تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۴۳۵۱۸۳
در بازی امشب؛

انتقام تیم ملی ایران از بحرین / شکست بحرین در خاک خود ( + فیلم و تصاویر )

۰
کبنا ؛تیم ملی امشب یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود در چارچوب مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین در گروه C را از سر گذراند و طی آن با دو گل سردار آزمون و یک گل مهدی طارمی برد شیرینی را مقابل حریف خود رقم زد.
به گزارش کبنا نیوز، تیم بحرین که پیش از این حواشی زیادی ایجاد کرده و تدارک زیادی برای مقابله با ایران دیده بود با گل اول تیم ملی ایران، از هم پاشیده شد.
این اولین برد ایران مقابل بحرین در خاک کشورش است. بحرین تاکنون 15 بار با تیم ملی ایران دیدار و به رقابت پرداخته و تاکنون در خاک خود از ایران شکست نخورده بود.
    
خلاصه بازی تیم فوتبال ایران و بحرین
جلسات مستمر کادر فنی
اعضای کادر فنی طی ۴۸ ساعت گذشته به طور مستمر با یکدیگر جلسه داشتند و پیرامون شرایط تاکتیکی بحرین صحبت می‌کردند. اسکوچیچ پس از شنیدن نظرات دستیاران خود به یک جمع‌بندی نهایی می‌رسید و آنها را با بازیکنان در میان می‌گذاشت.
قول پاداش ویژه
با توجه به حساسیت و اهمیت رویارویی با بحرین، به بازیکنان قول دریافت پاداش ویژه در صورت غلبه بر این تیم داده شده بود. البته انصافاً خود ملی‌پوشان هم جدا از بحث پاداش، انگیزه بسیار زیادی برای رویارویی با میزبان و کسب برتری داشتند.
روحیه بازیکنان به کامیابی نیا
کمال کامیابی نیا به خاطر مصدومیت مجبور به خروج از  هتل شد تا منامه را به مقصد تهران ترک کند. این اتفاق باعث ناراحتی و تأسف همه ملی‌پوشان شده بود به طوری که برای دلداری به کمال سراغش می‌آمدند و تأکید داشتند بحرین را شکست می‌دهند و در کورس رقابت‌های انتخابی جام جهانی باقی می‌مانند تا این بازیکن هم پس از بهبودی دوباره به تیم ملی بازگردد.
از قرار معلوم کادر پزشکی تیم ملی معتقد بودند با توجه به آسیب‌دیدگی کامیابی نیا بهتر است او به تهران بازگردد چون در اینجا امکانات وسیع‌تری برای بهبودی بهتر و سریع‌تر وجود دارد.
شوخی‌های آزمون
سردار آزمون یکی از خوش‌روحیه ترین بازیکنان حاضر در تیم ملی محسوب می‌شود و از هر فرصتی در داخل اردو برای بگو و بخند استفاده می‌کند. روحیه ای که در زمان سرمربیگری کارلوس کی روش هم از آن برخوردار بود.
پیگیری‌های نمایندگان کنفدراسیون
با توجه به حساسیت بازی ایران و بحرین، نمایندگان کنفدراسیون که در هتل محل اقامت تیم ملی کشورمان حضور دارند، طی ۲۴ ساعت گذشته تکاپوی به مراتب بیشتری انجام می دادند تا همه چیز دقیقاً طبق برنامه و براساس چیدمان  جلو برود.
جدا بودن همه امکانات
اگرچه یکی از بازیکنان تیم ملی عراق به بیماری کرونا مبتلا شده ولی این مسئله خوشبختانه تا عصر امروز برای کاروان ایران دردسر ایجاد نکرده است چون علاوه بر رستوران، سالن کنفرانس دو تیم و طبقات محل اسکان بازیکنان هم کاملاً مجزا از همدیگر است.
وعده پاداش کلان به بحرینی‌ها
عرض اندام مقابل تیم ملی ایران و کسب پیروزی برابر ایران همواره برای بحرینی‌ها حکم یک اتفاق رویایی را دارد. به همین دلیل این شایعه مطرح شده است که بحرینی‌ها در صورت شکست ایران پاداش قابل توجهی دریافت خواهند کرد. البته این پاداش جدا از پاداشی است که برای صعود به مرحله بعدی به آنها وعده داده شده است.
پخش گل‌های گذشته
یکی از شبکه‌های تلویزیونی بحرین عصر دیروز تعدادی از گل‌های این تیم مقابل ایران در دیدارهای سالیان گذشته را به تصویر می‌کشید تا روحیه ملی‌پوشان و فوتبالدوستان کشورش را افزایش دهد. البته بد نبود آنها نگاهی هم به مسابقه پاییز سال ۹۰ می‌کردند. همان جدالی که در تهران با ۶ گل مقابل ما سر تعظیم فرود آوردند.
  

