تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۴۳۱۲۵۳
کبنا گزارش می‌دهد؛

مرگ «ارغوان» دو ساله به روایت مادرش

۷
۴
فایل مرتبط کبنا ؛22 بهمن ماه بود که «ارغوان بشارت» کودک 2 ساله دهدشتی به دلیل قصور پزشکی فوت کرد. بعد از گذشت دوهفته از این حادثه دردناک، مادر «ارغوان بشارت» به جزئیات ماجرا اشاره کرد.
به گزارش کبنا نیوز، مرگ «ارغوان بشارت» به روایت مادرش به شرح زیر است:
ارغوان دوسال سن داشت، چهارشنبه (22 بهمن 99) در حین بازی افتاد و کتف سمت راستش برآمدگی و درد داشت مرتب گریه می‌کرد. فوری به بیمارستان مراجعه کردیم پزشکان و اورژانس رسیدگی کردند و گفتند عکس رادیولوژی بگیرید و بعد مراحل سی‌تی‌اسکن و آزمایش انجام شد. دکتر «علی‌نژاد» دخترم را معاینه کرد و گفت تنها در رفتدگی مفصل و شکستگی کتف سمت راستش هیچ مشکلی ندارد فردا صبح 23 بهمن ساعت 8 صبح جراحی می‌کنیم و 20 دقیقه عمل جراحی طول می‌کشد. دکتر «منصوری» هم ارغوان را معاینه کرد و گفت فقط کتف نیاز به جراحی دارد.
* دخترم به خاطر جراحی ساده نباید آب و غذا می‌خورد تا ساعت 11 صبح عمل جراحی انجام نشد، کودک 2 ساله چطور تحمل می‌کند؟ ارغوانم تا آن موقع تشنه و گرسنه مانده بود مرتب می‌گفت «مامان به من آب بده تشنه هستم». تمام وجودم آتیش می‌گیره دخترم به من التماس می‌کرد «مامان به من آب بده» به ارغوان آب ندادم.
*ارغوان را با همان حال بد و بدون رضایت پدر به اتاق عمل فرستادند. به گفته‌ی دکتر که باید عمل جراحی تنها 20 دقیقه انجام شود 3 ساعت طول کشید به من می‌گفتند چرا اینقدر عجولی! عمل جراحی کودکان حساس است. در سالن انتظار راه می‌رفتم دلشوره داشتم نگران بودم و برای دیدن دخترم لحظه شماری می‌کردم. غافل از اینکه «ارغوانم» را همان دقایق اول دکترها کشته بودند. اما هیچکس هیچی به ما نگفت. پرستارها دلشان سوخت و مرتب دست به سرم می‌کردند.

  
*بعد از سه الی 4 ساعت انتظار بیهوده، بیرون از بیمارستان به اقوام شوهرم اطلاع دادند که ارغوان فوت کرده. فامیل با همسرم تماس گرفتند و خبر فوت دخترم را دادند. در صورتی که شوهرم پشت اتاق عمل انتظار دخترش را می‌کشید یک دفعه همسرم فریاد کشید و وارد اتاق عمل شد و پرستارها به شوهرم گفتند که دخترت در حین عمل جراحی به هوش نیامده است. هیچ پزشکی در اتاق عمل نبود همه از درب دیگری رفته بودند هیچ پزشکی در اتاق عمل نبود که جواب ما رو بدهند.
*منم همان‌جا فقط روی زانو نشستم و فریاد زدم و صورتمو چنگ می‌زدم و می‌گفتم بچه‌ام هیچیش نبود فقط یک عمل 20 دقیقه‌ای داشت چه بلایی سرش آوردید؟ پرستارها گریه می‌کردن اما هیچ خبری از پزشک‌ها نبود. دکترهایی که با دو دست خودم دخترمو بهشون داده بودم به این امید که دخترم را سالم بهم بر می‌گردونند.
*دکتر «علی‌نژاد» و دکتر «اسفندیاری» رو دیگه اونجا ندیدم. مامورهای نیروی انتظامی در جلوی درب اتاق عمل و بیمارستان آمده بودند. بیمارستان بدون اینکه به ما بگویند و به ما اطلاع دهند دخترمون را به سردخانه بردند دخترمون رو به ما ندادند جنازه‌اش هم به ما ندادند «ارغوان» من هیچ مشکلی نداشت فقط یک عمل جراحی شکستگی ساده بود.  روزانه هزار کودک عمل شکستگی انجام می‌دهد چطور این مصیبت باید برای من اتفاق بیفتد؟
* از دکتر «یاری‌نسب» رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر «علی‌نژاد» و دکتر «ندا اسفندیاری» پزشک بیهوشی برای نبود دخترم «ارغوان» دختر نازم پاسخ قانع‌کننده می‎خواهم. چرا روز عمل جواب‌گو نبودند چرا فرار کردند؟ نماندند تا ما را قانع کنند. چرا ما را بازی دادند؟ چرا پشت درب اتاق منتظرمون گذاشتند و خودشون فرار کردند. اگر مقصر نبودند چرا ماموران نیروی انتظامی ورود کردند! چرا باید خودشان بدون اجازه، دخترم را تحویل سردخانه بدهند؟ بعد از خاکسپاری دخترم خودم پیش دکتر «علی‌نژاد» رفتم و ازش پرسیدم «ارغوانم» را چیکار کردی؟ تظاهر به ناراحتی کرد و گفت دکتر بیهوشی مقصر است. همینطور دکتر بیهوشی تظاهر می‌کرد که دکتر علی‌نژاد مقصر است. از مسئولان تقاضا دارم به این حادثه تلخ رسیدگی کنند و جلوی فاجعه را بگیرند جلوی کشته شدن ارغوان‌های بیگناه دیگر رو بگیرید.
به گزارش کبنا، ابراهیم یاری‌نسب، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در گفت‌وگوی با کبنا نیوز در این خصوص اظهار کرد: این کودک را با شکستگی استخوان بازو به بیمارستان آوردند. پزشکان گفتند که عمل جراحی 15 دقیقه طول می‌کشد با ماسک‌گیری عمل بیهوشی انجام گرفت بعد از اتمام عمل جراحی، متاسفانه کودک فوت کرد و علت مرگ نامعلوم است؛ جسد کودک به کالبدشکافی فرستاده شده و باید کارشناس کالبدشکافی علت مرگ را مشخص کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
به اندازه ای مرگ عزیزانمان برای پرسنل ودکترها عادی شده که توجه وهمکاری واحساس مسولیت رادر قبال این قشر از دست داده اند تورا به خدا مسولین عزیز این مسِله را جدی بگیرید تا دیگر شاهد کمکاری این قشر از دکتر ها وپرستاران نباشیم
Iran, Islamic Republic of
ممنون از خبرنگاران کبنا که نمی ذارن خقی ضایع شه
طاها
Iran, Islamic Republic of
مگه‌ انسان‌ نبودن‌
Iran, Islamic Republic of
واااای بر ما!!!
Iran, Islamic Republic of
مادر ....مادر.....چی میکشی!!!!خدایا کمکش کن! ....
Iran, Islamic Republic of
یعنی فقط باید حیف گفت .باور کنیدجواب همین کالبدشکافی هم ناقص خواهد ماند همش بخاطر بی مسعولیتی وبی عدالتیه که درجامعه رواج پیدا کرده
Iran, Islamic Republic of
من این ارغوان کوچولو رو میشناسم دختر دایی دوستم بود خدارحمتش کنه
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
فایل های مرتبط
1