تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۴۷۱۳۶۶
مثل یک مدعی جام را آغاز کردیم؛

ایران 4- فلسطین 1، آماده برای رقابت

۰
پیروزی ایران در شب زیبای دوحه؛ شاگردان قلعه‌نویی در قامت یک مدعی
کبنا ؛ملی‌پوشان ایران در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا درخشان ظاهر شدند.
به گزارش کبنا؛ تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به مصاف فلسطین رفت و به برتری چهار بر یک دست یافت.
پیرو پیشنهاد ارائه‌شده در جلسه هماهنگی این دیدار و با موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی)، بازی به احترام شهدای غزه با یک دقیقه سکوت آغاز شد. هواداران ایران و فلسطین در این دیدار همبستگی زیبایی داشته و بارها از مردم غزه حمایت کردند.
این دیدار از گروه C در ورزشگاه اجوکیشین‌سیتی و با قضاوت عبدالرحمن الجاسم از قطر برگزار شد. ۲۷ هزار ۶۹۱ تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. در دیگر دیدار این گروه، امارات برابر هنگ‌کنگ به برتری سه بر یک دست یافت تا شروع خوبی داشته باشد.
ایران بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان دقیقه نخست، ارسال مهدی قایدی به سامان قدوس رسید و سپس کریم انصاری‌فرد مهاجم باتجربه ایران، گل نخست بازی را ثبت کرد.
   
در دقیقه پنجم، سعید عزت‌اللهی پس از برخورد با بازیکن حریف، به شدت از ناحیه بینی آسیب دید و دچار خونریزی شد اما با تلاش پزشکان، به بازی برگشت.
در دقیقه دوازدهم، ارسال سامان قدوس روی یک ضربه ایستگاهی با حضور به موقع و ضربه تمام کننده شجاع خلیل‌زاده تکمیل شد تا ایران به گل دوم دست یابد.
در ادامه نیز، روند بازی به طور کامل در اختیار شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار داشت و آنها اجازه خودنمایی به حریف را نمی‌دادند.
سپس بازیکنان فلسطین برای دقایقی عملکرد بهتری را ارائه کرده و چند حمله را از جناح چپ خود طراحی کرده که البته به موقعیتی تبدیل نشد.
در دقیقه ۳۷ کار تیمی زیبای بازیکنان ایران و پاس علیرضا جهانبخش موجب شد تا مهدی قایدی با یک ضربه بغل پای تماشایی حساب کار را سه بر صفر کند.
   
در ادامه بازیکنان فسلطین چند خطای واضح انجام دادند که داور قطری به سه بازیکن این تیم کارت زرد نشان داد. همچنین حسین کنعانی‌زادگان با کارت زرد جریمه شد.
در دقیقه ۴۳ شجاع خلیل‌زاده مدافع کشورمان به دلیل مصدومیت جای خود را به مجید حسینی داد.
در ششمین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه نخست، ارسال بازیکن فلسطین با اشتباه عزت‌اللهی همراه شد تا تامر صیام با ضربه سر دروازه ایران را باز کند. در نهایت نیمه نخست این بازی، با برتری سه بر یک تیم کشورمان همراه شد.
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم کشورمان در ابتدای نیمه دوم، سردار آزمون و محمد محبی را به جای کریم انصاری‌فرد و مهدی قایدی که موفق به گلزنی شده بودند، وارد زمین کرد.
در دقیقه ۵۴ حمله ایران از جناح راست و ارسال قدوس با اشتباه دروازه‌بان و مدافعان حریف همراه شد تا سردار آزمون زننده چهارمین گل ایران لقب بگیرد.

در ادامه بازیکنان کشورمان سعی بر حفظ روند بازی داشته تا توان خود را برای دیدارهای بعدی حفظ کنند.
در دقیقه ۷۰ مهدی طارمی می‌توانست به جمع گلزنان اضافه شود اما بخت مناسبی را از دست داد. سپس تیم فلسطین چند موقعیت خوب برای گلزنی داشت که راه به جایی نبرد.
در دقیقه ۹۰ علیرضا بیرانوند با واکنشی تماشایی اجازه نداد گل دوم فلسطین ثبت شود. بلافاصله سردار آزمون با یک توپ‌گیری در آستانه رسیدن به دروازه حریف بود که با خطای محمد صالح سرنگون شد تا داور مدافع فلسطین را اخراج کند. لحظاتی بعد داور قطری با استفاده از سیستم VAR، کارت قرمز خود را پس گرفت و مدافع فلسطین را با کارت زرد جریمه کرد.
در نهایت سوت داور قطری به صدا درآمد و ایران به برتری چهار بریک دست یافت تا شروعی در قامت یک مدعی داشته باشد.
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود، از ساعت ۲۱ جمعه شب (۲۹ دی‌ماه) به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت.

