تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۴۴۰۶۳۴
مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

طرح خودجوش سازمان بسیج جامعه کشاورزی برای نجات جنگل‌های بلوط زاگرس

۰
کبنا ؛مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح برای احیای جنگل‌های بلوط زاگرس خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه در گزارشی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جنگل‌های بلوط طی چندین سال گذشته و همچنین در راستای حفاظت و صیانت از پوشش سبز زاگرس،  سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح با اجرای طرح بسیج همگام با منابع طبیعی به همت مربیان بسیجی و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد اقدام به یک پویش جمع اوری بذور بلوط و تهیه نهال جهت کاشت مجدد در دل طبیعت در زمان و مکان مناسب خود کرده است.
غلامی افزود: در این طرح قرار هست که امسال حداقل تعداد 20000 بذر بلوط جهت کشت در خزانه جمع اوری گردد.
ایشان همچنین ابراز داشت که امیدواریم این کار به یک فرهنگ و خواسته عمومی تبدیل شود چرا که، منابع طبیعی امانتی است در دستان ما و متعلق به نسل‌های آینده می‌باشد و می‌بایست از این میراث گرانبها نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
در پایان این حرکت جهادی، سروان غلامی اظهار کرد: امیدواریم همکاران ما در اداره کل منابع طبیعی استان این طرح را به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار منابع طبیعی در کمیته‌های تخصصی و فنی خود تصویب و اعتبارات لازم را جهت حمایت از این طرح تخصیص دهند.
وی بیان کرد: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان این طرح را به صورت خودجوش شروع کرده و در نظر دارد سالانه اجرایی نماید و آمادگی هر گونه همکاری به اداره کل منابع طبیعی استان جهت احیای پوشش سبز زاگرس به خصوص جنگل‌های بلوط را دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1