تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۴۶۶۴۷۷
بلبشوی این روزهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛

آقای عزت‌خواه دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟ (+ پیشنهاد کبنانیوز)

۵۹
۳
آقای عزت‌خواه دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟ (+ پیشنهاد کبنانیوز)
کبنا ؛
جهت‌گیری سیاسی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این روزها آن‌قدر پررنگ شده که می‌توان گفت بخش زیادی از ظرفیتش را به چینش‌ فرهنگیان با نگاهی به انتخابات اسفندماه اختصاص داده است.
به گزارش کبنا، با استقرار دولت جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور که هشت سال صندلی مدیرکلی آموزش و پرورش را در اختیار داشت بازنشسته شد. در همان روزها گزینه‌های زیادی برای جانشینی زارع‌پور مطرح شدند، اما در نهایت قرعه فال به نام حسنعلی عزت‌خواه افتاد. برخی از رسانه‌ها همان موقع گفتند و نوشتند که چنان‌چه از بین نیروهای نزدیک به نماینده، عزت‌خواه انتخاب شود، آینده نامعلومی در انتظار آموزش و پرورش خواهد بود. اما با وجود همه این هشدارها عزت‌خواه انتخاب شد تا این اداره‌کل در دو سال آینده، سیاسی‌ترین دوره خود را سپری کند.
عزت‌خواه که میدان را برای یکه‌تازی‌های خود باز دیده بود، در روز معارفه‌اش به‌شدت به شیوه مدیریت زارع‌پور تاخت تا به همگان نشان دهد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای چندان هم اشتباه نبوده‌اند. زهرایی معاون وقت آموزش ابتدایی نیز در همان روز در اشعاری کنایه‌‌ آمیز، انتقادات تندی به آینده نامعلوم این اداره‌کل وارد کرد.
هر چند عزت‌خواه از چینش مدیران صرفا بر اساس شایستگی دم می‌زد، اما عملا آن‌چه اتفاق افتاد و دیده شد، نقش پررنگ گرایش‌ سیاسی در انتصاب این افراد بود.
حتی خود عزت‌خواه، 24 شهریورماه 1401 در جمع مدیران آموزش و پرورش مناطق گرمسیری استان در شهر چرام گفته بود: «من شما را سیاسی انتخاب کردم، اما کار سیاسی از شما نمی‌خواهم». این شکل از تناقض‌گویی‌هاست که موجب نارضایتی بدنه اداری و آموزشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شده است.
بنابراین می‌توان گفت در همان شروع کار، بنای آینده‌نگری سیاسی در راستای منافع عده‌ای خاص گذاشته شد. هر چند انتقاداتی در طول دوره مدیرکلی عزت‌خواه وجود داشت، اما هیچ‌گاه همچون این روزهای اخیر نارضایتی‌ها از عملکرد مدیریت عزت‌خواه بالا نگرفته بود.
کافیست سری به اداره‌کل آموزش و پرورش زد تا بلبشوی گسترده موجود در آن را به وضوح دید. در ماه‌های گذشته، برخی از معلمان از تقسیم ناعادلانه وام‌های اداره‌کل آموزش و پرورش گلایه داشتند. ادعای معلمان معترض این بود که یکی از ملاک‌های اعطای وام، نزدیکی به نماینده و گرایش سیاسی همسو با عزت‌خواه در نظر گرفته می‌شد. اما حالا دامنه انتقادات گستره گسترده‌تری پیدا کرده است.
گویا حالا در تبدیل وضعیت‌ها این شاخص‌ها بسیار پررنگ‌تر شده‌اند. در حالی که افرادی با سابقه زیر ۱۰ سال پست گرفته‌اند، برخی با ۲۰ سال و بیشتر کاملا نادیده گرفته شده‌اند.
اما مهم‌تر از آن سازماندهی و پست بندی معلمان است. برخی از معلمان که سال‌های پایانی خدمت خود را سپری می‌کنند و برخی دیگر نیز با مدارک عالی دانشگاهی، به روستاهای دورافتاده منتقل شده تا جا برای آ‌ن‌هایی که می‌توانند نقش مهم‌تری در اسفندماه ایفا کنند، باز شود.