فیلم) صحبت‌های سردار آزمون بعد از برد مقابل بحرین

بازتاب پیروزی مهم ایران مقابل بحرین
تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022، در استادیوم ملی بحرین در منامه، با 2 گل سردار آزمون و تک گل مهدی طارمی از سد میزبان خود عبور کرد و سه امتیاز حساس را از آن خود کرد که این مسئله منجر به زنده ماندن شانس های ایران برای راهیابی به مرحله اصلی مقدماتی جام جهانی شد.
ایران با کسب این پیروزی ضمن صعود به رتبه دوم جدول رده بندی، گام بزرگی را برای راهیابی به مرحله اصلی این رقابت ها برداشت. این پیروزی در میان رسانه های منطقه و اروپا بازتاب زیادی داشت ضمن اینکه فوتبالدوستان و مردان سیاستمدار کشور نیز به این نتیجه واکنش نشان دادند.

 

 
 
01:50- روزنامه الایام بحرین نیز با انتشار خبر شکست ۳ بر صفر تیم ملی این کشور مقابل ایران نوشت: بحرین علی رغم یک بازی شاداب در نیمه اول، اما در نیمه دوم با عقب نشینی، بازی را واگذار کرد.
 
 
 

 
 
01:40- علی ضیا مجری تلویزیون نیز با انتشار عکسی از آزمون و طارمی نوشت: دمتون گرم آخه ماشاالله به همتون.
 
 
 

 
01:34- مجید صالحی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون نیز با انتشار پست اینستاگرامی علی دایی نوشت: به قول آقای دایی واقعا گل کاشتید.
 
 
 

 
 
01:32- مهدی مهدوی کیا بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با تبریک پیروزی مقابل بحرین نوشت: گل کاشتید باغیرت ها
 
 

 
 
01:24- دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران نیز در واکنش به برتری مقابل بحرین، این عکس را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
 
 
 

 
 
01:20- بهرنگ علوی و بهاره افشاری هنرمندانی هستند که این پیروزی را تبریک گفتند.
 
 
 
 
 

 
01:13- سعید عزت اللهی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، شجاع خلیل زاده، کریم باقری و وحید هاشمیان، بازیکنان و مربیان تیم ملی با انتشار استوری های گوناگون، پیروزی تیم ملی را تبریک گفتند.
 
 
 

 
 
01:07- وب سایت اوژوگو پرتغال نیز تیتر زد: "طارمی در پیروزی ایران گل زد و پاس گل داد". این روزنامه نوشت: مهاجم پورتو در چالش با بحرین به مربیگری هلیو سوزا درخشان ظاهر شد و در جریان پیروزی 3-0 مقابل میزبان، یک گل زد و 2 پاس گل داد. این روزنامه در پایان نوشت: این اولین بار بود که "تیم ملی ایران" با پیروزی در خارج از خانه، بحرین را شکست داد و باعث شد هر دو تیم با 12 امتیاز در رده دوم گروه C قرار بگیرند که عراق با 2 امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار دارد.
 
 
 

 
 
01:03- وب سایت رکورد پرتغال با تیتر" شیطنت طارمی در برابر بحرین هلیو سوزا؛ مهاجم ایرانی یک گل زد و دو پاس گل داد" نوشت: طارمی در پیروزی (3-0) ایران برابر بحرین با مربیگری هلیو سوزا پرتغالی کاملاً تعیین کننده بود. مهاجم پورتو با یک گل و دو پاس گل باعث پیروزی تیمش شد و به ایران کمک کرد تا امیدهایش برای صعود به مرحله اصلی و مقدماتی جام جهانی قطر را زنده نگه دارد.
 
 

 
 
00:58- وب سایت چمپیونات روسیه نیز به درخشش سردار آزمون پرداخت. این وب سایت با تیتر "دبل آزمون به ایران کمک کرد تا بحرین را در مقدماتی جام جهانی 2022 شکست دهد" نوشت: با وجود برتری قابل توجه بازی ایران، نیمه اول این دیدار بدون گل به پایان رسید. سردار آزمون مهاجم زنیت دوبار دروازه بحرین را باز کرد. طارمی نیز گل سوم را به ثمر رساند و  سوت پایان داور پیروزی چشمگیر ایرانی ها را ثبت کرد.
 
 
 

 
00:53- وب سایت آبولا پرتغال نیز با تیتر "طارمی امتیازات مقابل بحرین هلیو سوزا را جمع کرد" نوشت: مهاجم اژدها دو پاس گل به سردار آزمون داد و گل سوم را نیز به ثمر رساند.
 
