تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۳۰۸۵۸
سفر سورنا ستاری معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد؛

خیانت ۶۰۰ میلیاردی در کهگیلویه و بویراحمد از نظر معاون رئیس جمهور

۲
کبنا ؛معاون علمی رئیس جمهور گفت: هزینه‌های صورت گرفته در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج بدون استفاده مانده، خیانت است.
 به گزارش کبنا، سورنا ستاری امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ماه 99) در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور دانشگاه آزاد یاسوج خطاب به رئیس دانشگاه آزاد یاسوج افزود: این همه هزینه که در پردیس دانشگاه آزاد یاسوج انجام شده و هم اکنون بدون استفاده مانده، خیانت است چرا که شاهد فرسوده شدن و ترک خوردن دیوارهای ساختمان‌های این پردیس هستیم.
وی اظهارکرد: چرا سرای نوآوری و مرکز رشد در این پردیس راه‌اندازی نکردی تا حداقل استفاده از این پردیس شود.
همچنین «کرم جانی پور»، رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت‌های معاون علمی رئیس جمهور اظهارکرد: با حضور معاون علمی رییس جمهور طرح توجیهی دانشگاه آزاد یاسوج در خصوص ایجاد شهرک زیست‌فناوری فعالیت‌های کشاورزی ارائه شد.
وی تاکید کرد: پردیس دانشگاه آزاد یاسوج در روستای «سرآبتاوه» ۳۸ هکتار با اعیانی ۵۶ هزار متر ساخته شده که ۲۳ هزار متر از این میزان قابلیت استفاده دارد و مابقی از ۵۰ تا ۹۰ درصد کار شده و نیاز به تکمیل دارد.
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دکتر ستاری در بازدیدی که از این پردیس داشتن پیشنهاد داد که یکی از ساختمان‌های این پردیس به فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اختصاص داده شود.
جانی پور تصریح کرد: حیف است این پردیس از این با پتانسیل‌های ویژه بدون استفاده مانده است.
وی ادامه داد: دکتر تهرانچی رئیس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به طور ویژه پیگیر مشکل پردیس دانشگاه آزاد یاسوج است و این مسئله را در دستور کار خود قرار داد، مساعدت‌های ویژه در این زمینه داشت و سه میلیارد تومان به دانشگاه آزاد یاسوج کمک کرد تا توانستیم سند تک برگی این پردیس را دریافت کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آقای تهرانچی پیگیر هستند تا این پردیس بدون استفاده نماند و به مرکز دانش بنیان و مرکز زیست فناورانه تبدیل شود.
جانی پور تاکید کرد: تصمیم در خصوص پردیس دانشگاه آزاد یاسوج با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است و سیاست سازمان فروش اموال دانشگاه نیست.
وی اظهارکرد: با توجه به پتانسیل این پردیس و جایگاه فعالیت‌های دانش بنیان طرح بلوک محور را در یاسوج مبنای کار خود قرار داده‌ایم تا بتوانیم در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نرخ امروز در پردیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج که بدون استفاده مانده است ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل این مجموعه نیاز به اعتبار ویژه داریم.
جانی پور افزود: سال ۹۱ دانشگاه آزاد یاسوج در این پردیس مفتخر کردیم که با توجه به بُعد مسافت با شهر یاسوج و کاهش دانشجویان به ساختمان قبلی در روستای "بلهزار" برگشت داده شد و این پردیس بدون استفاده ماند.
وی اظهارکرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها و کمبود سرمایه دانشگاه آزاد طرح‌های ما با رکود مواجه شده اما با پیگیری‌های دکتر تهران چی و قول مساعد دکتر ستاری جهت کمک امیدواریم به نتیجه برسد.
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قاعدتاً احداث و ساخت پردیس دانشگاه آزاد یاسوج در روستای "سرآبتاوه" بر اساس کار کارشناسی شده نبوده و این همه هزینه به مراتب از خرید زمین در سطح شهر یاسوج بالاتر شد.
بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پرویز یزدان پناه افزود: پیش از ظهر امروز دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با همراهی دکتر حسین کلانتری؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین استاندار از مرکز رشد سلامت این دانشگاه بازدید کرد.

وی ادامه داد: در بازدید دکتر ستاری از مرکز رشد سلامت دانشگاه، کلکسیون گیاهان دارویی با متراژ ۱۰۰۰ متر مربع و امکان کشت ۲۲ گیاه دارویی، پروژه برق خورشیدی با ظرفیت ۳۰ کیلووات و سالن اجتماعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام رسیده که از این مبلغ ۶ میلیارد ریال از کمک های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مابقی از محل اعتبارات ابلاغی دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین مساعدت‌های ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و معاون محترم توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه بوده است.
دکتر حسین ماری اریاد اذعان داشت: ما مرکز ورود فناوری دانشگاه هستیم و هر پژوهش و تحقیقی در این دانشگاه انجام می‌گیرد و به دنبال آن آن هستیم که محصولی تولید و یا مسئله را حل کند.
وی اذعان داشت: تا قبل از سال 98، ۱۲ شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج داشتیم که از این تعداد ۲ شرکت دانش بنیان بودند از سال ۹۸ تاکنون نیز رشد بسیار خوبی داشتیم و حدود ۳۰ درصد شرکت های دانش بنیان و ۵۰ درصد سایر شرکت‌ها افزایش داشتند. همچنین هسته های فناور دانشگاه نیز با افزایش ۱۱۰ درصدی روبرو بودند.
وی یادآور شد: امروز تعدادی از شرکت ها و هسته های فناور گلچینی از کارهای منحصر به فرد خود را به نمایش گذاشتند که امید است با همراهی و همکاری مسئولین استانی به محصولاتی دست یابیم که در نهایت فواید آن را در زندگی روزمره مردم شاهد باشیم.
دکتر اریاد گفت: همچنین کارگروه‌هایی در مرکز رشد تشکیل شده که در زمینه‌های مختلفی چون گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، صنایع مواد غذایی و ایمنی مواد غذایی و علوم داده فعالیت می‌کنند که امیدواریم این کارگروه ها خوراک فکری و معنوی شرکت‌ها را ایجاد نمایند.