در موارد متعددی که اطلاعات آن در دفتر کبنا نیوز نیز موجود است، معلمانی با تحصیلات و سابقه بالا مأمور شده‌اند تا در مدارس روستاهای دورافتاده، دروس غیرمرتبطی تدریس کنند که ارتباطی با سابقه و مدرک تحصیلی آن‌ها ندارد.
گویا جناب مدیرکل، فضای موجود را برای علایق و منافع سیاسی متنفذین چندان مناسب ندیده و حالا با این تغییرات گسترده در پی آن است که از این نمد کلاهی برای نماینده ببافد. البته مطمئنا ادعای عزت‌خواه صد و هشتاد درجه با این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای متفاوت است. اما با این‌حال باید از زبان خود او شنید که هدف از این تغییرات عجولانه چه بوده است.
عزت‌خواه باید پاسخ دهد چرا و به چه هدفی آن‌هایی که مدارک عالی دانشگاهی دارند ولی نسبتی بین آن‌ها و نماینده نیست، مجبور شده‌اند بپذیرند دروسی را تدریس کنند که نسبتی با سابقه و علایق آن‌ها ندارد.
نقل و انتقال نیرو از شهرستان‌های استان به‌خصوص شهرستان‌های مارگون و دنا به مرکز استان، تبدیل وضعیت نیروها از یک رسته به رسته دیگر و به‌طور مشخص از خدمتگزاری به مشاغل آموزشی و اداری، انتصاب‌ها و تعیین مدیران و کادر مدارس در هر سه مقطع و مدارس شبانه‌روزی و مدارس خاص و واگذاری قراردادهای سوادآموزی به افراد خاص، در حالی صورت گرفته که شاخص‌های آموزشی نشان از وضعیت بسیار نامطلوبی دارند. رتبه آخر از حیث میانگین معدل دانش‌آموزان سال آخر تحصیلی و همچنین تعطیلات غیرمنطقی بین ترمی از ۱۴ روز به ۳۴ روز و بیشتر و همچنین عدم نظارت دقیق آموزشی و ضعف فعالیت‌های گروه‌های آموزشی به ضعیف شدن مسائل آموزشی و تربیتی منجر شده است.
با این‌حال، با مشاهده این تغییرات گسترده، این ظن تقویت می‌شود که شاید وضعیت موجود را نباید بلبشو نام گذاشت. شاید عده‌ای پشت درهای بسته نشسته‌اند تا در انتخابات آینده همه‌چیز به نفع یک نامزد خاص رقم بخورد.
به هر حال فضای آموزش و پرورش این روزها به‌شدت سیاست‌زده شده است. نارضایتی از مدیریت این اداره‌کل نیز در بین بدنه فرهنگیان موج می‌زند. اداره‌کلی که اصلی‌ترین وظیفه‌اش تعلیم و تربیت است، وقتی به بنگاهی برای جمع‌آوری رأی تقلیل داده شود، نه تنها آموزش که فاتحه فرهنگ نیز خوانده خواهد شد.
البته این تغییر و تحولات در برخی دیگر از دستگاه‌های دولتی دیده می‌شود. گفته می‌شود هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هر چند با شدتی کمتر، اما همسو با آموزش و پرورش، دست به تغییرات زیادی در چینش نیروهایش زده است.
