تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۳۹۶۸۱
صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی در سد کوهبرد؛

وزیر جهاد کشاورزی: توسعه‌ باغات نسبت به زراعت در کهگیلویه و بویراحمد ارجحیت دارد / تکمیل پروژه‌های سد ایلی‌آباد، سد کوه‌برد و جاده‌ی پاتاوه-دهدشت

۰
کبنا ؛
سید جواد ساداتی نژاد با سفر به شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد، از نزدیک آخرین وضعیت پروژه های این منطقه را بازدید و بررسی کرد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز (۹مهرماه 1400) وزیر جهاد کشاورزی در محل سد کوهبرد در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: پروژه‌هایی که در این سفر از آن‌ها بازدید شد، بخش یادی از آن پروژه‌های آبی و خاکی بود که امیدواریم از محل اعتباراتی که در این سفر تأمین می‌شود بتواند برطرف شود.
وی افزود: پروژه‌ی سد خاکی کوهبرد انشاالله با این 36 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی بتواند تکمیل ‌شود. سد ایلی آباد بهمئی هم با 37 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌ی آن تکمیل می‌شود. یکی دو پروژه بزرگ هم در منطقه  داریم که یکی بحث دهدشت غربی است؛ 5 هزار اراضی هست که تحول بزرگی در حوزه کشاورزی ایجاد می‌کند.
یکی از مطالبات مردم هم تکمیل جاده پاتاوه-دهدشت است. تقریبا قطعه سوم آن که 63 کیلومتر است سه گلوگاه دارد. در حوزه تأمین اعتبارات تلاش می‌کنیم این پروژه‌هایی که بازدید شد، تکمیل شوند. در ادامه با نماینده‌ی مردم این منطقه حاج‌آقا موحد هم از پروژه‌های چرام بازدید خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: انشاالله در جلسه شورای اداری استان هم گزارش پروژه‌ها را خدمت آقای رئیس جمهور ارائه خواهیم کرد.
وزیر جهاد کشاورزی در پایان افزود: یکی از مسائلی که در این منطقه حائز اهمیت است توسعه باغات است. شرایط اقلیمی استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار مساعد باغ است. لذا ما باید باغات را نسبت به زراعت ارجحیت دهیم. چرا که در حوزه باغات کارایی اقتصادی هفت برابر بیشتر از زراعت است. یکی از مصوبات این سفر اختصاص 70 میلیارد تومان به توسعه باغات بوده است. باید به دنبال صنایع تبدیلی هم برویم که کشاورز ما از نظر قیمت محصول دچار چالش نشود. ما آمادگی داریم که در بانک کشاورزی تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذار در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ارائه دهیم.  
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
.هیچ حرفی از سد ابریز برای دشت کلاچو و دشت دهدشت زده نشده ،
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1