افسوس معاون رئیس جمهور از اتلاف بیت‌المال
صحبت از ده‌ها هکتار زمین در بهترین نقطه از شهر یاسوج و مشرف بر پایتخت طبیعت ایران است که چندین هزار متر ساختمان در این اراضی احداث شده و سال‌ها به امان خدا رها شده اما هیچ مسئولی پاسخگوی اتلاف بیت‌المال نیست.
 یکی از مشکلات بزرگی که موجب عقب ماندگی استان کهگیلویه و بویراحمد و عدم توسعه این استان و دور افتادن از قافله توسعه شده بی‌توجهی و عدم استفاده درست از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های استان است.
استانی که نه از منابع طبیعی و خدادای مثل جنگل و رودخانه درست استفاده می‌شود و نه از آن بسترها و ظرفیت‌ها و اندوخته‌هایی که به سختی در استان ایجاد شده است.
 در طول بیش از 40 سال اخیر خدمات زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته اما نوع حفاظت و نگهداری از این دستارودها بسیار ضعیف بوده به طوری که میلیاردها تومان در جایی سرمایه‌گذاری شده اما به دلیل عدم استفاده درست و بهینه از این سرمایه‌ها در طول زمان از بین رفته و یا در حال از بین رفتن هستند.
نمونه‌های زیادی از این دست سرمایه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد فراوان است که از جمله می‌توان به ورزشگاه بزرگ 15 هزار نفری شهر یاسوج با ارزشی بیش از 500 تا 600 میلیارد تومان و یا ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه سرآب‌تاوه در ورودی شهر یاسوج در محل جاده یاسوج به شیراز اشاره کرد که سرنوشت و سرگذشت آن دل هر بیننده و شنونده و رهگذری را به درد می‌آورد.
صحبت از ده‌ها هکتار زمین در بهترین نقطه از شهر یاسوج و مشرف بر پایتخت طبیعت اییران است که چندین هزار متر ساختمان در این اراضی احداث شده و سال‌ها به امان خدا رها شده و هیچ مسئولی در این استان پاسخگوی نفله شدن بیت‌المال نیست.
ساختمان‌های چندین و چند طبقه که یک دهه به حال خود رها شده و قابلیت و ظرفیت یک دانشگاه بزرگ مادر را دارد و بنا به گفته کارشناسان ارزش این اراضی و ساختمان‌های آن در حال حاضر بیش از 500 تا 600 میلیارد تومان است.
مجموعه‌ای به حال خود رها شده که عرصه آن 40 هکتار و زیربنا 60 هزار متر مربع که بیش از 18 پروژه در آن اجرا شده و برخی ساختمان‌ها تا 100 درصد و برخی دیگر از 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سند مالکیت آن هم به تازگی به نام دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده که کلنگ آن در سال 86 به زمین زده شده بود و البته برای مدت یک سال نیز فعال بود.
در سفر یک روزه سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور به شهر یاسوج این معاون رئیس‌جمهور نیز از وضعیت کنونی مجموعه تعجب کرد و لب به اعتراض گشود که چرا این همه اراضی و ساختمان و هزینه‌های کمرشکن که در آن صورت گرفته همچنان به حال خود رها شده است.سورنا ستاری که 40 هکتار اراضی معطل مانده به اضافه ده‌ها هزار مترمربع ساختمان و زیربنا را رها شده و بلااستفاده می‌دید که حتی محیط داخلی آن برای عبور و مرور آسفالت نشده بود لب به اعتراض گشود و ادامه چنین وضعیتی را خیانت دانست.
سورنا ستاری از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که فکری به حال بیت‌المال هدر رفته و معطل مانده در این نقطه از شهر یاسوج کند و حداقل یکی از ساختمان‌های آن برای فعالیت‌های فناوارنه اختصاص داده شود تا خود به خود در این مجموعه رها شده فضای کار و جنب و جوش ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ساز
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره برید از دکتر افتخاری گزارش تهیه کنید چرا در آن زمان همچین کاری انجام داده که حالا بعنوان خیانت ازان یاد میشه
خادمی
Iran, Islamic Republic of
همش حرف!!! خب الان باید اون کارشناس و ناظر و مسئولی که امضاء کرده که این طرح توجیه اقتصادی داره را دادگاهی کرد که حساب کار دست مابقی بیاد. میدونین با این پولها چندین واحد مسکن میشد برا جوونای مفلوک این استان ساخت؟ آقای رئیسی وظیفش چیه؟ مگه غیر از اینه که باید بررسی کنه که ببینه چه کسانی بخاطر سود و منافع شخصی خودشون همچین بلایی سر بودجه و سهم این مردم بی بضاعت از بیت المال آوردن؟!!!
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1