این پایگاه خبری به نهادهای نظارتی که خوشبختانه اشراف بسیار بالایی بر تحولات دارند، پیشنهاد می‌دهد در فضایی باز، معلمان منتقد وضع موجود با اطمینان از قرار نگرفتن در تیررس کینه‌جویی بیشتر، جمع شوند تا از نزدیک صحبت‌های آن‌ها  به گوش مسوولان برسد تا شاید «همسوسالاری جغرافیانگر» در آموزش و پروش، این نهاد مقدس و پایه تربیت فرزندان ایران اسلامی متوقف و از تکرار چنین رفتارهای بنیان‌برافکنی در آینده جلوگیری گردد.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کاهوی دلدار
Iran, Islamic Republic of
از ایشان سوال بپرسید چه کسی رو به معاونت طرح و برنامه میخواد معرفی و نصب کنه و چه عملکردی در دوران پست قبلی خود داشتند
شهروند گرمسیری
Iran, Islamic Republic of
کاش حق مردم بهمئی را هم میداد
چرا هیچ کسی از بهمئی تو اداره کل نیست؟
چرا مدیرکل گرمسیری ها رو نادیده میگیره
امیدوارم گرمسیری های ساکن در یاسوج جواب محکمی در انتخابات به مدیرکل بدن
امید
Iran, Islamic Republic of
از ایشان بپرسید چرا اکثر قراردادهای نهضت به یک شرکت خاص داده شده که پاسخگو نیست
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
قطعاً مماشات با این مدیرکل مساوی با پنالتی بدون دروازه‌بان و بدون گل
اگه این مستنداتی که سایت مورد اعتماد مردم استان بهشون تأکید اشاره کرده ،اوضاع خیت خیته
پیش دبستانی
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل آموزش و پرورش یعنی خبره و مجرب بودن در سیستم آموزشی و پرورشی نه سیاسی بازی
من خواهشی که سایت کبنا دارم ی گزارشی تهیه کنید از ثبت نامی فرزندان مدیران آموزش و پرورش در مدارسات استان دولتی یا خصوصی
.....
Iran, Islamic Republic of
املاکی که متعلق به آموزش و پرورش استان می‌باشد توسط چه کسانی و به چه کسانی واگذار شده و با چه قیمتی ؟
۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
توسط حقوقی واگذار شده
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
مگر مدیرکل وروسای ادارات قبلی همینطور در راستای نماینده عمل نمی کردند مگر زارع پور در راستای اهداف تاجگردون نیرو انتخاب نمی کرد مگر طاهری گوشش تو دست سید قدرت نبود و.......این بنده خدا یه کم سلیقگی به خرج داد در میان روسای آموزش و پرورش گفت من شما راسیاسی انتخاب کرده ام ولی از شما کار سیاسی نمی‌خوام واقعا بقیه مدیران هم همینطور انتخاب می کردند ولی به زبان نمی اوردند
شهربانی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مدیر کل محترم اگه میخواین عزت داشته باشید برای رضای خدا قدم بردارید و گرنه چیزی جز ذلت نخواهد بود
معلمان نمونه و دلسوز آموزش و پرورش چه جایگاهی دارند
چه کسانی برای شما تصمیم میگیرند
از چه کسانی مشورت میگرید
چند سال عمر کردین و چه قدر به مسیولیت و صندلی دل بستید
Netherlands
استاندار را باید عزل کنید...
Netherlands
این اداره بی صحاب را کسی نمیخواد نجات بده.؟؟؟؟
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
درود بر عزت خواه مرد میدان، مردعمل و مرد عزت
چی شده که بعضی ها .......
