تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۶۳۹۷۱

هشدار ترامپ به مشتاقان کودتا در روسیه

۰
هشدار ترامپ به مشتاقان کودتا در روسیه
کبنا ؛
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده به کسانی که مشتاق کودتا در روسیه هستند هشدار داد و گفت: برکناری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ممکن است عواقب ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد: برکناری پوتین رئیس جمهور روسیه می‌تواند اوضاع را بدتر کند
ترامپ امیدها کشورهای غربی‌ها را مبنی بر اینکه درگیری این هفته میان گروه واگنر و ژنرال‌های ارشد روسیه می‌تواند منجر به سرنگونی دولت مسکو شود، نقش بر آب کرد و به مشتاقان کودتا در روسیه هشدار داد که برکناری رئیس‌جمهور روسیه ممکن است عواقب ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.
رئیس جمهور سابق آمریکا روز شنبه در حساب اجتماعی خود موسوم به "تروث سوشیال" نوشت: یک آشفتگی بزرگ در روسیه، اما مراقب باشید چه آرزویی دارید. (آشفتگی) بعدی ممکن است به مراتب بدتر باشد!وی درست قبل از انتشار اخباری مبنی بر موافقت یوگنی پریگوژین بنیانگذار واگنر به پایان دادن به شورش خود و توقف پیشروی گروهش به سمت مسکو، به ناآرامی‌ها در روسیه واکنش نشان داد.
ترامپ به جانشین خود حمله کرد و گفت: جو بایدن در مورد روسیه هر کاری را که شی جین پینگ رئیس جمهور چین بخواهد، انجام خواهد داد.
وی با اشاره به ادعاهایی مبنی بر دریافت رشوه برخی از اعضای خانواده بایدن از روابط تجاری با حزب کمونیست چین، نتیجه گرفت که رئیس جمهور آمریکا به شی وابسته است.
ترامپ تصریح کرد: پکن و مسکو تا پیش از به قدرت رسیدن بایدن، همیشه دشمنان طبیعی هم بوده‌اند چرا که چین برای اسکان جمعیت پرشمار خود (که بسیار بیشتر از جمعیت روسیه است) چشم طمع به بخش‌های زیادی از زمین‌های عمدتا خالی از سکنه روسیه دارد.
ترامپ خاطرنشان کرد: وقوع بحران در روسیه، فرصتی استثنایی برای چین است تا امکان دستیابی به سرزمین‌هایی بسیار بزرگ‌تر از تایوان را برای پکن فراهم آورد و برای رسیدگی به مساله تایوان منتظر فرصتی مناسب بماند و اقدامی عجوانه انجام ندهد.
به نوشته راشا تودی، متحد سابق پوتین (پریگوژین) بر اساس توافق با کرملین، روسیه را ترک خواهد کرد و از پیگرد قانونی در امان خواهد ماند.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین قیام کوتاه مدت واگنر را تشویق کرد اما حامیان غربی او از ابراز آشکار احساسات‌شان برای سرنگونی دولت پوتین خودداری کردند.
بایدن رئیس جمهور ایالات متحده که پیش‌تر خواستار تغییر حکومت در روسیه شده بود، به گزارش رسانه‌ها به «مشاوره با متحدان و شرکای خود» در مورد وضعیت مسکو پرداخت.
اما رسانه‌های غربی در تبلیغ شورش واگنر به عنوان یک بحران وجودی برای دولت روسیه، خویشتن‌داری کمی از خود نشان دادند.
در همین راستا کورت ولکر سفیر سابق ایالات متحده در ناتو به سی‌ان‌ان گفت که ناآرامی‌های داخلی روسیه، پایانی برای پوتین و آغازی برای پایان جنگ روسیه در اوکراین است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1