تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۳۱۹۰۳
کبنا گزارش می‌دهد

تجمع و اعتراض کارکنان دانشگاه یاسوج به عدم پرداخت مطالبات و پاداش و رفاهیات

۵
کبنا ؛کارکنان دانشگاه یاسوج روز گذشته ( چهارشنبه 20 اسفند ماه 99 ) در تجمع صنفی خواستار رسیدگی و پیگیری مسئولان دانشگاه برای پرداخت پاداش و عیدی و سنوات خود شدند.
 به گزارش کبنا، روز گذشته هم تعداد زیادی از کارکنان دانشگاه در محوطه ساختمان مدیریت، تجمع کردند و پس از نیم ساعت معاون اداری و مالی دانشگاه در جمع کارکنان حضور یافت و پس از مطالعه و در جریان قرار گرفتن مطالبات کارکنان در سخنانی عجیب و با عصبانیت خطاب به کارکنان گفت من کارهای خیلی مهم‌تری دارم مناقصه داشتم و از جلسه بلند شدم و اینجا آمدم نباید می‌آمدم.
 در همین خصوص یکی از کارکنان دانشگاه یاسوج ضمن انتقاد از صحبت‌های معاون اداری و مالی دانشگاه گفت: اولاً انتظار می‌رفت رئیس دانشگاه در جمع کارکنان حاضر می‌شد و صحبت‌ها و حرفه‌های آنان را می‌شنید ثانیاً این سخنان یعنی بیش از ۱۵۰ کارمند دانشگاه یاسوج مهم نیستند و مناقصه برای آن‌ها ارجعیت دارد.
 این کارمند دانشگاه عنوان کرد: معاون دانشگاه پس از اینکه بندهای مطالباتی ما را مطالعه کرد گفت تمامی کارهایی که انجام می‌دهم در قالب قانون است و از قانون عدول نمی‌کنم ما هم اعلام کردیم خواسته ما خارج از چارچوب و قوانین نیست. خواسته کارکنان دانشگاه این است که کارکنان دانشگاه مانند سایر سازمان‌هایی که در این استان هستند در پرداختی‌های پاداش آخر سال، رفاهی‌ات، اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی مثل روز زن و روز مرد دیده شوند. 
این کارمند دانشگاه عنوان کرد: معاون دانشگاه در جواب ما گفت دانشگاه‌های داریم که کارکنان مثل شما هستند و مبلغی برای آنها پرداخت نمی‌شود. معاون دانشگاه منظورش از دانشگاه‌ها دانشگاه‌های بوشهر و شیراز است حرف ما این است دانشگاهی مثل دانشگاه شیراز اگر پرداختی پاداش برای کارکنان ندارد اما باشگاه، شرکت تعاونی دارد که کارکنان از آنجا اجناس را با قیمت مناسب خرید می‌کنند یا نهار و شام کارکنان را در اختیار آنها می‌گذارد که این عدم پرداخت‌ها جبران شود.
 وی عنوان کرد: سایر سازمان‌ها برای معیشت کارکنان، مأموریت نشستی و اضافه کار در نظر می‌گیرند ما می‌خواهیم در ماه ۵۰_۶۰ ساعت برای کمک معیشتی ما در نظر بگیرند و پرداخت کنند.
 این کارمند دانشگاه یاسوج با بیان اینکه برخی از مطالبات مانند معوقات ۵۰ درصد و همسان‌سازی حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی که در مجلس برای معلمان و اعضای هیات علمی به تصویب رسیده ولی برای کارکنان رد شده گفت: این موارد باید از طریق وزارتخانه پیگیری شود و ما هم این موارد را می‌پذیرم اما پاداش، اعیاد ملی مذهبی، اضافه کار یا پیگیری فوق‌العاده سختی کار را می‌توانند پیگیری کرده و در احکام ما بگنجانند معاون دانشگاه قولی نداد اما گفت پیگیر هستیم که باید بگویم این جلسه نتیجه‌ای برای کارکنان دانشگاه نداشت.