قمری
Iran, Islamic Republic of
میدان دادن به افراد غیر متخصص و متعهد و دخالت سیاسیون در اداری آموزش و پرورش استان نتیجه ای آن افتضاح بودن رتبه کنکوری ها و خیانت به نسل نوجوان و جوانان این استان
شاهین دنا
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل آموزش و پرورش و علوم پزشکی باید غیربومی باشه
عاقبت فرزندان ما با این سیستم آموزشی که میفرمایین چیزی جزو بیسوادی و عقب ماندگی نیست و نخواهد بود
United States
اکثرمشکلات آموزش و پرورش نشات گرفته ازمعاونت پشتیبانی ومشاورش است .گرچه عزتخواه باید مدیریت بدون ترس واغماض داشته باشد اما ازاین معاون ومعاون هم هر کاری بخواهد انجام می دهد
United States
‌کسی را دراداره کل آموزش.پ میشناسم که مخالف شدید دولت رئیسی است وهروزهم دولت راتخریب می کند ودرجایی گفته که من به روشنفکر رای دادم و نماینده از مدیرکل خواسته که جایگاه من بایدمحفوظ باشد
United States
چینش مدیران ومعاونین مدارس درراستای نماینده درشهرستان بویراحمد شکل گرفته است .حتی درسازماندهی که باید براساس امتیازباشد ملاک نماینده است
United States
بیشترین بی اعتمادی به دولت دربین فرهنگیان استان ،نگاه منطقه ای و فامیلی درآموزش وپرورش استان است
United States
اگه معاونت پشتیبانی عزل بشه شاید بتوان پیش بینی کرد که تخلفات کمتر صورت بگیره
Iran, Islamic Republic of
کرو ایما مردم ایران به خصوص خمو لرها حتی مرگ و میر هم سیاسی وابییع چه برسه و انتخابات...بنویس یارانه چه وابی نیخون نفری دومیلیون ببین خخخخخخخخه
علی
Iran, Islamic Republic of
ای خداااا بالی بختت.... عزت خواه؟ خدمتگذار شده کارشناس.... شده مدیر... شده کارشناس تخصص... حالا من من هم میکند من شما راسیاسی انتخاب کردم.... تو؟ تو یه سرایدار هم نمیتونی جابجا کنی برا همین آوردنت... لیست برات ارسال میشه.
معلم
Iran, Islamic Republic of
بی قانونی ترین بی بند بارترین نهاد در کهگیلویه وبویر احمد آموزش پرورش است آموزش پرورش دهدشت خصوصی است
معلم دهدشت
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل آموزش و پرورش اگه بتونه آموزش و پرورش دهدشت را درست کنه مدیر کل هست آموزش و پرورش دهدشت متأسفانه خصوصی است از حقوقی بگیر تا غیره
United States
پس چطور از دانشگاهها واداراتی نمگویی که ۱۶کارمند دارد ۱۳,نفرش از دوطایقه خاص ویک منطقه جغرافیایی هستند ؟!!
Iran, Islamic Republic of
چند روز دیگه کلک استاندارت کنده میشه کبنا
Iran, Islamic Republic of
دم خروس عزت خواه
Iran, Islamic Republic of
امسال پست بتدی ها را براساس رای به نمایندگان اتجام داده اند حتی خاته های سرایه داری مدارس را هم به نیروهای آزاد داده اند برای رای.
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل .بنده خدا که خودش تصمیم نمی گیره . .اگه گفتند سرایدار بشه معاون اداره باید عمل کنه .نتیجه بی سوادی از دست دادن پست همین است
امیر
Iran, Islamic Republic of
کاش روزی میرسید که نهادی بوجود می آمد تا تحقیق میکرد فرزندان وبستگان نزدیک مدیرکل ها معاونین وروسای اموزش وپرورش ،حراست و غیره چندنفرشون الان دررشته های پزشکی تحصیل میکنند ویافارغ التحصیل شده اند کاش روزی دست این مافیا برا مردم رو میشد
Iran, Islamic Republic of
خیال میکنه مردم چشم و شعور ندارن که ببینن چه میگذره در آموزش و پرورش
پارس
Iran, Islamic Republic of
مدیرکلی بهتر و انقلابی تر و خستگی ناپذیر تر از آقای عزت خواه ندیدم همه دوره ها آموزش و پرورش سیاسی بود ولی این دوره خیلی کمتر توازن معاونت‌ها و کارشناسان در اداره‌کل کاملا مشهود هست این کسانی که اعتراض می‌کنند منافع شون را از دست دادند و احساس کردند عزت خواه معامله گر هست و ...‌
