تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۵۱۰۲
الزام به دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده برای پلاک کردن خودرو؛
بازار خودرو با چالش جدید روبرو شد / قیمت خودرو به مدار صعودی باز می گردد؟ / قیمت محصولات ایرانخودرو امروز یکشنبه یک مرداد ۱۴۰۲
۰
کبنا ؛ ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در حال رایزنی است تا خودروهای نو شماره برای نهایی کردن پروسه پلاک شدن، مجوز لازم را از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در میان مدارک خود ارائه دهند. این اتفاق می تواند نمودار نزولی بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.
به گزارش کبنا، چالش جدید برای پلاک کردن خودروهای نو شماره می تواند بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده و نمودار نزولی قیمت ها را صعودی کند.
رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از رایزنی با پلیس راهور برای الزامی شدن مجوز این ستاد برای شماره گذاری خودروهای جدید خبر داد.
مهران سالاریه گفت بر اساس قانون ساماندهی صنعت خودرو یکی از ارکان شمارهگذاری وسائط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است.
رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ادامه داد بر این اساس تمامی وسائط نقلیه نو شماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شمارهگذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت وجه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.
سالاریه به تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودرو پیشنهاد داد نسبت به ثبتنام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شمارهگذاری محصولات خود طی کنند.
البته هنوز پلیس راهور فراجا نسبت به مکاتبات ستاد نوسازی درباره الزام دریافت مجوز ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در فرآیند شمارهگذاری خودروهای نوشماره واکنشی نشان نداده اما به نظر می رسد این ایده با استقبال پلیس راهور همراه شود.
پیش تر اخباری در ارتباط با شماره گذاری محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی در ازای تحویل گواهی اسقاط منتشر شده بود. به نظر می رسد با توجه به چالشی که در مسیر واردات خودرو وجود دارد، سیاست گذار کلان برای جبران خروجی فرسوده ها از مسیر واردات خودرو به دنبال راههای جایگزین است. پرداخت 1.5 درصد از قیمت خودروی فاکتور شده توسط ایران خودرو و سایپا به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت نبودن گواهی اسقاط یکی از مسیرهای پیش بینی شده بود.
الزام ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان خصوصی برای شماره گذاری محصولات تولیدی راه دیگری بود که به ذهن سیاست گذار کلان رسیده است.
البته خودروهای وارداتی نیز همانند گذشته ملزم به ارائه گواهی اسقاط هستند اما هنوز آیین نامه آن تدوین نشده است. به نظر می رسد با توجه به آزاد شدن بحث واردات خودروهای دست دوم ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به دنبال این است تا ساز و کار جدیدی را برای این منظور تهیه کند. حال که آیین نامه تدوین نشده، واردکنندگان ملزم شده اند به ازای شماره گذاری دو خودروی وارداتی، یک گواهی اسقاط ارائه دهند.
قیمت های بازاری خودرو روند نزولی را در پیش گرفته اند اما این احتمال وجود دارد تا با توجه به چالش جدید که در مسیر ورود خودورهای نو به بازار ایجاد شده، قیمت ها در بازار خودرو از ناحیه باریک شدن جاده عرضه تاثیر گرفته و شاهد بازگشت قیمت بازای خودرو به مدار صعودی باشیم.
قیمت محصولات ایرانخودرو امروز یکشنبه یک مرداد ۱۴۰۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما امروز بیشتر از سایر محصولات ایرانخودرو کاهش قیمت داشته است. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما در بازار آزاد امروز یکشنبه یک مرداد ۷۸۰ میلیون تومان یعنی ۵۰ میلیون کمتر از دیروز است و از این نظر تارا اتوماتیک با کاهش قیمت ۳۵ میلیونی در رتبه بعدی قرار میگیرد.
قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد ۷۶۵ میلیون تومان است و رانا پلاس پانوراما که ۵۱۵ میلیون تومان فروخته میشود، درمقایسه با دیروز افت قیمت ۳۰ میلیون تومانی را تجربه میکند.
دنا پلاس ساده، دنا پلاس شش دنده و دنا پلاس اتوماتیک هم هر کدام با افت قیمت ۲۰ میلیونی پا به بازار گذاشتند و قیمت پژو پارس ساده بهعنوان یکی از ارزانترین سواریهای ایرانخودرو با افت ۱۵ میلیونی به ۴۵۵ میلیون تومان تقلیل پیدا کرده است.
رانا پلاس هم که امروز ۴۷۰ میلیون تومان ارزش دارد، دیروز ۴۸۰ میلیون تومان فروخته میشد. قیمت روز سایر محصولات ایرانخودرو را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید.
قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد
به گزارش کبنا، چالش جدید برای پلاک کردن خودروهای نو شماره می تواند بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده و نمودار نزولی قیمت ها را صعودی کند.
رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از رایزنی با پلیس راهور برای الزامی شدن مجوز این ستاد برای شماره گذاری خودروهای جدید خبر داد.
مهران سالاریه گفت بر اساس قانون ساماندهی صنعت خودرو یکی از ارکان شمارهگذاری وسائط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است.
رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ادامه داد بر این اساس تمامی وسائط نقلیه نو شماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شمارهگذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت وجه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.
سالاریه به تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودرو پیشنهاد داد نسبت به ثبتنام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شمارهگذاری محصولات خود طی کنند.
البته هنوز پلیس راهور فراجا نسبت به مکاتبات ستاد نوسازی درباره الزام دریافت مجوز ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در فرآیند شمارهگذاری خودروهای نوشماره واکنشی نشان نداده اما به نظر می رسد این ایده با استقبال پلیس راهور همراه شود.
پیش تر اخباری در ارتباط با شماره گذاری محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی در ازای تحویل گواهی اسقاط منتشر شده بود. به نظر می رسد با توجه به چالشی که در مسیر واردات خودرو وجود دارد، سیاست گذار کلان برای جبران خروجی فرسوده ها از مسیر واردات خودرو به دنبال راههای جایگزین است. پرداخت 1.5 درصد از قیمت خودروی فاکتور شده توسط ایران خودرو و سایپا به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت نبودن گواهی اسقاط یکی از مسیرهای پیش بینی شده بود.
الزام ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان خصوصی برای شماره گذاری محصولات تولیدی راه دیگری بود که به ذهن سیاست گذار کلان رسیده است.
البته خودروهای وارداتی نیز همانند گذشته ملزم به ارائه گواهی اسقاط هستند اما هنوز آیین نامه آن تدوین نشده است. به نظر می رسد با توجه به آزاد شدن بحث واردات خودروهای دست دوم ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به دنبال این است تا ساز و کار جدیدی را برای این منظور تهیه کند. حال که آیین نامه تدوین نشده، واردکنندگان ملزم شده اند به ازای شماره گذاری دو خودروی وارداتی، یک گواهی اسقاط ارائه دهند.
قیمت های بازاری خودرو روند نزولی را در پیش گرفته اند اما این احتمال وجود دارد تا با توجه به چالش جدید که در مسیر ورود خودورهای نو به بازار ایجاد شده، قیمت ها در بازار خودرو از ناحیه باریک شدن جاده عرضه تاثیر گرفته و شاهد بازگشت قیمت بازای خودرو به مدار صعودی باشیم.
قیمت محصولات ایرانخودرو امروز یکشنبه یک مرداد ۱۴۰۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما امروز بیشتر از سایر محصولات ایرانخودرو کاهش قیمت داشته است. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما در بازار آزاد امروز یکشنبه یک مرداد ۷۸۰ میلیون تومان یعنی ۵۰ میلیون کمتر از دیروز است و از این نظر تارا اتوماتیک با کاهش قیمت ۳۵ میلیونی در رتبه بعدی قرار میگیرد.
قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد ۷۶۵ میلیون تومان است و رانا پلاس پانوراما که ۵۱۵ میلیون تومان فروخته میشود، درمقایسه با دیروز افت قیمت ۳۰ میلیون تومانی را تجربه میکند.
دنا پلاس ساده، دنا پلاس شش دنده و دنا پلاس اتوماتیک هم هر کدام با افت قیمت ۲۰ میلیونی پا به بازار گذاشتند و قیمت پژو پارس ساده بهعنوان یکی از ارزانترین سواریهای ایرانخودرو با افت ۱۵ میلیونی به ۴۵۵ میلیون تومان تقلیل پیدا کرده است.
رانا پلاس هم که امروز ۴۷۰ میلیون تومان ارزش دارد، دیروز ۴۸۰ میلیون تومان فروخته میشد. قیمت روز سایر محصولات ایرانخودرو را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید.
قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد
خودرو | شنبه | امروز |
سمند LX | 510 میلیون تومان | 510 میلیون تومان |
سمند EF7 | 540 میلیون تومان | 540 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانهسوز | 570 میلیون تومان | 570 میلیون تومان |
دنا پلاس | 615 میلیون تومان | 595 میلیون تومان |
دنا پلاس ششدنده | 730 میلیون تومان | 710 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 815 میلیون تومان | 795 میلیون تومان |
پژو پارس ساده | 470 میلیون تومان | 455 میلیون تومان |
پژو 207 دندهای | 600 میلیون تومان | 600 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک پانوراما | 830 میلیون تومان | 780 میلیون تومان |
رانا پلاس | 480 میلیون تومان | 470 میلیون تومان |
رانا پلاس پانوراما | 545 میلیون تومان | 515 میلیون تومان |
تارا دندهای | 660 میلیون تومان | 635 میلیون تومان |
تارا اتوماتیک | 800 میلیون تومان | 765 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 475 میلیون تومان | 475 میلیون تومان |
پژو 2008 | دو میلیارد و 400 میلیون تومان | دو میلیارد و 300 میلیون تومان |
هایما S5 توربو | یک میلیارد و 200 میلیون | یک میلیارد و 200 میلیون |
هایما S7 توربو | یک میلیارد و 305 میلیون تومان | یک میلیارد و 300 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک | سه میلیارد تومان | سه میلیارد تومان |