تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : ۴۶۹۳۹۲
کبنا گزارش می‌دهد

مانور پاتاوه، استاندارد‌های دوگانه، برداشت‌ها و تحلیل‌ها / آیا این کلیپ پاسخی به رقبای روشنفکر بود؟

۷۸
۷
مانور پاتاوه، استاندارد‌های دوگانه، برداشت‌ها و تحلیل‌ها / آیا این کلیپ پاسخی به رقبای روشنفکر بود؟
کبنا ؛کلیپ حضور مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در بخش پاتاوه و راهنوردی او و هوادارانش بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و برخی این کلیپ را پاسخی به رقبای روشنفکر قلمداد کردند. تا جایی که برخی از شخصیت‌ها به این حرکت روشنفکر واکنش نشان دادند.

   
این فیلم توسط تیم رسانه‌ای مهدی روشنفکر تهیه و در فضای مجازی منتشر شد.

یکی از مخاطبان در پاسخ به این انتقادات نوشت:اخیراً یک مراسم فاتحه در بخش پاتاوه باعث شد تا تحلیل‌ها و برداشت‌هایی از این مراسم فاتحه خوانی در فضای عمومی مطرح بشود.
اولاً مراسم فاتحه خوانی به صورت عمومی و ایل و تباری، در فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد از رسم‌های سنتی است که نوستالوژی تیپ و گروه‌های پرطمطراق ایل و تبار را همواره در اذهان تداعی می‌کند که هنوز که هنوز هست اگر یک لر حتی در کانادا فوت کند، منسوبین سؤال می‌کنند که آیا دار و دسته فلان‌ فامیلی یا خانواده، آمدند فاتحه یا نه؟ و گاهی این آمدن و نیامدن‌ها هم باعث یک سری گلایه‌هایی هم می‌شود که در یک نگاه کلی، جدایی از برخی اشکالات جزئی از رسوم خوبی است که هنوز پابرجا و حقیقتاً باعث تألیف قلوب، صله ارحام و بدون شک تسلی خاطر خواهد شد.
دوم اینکه دیپلماسی فاتحه خوانی، فقط مختص این دور از انتخابات کهگیلویه و بویراحمد نیست تا بوده، این گونه بوده و به دلیل همان نوستالوژی آداب و سنن تا چند سال اخیر اساساً فاتحه آمدن و نیامدن نماینده برای صاحبان عزا بسیار مهم بود و امروزه حتی ملاک مهمی از مردم داری مسئولین هم به حضور مسئولین در چنین مراسماتی است و صد البته که خواه و ناخواه این حضور در تسلی خاطر صاحبان عزا بی‌تأثیر نیست و فرهنگ، فرهنگ پسندیده‌ای است کما اینکه در سیره انبیاء و امروزه مقام معظم رهبری هم هست که شخصاً به برخی خانواده‌های عزادار اعم از شهدا و متوفیان سرکشی دارند.
بنابراین اینکه این نوع حرکت‌های اجتماعی که در قاب فاتحه خوانی ظاهر می‌شوند، نه امروزی است و نه فردایی، هست و جمع کردن و مقابله با آن‌ها هم نه صحیح هست و نه شدنی.