طاهری
Iran, Islamic Republic of
تنها راه عزل عزت خواه و انتصاب های فامیلی و منطقه گرایی او است ، ولت غیر ، که وزیر محترم در این رابطه تعلل زیاد نموده
مکتبی
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که مرغابی بود
بر سر آن شهر رسوایی بود
تمام انتصابات در راستای منافع شخصی حامیان نشسته در ساختمان دولت ، و منافع انتخاباتی نماینده بویراحمد انجام شده
تهمینه
Iran, Islamic Republic of
گوش اگر گوش منو و ناله اگر ناله دوست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است ،
عزل اورژانسی عزت خواه ناتوان خواسته همه فرهنگیان است
امیر حسن
Iran, Islamic Republic of
عزل بی درنگ عزت خواه ، سبحانی ، جمالی ، مسببان وضع موجود آموزش و پرورش استان خواسته فرهنگیان است تا اداره کل به ریا اصلی خود برگردد
Iran, Islamic Republic of
و دلشاد و موسوی ارشد
زهرا
Iran, Islamic Republic of
ادامه خدمت عزت خواه و معاونین سفارشی در اداره کل خیانت به دولت مردمی ایران قوی است ، فوری عزل شوند
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک معلم چیزی جز حقیقت در این خبر ندیدم
ای کاش این خبر ها به گوش وزارت هم برسن
Iran, Islamic Republic of
فقط سی اموزگاری مدرسه ابتدایی خوبه
علی حسین
Iran, Islamic Republic of
زارع پور اصلاح طلب ، ولی معتقد عملی به اصول گرایی ، در دوران هشت ساله مدیریت بدون بی حرمتی به فرهنگیان و با اخلاق مداری فقط جا های خالی بازنشسته ها را از طرفداران دولت در نمود و نود درصد نیروهای اداره کل از نیروهای فکری اصولگرا که آقای دانشی به اداره کل آورده بود ولی// شمشیر را بر نیروهای اصولگرا و حامیان اصلی دولت بست و و لغو ابلاغ نمود و بجای آنها افراد ضعیف و ناتوان بی سایچبقه مدیریتی و اصلاح طلب حامیان روشنفکر و بستگان خودش از لوداب و مارگون و دهدشت آورد اداره کل
Netherlands
تغییر ایشان چه شد اقای استاندار اگر نمیتوانی خدمت کنی برو تا خیانت نکنی به این مردم
معلم
Iran, Islamic Republic of
در مورد معلمان طایفه خاص بدور از تخصص و تبحر برای اشتغال در مدارس خاص از جمله تیزهوشان نیز اشاره بیشتری می‌کردید. درباره فروش سوالات نهایی و لو رفتن سوالات و لغو امتحانات نهایی در پاره ای از موارد باید خون گریست ..آری به عنوان یک معلم بر پیکره بی جان و سیاست زده آموزش و پرورش استان و مدیران نالایقش باااااید خون گریست ..هر کس اهل فهم است بهتر می‌داند چه ها در داخل آموزش و پرورش استان می‌گذرد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادر من مگر آموزش و پرورش قبلا سیاسی نبود ؟ که الان سیاسی شده باشد . چون قبلا تغییرات به نفع عده‌ای خاص بودکه رسانه ها هم حمایتشان می‌کردند، عملکرد آنها در ظاهر مشخص نبود . خدا می‌داند اکثر فرهنگیان و مردم چه خون دلها که نخورده‌اند
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج عزتخواه مرد پاک دست انقلابی.
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
برای این دنیای فانی که به هیچ کس وفا ندارد چرا شماها این قدر باید تهمت و افترا بزنید. آقای عزت خواه مدیری توانمند ، انقلابی ، پاکدست و ولایی است . و ایشان با تمام قدرت در خدمت رسانی فعالیت دارند . پس زیاد به آب و آتش نزنید.
مادوانی
Iran, Islamic Republic of
کبنا از شما توقع بیشتر می‌رود. نقد خوب است اما نه اینکه فقط نیمه خالی لیوان را دید ،نیمه پر لیوان را هم نگاه کن.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
معلمانی که پارسال با سابقه ی نهضت سوادآموزی استخدام شدند، و یک روز آموزشی کار نکردند و الان دنبال مدیریت و معاونت هستند.
فاتحه آموزش و پرورش را خواندند
هیچ انگیزه ای نیست...
