تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۴۴۰۵۹
امام جمعه شهرستان بهمئی؛

مهمترین وظیفه‌ای که در وضعیت فعلی به خصوص دهه مبارکه فجر به عهده ما هست و مقام معظم رهبری صراحتٲ چندین مرتبه در سال ۱۴۰۰ فتوا دادند، فتوای جهاد تبیین هست

۰
کبنا ؛نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
 به گزارش کبنا، امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود: با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد امام محمد باقر(ع) در هفته آینده و شب اول ماه رجب ،که اولین جمعه ماه رجب هم فرمودند لیله الرغایب است که بعضی ها می گویند شب آرزوهاست،در واقع باید بگوییم به معنای شب رغبت به خدا و اهل بیت(ع) است اگر اینگونه معنا بشود دقیق تر است تا شب برآورد شدن آرزوها فرمودند بین نماز مغرب و عشاو اگر بعد از نماز عشا هم باشد مشکلی نیست ،دوازده رکعت نماز هست که هر دو رکعت یک سلام و صلوات و دعا های که خیلی هم زمان زیادی نمیبرد(توصیه شده از پیامبر اکرم(ص).
 حجت الاسلام محمد یوسف افروغی بیان کرد: آقا امام محمد باقر(ع) می فرمایند:هر کس به شما مراجعه کند برای خواستگاری دخترتان یا خواستگاری خودتان فرمودند اگر از دینش و امانتش راضی هستین و می پسندیدن(از مال و ثروت و قیافه چیزی نگفتن) آنها هم مهم هستند. شاید این دین و امانت یکی از مصادیق دین هست ،الان یک بانک دارد امانتداری پول را انجام می دهد ،ناموس مردم امانت هست، اصرار مردم امانت است.
 وی تصریح کرد: اگر یک آدمی باشد که از دینش و امانت داریش راضی هستین فرمودند پس دخترتان را به آن دهید، اگر اینکار را نکنید به فساد کشیده خواهند شد(فساد دین مردم ،فساد اقتصادی)همه به نظام خانواده مربوط است فرمودند اگر ازدواج ها شکل نگیرد هم فتنه و هم فساد کبیر روی زمین پیدا میشود فساد کبیر به انحراف اخلاقی کشیده شدن دختر و پسر نیست.
 امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: احادیث متعددی داریم، فرمودند دختران شما مثل میوه های درخت هستند ،نه زود آنها را بچینید که کال هستند و قابل استفاده نیستند (خیلی از مشکلات ما کودک همسری است)،اگر دیر باشد این میوه می افتاد و زیر دست و پا له میشودنه زود ازدواج کردن (به معنای کودک همسری) و نه دیر ازدواج کردن(به شدت مزمت شده) توصیه شده است.
 حجت الاسلام افروغی ادامه داد: اختلاف سن خیلی ها میپرسند چند سال باشد؟ اختلاف سن برحسب افراد متفاوت است بهترین اختلاف سن، اختلاف سن تکلیف است آیا خانم هایی که از شوهرشان بزرگتر هستند ،اشکالی دارد؟اگر زن بتواند اداره کند خیر مشکلی نیست، محبت مادرانه نداشته باشد و مثل زن رفتار کند.
 وی در پایان خطبه های اول نماز جمعه این هفته افزود: تحصیلات تاثیری در موفقیت یا عدم موفقیت زندگی ندارد سواد دانشگاهی جدا از سواد زندگی است.
  حجت الاسلام افروغی در شروع خطبه های دوم نماز جمعه این هفته اظهار داشت: روزه در ماه مبارک رجب توصیه شده است،صبر مهمترین مصداق اش روزه است دوران امامان معصوم به تعبیر انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری به سه دوره میتوانیم تقسیم بندی کنیم:اولین دوره: دوره مصون سازی است ،یعنی اینکه امیرالمومنین(ع) باید شمشیر بکشد،امام حسن(ع)و امام حسین(ع) با آن وضعیت، ولی شاید کار هایی که امام صادق(ع) یا امام باقر(ع) کردند در زمان این امامان بزرگوار با این گستردگی اتفاق نیافتاد این مصون سازی تا ابتدای امامت امام باقر(ع) ادامه داشت دوره ای که شیعه شکل گرفت.
خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: شاگردان امام صادق(ع) حوزه های مختلفی تخصص داشتند چهار چوب اندیشه ای علمی شیعه از زمان امام محمد باقر(ع) شروع شد،در زمان امام صادق(ع) به اوج خودش رسید (چهارهزار شاگرد مستقیم ، و حدود دوازده هزار شاگرد غیر مستقیم)دوره سوم که از زمان امام رضا(ع) به بعد شروع شد ،دوره ای بود که شیعه و امت شیعه را برای پذیرش حکومت و آمادگی برای حکومت آماده کرد شروع دهه مبارکه فجر و بازگشت امام در هفته پیش رو داریم.
حجت الاسلام افروغی  تصریح کرد: شاید مهمترین وظیفه ای که ما در وضعیت فعلی به خصوص دهه مبارکه فجر به عهده ما هست و مقام معظم رهبری صراحتٲ چندین مرتبه در سال ۱۴۰۰ فتوا دادند ،آن هم فتوای جهاد تبین هستدشمن در همه ی عرصه ها از ایران اسلامی نا امید شد فضای تبین که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد است ،فضای گسترده ای است یک قسمتی از آن رسانه است ،یک قسمت دیگر روایتگری رسانه است ، وظیفه ما مقابله به مثل هست که در این زمینه ضعیف هستیم.
