تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۶۴۵۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

گلایه شدید مردم دهدشت از سوزاندن زباله‌ها / بی‌اعتنایی شهرداری دهدشت اخطارهای محیط زیست و سلامت مردم

۱
گلایه شدید مردم دهدشت از سوزاندن زباله‌ها / بی‌اعتنایی شهرداری دهدشت اخطارهای محیط زیست و سلامت مردم
کبنا ؛شهرداری دهدشت برای ساماندهی سایت زباله دهدشت علیل مانده است و علی رغم جلسات متعدد نتوانسته این سایت را ساماندهی کند. بعضی از شهروندان دهدشت در تماس با پایگاه خبری کبنا نیوز به شدت از دست شهرداری این شهر گلایه کردند و خواستار ساماندهی هر چه سریعتر سایت زباله دهدشت شدند.
فارس در این باره نوشت: مخاطرات زیست‌محیطی سایت زباله دهدشت بار‌ها در رسانه‌ها خبرساز شد اما متأسفانه همتی از سوی مسئولان متولی تاکنون دیده نشده است.
دود سرطان‌زای ناشی از سوزاندن زباله‌ها به شهر دهدشت نفوذ کرده و هر روز صبح مهمان تنفس مردم این شهر است و علاوه بر نارضایتی شهروندان از این معضل خصوصاً در فصل گرما، باعث انواع بیماری قلبی، ریوی و تنفسی برای مردم شهر و روستا‌های اطراف شده است.
این معضل سال‌هاست که به قوت خود باقی مانده و علی‌رغم جلسات متعدد برای جانمایی جدید سایت زباله، اما تصمیم‌گیری متولیان امر برای ساماندهی آن هنوز به سر نیامده و دود سوزندان زباله‌ها تنفس را هر روز بر مردم تنگ‌تر کرده است.
در جلساتی که برگزار شد قرار شد محیط‌زیست چندین نقطه را مشخص کند و تحویل وزارت کشور دهد، لذا بخشدار مرکزی موظف شد به عنوان متولی جانمایی جدید را مشخص کند اما تاکنون هیچ خبری نشده و سایت زباله دهدشت به عنوان یک مسأله لاینحل به قوت خود باقی مانده است.
سال گذشته به همت نهاد امامت جمعه دهدشت به مدت ۱۵ روز با هزینه سنگین، این سایت توسط ماشین‌آلات شرکت نفت وگاز گچساران پاک‌سازی شد.
انتظار می‌رفت شهرداری و سایر متولیان مراقبت لازم را داشتند اما متأسفانه به دلیل نظارت ناکافی شهرداری، به صورت مدام شاهد آتش زدن زباله‌ها هستیم که دود آن فقط به چشم مردم می‌رود.
قطعاً اگر ناظر و نگهبان شهرداری به صورت شبانه‌روزی در این سایت حضور داشته باشند هیچ فردی نمی‌تواند خودسرانه اقدام به آتش‌زدن زباله نماید.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر اظهار کرد: معضلات سایت زباله دهدشت باعث نارضایتی شهروندان و روستا‌های اطراف شده است.
امام جمعه کهگیلویه با توجه به این‌که در سال گذشته با کمک از شرکت نفت و گاز گچساران مشکل را تا حدودی حل کردیم گفت: اما با توجه به حجم بالای زباله‌ها، عده‌ای با آتش‌زدن سایت‌زباله، باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده‌اند.
وی با بیان این‌که تاکنون جلسات متعددی برای ساماندهی این سایت برگزار شده است گفت: اما متأسفانه این جلسات خروجی نداشتند و این مردم هستند که باید قربانی تصمیمات نادرست شوند.
آیت تقوی سرپرست شهرداری دهدشت در دیگر رسانه‌ها گفته بود که با توجه به کمبود ماشین آلات برای دفن اصولی زباله‌ها عده‌ای اقدام به سوزاندن زباله‌ها می‌کنند که سلامت مردم را به خطر انداخته است.
تقوی گفت: در صدد هستیم تا با اجاره یک دستگاه بلدوزر به صورت موقت مشکل دفن اصولی زباله‌های شهر دهدشت را برطرف کنیم و در آینده نزدیک نیز مشاوری برای دفن اصولی و کاهش خطرات این جایگاه به کار گرفته خواهد شد.
تقوی ادامه داد: در صورتی که دستگاه‌های متولی و مسئولان استانی و کشوری حمایت کنند یک دستگاه بلدوزر یا لودر به شهرداری دهدشت اختصاص داده شود، برای همیشه این مشکل برطرف می‌شود.
روح‌الله عزیزی رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه هم با اشاره به این‌که سوزاندن زباله‌ها و دفن غیر اصولی خطراتی برای آب و خاک و سلامت مردم دارد گفت: تاکنون چندین بار اخطار‌های زیست محیطی به شهرداری دهدشت دهیاری‌های همجوار داده شده، ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
عزیزی افزود: اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه برای حل این مشکل شهرداری دهدشت و چند دهیاری را در دادگستری شهرستان شکایت کرده و پرونده در حال پیگیری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1