تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۶۷۰۶۱
کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

دوئل ايران و آمريكا در بلگراد

۰
دوئل ايران و آمريكا در بلگراد
کبنا ؛مسابقات كشتي قهرماني جهان 2023 از ظهر ديروز در صربستان آغاز شد و چهار نماينده كشورمان روي تشك رفتند. در پايان رقابت‌هاي ديروز سه نفر از كشتي‌گيران ايراني توانستند به فينال مسابقات برسند و يك نفر حذف شد. 
 در وزن 70 كيلوگرم، اميرمحمد يزداني در دور اول با نتيجه 11 بر 1 پاتريك اولنزين از لهستان را مغلوب كرد. وي در دور دوم با نتيجه 6 بر صفر ماگومد خانيف از آذربايجان را از پيش رو برداشت و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد. وي در اين ديدار ارنظر آكماتاليف، دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقيزستان را با نتيجه 10 بر صفر از پيش رو برداشت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. يزداني در اين ديدار با نتيجه 13 بر 2 مقابل رمضان رمضان‌اف كشتي‌گير روسي‌الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان پيروز شد و به ديدار فينال راه يافت.
در وزن 86 كيلوگرم، حسن يزداني كاپيتان تيم ملي كشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه 8 بر 2 و ضربه فني جايدن لاورنس از استراليا را از پيش رو برداشت. وي در دور سوم با نتيجه 11 بر صفر بات اردن بيامباسورين از مغولستان را شكست داد و به مرحله يك چهارم نهايي رفت. وي در اين مرحله مايلز ناظم امينه، دارنده مدال برنز المپيك از سن مارينو را با نتيجه 7 بر 2 مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. يزداني در اين مرحله با نتيجه 10 بر صفر جاورايل شاپيف از ازبكستان را از پيش رو برداشت و به ديدار فينال راه يافت. در سمت مقابل ديويد تيلور امريكايي رقيب سنتي حسن يزداني نيز موفق شد با اقتدار همه رقباي خود را شكست بدهد و به فينال مسابقات برسد. 
در وزن 125 كيلوگرم، اميرحسين زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 7 بر 2 دزيانيس خراميانكوف از بلاروس را از پيش رو برداشت. وي در دور سوم مقابل يونووان اسميت از پورتوريكو با نتيجه 10 بر صفر به پيروزي رسيد و به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 11 بر 4 دانيل ليگتي از مجارستان را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. زارع در اين مرحله با نتيجه 4 بر صفر از سد طاها آكگول، قهرمان المپيك و جهان از تركيه گذشت و با جبران شكست سال گذشته راهي ديدار فينال شد. زارع سال گذشته نيز در نيمه‌نهايي به همين كشتي‌گير ترك برخورد كرده بود و در حالي كه در فاصله چند ثانيه به پايان مبارزه برنده مسابقه بود با بي‌تجربگي روي حمله خودش خاك شد و رسيدن به فينال را از دست داد اما امسال با يك نمايش فوق‌العاده حريف ترك را اسير كرد. 
رضا اطري نايب قهرمان 2022 اسلو نروژ تنها حذف شده روز نخست تيم ملي كشتي‌ آزاد ايران بود. اين كشتي‌گير در نخستين مبارزه خود بعد از استراحت در دور اول مقابل اوگاوا حريف ژاپني در كمال تعجب با نتيجه يك بر يك شكست خورد. اما اين كشتي‌گير ژاپني در دور دوم به راحتي نتيجه را به حريفي از ايالات متحده واگذار كرد و به اين ترتيب با نرسيدن كشتي‌گير ژاپني به فينال، رضا اطري به راحتي از گردونه مسابقات حذف شد. حذفي كه در جدول رده‌بندي مسابقات مي‌تواند حسابي به ضرر تيم ملي ايران شود. 
نمايش كشتي‌گيران ايران در چهار وزن نخست به جز رضا اطري بسيار خوب و قابل توجه بود هرچند رقباي اصلي كشتي‌گيران ايراني، حريفان امريكايي هستند كه امروز در دو فينال برابر نمايندگان كشورمان قرار مي‌گيرند. 
بدون شك گل سرسبد نه تنها فينال‌هاي امروز كه كل مسابقات امسال تقابل حسن يزداني و ديويد تيلور امريكايي است. اين دو كشتي‌گير پيش از اين چهار بار در مسابقات قهرماني جهان و يك بار در فينال المپيك با هم روبرو شده بودند كه حاصل آن چهار برد براي جادوگر امريكايي و يك برد براي پادشاه ايراني بوده است. امروز چشم‌هاي ميليون‌ها كشتي دوست در اقصي‌نقاط جهان به مبارزه اين دو كشتي‌گير دوخته خواهد شد تا راند ششم اين تقابل جذاب نيز رقم بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1