تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۴۶۵۰۰۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سخت‌گذری کهگیلویه و بویراحمد ضرورت داشتن هلی‌کوپتر اورژانس را دوچندان می‌کند

۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سخت‌گذری کهگیلویه و بویراحمد ضرورت داشتن هلی‌کوپتر اورژانس را دوچندان می‌کند
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظر به سخت گذر بودن اغلب مناطق استان جهت امداد رسانی فوری ضرورت وجود یک فروند هلی کوپتر ۱۱۵را دوچندان کرده که پیگیر آن هستیم .
سید علی احمدزاده ظهار کرد: برای جایگزینی هلی کوپتر اورژانس استان که از رئیس جمهور مردمی درخواست کمک و مساعدت انجام شده و حتما این موضوع مکاتبه و پیگیری خواهد شد.
به گفته احمد زاده افزون بر ۸۵ درصد مساحت کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی است و به عبارتی محورهای ارتباطی صعب العبور در جای جای آن ،خدمات رسانی اورژانس به وِیژه هوایی را با سختی رو به رو کرده است و استان به دلیل شرایط خاص توپوگرافی اش نیاز مبرم به یک فروند هلی کوپتر دارد.
وی افزود: جاده های دسترسی مردم به مراکز درمانی سخت و صعب العبور است و بیشتر ماموریت های اورژانس به صورت هوایی صورت می گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بالگرد فعلی مرکز اورژانس استان قدمتی حدود ۶۰ سال داشته و هفته اخیر هم در منطقه آجم از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه سقوط کرد .
احمدزاده تاکید کرد: بالگرد اورژانس برای امداد درسانی به یک مادر باردار و یک نوجوان دارای مشکل تنفسی به منطقه آجم اعزام شده بود که در هنگام امداد رسانی سقوط کرد.
طبق اعلام رئیس اورژانس استان، این بالگرد قدمتی حدود ۶۰ سال داشته و تنها بالگرد فعال در این استان بوده که در حال حاضر بالگرد سقوط کرده، آسیب جدی دیده است و قابلیت پرواز ندارد.
امید است هلی کوپتری به استان تخصیص داده شود که متناسب با وضعیت استان باشد و قابلیت نشست و برخاست در شرایط آب و هوایی سخت استان را داشته باشد زیرا وزش باد و جریان‌های ناگهانی در این استان زیاد است، توپوگرافی استان نیازمند بالگرد جوان‌تر و سیستم به روزتری است.
اورژانس ۱۱۵هوایی زمان رسیدن مصدومان و بیماران از صحنه تا بیمارستان را ۳۰۰ درصد کاهش می دهد واز نظر متخصصان اورژانس کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد جزء ضروری ترین مراکز نیازمند اورژانس هوایی است.
اورژانس هوایی یاسوج در اسفند ماه ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد و علاوه بر یاسوج سایر شهرستان ها را هم پوشش می داد.
براساس آمار موجود ،کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۲پایگاه اورژانس است و ۳۶۰نفر نیرو در این پایگاه ها کار می کنند.
توپوگرافی خاص استان کهگیلویه و بویراحمد
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده و این استان کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه دارد و دارای شرایط خاص توپوگرافی (پستی و بلندی )و کوهستانی است.
بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.
از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.
با توجه به وضعیت توپوگرافی خاص استان، قرار داشتن نقاط حادثه خیز در مناطق کوهستانی آن و صعب العبور بودن منطقه اورژانس هوایی یاسوج در اسفند ماه ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد و علاوه بر یاسوج سایر شهرستان ها را هم پوشش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1