به گزارش کبنا؛ تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان جام جهانی 2022 و حضور امیر قلعه‌نویی در 13 بازی پیاپی نمایش درخشانی داشت و توانست 11 پیروزی و دو تساوی به دست بیاورد و با روحیه مناسبی به استقبال جام ملت‌های آسیا و نخستین دیدار مقابل فلسطین رفت تا بتواند مقتدرانه این رقابت‌ها را آغاز کند که همین اتفاق هم افتاد و یک گل سریع در ثانیه 64 توسط کریم انصاری‌فرد زد و در ادامه هم سه گل دیگر توسط شجاع خلیل‌زاده، مهدی قایدی و سردار آزمون در مقابل تک گل صیام به ثمر رساند تا در نهایت به برتری 4 بر یک در نخستین دیدارش در جام ملت‌ها دست پیدا کند.
جام ملت‌های آسیا 2023 – گروه C - بازی اول / یکشنبه: 1402/10/24 ؛ ساعت: 21 / ورزشگاه: اجوکیشن‌سیتی- الریان / تماشاگر: 27691 نفر
داور: عبدالرحمن الجاسم (قطر) / کمک‌ها: طالب سالم و سعود احمد؛ داور چهارم: هنا هتاب (سوریه)/ داور و کمک داور وی‌ای‌آر: عبدالله المری و خمیس المری (قطر)
تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند | محمدحسین کنعانی‌زادگان | شجاع خلیل‌زاده (43- سیدمجید حسینی) | صادق محرمی (81- رامین رضاییان) | احسان حاج‌صفی | سعید عزت‌اللهی | سامان قدوس (90- امید ابراهیمی) | علیرضا جهانبخش | مهدی قایدی (46- محمد محبی) | مهدی طارمی | کریم انصاری‌فرد (46- سردار آزمون)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
1978605
تیم ملی فلسطین
رامی حماده | یاسر حامد (46- محمد صالح) | مایکل ترمانینی | مصعب البطاط | محمد رشید | آدی خاروب | کامیلو سالدانا (46- محمد عبدالکریم خلیل) | تامر صیام (84- سامر زبیده) | محمد ابوورده | شهاب قنبر (64- علی الدباغ) و زید قنبر (64- علاءالدین حسن)
سرمربی: مکرم دبوب
1978603
کارت زرد:
مایکل ترمانینی (10) ، کامیلو سالدانا (40)، تامر صیام (43)، زید قنبر (52)، محمد خلیل (81)، محمد صالح (3+90) از فلسطین
محمدحسین کنعانی‌زادگان (17) از ایران
شرح گل‌ها:
ایران یک - فلسطین صفر (دقیقه 2: کریم انصاری‌فرد): پاس احسان حاج‌صفی در سمت چپ زمین برای مهدی قایدی را این بازیکن به میانه زمین برد و به سامان قدوس رساند که این بازیکن دوباره قایدی را در جناح چپ صاحب توپ کرد و ارسال چیپ و زیبای این بازیکن را قدوس با مهار عالی به کریم انصاری‌فرد رساند تا این بازیکن یک دقیقه و 4 ثانیه پس از شروع بازی با ضربه بغل پا اولین گل جام ملت‌ها را برای ایران بزند.
1978607

ایران 2 - فلسطین صفر (دقیقه 14: شجاع خلیل‌زاده): ضربه ایستگاهی به دست آمده برای تیم ملی ایران با خطا روی سامان قدوس در پشت محوطه جریمه فلسطین را قدوس با ارسال تماشایی به مقابل تیرک دوم فرستاد تا شجاع خلیل‌زاده به شکل تکل زدن و شوت محکم گل دوم را بزند.
1978611

  
ایران 3 - فلسطین صفر (دقیقه 38: مهدی قایدی): کار تیمی عالی بازیکنان ایران نتیجه داد و علیرضا جهانبخش پس از اینکه توپ را از کریم انصاری‌فرد گرفت، با یک پاس در عمق زمینی مهدی قایدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این ستاره ریزنقش با شوت سرضرب و زمینی گل سوم را به ثمر رساند.
  
ایران 3 - فلسطین 1 (دقیقه 6+45: تامر صیام): ضربه ایستگاهی به دست آمده برای فلسطین در میانه میدان و ارسال توپ به محوطه جریمه را عزت‌اللهی دفع کرد، اما توپ به تامر صیام رسید تا ضربه سر به تور دروازه بچسبد و گل اول فلسطین را در جام بزند.
   
ایران 4 - فلسطین 1 (دقیقه 55: سردار آزمون): نمایش عالی بازیکنان ایران باز هم منجر به گل شد و این بار پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش را سامان قدوس با یک پاس در عمق دیدنی از بین دو مدافع فلسطین عبور داد و به صادق محرمی رساند که فرار سریع و در ادامه ارسال زمینی این بازیکن را رامی حماده به شکل ناقص برگشت داد تا سردار آزمون از راه برسد و زودتر از مهدی طارمی توپ را با پای چپ تبدیل به گل کند.
   