سوم: می‌ماند تحلیل‌ها و برداشت‌ها و خصوصاً در اثنای انتخابات، مسأله این است که برخی افراد و اشخاص، وقتی کاری و حرکتی در راستای منافع شخصی و گروهی آنان هست، مورد پسند هست و بعضی اوقات رنگ و لعاب دینی هم به آن می‌زنند و تشویق؛ اما وقتی در تضاد و یا تقابل با منافع گروهی و سیاسی است، چنان داد و بی‌داد راه می‌اندازند که گویا زمین به آسمان رسیده است و به نوعی به خاطر یک دستمال قیصریه‌ای را به آتش می‌کشند. چون یک حرکت اجتماعی در قاب فاتحه خوانی از باب انتخابات به مذاق خوش نمی‌آید، بلند می‌شویم و اصل و اساس یک ظرفیت عمیق مردمی را به شدت هرچه تمام‌تر زیر سؤال می‌برند و له می‌کنند تا جاییکه خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه که این روز‌ها باید به بیداری جهان اسلام و اتحاد و عبادت مردم بیانجامد، تحت تأثیر افکار سیاسی هزینه یک مراسم معمول و کمی متفاوت می‌شود. خدمت خطیب محترم عرض می‌کنم شما که سال‌ها منبر و منصب و جایگاه حقیقی و حقوقی دارید، برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی چه دستاوردی داشته‌اید و چرا این ظرفیت‌ها این‌اندازه معطل و ر‌ها هستند؟
اگر تذکر هست دقیق‌تر بیان کنید و سزاوار نیست خطبه‌های جمعه هم تحت تأثیر فضای رسانه‌ای سیاسی قرار بگیرد.
حالا اصل موضوع این هست که بخش پاتاوه نه گذرگاه تاریخ بلکه بخش قابل توجهی از تاریخ کهگیلویه و بویراحمد هست و در نوع خود پایتختی از تخت نشینان ایلی و تمدنی دیار جنوب هست و از قضا یکی از مدعیان سرسخت انتخاباتی کنونی هم پیوند و پیوست طائفه‌ای و ایلی با بخش پاتاوه دارد و جریان رقیب انتخاباتی در چند روز اخیر در حرکتی ناصحیح و با جمع کردن جمعی از مخالفان هم طائفه‌ای کاندیدای منظور را در بخش پاتاوه جمع می‌کند و منتشر می‌کند که فلانی در حیاط خلوت فلانی و قلم می‌زنند که... در گذرگاه تاریخ.
حال اگر خطیب محترم می‌خواد تذکر دهد، ریشه‌یابی کند و از آنجا تذکر دهد که چه لزومی داره با احساسات منطقه‌ای و ایلی مردم در سیاست بازی شود و طبیعی است که جواب‌های، هوی است و اینکه یک طرف برود در خانه برادران دیگری شاخ و شونه سیاسی بکشد، کاری به مثبت و منفی اصل هر دو ماجرا نداریم اما طبیعی بود که نه به بهانه فاتحه که به هر بهانه‌ی دیگری، جواب آن هماوردی سیاسی داده می‌شد و حالا چرا اساس این ظرفیت اجتماعی را به این بهانه لگد مال می‌کنیم و کسانی که که رگ گردنشان باد کرده و برای ارزش‌ها اهمیت قائل هستند، چگونه در فردای آن روز، شبیه همان تجمع در مقیاس بسیار کوچکی دور ور همان رقیب در بلوار قرنی کلیپ می‌شود و تحت عنوان طوفان الاقصی منتشر می‌شود، چگونه کلونی فاتحه با جمعیت بالا برای یکی مزمت می‌شود و شماتت و برای دیگری در مقیاس کوچک‌تر، ارزشی می‌شود و بی‌شرمانه نام طوفان الاقصی به آن می‌گذارند.
استاندارد‌های دوگانه را مردم می‌فهمند و مردم اهل محاسبه‌اند و یک بام و دو هوا تا کی، خصوصاً روی صحبت ما با آن خطیب محترم هم هست. اگر کاری پسندیده نیست، چگونه برای عده‌ای خوب هست و طوفان الاقصی می‌شود و برای عده‌ای کار ناپسند، برداشتها و تحلیل‌ها نباید اصل آداب را زیر سؤال ببرند.
اشکال نداره همه قیام کنند و فاتحه خوانی سیاسی را کنسل کنند اشکالی ندارد، هرچند که دقیقاً معلوم نیست آحاد مردم کدام قسمت ماجرا را می‌پسندند، جمع کردن یا حفظ وضع موجود و...
