تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۴۳۶۴۵۰
در جلسه برنامه و بودجه شهرستان کهگیلوئیه مطرح شد

افزایش 70 درصدی بودجه شهرستان کهگیلویه / درگیری لفظی «شهابی» و «کاظمی جو»/ کاظمی جو: برای توزیع اعتبارات باید بافرهنگ باشید / شهابی: به ادب و فرهنگ تسلط ندارم!

۱
کبنا ؛عصر روز شنبه (۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰) شورای برنامه‌ریزی و بودجه شهرستان کهگیلویه با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کهگیلویه، رئیس برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیران شهرستانی در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه شهابی‌نسب رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در حالیکه به مدیران توصیه می‌کرد اعتبارات را خرد نکنند تا حداقل یک پروژه سامان بگیرد وعملکرد توسعه محور بنیاد علوی در دیشموک را در این خصوص نقد کرد، ولی خود عملاً با تخصیص تنها ۹۳ میلیون تومان به یکی از پروژه‌های فرهنگ و ارشاد کهگیلویه هم اعتبارات را خرد کرده است و قطعاً هیچ پروژه‌ای را با این میزان به سامان نمی‌برد.!
علی شهابی، رییس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: در جلسه برنامه بودجه استان 762 میلیارد تومان از منابع مختلف استانی، ۳ درصد نفت و گاز، توزیع توازن ملی استان و...بین شهرستان‌های ۹ گانه توزیع شد.
شهابی رشد لایحه بودجه در دولت را  ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: این افزایش در مجلس  به بیش از ۷۰ درصد رسید. وی گفت: استان کهگیلویه و بویر احمد درجدول بودجه از بین ۳۱ استان کشور به لحاظ اعتبارات در ردیف ۱۸ تا ۱۹ قراردارد.
این مسوول با اشاره به رشد ۷۷ درصدی بودجه استان در ۱۴۰۰ مطرح کرد: تلاش جمعیِ دولت و مجلس بوده که این افزایش تحقق یافت.
رییس برنامه وبودجه استان ادامه داد: اعتبارات شهرستان کهگیلویه سال گذشته ۷۷ میلیارد تومان بوده است ولی امسال به ۱۳۷ میلیارد تومان رسیده که ۷۷ درصد رشد داشته است.
شهابی بیان کرد: در قانون بودجه برای طرح‌های ملی هم ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم از جمله اینها ۷۲ میلیارد تومان برای تأمین آب غرب دهدشت، ۶۷ میلیارد تومان آبرسانی به ۴ شهر، ۲۶ میلیارد تومان فاضلاب دهدشت و... است.
وی افزود: با تلاش نمایندگان استان ۵۰۰ میلیارد تومان  هم تحت عنوان محرومیت زدایی داریم که باید گفت؛ رشد اعتبارات در سال ۱۴۰۰ کم سابقه بوده است.
شهابی اولویت استان را پروژه‌های نیمه تمام بالای ۷۵ درصد پیشرفت، پروژه‌های جهش تولید و مقاومتی دانست و گفت: ۱۴۰۰ پروژه در استان داریم اگر اعتبارات را خرد کنیم هیچ پروژه‌ای جمع نمی‌شود لذا به مدیران توصیه می‌کنم اعتبارات را ریز نکنید و نظارت بر کیفیت پروژه‌های عمرانی را هم در دستور کار خود قرار دهید.
رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۷۶۲ میلیارد تومان از منابع مختلف استانی، سه درصد نفت و گاز، متوازن، آب و راه روستایی و ویژه ورزش بین ۹ شهرستان استان توزیع شد.
 وی ملاک توزیع اعتبارات را شاخص‌های در نظر گرفته شده دانست و گفت: جمعیت و وسعت اگرچه یکی از ملاک‌ها هستند اما شاخص اصلی نیست.
 شهابی‌نسب به رشد اعتبارات در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: با تلاش و رایزنی مجمع نمایندگان استان در مجلس اعتبارات ویژه‌ای برای استان لحاظ شده است.
این مسؤول گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بین ۳۱ استان کشور از جایگاه اعتباری 18 تا 19 برخوردار است و اعتبارات تملک دارایی 13 استان از استان ما کمتر است که نفت خیز بودن و توسعه نیافتگی از دلایل این مهم است.
 شهابی‌نسب با بیان اینکه از اعتبارات توازن ملی و استانی ۷۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت، گفت: در قانون بودجه برای طرحهای ملی و استانی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد که جاده پاتاوه به دهدشت، بافت تاریخی دهدشت، پمپاژ دشت کلاچو، آبرسانی دهدشت غربی، آبرسانی به چهار شهر و فاضلاب دهدشت از جمله این پروژه‌ها هستند.
 به گفته شهابی‌فر همچنین 500 میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی مصوب شده و به زودی بین 9 شهرستان استان توزیع خواهد شد.