Iran, Islamic Republic of
در یاسوچ دانشگاه علمی کا بردی 1شانزده 16کاارمند دارد 13نفرشوون از یک روستا ویک طایفه ومنطقه جغرافیایی هستند
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل آموزش و پرورش پاشنه آشیل نماینده خواهد شد!
خواهیم دید!
قبیله
Iran, Islamic Republic of
انتصابات فامیلی جناب مدیرکل محترم
نیکفر مشاور
باقریان ریس دفتر
آروین کارشناس مسول ارزیابی
لقمانی معاون مالی
راوند کارشناس حسابداری رایزنی کارشناس مسول
هدایتی مسول بودجه
ضمن فر کارشناس حسابداری رایزنی کارشناس مسول
منطقی ریس اداره فناوری
روزیان کارشناس مسول آموزش
و اکثر فامیل جناب آقای مدیرکل محترم مدیر یا معاونین مدارس در آموزش و پرورش استان می‌باشند
و افرادی که در متن فوق اشاره شده از فامیل های شخص مدیر انقلابی می‌باشند
Iran, Islamic Republic of
ای وای بر ما که دلخوش بودیم به تحول در آموزش و پرورش نابودش کردند
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
درتمکیل صحبتهای شمااین رابگم که سبحانی دلیرچی که معاون مدیرکل هست خرزای جناب عزتخواست یعنی مادرش ازطایفه مدیرکل هستش وایشون هم چن نفرازدلیرچی هایی مثل تیربند تاجبخش رییس دفترش ومجتهدی و...و...و....وتعدادی ازمارگون ولوداب راباسابقه کم در اداره کل جمع وجور کرده خدالعنت کنه این قوم وخویش بازی پررنگ را ضمنادرزمان زارعپوراگه سیاسی کاری میکردازباشت وگچساران بهمئی ودشموک وسوق ولنده ومارگون ولوداب ودنا ویاسوج وعشایر وچرام و..همه جای استان وارداداره کل میکرد اینهاپدربیامرزی برای بمکوزارعپور درآوردند هرکه باورنداره خداوکیلی بااین اسامی ها برودداخل اداره کل بمرسد تامتوجه صحت حرفهای من ودیگران بشه اگردروغ گفتیم خدامن وامثال منولعنت کنه واگرراست گفتن خداع///// کجایید نهادهای نظارتی این گو واین هم میدان تخلف
مور دراز
Iran, Islamic Republic of
اب را بریز ان جایی که می سوزد.......بسوزیدددددد.

وقتی چشم ندارید موفقیت های عزت خواه را در سطح ملی ببینید ،تا کور شود هر ان کس که نتواند دید
عاقل
Iran, Islamic Republic of
حتما نفعی بهت ر سیده ماشااله
دنا
Iran, Islamic Republic of
فقط عزل استاندار می تونه این روند را تغییر بده.وسلام.
ساحل
Iran, Islamic Republic of
سلام تمام مطالبی که بالا گفته شد درسته.. تمام مدیران و معاونان از طایفه خاصی هستند که همه میدانند... از طرفی به افراد زیر پنج سال و زیر ده سال پست معاونت در مدارس داده که معلم بوده اند و در رشته انها کمبود معلم داریم.. سرگروهه ها از همان طایفه خاص هستند... حالا برید ریشه نمرات ضعیف دانش اموزان استان را پیدا کنید... ی مهم ترین اداره استات سیاسی شود اوصاع همین طور خواهد شر
Iran, Islamic Republic of
با این حجم از نارضایتی ها
چرا ایشون رو عوض نمی کنن
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل قبلی سیاسی کار واقعی بود حتی حاضر بود صندلی یک اداره شهرستان را برای حفظ کرسی به افرادی بدهد که اعتقادی به آنها نداشت
مولا
Iran, Islamic Republic of
هرکه تعریف عزت رومیده میده جایی ازعزت خواه منفعل چاپیده. وگرنه این بی لیاقتی عزت خواه برهنه عیان است...خدا کنه زود مردم بی گناه استان نجات پیداکنند
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1