 وی با اشاره به نبود شورای صنفی کارکنان دانشگاه یاسوج، عنوان کرد: اگر مسئولان دانشگاه جواب قطعی ندادند احتمالاً هفته آینده مجدداً کارکنان باز هم در تجمع صنفی، مصالحت‌آمیز، آرام و بدون مسائل سیاسی خواستار رسیدگی مسئولان دانشگاه به خواسته آنها شود.
 وی با بیان اینکه رفاهیات ما پرداخت می‌شد اما بسیار ناچیز بود، افزود: شنیده شده رئیس دانشگاه گفته امسال عیدی به کارکنان دانشگاه پرداخت نشود. 
این کارمند دانشگاه با بیان اینکه تنها به دنبال مسائل مالی نیستیم عنوان کرد: بحث اصلی ما احترام و عزت گذاشتن به کارکنان است مسائل مالی یک طرف دیگر قضیه است. چرا معاون دانشگاه باید بگوید من کار داشتم و لزومی نداشت بیام این بی‌احترامی به کارکنان است، احترام به کارکنان احیاء شود.
 وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان دانشگاه، وزارت و مسئولان ارشد استان صدای ما را بشنوند و تصمیم خوب و قانع کننده‌ای برای ما داشته باشند. 
وی با اشاره به وضعیت نیروهای شرکتی دانشگاه یاسوج گفت: طرحی به نام طرح طبقه بندی مشاغل از سوی پیمان کاران در دانشگاه اجرا نشده در حالی که از دید اداره کار و قانون، هر کارگاه دارای ۵۰ نیرو باشد باید این طرح اجرا شود امیدوارم مسئولان دانشگاه در راستای کمک به نیروهای شرکتی همکاری و مساعدت کنند.
 وی در پایان از نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس قدردانی کرد و یادآور شد: دکتر روشنفکر به محض اطلاع از این اتفاق تماس گرفت و ضمن دلجویی اعلام کردند که پیگیر مسائل صنفی ما هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
عریان و معاونینش از ضعف ترین مدیران تاریخ دانشگاه هستند.. سریع تر باید کنار گذاشته شوند و نیروی خوب و فعال بومی جایگزین شود
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
دیگه باید چی بشه تا آقایان موحد و روشنفکر رئیس دانشگاه یاسوج را عوض کنند؟؟ همه و همه از عملکرد بسیار ضعیف مدیریت دانشگاه ناراضی هستند
اکرمی
Iran, Islamic Republic of
معاون مالی دانشگاه شخص قانونمندی می باشد
مخاطب کارکنان دانشگاه در این تجمع هیچ شخصی نبوده و نمی باشد
مخاطب و هدف از این تجمع اعتراض به سیاستهای وزارت علوم در قبال کارکنان و تبعیض بین هیات علنی و کارکنان می باشد.
متاسفانه عده ای فرصت طلب و از نزدیکان دو ریاست قبلی که هر دو از یک طایفه خاص بوده و جالب اینجاس که جمعیت بیشتر کارکنان را هم از این طایفه می باشد.
معاونت اداری مالی در زمان ریاست هر دو ریس قبلی باز هم از نزدیکانشان بود و متاسفانه تخلفات مختلف صورت میگرفت ..
در زمان ریاست دکتر عریان افراد شایسته ای مثل دکتر و.. مسوولیت گرفتند که فقط به علت اینکه دست افراد متخلف قبلی کوتاه شد و جلو این تخلفات گرفته شد سیل تخریب علیهشان راه افتاده.
متاسفانه چنین افرادی دارن از این تجمع بهره برداری ییاسی و شخصی می کنند.
شما یک مورد تخلف از معاونت اداری مالی پیدا نخواهید کرد( چون نه خودشون از بیت المال میخورند و نه به بقیه میدن).