ولی اگر خطبه‌ای می‌خواد صرف سیاست محله‌ای شود حداقل به ریشه‌ها پرداخته شود و به هماورد طلبی‌های سیاسی در مناطق طائفه‌ای کاندیدا‌ها تذکر دهند و با خطوط قرمز احساسات مردم هیچ دیاری بازی نکنند

احمد طراوت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هرچه کارمند و معلم بود گروه روشنفکر جمع کرده بودن فقط دو روز واسه این مراسم پیام می دادن که حضور داشته باشن
ب. و
Iran, Islamic Republic of
دقیقا شما هم جم کنید
Iran, Islamic Republic of
منطق تو همینه. بیچاره ما و بیچاره بویراحمد و دنا
United States
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر کار رو تموم کرد خودش نفر اول میشه
دنا
Iran, Islamic Republic of
انتخابات امسال فقط فقط دکتر بهرامی برنده خواهد شد تمام نخبگان ایل ها و طوایف و ورزشکاران و جوانان به این نتیجه رسیدن شخصی عملگرا که قبلا ثابت شده است باید حمایت شود و خدمات ایشان در زمان شهرداری برای شهر یاسوج به‌اندازه‌این چند دوره. نماینذگان مجلس بویراحمد و دنا بوده احداث زیرگذر ابشار و احداث تیم فوتبال و والیبال و بستکتیال شهرداری و احداث بلوار قرنی و عدل و زیبا سازی معابر شهری گوشه ای از خدمات جناب بهرامی بوده
Iran, Islamic Republic of
انشاءاله که حق به حقدار خواهد رسید
Romania
تمام قواش فقط همین بود
نماینده تک دوره
خدایا منو ببخش ک به ایشان رای دادم
Brazil
ولله قسم اگر خودم تنها هم باشم فقط به زارع رای میدم
Iran, Islamic Republic of
زارع ادم شریفی است ولی امسال روشنفکر با اختلاف برنده میشه
خیلی جوگیر نشوید
Iran, Islamic Republic of
اول قسم نخور
دوم جوگیر نشوید
سوم زارعی پنجم هم نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
شهرستان پاتاوه کو جناب روشنفکر؟
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
خیلی موقعیت حساسیه برای ندای وحدت واینکه قبل انتخابات شهرستان شدن پاتاوه مثل مارگون اجرایی بشه..تمام...
Iran, Islamic Republic of
بر جبین این قافله نور رستگاری نیست.
اصلا فاتحه خوانی که نیست هیچ تازه توهین به متوفی هم هست.کی گفته رفتن به فاتحه به شیوه ی یالا یالا بارونی صله ی رحم است؟! اصلا مگه انتخابات برای مرده هاست...مگه سیاست از کانال مرده ها میگذرد؟هم حرکت اقای منتظریان اشتباه است هم اقای روشنفکر.جای تاسف دارد اقای روشنفکر که خودش معلم بوده دنبال بیدار کردن تعصبات ایلی است
جمع کنید این بساط را که ابروی سیاست.و قانون را بردید...خدا وکیلی بی احترامی به کت و شلوار است
ادم به اندازه ی لباسی که میپوشد باید اندیشه داشته باشد .خوب که چه
مگه انتخاباته؟!استانی را نابود کردید دلتون به چی خوشه
کدام پروژه را در این استان راه انداختید که به درد جوانان بخورد
دو تا کتاب مفید بخونید تا بفهمید اصلا فلسفه ی انتخابات چی هست
مطالبات جمعی مردم را مصادره کردید برای منافع گروهی خودتان
اسمش را میذارید صله ی ارحام
خجالت بکشید
بسه
...کبنا سانسور نکن...بدار مردم بدون استان ما خیلی هاشون از افکار کهنه ی طایفه ای عبور کردن
طایفه ایل قومیت هیچ جنبه مثبتی نداره فقط سبب پسرفت این استانه
منطق در برهان قاطع !
