تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۶۶۷۱۷
کبنا گزارش می‌شود

آقای وزیر الوعده وفا؛ بالگرد هوایی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟

۱۴
۰
آقای وزیر الوعده وفا؛ بالگرد هوایی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
کبنا ؛روز گذشته حادثه‌ای ناگوار در منطقه کوهستانی، برف گیر و سخت گذر «بیژن دنا» رخ داد و منجر به فوت ۲ نفر و زخمی شدن دختری ۱۲ساله شد که این حادثه دلخراش را باید مشت نمونه خروار و بهترین مصداق برای ضرورت یکی از مهمترین تجهیزات اورژانسی جت فالکون (آمبولانس هوایی) در چنین مواقعی برای این منطقه دانست. حدود 50 روز پیش بالگرد (اورژانس هوایی)  در منطقه دیشموک شد و لاشه آن را به خارج از استان فرستادند. از آن زمان تاکنون با وجود ضرورت بالگرد هوایی در استان کهگیلویه و بویراحمد دیگر هیچ خبری از این تجهیز مهم اورژانس نیست. مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد ضرورت وجود اورژانس هوایی را برای مسئولان کشوری از رئیس جمهور تا وزیر بهداشت و سایر مقامات تشریح کردند، اما گویا آن همه مطالبه مسئولان و رسانه‌ها افاقه نکرده و کهگیلویه و بویراحمد هنوز از این وسیله مهم خدمات رسانی محروم است.
ایرنا در گزارشی نوشت: از آنجا که امکان وقوع حوادث و اتفاق‌های ناگوار در مناطق سخت گذری همچون کوهستان‌ها و دره‌ها بسیار زیاد است و بار‌ها دیده شده است که حوادث پیش‌بینی نشده‌ای که در این مناطق اتفاق افتاده است، جان بسیاری از افراد را به خطر انداخته است و باعث آسیب‌های جسمانی آن‌ها شده است که در صورت عدم دسترسی به مراکز درمانی در مدت زمانی محدود، امکان مرگ این افراد وجود دارد.
در چنین مواردی، بدون شک استفاده از آمبولانس زمینی برای جابه جایی بیمار، غیر ممکن است و امکان رفت و برگشت وسایل نقلیه زمینی به این مناطق وجود نخواهد داشت و از طرفی دیگر جابه جایی بیمارانی با شرایط جسمانی وخیم از طریق آمبولانس‌های زمینی هم ناممکن است که در این مواقع ضرورت و اهمیت استفاده از این نوع آمبولانس هوایی و برای نجات جان انسان‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود.
یکی از پیشرفته‌ترین انواع آمبولانس هوایی برای انتقال بیماران، آمبولانس هوایی فالکون ۲۰۰۰ است؛ این هواپیما دارای ۲ موتور قدرتمند است که امکان انتقال سریع بیماران را از مناطق دور افتاده به مراکز درمانی در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی بودن نیازمند جت فالکون(آمبولانس هوایی) در مواقع بروز حوادث و سوانح پیش‌بینی نشده است.
جت (آمبولانس) هوایی فالکون با پیشرفته‌ترین و مجهیزترین تجهیزات پزشکی و درمانی ناجی بیماران بدحال و با وضعیت (وخیم) و نیازمند خدمات فوری پزشکی می‌شود که باید سعی شود تا مجوز‌های لازم در این راستا گرفته شود.
محمد ملک‌زاد اظهار کرد: جوانی جمعیت جزء اولین سیاست‌های کشور است چرا که با پیرشدن جمعیت امنیت، سلامت و خدمات و همه جوانب زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ملک‌زاده ادامه داد: نجات دادن جان یک مادر باردار مهم است و مرگ آن حساس‌ترین موضوع در مرکز بهداشت و درمان است از طرفی نبود بالگرد سلامت در استان سلامت مادران باردار را تهدید می‌کند.
وی یادآور شد: روستا‌های سخت گذر زیادی در استان است که یا جاده دسترسی ندارند و یا تردد در این جاده‌های مواصلاتی روستایی به سختی به خصوص در فصل زمستان مشکل است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: مناطقی سردسیری استان در فصل زمستان برف گیر است و راه ارتباطی با ساکنین این مناطق در فصل زمستان مسدود می‌شود.
ملک‌زاده تصریح کرد: با داشتن روستا‌های صعب العبور و مسدود شدن راه‌های ارتباطی در زمستان، وجود بالگرد سلامت در استان ضرورت آن بیشتر آشکار می‌شود.
تنها بالگرد اورژانس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای «سرآسیاب» «دهستان»  «آجم» از توابع بخش «دیشموک» سقوط کرد.
کهگیلویه و بویراحمد؛ استانی کوهستانی و دارای جمعیت روستایی و عشایری فراوان ساکن در نقاط دور افتاده و سخت گذر، نیاز حیاتی به اورژانس هوایی دارد.