درگیری لفظی کاطمی جو و شهابی‌نسب
ریس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه هم در این جلسه اظهار کرد: آقای شهابی شما دو سال است که به این سالن آمد و رفت دارید و سهم اعتبارات فرهنگی ناچیز و یا صفر است. رییس کتابخانه‌ها کنار من نشستند ومی گویند شما برای ۱۱ کتابخانه‌ای که دارد اعتبارات قرار ندادید.
سید ایرج کاظمی جو بیان کرد: صحبت‌های شما پارادوکس دارد، می‌گویید  اعتبارات را خرد نکنید، وقتی شما برای پروژه سالن پلاتو در دهدشت که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تنها ۹۰ میلیون تومان در نظر می‌گیرید خودتان بودجه را ریز می‌کنید.
وی افزود: می گویید امکان جا به جایی بودجه نیست، به عنوان مدیر دارم میگویم این پول به درد ما نمی‌خورد پیشنهاد می‌شود به اداره اوقاف دهید تا اعتبار انها حداقل رُند شود و کاری کند تابه قول خودتان اعتبارات ریز نشود.
فرماندار کهگیلویه هم ضمن تأیید سخنان کاظمی جو گفت: ولی اعتبارات حوزه فرهنگ در شهرستان 10 درصد افزایش داشته است.
 دارا کریمی‌نژاد در ادامه اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه‌های اجرایی و نهادها را 137 میلیارد تومان از محل استانی، متوازن و نفت و گاز اعلام کرد.
 فرماندار کهگیلویه گفت: میزان اعتبارت نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.
 وی اضافه کرد: سال گذشته 50 درصد اعتبارات اختصاص یافته جذب شد امیدواریم امسال با رایزنی و پیگیری مدیران تخصیص اعتبارات بیشتر شود.
شهابی نسب هم در پاسخ کاظمی جو گفت: بودجه بر اساس برخی شاخص‌ها توزیع می‌شود و همه جای استان برای من یکسان است، در بحث ارشاد اگر ساختمانی نیمه کاره مانده بگویید ۶۰ درصد مثلاً  ما بررسی کنیم.
وی افزود: شما متولی فرهنگید و باید فرهنگ گفتگو را به ما که فقط  اقتصادی هستیم و به شعر و فرهنگ و ادب تسلط نداریم بیاموزید.! شهابی گفت: قشنگ صحبت کنید، پروژه را بیاورید توضیح دهید.
کاظمی جو نیز با لحن شدیدتری گفت: وقتی شما به عنوان رییس برنامه بودجه نمی‌دانید این پروژه را داریم جای تأسف است، دقیقاً در توزیع بودجه و  اعداد هم باید اول فرهنگ یاد بگیرید، پشت میز می‌نشینید شعار ملوس و ملس در مورد فرهنگ می‌دهید به حوزه فرهنگ نگاه کنید و عرق شرم بریزید وقتی این اعتبارات را می‌بینید.!
 نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: پیرو تازه‌ترین مذاکرات و پیگیری‌های انجام گرفته سازمان تأمین اجتماعی با احداث بیمارستان 100 تختخوابی دهدشت موافقت کرده است.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد اظهار داشت: توسعه شهرستان در گرو همدلی و وحدت همه جانبه مسؤولان است.
 نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: خارج از مقوله اعتبارات لایحه بودجه اعتباراتی که طی هفت ماه گذشته به بهداشت و درمان شهرستان اختصاص یافت در تاریخ انقلاب و استان بی‌سابقه بود.
 وی اضافه کرد: در یک سال اخیر علاوه بر بودجه حوزه ورزش 20 میلیارد تومان از یک وزارتخانه دیگر به این مقوله اختصاص یافت.
 موحد با اشاره به ادامه پیگیری‌ها برای احداث بیمارستان یکصد تختخوابی تأمین اجتماعی در دهدشت تصریح کرد: در تازه‌ترین مذاکراتی که با وزیر کار داشتم تفاهم نامه به امضا رسیده و اگر مشکلی پیش نیاید در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد.
 وی احداث این بیمارستان را احیای یکی از حقوق از دست رفته مردم خواند و گفت: اینکه در استان 13 بیمارستان وجود دارد اما سه شهرستان با جمعیتی 300 هزار نفر را تنها یک بیمارستان پوشش دهد قابل قبول نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلیای
Ukraine
سلام.تیتر مناسب نیست.از شما بعیده اینطوری حرف زدن. حرمت همه انسانها باید حفظ شود.مخصوصا از جانب رسانه.متاسفانه کبنا در کهگیلویه ضعیف عمل میکند.
دیوجام
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کاظمی جو
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: خارج از مقوله اعتبارات لایحه بودجه اعتباراتی که طی هفت ماه گذشته به بهداشت و درمان شهرستان اختصاص یافت در تاریخ انقلاب و استان بی‌سابقه بود.
!!!!! پاراگراف بالا را خواندم !!!! 40 سال است در دهدشت انقلاب می شود( هر سال) ولی هنوز خبری از امکانات در دهدشت نیست.
برادر عزیز موحد مردم را نادان فرض نکن !!!!
Iran, Islamic Republic of
شجاعت دکتر کاظمی در مقابل فرصت طلبان قابل تحسین است! در و بر کاظمی جو
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1