United States
سلام علیکم
چرا کسی سوال نمیکند مگر تبلیغات انتخاباتی شروع شده است که
یکی از افراد ثبت نامی انتخابات می‌روند در خانه بستگان نماینده فعلی بویراحمد واین کار را دستمایه سیاسی میکنند برای تخریب ولی فاتحه خوانی که رسمی کهن ودرفرهگ عامه مردم استان ما ریشه عاطفی و فرهنگی وتمدنی وآیینی دارد مورد نظر قرار میگیرد؟!
تازه آن کسی که با احساسات مردم بازی میکند باید از لحاظ قانونی ازش سوال شود مگر شما تأیید نهایی شده ای مگر تبلیغات انتخاباتی شروع شده است که کار تبلیغاتی می‌کنی ؟!
ورفتن به خانه دیگران را تبلیغ رسانه ای می کنی؟!
فاتحه خوانی رسمی ارزشمند و مرسوم وماندگار در فرهنگ استان ماست وکسی نباید با آن مخالف کند چون سنت حسنه وپسندیده ای است از منظر دین و فرهنگ مذهبی ما.
Iran, Islamic Republic of
از اسمت معلومه آدم بیسوادی هستی که دوتا کلمه یاد گرفتی که نمیدونی کجا استفاده کنی.
Iran, Islamic Republic of
تاسف بارتر این که مردم جوان خود را تازه از دست داده اند آن وقت گروهک نفاق این کلیپ را آهنگ شاد و موسیقی حماسی چاشنی آن می کنند و این توهین به آن خانواده ی تازه جوان از دست داده است
عادل
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات شروع شده یا نه یا کدوم کاندیدا تایید نهایی شده یا نه باید از نماینده هم پرسیده بشه فک کنم!
خب وقتی بستگان نماینده میاد فلان کاندیدا را دعوت میکنه اشکالی داره؟! و بنظرم نمیشه وقتی ایشون(و بقیه افرادی که دعوت کردن) از منطقه لوداب و پاتاوه و ...هستن میزبانی رو ببرن سی سخت یا دشتروم!!
اصلا نباید شماتتی صورت بگیره ک چرا فلان کاندیدا را در فلان منطقه دعوتش کردن! انتخابات آزادِ.
تعصب ی تیغ دو لبه است و میشه گفت بیشتر بده تا خوب!
نباید با تعصب کسی رو انتخاب کنیم تا استانمون پیشرفت بکنه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای بسی تأسف است، معلمان که شغل انبیا را دارند باید کارشان تعلیم، تربیت و آگاهی بخشی باشد نه چند ماه مانده به انتخابات همه هم وغمشون همراهی با فلان نماینده یا کاندیدا باشد، در انتخابات حضور پرشور داشته باشید اما به موقع. چرا به خاطر یه معاون مدرسه یا مدیر مدرسه این همه شأن و ارزش معلمی را زیر سؤال و گاهأ ناچیز جلوه می دهید، این یالا یالا و به قولی لرکه زدن برای یک معلم زشت است.
صفر
Iran, Islamic Republic of
بنظرم کار آقای روشنفکر در پاتاوه کاملا اشتباه بود چرا چون برای مراسم فاتحه خوانی تعدادی از مدیران استانی وشهرستانی ایشان را همراهی می‌کردند ودوما آهنگ همراه کلیپ هم آهنگی بود نظامی وبعد گوینده هم به نظم وقانون وتقوی دعوت می‌کرد البته با این استاندار وتیمی که دارد موقع انتخابات غیر از خدا به دادمان برسد. فکر نکنم بتوانند انتخاباتی سالم برگزار کنند بله اگر همین الان تعدادی از مدیران همراه روشنفکر در پاتاوه را توانست لغو ابلاغ کند وبه بقیه کاندیدها هم تذکر جدی بدهد شاید امیدی باشه .این پیام را داشته باشید تا روز انتخابات وبعد از آن .