بهترین بازیکن:
سامان قدوس شبی استثنایی در ترکیب تیم ملی ایران داشت و توانست پاس دو گل ابتدایی را بدهد و روی گل سوم هم تاثیرگذار باشد و نمایش موثرش مقابل فلسطین کاملا به چشم بیاید و بهترین بازیکن زمین شود.
اتفاق ویژه:
تیم ملی ایران در شروع جام ملت ها غافلگیر نشد و چهار گل به فلسطین زد و با وجود اینکه یک گل دریافت کرد، اما توانست بازی سراسر هجومی داشته باشد و از موقعیت های خود بهره ببرد و با روحیه این رقابت ها را آغاز کند.
لحظات حساس:
دقیقه 22: علیرضا جهانبخش با توپ‌گیری عالی وارد محوطه جریمه فلسطین شد و قصد داشت با پاس در عرض توپ را به مهدی طارمی برساند که رامی حماده با واکنش عالی توپ را دفع کرد.
دقیقه 23: بیرانوند توپ ارسالی به محوطه جریمه ایران را در اختیار گرفت.
1978678
دقیقه 53: خطای به دست آمده برای تیم ملی ایران روی طارمی پشت محوطه جریمه فلسطین را سعید عزت اللهی با شوت روی پا زد که توپ با اختلاف کم از کنار دروازه رد شد.
دقیقه 71: نزدیک بود مهدی طارمی اولین گل خود در جام ملت‌های آسیا را بزند که ضربه این بازیکن در محوطه جریمه پس از برخورد به دست مصعب البطاط به کرنر رفت که داور قطری در این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.
دقیقه 72: رامی حماده با خروج از دروازه نگذاشت حمله ایران روی سر آزمون به نتیجه برسد و محبی گلزنی کند.
دقیقه 74: علی الدباغ با فرار به محوطه جریمه ایران موقعیت‌سازی کرد که شوت او برگشت داده شد و در ریباند هم ضربه علاءالدین را کنعانی برگشت داد.
دقیقه 78: محمد محبی با فرار از سمت چپ محوطه جریمه فلسطین موقعیت‌سازی کرد که شوت محمد محبی را رامی حماده برگشت داد و در ریباند هم جهانبخش نتوانست از توپ بهره ببرد و گلزنی کند.
1978705
دقیقه 79: تامر صیام نفوذ خوبی تا محوطه جریمه ایران داشت ولی سرتوپ و شوت فنی او به بیرون رفت.
دقیقه 87: چرخش مهدی طارمی و شوت زمینی او از پشت محوطه جریمه را گلر فلسطین در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 2+90: شوت راه دور علاءالدین حسن را بیرانوند به خوبی دفع کرد و نگذاشت دروازه‌اش برای دومین بار باز شود.
دقیقه 2+90: سردار آزمون با توپ‌ربایی استثنایی از محمد صالح در میانه زمین می‌توانست یک موقعیت عالی گلزنی به وجود بیاورد که این مدافع فلسطین با تکل سد راه او شد تا عبدالرحمن الجاسم کارت قرمز را به او نشان بدهد، اما این داور قطری پس از اعلام کمک‌های ویدئویی و بازبینی صحنه، از تصمیم خود صرف نظر کرد و کارت زرد را به صلاح نشان داد.
1978700
بولت سرشاخهحواشی:
* مهدی طارمی در زمان ورود ملی پوشان به استادیوم بیشتر از همه مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
* تماشاگران فلسطین بیشتر از هواداران ایرانی هستند.
* فضای بیرون از استادیوم در زمان منتهی به شروع مسابقه آرام دنبال می‌شد.
* هواداران دو تیم با زدن طبل مشغول به خوشحالی بیرون از ورزشگاه بودند.
* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام شهدای فلسطین در حوادث اخیر آغاز شد.
* سعید عزت‌اللهی در لحظات ابتدایی احساس مصدومیت کرد و روزبه چشمی مشغول به گرم کردن شد.
* شجاع خلیل‌زاده پس از باز کردن دروازه فلسطین خوشحالی نکرد.
* پس از گل شجاع مقابل فلسطین، آهنگ سالار عقیلی برای ایران در استادیوم پخش شد.
* سامان قدوس که خطای منجر به گل دوم و پاس گل آن را داده بود، احساس مصدومیت داشت ولی به کارش ادامه داد.
* شجاع خلیل‌زاده با درد در نیمه اول بازی می‌کرد و احتمال تعویض او وجود دارد.
* شجاع خلیل‌زاده، زننده گل دوم ایران مقابل فلسطین، پس از سپری کردن دقایق طولانی با مصدومیت و احساس درد از ناحیه مچ پا، در دقیقه 44 جای خود را به سید مجید حسینی داد.
* صادق محرمی در دقیقه 77 احساس مصدومیت کرد، اما پزشک تیم به کادرفنی اعلام کرد می‌تواند به بازی ادامه بدهد تا برای دومین بار تعویض اجباری برای ایران اتفاق نیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1