تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۴۵۴۶۶۳
جام جهانی 2022 قطر؛

(ویدئو) جوان معلولی که در افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قرآن خواند

۲
۶
فایل مرتبط کبنا ؛مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور امیر قطر، رئیس فدارسیون جهانی فوتبال، فیفا و همچنین سران چندین کشور عرب منطقه در ورزشگاه البیت در شهر الخور قطر برگزار شد.
به گزارش کبنا، مورگان فریمن، بازیگر سرشناس هالیوود در این مراسم به همراه یک غانم المفتاح در ورزشگاه حضور یافت و این جوان معلول آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.
بسیاری از فوتبالدوستان و طرفداران فوتبال در تعجب از این قاری جوان هستند که در افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با همراهی مورگان فریمن بازیگر آمریکایی نگاه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را به سوی خود جذب کرد.
غانم المفتاح از سندروم پسرفت دمی رنج می‌برد که یک بیماری نادر و یک نقص مادرزادی است که در آن قسمت پایینی بدن با بدشکلی مهره‌های کمری وجود ندارد و برای حرکت به ویلچر نیاز دارد.
غانم المفتاح در ۵ می ۲۰۰۲ در دوحه پایتخت قطر از پدر و مادری قطر متولد شد. وی در بدو تولد از ناتوانی دائمی رنج برد، زیرا بدون پا و ساق پا به دنیا آمد و وقتی بزرگ شد قادر به راه رفتن نبود و با دستانش حرکت کرد. 
غانم المفتاح، زمانی که دانش آموز کلاس هشتم بود، به زبان انگلیسی مسلط بود تا اینکه وزارت آموزش و پرورش کویت او را اعجوبه نامید.
المفتاح همچنین کتاب‌ها و نشریات انگیزشی زیادی منتشر کرد که به بسیاری از افراد دارای معلولیت کمک کرد تا بر مشکلاتی که از آن رنج می‌بردند غلبه کنند.

غانم برای توزیع ویلچر بین افراد نیازمند انجمنی خصوصی تأسیس کرد تا اینکه به شهرت رسید و به یکی از افراد تأثیرگذار در جامعه تبدیل شد و از مرحله ترحم در میان دیگران فراتر رفت و به مرحله به چالش کشیدن و فعال کردن آن‌ها رفت. غانم سمت سفیر حسن نیت کشورش را به عهده دارد.
وی کتاب‌های زیادی در مورد داستان‌های مبارزه، امید و شرایط سخت به رشته تحریر درآورد و بسیاری از افراد ناامید را تشویق کرد و منبع انرژی مثبت برای آن‌ها شد.
              
به گزارش کبنا، داستان زندگی غانم المفتاح یکی از شگفت انگیزترین داستان‌های موفقیت، چالش و مبارزه بود و منبع الهام بسیاری از مردم برای رسیدن به اهداف و رویا‌های خود بود. داستان او در برنامه آموزشی قطر گنجانده شد و وزارت آموزش کویت آن را به زبان انگلیسی معرفی کرد تا یک داستان موفقیت الهام بخش برای همه باشد.
غانم المفتاح همچنین به عنوان سفیر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منصوب شد و او به عنوان سفیر جام جهانی نیز شناخته می‌شود، زیرا فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و تعدادی از احزاب معتقدند که او فردی الهام بخش و مناسب در این رویداد بزرگ است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چه زیبا بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه زیبا با قرآن انس داشتن ودرک آن دیگر چه می خواهیم وقتی آن را داریم غم نداریم چرا که هر چه بخواهیم در آن هست وبا آن آرامش می گیریم
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1