Iran, Islamic Republic of
صد در صد این استاندار توانایی برگزاری انتخابات را ندارد چون می خواد فقط یک طرف را ببیند و چشم بر تخلفات آشکار مدیران فامیلی ببندد و این مساله باعث اعتراض خواهد شد و تا دیر نشده باید استانداری که حلقه به گوش نمایندگان نباشد برای برگزاری انتخابات منصوب شود
دنا
Iran, Islamic Republic of
نماینده فامیلی و قومیت گرا ، با برافراشتن دیوار بلند بی اعتمادی و نفاق و جدایی بین شرق و غرب بویراحمد بزرگ به عنوان کذایی " علیا و سفلی " به بهانه کذب دفاع از حقوق اجتماعی ومظلومیت سفلی ، ولی در اصل برای برانگیختن تعصبات قومی و قبیله ای و سرقت وتصاحب یکجانبه آرای آن مردم شریف ، عملا تخم نفاقی را کاشته که تا سالها ایشا نیست ام محصول
این تفرقه ، جنگهای سرد و گرمی است که در این کهنه دیار واحد، خانمانسوز خواهد بود ، مگر خدا رحم کند !!
Iran, Islamic Republic of
به احتمال زیاد رد صلاحیت می شود
عقاب
United Kingdom
در اینکه دکتر روشنفکر رای بسیار بالای دارد شکی نیست
ولی هم دکتر روشنفکر وهم بقیه کاندیدای محترم میتونن با حداکثر ۱۰ نفر در مراسمات شرکت کنند و نیازی به افراد زیاد نیست
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر این دفعه از دفع قبل بیشتر رای میاره
Iran, Islamic Republic of
یک سوم دور قبل شاید هم کمتر رای می آورد
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
حضور این مردم نشون دهنده ی پیروزی مهدی روشنفکر است
Iran, Islamic Republic of
صد درصد خودش برنده ی
Iran, Islamic Republic of
با این فیلم خیلی از رقبای ایشان نامید شدن
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
کل رای حوزه دنا تا لوداب دوره قبلی 58هزار تا بود که سهم روشنفکر 33هزار تا بود و انهم بیشترینش در پاتاوه ولی این دوره .................خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل و این یعنی صد در صد منتظریان تمام
Iran, Islamic Republic of
از نظر سیاسی دیگر از نظر مردم الان یه مهره ی سوخته است
Iran, Islamic Republic of
این همه همراهی واقعا من رو شگفت زده کرد بی شک خودش برنده میشه
میهمان
Iran, Islamic Republic of
آخ
Iran, Islamic Republic of
دیگر هرگز روی مجلس را نخواهد دید مگر در عالم رویا
بندر
Iran, Islamic Republic of
به نظر ببنده روشنفکر نفر سوم انتخابات است با این حرکت هم ابروی خودش را برد هم ایل تامرادی.....و گذرگاه کارش تمومه
محمدد
Iran, Islamic Republic of
اگه اون همه فراخوان دادن و گوشزد این نکته حضور دوستان همسو حیاطیه غیر از این بود جای تعجب داشت روشنفکر کدوم حرکتش برای رضای خداست مگه نه اینکه قرائت فاتحه ذکری است جهت امرزش روح ان مرحوم ولی عملا این موضوع تبدبل شده بود به یک متینگ انتخاباتی اخه اگر هدف تسلی خاطر بازماندگان وارزوی مغفرت برای متوفی است چه نیازی است به این همه لشکر کشی بخدا همه رفتار این اقا در راستای منویات قدرت طلبی و پپولیستی است که هیچ رنگ بوی خدایی و عرفی ندارد
استان بی استاندار
Iran, Islamic Republic of
شگفت زده نشو
وقتی طرف نمیتونه سیستم کامپیوتری خودش را روشن کنه
ولی به یمن روشنفکر به نوایی رسیده باید شگفت زده شد
طرف خودش باور نمیکنه رئیس اداره شده
باید امروز کت وشلوار بپوشه وهمراهی کنه
وای به حال مملکتی که بیسواد سکاندارش بشه
Iran, Islamic Republic of
بابا مشخصه دیگه برنده کیه نمیدونم بقیه نماینده ها برای چی دست و پا میزنند
Iran, Islamic Republic of
اگر از باخت نترسیده بود این بساط رو راه نمینداخت!