 
 
 

 
00:50- واکنش مهدی قایدی به پیروزی تیم ملی ایران مقابل بحرین
 
 
 

 
 
00:48- وب سایت JN پرتغال با تیتر" طارمی در پیروزی ایران برابر بحرینِ هلیو سوزا گلزنی کرد" نوشت: مهدی طارمی موفق شد در پیروزی 3 بر صفر ایران، گل سوم را وارد دروازه بحرین کند.
 
 
 

 
 
00:46- وب سایت عربستانی کووورة اشتباهات خط دفاعی را از دلایل شکست بحرین برشمرده است. این وب سایت پنج دلیل: 1-خطاهای دفاعی، 2-قدرت بدنی، 3- عدم هماهنگی، 4- غیبت اسماعیل عبداللطیف و 5- تعویض های دیرهنگام را دلایل شکست بحرین مقابل ایران برشمرده است.
 
 
 
 

 
00:44- خسرو حیدری بازیکن سابق استقلال و تیم ملی هم این پیروزی را تبریک گفت. او یک استوری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: دمتون گرم.
 
 
 
 

 
 
00:42- علی علیپور مهاجم تیم ماریتیمو پرتغال نیز این پیروزی را تبریک گفت. بازیکن سابق پرسپولیس ضمن خسته نباشید به بازیکنان و اعضای کادرفنی، در بازی های بعدی برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد.
 
 
 

 
00:40- امیر عابدزاده دروازه بان تیم ملی ایران عکسی از شادی ملی پوشان در رختکن را به اشتراک گذاشته است.
 
 

 

 
 
00:36- آرش برهانی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی با انتشار عکسی از خودش با پیراهن تیم ملی، از لذت بخش بودن این پیروزی گفته است.
 
 

 
00:32- محمد تقوی بازیکن سابق استقلال با انتشار یک استوری نوشت که آزمون و طارمی طلسم بحرین را باطل کردند.
 
 
 

 
 
00:24- صفحه انگلیسی باشگاه زنیت سن پترزبورگ به تمجید از بازی درخشان سردار آزمون پرداخت. این پیج توئیتری همچنین به 36 گل ملی آزمون در 54 بازی اشاره کرده است.
 
 
 

 
00:22- صفحه عربی ورزشی قطر نیز از پیروزی پر گل و مهم ایران مقابل بحرین خبر داد.
 
 
 

 
 
00:19- روزنامه الوطن بحرین با اشاره به شکست تیم ملی این کشور مقابل ایران، شانس صعود این تیم به مرحله بعد را کم دانست.
 
 
 

 
00:15- هروویه میلیچ مدافع کروات نیز از این جمع عقب نماند. او این پیروزی را به دو هموطن خود یعنی دراگان اسکوچیچ و ماریو توت مربیان کروات تیم تبریک گفت.
 
 
 

 
 
00:13- نوید محمدزاده بازیگر سینما و برنده دو سیمرغ بلورین جشنواره فجر نیز این پیروزی را تبریک گفت. او عکسی از مهدی طارمی و سردار آزمون را در استوری خود منتشر کرد.
 
 
 
 

 
 
00:10- علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آقای گل فوتبال جهان عکسی از طارمی و آزمون را در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: آفرین بچه ها، گل کاشتید.
 
 
 
 

 
 
00:08- علی کریمی اسطوره فوتبال ایران نیز با انتشار پستی در اینستاگرام خود، پیروزی بر بحرین را تبریک گفت.
 
 
 

 
 
00:00- صالح مصطفوی مربی تیم استقلال نیز با انتشار یک استوری، ضمن تبریک پیروزی تیم ملی، از بازی سامان قدوس تمجید کرد.
 
 

 
23:57- گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس نیز این پیروزی را تبریک گفت. او با انتشار عکسی از خودش در کنار قاب تلویزیون نوشت: یک بازی بزرگ!
 
 
 
 

 
 
23:55- علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتر خود این پیروزی را تبریک گفت. او نوشت: این پیروزی باعث مسرت و شادی ملت ایران شد.
 
 
 
 

 
 
23:46- حسین ماهینی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی و فعلی سایپا نیز با انتشار توئیتی این پیروزی را تبریک گفت. او با هشتگ ایران نوشت: دمتون گرم
 
 
 
 
23:44- مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز با انتشار پیامی این پیروزی را تبریک گفت. سلطانی فر خطاب به فدراسیون فوتبال گفت: درخشش ملی پوشان شایسته کشورمان و پیروزی غرورانگیز  مقابل تیم ملی بحرین باعث ایجاد شور و نشاط بین مردم شد.  لطفا مراتب تقدیر و تشکر بنده را به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان ابلاغ کنید. انشاالله با همین صلابت و غیرت بازی های آینده را هم با شایستگی پشت سر گذاشته و اقتدار فوتبال ایران را به نمایش بگذارید.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1