تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۴۳۴۳۷۲
معاون وزیر صمت خبر داد؛

اختصاص 50 میلیارد تومان برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان

۰
کبنا ؛در سال گذشته یکی از کارهای ما احیاء واحدهای راکد بوده است و در همین راستا توانستیم 1557 هزار واحد راکد را با کمک استانداران، معاونین اقتصادی استان‌ها، ر‌وسای دادگستری‌ها و سایر مدیران احیاء کنیم و توانستیم ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد کنیم و هدف ما برای امسال این است که 1600 واحد در سطح شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی را احیاء کنیم.
عصر امروز (۲۹ فروردین ۱۴۰۰) نشست شورای برنامه ریزی استان به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد و در انتهای جلسه تفاهم نامه‌ای در خصوص توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان امضا شد.
به گزارش کبنا؛علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در این نشست گفت:علی‌رغم دو چالش مهم تحریم ـ که محرومیت‌های زیادی برای ما به دنبال داشته است ـ و  کرونا ـ که کاهش رشد اقتصادی در دنیا را به دنبال داشته است ـ اما کشور ما با وجود این محدودیت‌ها توانست در مقابل این دو چالش سربلند بیرون بیاید.طبق آمار و گزارش‌ها رشد صنعت ما در بخش های مختلف بیش از 7 درصد بوده است. و صندوق ملی هم این موضوع را تایید می کند.واردات کشور بیش از 8 میلیارد کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده‌ی آن است که کالاهای اساسی در خود کشور تولید می‌شوند.
وی اضافه کرد:در حوزه صنایع و شهرک های صنعتی ما افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در همه‌ی استان‌ها داشتیم.قراردهای واگذاری زمین بیش از  11600 قرارداد بود و بیش از 5 هزار هکتار زمین را برای صنعت واگذار کردیم و این آمار دو برابر سال قبلش بوده است.رشد سرمایه گذاری در استان ها بیش از 30 درصد بوده است و بیش از 65 هزار شغل به مدد تلاش بخش خصوصی در شهرک های صنعتی ایجاد شد.
علی رسولیان در خصوص برنامه  امسال وزارت صمت در راستای تولید و مانع زدایی گفت:امسال با توجه به نام سال «تولید، مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی ها» و توجه به تاکید مقام معظم رهبری از ابتدای امسال یک برنامه جدی و منسجم را آغاز کردیم و وزیر صنعت و معدن دستور دادند تا کمیته ویژه‌ای شکل بگیرد و در سه بخش فعالیت کند.یک بخش برای اصلاح قانون بود که  گزارشش به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، بخش دیگر مشکلاتی که در بخش اداری وجود دارد که این سهم دولت است و امیدوار هستیم در آینده خبرهای خوبی به فعالین اقتصادی دهیم. در همین راستا باید اجازه مشارکت به بخش خصوصی در خصوص ایجاد شهرک‌های صنعتی داده شود.در سطح سوم برنامه این است که بخشی از اقدامات که در حوزه اختیارات وزارت‌خانه است به خود استان منتقل شود و اگر این اقدامات صورت گیرند بخشی از مشکلات حل خواهند شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور پیرامون احیاء واحدهای صنعتی گفت:در سال گذشته یکی از کارهای ما احیاء واحدهای راکد بوده است و در همین راستا توانستیم 1557 هزار واحد راکد را با کمک استانداران، معاونین اقتصادی استان‌ها، ر‌وسای دادگستری‌ها و سایر مدیران احیاء کنیم و توانستیم ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد کنیم و هدف ما برای امسال این است که 1600 واحد در سطح شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی را احیاء کنیم.
معاون وزیر صمت در خصوص بسته مشوقی برای واحدهای صنعتی عنوان کرد:امسال یک بسته مشوقی برای واحدهای صنعتی تدوین کردیم که یکی از موارد این بسته این است که برای واحدهایی که  بتوانند زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسند مشمول 30 درصد معافیت مالیاتی خواهند شد و فاصله پرداخت بین نقدی و اقساطی را 6 ماه افزایش دادیم.در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 20 کارگاه کوچک ایجاد خواهیم کرد و کار را از همین امروز شروع خواهیم کرد.
 وی اضافه کرد:برای مناطقی که محروم هستند 50 درصد تخفیف را قائل میشویم تا توازن سرمایه گذاری را داشته باشیم.در سال گذشته هم حدود 13.5 میلیارد تومان از منابع داخلی خودمان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دادیم.طیق گزارش‌ها 53 واحد در مرحله نصب سوله و 12 واحد در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند که توجه ویژ‌ای به این واحدها خواهد شد.
تلاش داریم تا بسته و اشتغال 100 هزار نفری در سطح کشور ایجاد کنیم.برای تامین زیرساخت و توسعه شهرک‌های صنعتی هیچ محدودیتی نداریم و برای اینکار البته نیازمند حمایت جدی مسئولین استانی هستیم و این کمک به کشور است و رشد اولیه را بدنبال دارد.
رسولیان در خصوص احیای بنگاه‌های اقتصادی و توسعه صنایع کوچک در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:در این راستا تعهد داده‌ایم تا 50 میلیارد تومان برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهیم.
در ادامه تفاهم نامه مسئولیت اجتماعی در راستای توانمند سازی و به ظرفیت رسانی 8 واحد تولیدی و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی امضا شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1