تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۴۳۱۶۶۳
خداداد غریب‌پور در جمع مردم سی‌سخت؛

بانک صادرات به زودی طرحی را برای کمک به مردم زلزله‌زده علملیاتی می‌کند / خواسته‌های مردم را به دوستانمان در دولت مستمراً انعکاس خواهم داد / خانه‌ها با رعایت کامل فرامین مهندسی و اصولی اجرا شوند

۰
کبنا ؛مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات با همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان اجرایی استان و شهرستان دنا ضمن بازدید از منازل آسیب دیده این شهر با مردم گفت و گو کرد.
به گزارش کبنا، غریب پور گفت: سی‌سخت یکی از شهرهای خوش‌نام و آوازه و دارای مردمانی با فرهنگ است. همینکه در این مدت زلزله در این شهر سرقت نداشتیم خود نشان خوبی از همراهی خوب مردم و دلسوزی آنها با یکدیگر و البته جای تقدیر از مسئولان دارد.
مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات گفت: رخداد تلخ سقوط هواپیمای یاسوج با همه در ذهن داریم، با جست‌وجوی ساده در اینترنت خبرها، تصاویر و فیلم‌های متعددی از کمک مردم این خطه در آن زمان را می‌توانیم بیینیم، آن زمان و حتی در زلزله شدید یاسوج مردم دنا در کمک به همنوع بسیار عالی درخشیدند و الان نوبت دیگران و سایر مردم ایران بود که این مردم نجیب را همراهی کنند و انصافاً چنین هم شد.
وی گفت: جای خوشبختی فراوان است که هیچکس در این زلزله فوت نشد اگرچه دل همه ما از زلزله سی‌سخت و رنج مردمش ناراحت شد اما یک طرف موضوع و سلامت ماندن مردم آن باعث تسکین آلام شده است.
غریب پور ادامه داد: بنده حامل پیامی از سوی دکتر صیدی؛ مدیرعامل بانک صادرات ایران برای مردم سی‌سخت هستم، ایشان به واسطه برخی مشغله‌ها علیرغم میل باطنی نتوانستند امروز در جمع ما باشند، بانک صادرات هم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به زودی طرحی را در هیئت مدیره برای کمک به مردم علملیاتی و اعلام می‌کند.
وی افزود: آنچه در توان دارم هم در مجموعه گروه مالی صادرات و هم از طریق دیگر دوستان در سایر نهادها برای کم کردن از درد و رنج مردم به کار می‌برم.
خداداد غریب پور تصریح کرد: حجم خرابی بالا است، بیش از ۲۰۰۰ واحد ساختمانی دچار خرابی کلی و جزئی شده است، هم باید حمایت جدی دولت باشد و هم ما و دیگران، باید دست به دست هم و با همراهی یکدیگر انشاءالله کاری کنیم که مردم در فرصت خوبی که بهار و تابستان پیش رو قرار می‌دهد منازل خود را ایمن بسازند و تکمیل کنند.
وی خاطر نشان کرد: هم شدت خرابی و خواسته‌های مردم را در سطح ملی و به دوستانمان در دولت مستمراً انعکاس خواهم داد و هم در دفعات آتی نیز ضمن نهایی کردن کمک‌های برای مردم نجیب این خطه، حضوری به همراه همکارانمان به این شهر خواهیم داشت.
مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در پایان توصیه‌ای هم برای مسئولان اجرایی داشت: او گفت نوع زلزله و خرابی‌های برجای مانده و وجود گسل در این منطقه این الزام را ایجاد می‌کند که خانه‌های که قرار است بازسازی شوند با رعایت کامل فرامین مهندسی و اصولی اجرا شوند تا در آینده و خدای ناکرده بروز حوادث مشابه دیگر شاهد صحنه‌های نگران کننده از تخریب نباشیم.
 حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در نشست با مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در فرمانداری دنا گفت: خوشحالیم در خدمت یکی از مدیران خوشنام ملی و فرزندان شایسته استان هستیم، آقای غریب‌پور امروز به نمایندگی از بانک صادرات ایران به استان تشریف آوردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تشریح وقایع شب وقوع زلزله و روزهای بعدش پرداخت و تصریح کرد: زلزله ۱۰ و ۵ دقیقه بود و شخصاً ۱۰ و ۵۰ وارد سی‌سخت شدم. اگرچه تعدادی مجروح داشتیم اما خوشبختانه همه سلامت بودند و فوتی را شاهد نبودیم.