اسفند مشخص میشه چه گفتم
فرشید
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع هم در مراسم سالگرد آقای سجاد رزمجویی شرکت کرده بود
رضا
Iran, Islamic Republic of
از آدمها بت نسازید.
حق
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر از این سیل عظیم جمعیت . تکلیف انتخابات مشخص شد .
Iran, Islamic Republic of
برای رای چه کاری که نمی کنن
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد
شاهد
Iran, Islamic Republic of
این جمعیت واقعا غوغا بود و این دوره روشنفکر به اندازه همه کاندیداها رای دارد
حسین
Iran, Islamic Republic of
این غشن مربوط به مراسمی بوده که تیم رسانه ایی ناینده مربوطش دان به خود کارایشون دیگه تمامه برادر.....
رسا
United States
این روحانی ردیف اول چطور میخاد اسلام را تو جامعه ترویج بده
رسا
United States
این روحانی ردیف اول چطور میخاد اسلام را تو جامعه ترویج بده
Iran, Islamic Republic of
قراره بشه امام جمعه لوداب
Iran, Islamic Republic of
قراره بشه امام جمعه لوداب
احسان
Iran, Islamic Republic of
دست و پا زدن ... غرق شدن در توقعات بالای قومی
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام واحترام، من یه استان دیگه دارم به این نظام ومملکت خدمت میکنم، خداشاهده از خجالت آب شدم پیش همکارام بادیدن این کلیپ ومارشش.
اول از این همه جهالت ودوم از این نوع تولید محتوای لری!
Iran, Islamic Republic of
حضور این جماعت به خاطر عرض تسلیت به چهره ای خدوم و فرهنگی در شهرستان بویراحمد بوده و همچنین پاسخی به فتنه اخیر خنثی شده ...
دکتر روشنفکر برنده بلاشک انتخابات پیش رو خواهد بود
اگر وضع به همین منوال پیش رود، احتمال اینکه برخی کاندیداها را هم در این جمع های همراه نماینده ببینیم، خیلی زیاد است
کشتی ندای وحدت در حال پهلوگیری در ساحل، برای جاماندگان است...
Iran, Islamic Republic of
این که مدیران و کارمندان و معلمان را از سراسر حوزه ی بویراحمد لوداب و مارگون جمع کنند و ببرند آنجا که به اصطلاح به هم ولایتی ها بگوید من هنوز زنده ام این طور نیست روشنفکر الان به لحاظ سیاسی مرده است حتی در پاتاوه و مارگون و لوداب و حرفش دیگر خریداری ندارد اگر هزار تا از این مانورها با کارمندان و نیروهای اجیره ای برگزار کند زیرا دستش برای همه رو شده است
فرهنگی
United States
والا ده تا پیام سی خوم اومه ک شرکت کنید.