حدود ۴۲ درصد جمعیت استان ساکن روستا، از طرفی پراکندگی زیاد روستا‌ها در استان خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند و همه مسولان استان در تلاش هستند که این نیاز ضروری استان تا قبل از فرا رسیدن فصل زمستان تأمین شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفر یک روز در هفته دولت به استان گفت: بالگرد جدید اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد بزودی تأمین می‌شود و‌ امیدواریم تأمین بالگرد سلامت مناسب مناطق کوهستانی استان تأمین شود.
رئیس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد قبلاً در این باره گفته بود که با توجه به وضعیت توپوگرافی و سخت گذری جاده‌های استان وجود اورژانس هوایی در این خطه حیاتی است.
وحدت نژاد یادآور شد: از هر بالگردی نمی‌توان بدرستی در استان استفاده کرد و با توجه به کوهستانی استان، بالگردی که قدرت مانور خوب در شرایط متفاوت داشته و توانایی نشستن در هر نقطه‌ای بدون نیاز به "پد"، مناسب استان است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Ukraine
به خون سید الشهدا به قرانی که مسئولین ایران به دروغ می خورند به قرانی که صدام محمد بن سلمان پنجه سر خطش نهادنه یکی از این مسئولین حال حاضر این مملکت نه کاری به خط امام و نه به شهید نه دین و نه به مذهب و نه به کشور و نه به انقلاب و نه اسلام دارند و نه اعتقادی دارند فقط به نام اینها و پشت اینها سنگر گرفته اند و سرمایه حاصل خون دل این مردم را و بیت المال را می برند کشور های اروپایی سرمایه گذاری می کنند مردم هم از روی سادگی و صداقت فکر می کنند که اینها مسلمانند و دلسوز مردم وای به حال مردمی که به چنین افرادی اعتماد کنند
Romania
اوژانس هوایی گچساران کجا رفت ؟
آخ سی بی صحابی
Iran, Islamic Republic of
عکس یادگاری نماینده بس است مگر نماینده داریم فقط وفقط عکس سلفی می گیرد آخ وبخت یاسوج بی صحاب
Iran, Islamic Republic of
اینها همش عکس تبلیغاتی سفر های تبلیغاتی انتخاباتی جناب نماینده و سر پرست دانشگاهه
جاودان سیرت
و
روشنفکر
هیچکدام توانایی و قدرت چانه زنی در مرکز راندارن
وهرکدام از دیگری ضعیف تر
اون یکی فقط به فکر انتخابت و یه جوری بالابردن اراء خودش
و اقای سرپرست هم دنبال حکم ریاست
دانشگاه هم ک در بدترین موقعیت
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
وقتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خودش شرایط ریاست را نداره و عضو هیات علمی رسمی نیست(طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید حداقل عضو هیات علمی با پنج سال سابقه با مرتبه استادیاری به بالا باشد در حالیکه ایشون نیروی طرح تعهد است) تمام فکر و ذکرش حفظ صندلی خودشه نه سلامت مردم.
Iran, Islamic Republic of
اون همه بالگرد تو اصفهان خوابیده بود یکیش بلند میشد و میومد گردنه بیژن تو حوزه ی استان اصفهان هست ..
احسان
Iran, Islamic Republic of
تو جیب روشنفکره.... قراره چهار پنجتا بگیره بیاره
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند کل مسولین این کشور رو
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه این گزارش خیلی رویایی و به دور از واقعیت نوشته شده. هر چند ضرورت اورژانس هوایی در استان بر کسی پوشیده نیست ولی تنها بالگرد برای اینکار مناسب می باشد که بتواند در همان شرایطی که عنوان کرده آید قادر باشد خدمت رسانی کند
جت فالکون نیاز به باند فرودگاه دارد که فقط و فقط در یاسوج و گچساران می تواند عملیاتی باشد در صورتی که مشکل استان رساندن بیمار به این دو شهر می باشد.
Iran, Islamic Republic of
جت فالکن چه ربطی به اورزانس هوایی داره بعد لطفا از اهلش سوال بپرسید نه معاونت بهداشتی
Iran, Islamic Republic of
حالا طرف اومد یه جای خوش آب هوا یه حرفی زد، شما چرا جدی گرفتین من نمیدونم.
Iran, Islamic Republic of
هروقت تونست مشکل کمبود دا و ها رو حل کنه ، این حل میکنه
پرستار
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی قبل از درج مطلب به سرچ تو گوگل میکردی تا تفاوت بالگرد اورژانس با جت فالکون را میفهمیدی ، اخه جت فالکون مگه میتونه رو کوه و کمر فرود بیاد که بخواد به درد مناطق صعب العبور بخوره
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدایی و پیر و پیغمبر (حق ) مهدی روشنفر نماینده نیست
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1