وی ادامه داد: امداد و اسکان اضطراری مرحله اول و دوم اقدامات ما بود، در مرحله بعد توزیع اقلام و امکانات مد نظر بود. سپس عملیات تشکیل تیم‌ها و توزیع کمک‌ها را داشتیم.
کلانتری گفت: هنگام وقوع زلزله و لحظات اولیه  ۷ ساعت و نیم در شهر سی‌سخت خانه به خانه گشتم، مردم درد دل و حتی عصبانیت‌هایی داشتند باید اجازه می‌دادیم مردم داد می‌زدن، خب آرامشی بوده به واسطه زلزله از دست رفته و این عصبانیت طبیعی است، ما مدیر هستیم و پذیرفتیم در شرایط سخت کنار مردم باشیم و سیبل نقدها و نگرانی‌های مردم باشیم. مردم خانه و کاشانه‌شان خراب شده اگرچه پیش‌بینی ارائه بسته‌هایی را داشتیم اما این با توجه به خرابی منازل مردم کم است.
استاندار از آغاز روند بازسازی‌ها گفت و اضافه کرد: دپوی میلگرد کردیم، محموله آهن از اصفهان در حال ارسال است. ۱۰۰ نفر را برای صدور پروانه به شهرداری معرفی کردیم.
وی گفت: به اعتراف مهندس مهدیان معاونت نوسازی بنیاد مسکن کشور اولین استانی هستیم که مدیریت استان تمام توان علمی و اجرایی را پای کار آورده است.
کلانتری از تماس‌ها و پیام‌های امید بخش رهبر انقلاب و رئیس جمهور نیز تشکر کرد و گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص پیگیری روند بازسازی منازل مردم و لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای بازسازی منازل مردم بسیار امیدبخش است. دکتر روحانی نیز در یک روز ۲ بار با بنده تماس گرفت، در هیئت دولت روند کمک‌ها به مردم سی‌سخت را بررسی و دستور داد که نشان می‌دهد چقدر مسأله برایشان مهم بود و تاکید داشت تا مرداد مردم به منازل خود بروند.
مقام ارشد اجرایی استان گفت: ضمن اینکه پول اسکان دادیم و چادر هم ارائه شده، شهرک کانکسی با همه امکانات ایجاد کردیم که مردم استفاده کنند. تدبیر ما اینست که مردم در این زمان با آسودگی خاطر به منازل خود بروند. 
وی به برخی خبررسانی‌های نادرست هم گریزی زد و شفاف به مردم توضیح داد:  ما در ساخت و ساز گفتیم با پول دولت می‌شود خانه ۶۰ تا ۸۰ متر را کامل تکمیل کرد اما هرکس خواست می‌تواند هم نقشه و هم متراژ دلخواه کار بکند، مجری هم دست خود مالکان است.
استاندار گفت: بنا داریم همه کمک‌های نقدی را در یکجا در حسابی متعلق به هلال‌احمر تجمیع کنیم و  به خانوارهای خسارت دیده برای تکمیل خانه‌ها پرداخت کنیم.
وی حضور غریب پور را مایه دلگرمی دانست و خبر داد: بانک صادرات نیز قرار است در مجمع خود مبلغ قابل توجهی برای کمک به مردم سی‌سخت تخصیص دهد.
استاندار افزود: همه کمک‌های نقدی در حسابی نزد جمعیت هلال احمر جمع آوری می‌شود و در زمان مناسب برای ساخت خانه‌های آسیب دیده اختصاص خواهد یافت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
اگه دست هلال احمره که هیچی
هلال احمر نتونست چادر توزیع کنه
حالا بیاد توی خونه سازی ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عجب.
Iran, Islamic Republic of
اومده چیکار
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر خداداد غریب پور
سرشار از مردم داری و انسانیت
منصف
Iran, Islamic Republic of
خداداد غریب پور الحق که مردی مثل تو دیگه تاریخ نیسازه دررررررررررررررررود بر غریپور انشالا که مسئولین بعضیهاشون مثل تو خودشان جا کنن تو دل مردم دررررررررررررررررررووووووووود بر غرررررررررررررریبپور
Italy
از بانک صادرات پول نگیرید که بربختتون میکنه از زلزله بدتر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این هلهله بعد از بویگه جناب غریب پور اینجا دیگر از کرم نیا و و ....نظر بگیر برای کمک
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1