکراینی‌ها در ضد حمله کنونی خبر بد دیگر برای زلنسکی این که مقامات اروپایی می‌گویند دیگر مهماتی برای ارسال به اوکراین ندارند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در سخنانی اذعان کرد که این اتحادیه از منابع حیاتی کافی برای تولید مهمات مورد نیاز اوکراین برخوردار نیست، «جوزپ بورل» که در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی این سخنانی را مطرح می‌کرد، اذعان کرد: «امروز به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در زمینه امنیتی و دفاعی، درک کردم که برای تولید مهمات مورد نیاز اوکراین، منابع حیاتی کافی در اختیار نداریم». این سخنان در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش بود که بورل گفته بود آغاز مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا که در ماه نوامبر ۲۰۲۴ (آبان 1403)برگزار می‌شود، خواهد بود.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که این سخنان را در مصاحبه با یک رسانه اسپانیایی مطرح می‌کرد، گفت: «ولادیمیر پوتین منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است و نباید انتظار داشته باشیم که مذاکرات صلح میان مسکو و کیف پیش از آن آغاز شود».
 شرایط دشوار اوکراین
«ینس استولتنبرگ »دبیرکل ناتو نیز با اذعان به شرایط دشوار اوکراین در ضد حمله خود گفت: نیروهای مسلح اوکراین در انجام ضدحمله خود به دلیل آمادگی نیروهای روسیه شرایط دشواری را تجربه می‌کنند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دبیرکل ناتو در اظهاراتی با ‌اشاره به موفقیت‌های کم‌رنگ نیروهای اوکراینی در انجام ضدحمله‌شان افزود: ما می‌دانیم که آنها با یک زمین سخت مواجه شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها توانسته‌اند با حفر زمین، خطوط مستحکم دفاعی ثابت و آماده‌ای را ایجاد کنند. دبیرکل ناتو گفت: آنها با ایجاد میدان‌های مین، دندان‌های اژدها و سنگرهای ‌تانک مواضع دفاعی خود را تحکیم کرده‌اند. به نوشته خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه پیشتر گزارش داد، نیروهای اوکراینی از ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) تلاش‌های ناموفقی را برای انجام یک ضدحمله انجام داده‌اند و از نظر نیروی انسانی و تجهیزات متحمل تلفات زیادی شده‌اند. به گفته این وزارتخانه طرف اوکراینی تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای نظامی خود را در طول تلاش‌هایش برای اجرای ضدحمله‌ای که مدت‌هاست وعده آن را داده بود، در مناطق دونتسک جنوبی، زاپروژیا و دونتسک از دست داده است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز پیشتر خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی به هیچ موفقیتی در هیچ منطقه‌ای دست پیدا نکرده‌اند. مقامات اطلاعاتی انگلیس نیز یکشنبه شب اعلام کردند که ارزیابی‌های ما بیانگر این است که ضدحمله اوکراین علیه روسیه، هر دو طرف درگیر در جنگ را متحمل تلفات سنگینی کرده است.
حقوق بشر به سبک اروپا
در خبری دیگر فارین پالیسی از تبعیض گسترده کشورهای اروپایی بین پناهجویان اوکراینی و غیر اوکراینی خبر داده و در گزارشی  با عنوان «آلمان پناهجویان افغان را برای جا دادن به پناهجویان اوکراین، بیرون می‌کند» نوشت: زمانی که «پروانه امیری» زن تبعه افغانستان در اقامتگاهی در آلمان همراه شوهر و دو فرزندش در حال صرف صبحانه بودند، صدای در زدن شنیدند. افرادی آمده بودند که پیغام و خبر خوبی برای خانواده پروانه نداشتند. آمده بودند به این خانواده افغان بگویند که اقامتگاه‌شان را فوری و بدون چون و چرا، ظرف مدت ۲۴ ساعت تخلیه کنند؛ چرا که پناهجویانی از اوکراین در راه آلمان بودند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1