پاتاوه
United States
من تربه وش نیکنی
بویراحمد فضای مجازی
Iran, Islamic Republic of
باید مانند حامیان دکتر بهرامی اخلاق مدار باشید که با این فوج جمعیت همراه هیچ کلیپی در فضای مجازی پخش نکردند .احسنت بر این جریان ، مردم دنبال همین پایگاه اخلاقی هستند و قطعا آتش زیر خاکستر خواهند بود
آسمان
Iran, Islamic Republic of
نغمه داوودی در راه است
ان شاالله روشنفکر 100یکصد هزار رای خواهد آورد
albert_asia@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
اگر آخرت راست باشه و فاتحه اثری داشته باش قطعا این بنده خدای مرحوم شده تو بهشته !!!!! خوش به حاش که این همه فاتحه را یکجا دریافت می کند
متاسفم برا استاندار ولایی
Iran, Islamic Republic of
ده روز هست به دنبال وسایل گرمایشی برا مدارس ....هستم اما مدیر اموزش و پرورش مارگون را پیدا نکردم متاسفانه الان دیدم ک در این راهپیمایی حضور دارند
متاسفم برای شما جناب مدیر اموزش و پرورش هستید و از مدارس خبر ندارید
متاسفم برا مدیر کل انقلابی شما
همشهری
Iran, Islamic Republic of
متن عالی بود حرکت عالی بود
طرف رفته ۱۰ نفر از آدمای بریده که به هیچ کسی وفادر نبودند و دنبال پست و مقام تا گیرشان نمی یاد فورا رنگ عوض می کنندجمع کرده در خانه و توی رسانه زده منتظریان در گذرگاه تاریخ پس مواظب باشید هر تکی یه پاتک جوابش است.
یا مهدی حاج مهدی✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️✌️💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
احمد
Iran, Islamic Republic of
این خیل عظیم جمعیت تکلیف انتخابات را مشخص کرد هم طایفه ایهای دکتر روشنفکر آقای مقدم و آقای اراوند و آقای سبحانی تا دیر نشده به جمع یارای مهدی و ندای وحدت بپیومدند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر چه کار مثبتی انجام داده همش همین چند روز ه بعد اگه کسی دیدش مطمئنا هیچ آدم عاقلی گول این تبلیغات را نمیخوره
ناصر
United States
کبنایی خان کامنتمو حذف نکن
فکر میکنید کدوم گوشه دنیا همچین گروهی که به این تعداد جمع بشن این‌همه کت و شلوار پوش داشته باشن
چه ایران وچ بیرون از ایران!؟
اسد
Iran, Islamic Republic of
تا حالا این همه آدم .یک جا ندیده بودم .
ufhs
Iran, Islamic Republic of
سازماندهی این رژه سیباسی در اداره کل آموزش و پرورش توسط تیم عزت خواه و سبحانی وپارسیان نزاد برنامه ریزی و طراحی شد
کریمی
Iran, Islamic Republic of
باور کردنی نیست که این همه جمعیت همراه ایشون هستند قطعا برنده انتخاباته
انتخابات
Iran, Islamic Republic of
آقای منتظریان بیو جمعش کن
تاته
بکش کنار که نیتری
چاپلوس ستیز
Iran, Islamic Republic of
تملق اصلا خوب نیست
مخصوصا اگه مزد قلم زدن بگیری
Iran, Islamic Republic of
وقتی سر شماری است همه باید بروند مجلس و از این استان هم کسی برود. انتخابات در این استان بلای جان مردم شده است. این همه شاد و شنگول بودن برای رفتن به مراسم فاتحه خوانی نهایت بی احترامی به متوفی و خانواده داغدار است. در این گونه مراسم ها ادب حکم می کند با خانواده داغدار همدلی شود با شریک شدن در غم، نه این که مرگ عزیزان مردم فرصتی باشد برای خودنمایی و لشکر کشی سرشار از شادی و بازیگوشی کودکانه. بسیار زشت بسیار به دور از شان و کرامت انسانی.
Iran, Islamic Republic of
این یک هزارم مانور روشنفکر هست شک نکنید برنده انتخابات روشنفکره
سادات امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیر مرد تامرادی مهدی روشنفکر..زنده باد دشتمور
Iran, Islamic Republic of
ایشان تامرادی نیست.
تامرادیها جوانمرد و راستگو بوده و هستند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جمعیت معمولی بود ، تمام ظرفیت خودت جمع کردی شد این ههههههههههههههههه
کی رجب
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده دیگه روم نمیشه کت و شلوار بپوشم ، خدایی آبروی کت و شلوار هم رفت با این جماعت . ..
خاطره
Iran, Islamic Republic of
200/ درصد قبوله
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی وسلام نامه تمام
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
فایل های مرتبط
1