Iran, Islamic Republic of
شما که میفرمایین آغایون قانون مند هستند چرا الان ۶۰ نفر که بواسطه کرونا بیکار شده اند این نیروها کمترین سوابقشان ۱۰ سال است چرا فکری به حالشان نمیکنند که فقط چند نفر از اونایی که ژن خوب داشتند دوباره برگشتند ودر بدنه دانشگاه مشغول شدند کی دلش به حال بچه های میسوزه خدا بهتر میداند عمل واعمال هرکسی را
Nj
Iran, Islamic Republic of
سلام... احسنت به شما کارکنان شجاع
حرف دل خیلی از کارکنان دانشگاههای دیگر رو زدید.... چرا همسان سازی.... بن کارت.... اضافه کار..... وووانجام نشد
علی
Romania
به نظر من که هیچ حقوقی نباید به کارکنان دانشگاه یاسوج تعلق بگیره.کارکنانی که هیچ ارزشی برا وقت دانشجو قائل نیستن. کارکنانی که هیچوقت تو دانشگاه حضور ندارن. کارکنانی که هیچ تخصیصی حتی در ابتدایی ترین مسائل ندارن
اسف
Iran, Islamic Republic of
مسئولی (معاون) که جنس وسنخش جدا از همکار خودش هست باید به بیرون همون کارمندان معترض ...اشاره به این اقایی که میگه من درگیر برنامه های مهمتر از این هستم ونباید میامدم به اینجا
سهیل
United States
هیچ مسئولی دلش برای این استان بدبخت نمیسوزه
ه
Iran, Islamic Republic of
شما که حقوقات داده الکی امدید
Iran, Islamic Republic of
ای خدا یکی نان نداره بخوره یه گروه هم اعتراض می کنن پادتش و اضافه کار بیشتر بدید
اکبر
Iran, Islamic Republic of
تو این دولت آب از پارسال و نون از پیار سال. ما هم دو ساله نه ماموریت و نه اضافه کار و نه هر کوفت دیگه ای نگرفتیم
سینا
Iran, Islamic Republic of
این کار کارکنان هیچ توجیهی ندارد. با افزایش حقوقی که بهمن امسال برای کارکنان غیرهیات علمی اعمال شد حقوق این دوستان رشد بسیار قابل توجهی داشته. از خبرگزاری محترم کبنانیوز درخواست می شود احکام جدید کارکنان را با سایر دستگاههای دیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید حقوق کارکنان دانشگاه یاسوج چه میزان تفاوت دارد. نکته بعدی که ریشه در این اعتراضات دارد عدم تصویب پیشنهاد همسان سازی حقوق کارکنان در مجلس بود. این کارکنان تحت تاثیر چندین لیدر از دانشگاههای تهران به تله افتادند. بهتر است کارکنان محترم به جای تخریب سایر ارکان دانشگاه نظیر اعضای هیات علمی و تهمت های ناروا به رییس دانشگاه، به وظایف قانونی خود عمل کنند.
Iran, Islamic Republic of
اصلا کل کشور رو ریختن به هم شما اگر از هر کارگر قرادادی بپرسی همین مشکل رو دارن ماکارگر ها حصاب نمیشیم که کسی بخواد به فکر حقوق مزایا ما باشد فقط وفقط باید از ریشه درست شود ریشه خراب است خدا ریشه فساد رو از بین ببره
مطلع
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام... ریاست دانشگاه عریان و گودرزی یه حق کارگران دانشگاه هستند ... چندین ساله که از دادن حق مسلم طبقه بندی مشاغل سرباز می زنند چندین بار از ریاست اداره کار و مدیر کل اداره کار نامه زده میشه اما ایشون میشه ما قانون رو وضع میکنیم ... و حق یک نیرو که ده سال سابقه کار داره ....و به همه کارگران بر اساس کارگر بدون سابقه حقوق پرداخت میکنن.... جفای دیگر اینه که مسئولین دانشگاه یاسوج در تابستان و زمستان خلاف قانون نیروها رو
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1