 وی گفت: انقلاب اسلامی ایران برای ما چیکار کرد؟ یک بحث استقلال : ایران ششمین ارتش قدرتمند جهان از نگاه کلاسیک ،اسلحه و تعداد نفرات بود حیثیت وجودی ایران و شاه به خاطر حفاظت از اسرائیل بود ایران زمان شاه حافظ منافع آمریکا بود. در زمان شاه ایران استقلالی نداشت امام با یک اندیشه غنی مبتنی بر قران، دین و سیره اهل بیت(ع) و شعار نه شرقی نه غربی را محقق کرد.
 خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد؛ نکته دوم : دین آن موقع به قول خیلی از فیلسوفان افیون توده ها بود به قول بعضی از فیلسوفان غربی دین مرد،نه تنها در میان مسلمانان بلکه در میان مسیحیان ،یهودیان و همه ی ادیان ابراهیمی امام آمد ،انقلاب اسلامی شد، دین خدا در میان همه ی ادیان ابراهیمی زنده شد اگر دین مرده بود که آمریکا میلیارد ها میلیارد تومان پول از کشور های عربی نمی گرفت و صرف به وجود آمدن داعش نمی کرد.
 حجت الاسلام افروغی ادامه داد: هیچ دوره ای در تاریخ ایران منهای اسلام (نه در زمان ساسانیان نه هخامنشیان نه هیچ پادشاه دیگری) مرز های نفوذ ایران به اندازه امروز نبود ،ایران در اوج قدرت است معنویت روز به روز در حال رشد است ایران بعد از انقلاب نشان داد که دموکراسی به معنای واقعی هست ،مهمترین دلیل هم این است که ما حکومت هایی داشتیم به لحاظ گرایش های سیاسی کاملا ضد و نقیض بودند و هر رئیس جمهوری که آمد یک گفتمان جدیدی می آورد.
وی افزود: غرب که یک طراحی پنجاه ساله ،صدساله دارند و باید در آن مسیر حرکت کنند که اتفاقا قسمتی از آن درست است ،در بحث آزادی بیش از حد جلو رفتیم.
 امام جمعه شهرستان بهمئی  ادامه داد: سوالاتی هست درباره مذاکرات وین و اقدامات ایران بعد از انتخابات عراق و مسائل یمن ما کشوری نیستیم که منزوی بشویم ما با همه ی جای دنیا ارتباط خواهیم داشت در مذاکرات وین آمریکایی ها دارند تلاش میکنند که ایران را متهم به وقت کشی کنند و بگویند وقت محدود است و یک توافق موقتی اتفاق بیافتاد،ایران در مقابل محکم ایستاده است که رفع همه ی تحریم ها کند و موافقت باید دائمی باشد و یک ضمانت اجرایی هم باید طرف های مقابل بدهند چون ایران در دولت گذشته همه ی تعهدات را بصورت پیش دستانه انجام داد.
 حجت الاسلام افروغی مطرح کرد؛ در بحث یمن صحنه های دلخراشی اتفاق می افتاد بارها حذب الله یمن گفتند که اماراتی ها از این ائتلاف سعودی خارج شوند امیرهای اماراتی مثل سیستم هشت پا عمل میکنند یک مغز مرکزی وجود ندارد،هر پا یک مغز جداگانه دارد اولین فاکتور در رشد اقتصادی ،امنیت است مردم ایران امروز بعد از نماز مقدس جمعه در سراسر کشور با محرومیت رژیم آل سعود به محکومیت رژیم حکام امارات می پردازند تا بدانند برادرانشان در ایران اسلامی هم از آنها حمایت خواهند کرد.
 وی خاطر نشان کرد: پیروزی جوانان ایران را در دستیابی به جام جهانی را به همه ی ورزش دوستان و ورزشکاران تبریک عرض میکنم.
 امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به احداث سد آبریز گفت: در استان می تواند چند هزار نفر از جوانان ما را به خصوص در حوزه کشاورزی و مهندسی های مربوط به آن مشکلات اشتغال آنها را حل کند‌
 حجت الاسلام افروغی ادامه داد: نکته دیگر دستگاه های فرهنگی مثل ارشاد،مثل آموزش و پرورش و هر نهاد فرهنگی دیگری طبیعتا این است که با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بقیه فعالین فرهنگی حداقل مشورت بگیرند.
 خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی مطرح کرد: نکته دیگر عدالت استفاده از نیروی انسانی نسبت به جذب استعدادهای خدادادی و توانمند بهمئی در استان این عدالت رعایت نشده است.
 وی افزود: چندتا از مدیران کل از بهمئی هستند؟ اینهمه نیروی انسانی عظیم و توانمندی که در شهرستان بهمئی وجود دارد آیا مسئولین استانی ،نمایندگان از این پتانسیل و ظرفیت نیروی انسانی بهمئی به اندازه کافی استفاده کردند؟جواب خیر است ان شا الله خود مردم بهمئی اقدام کنند و حق و حقوق خودمان را طلب کنیم.
 حجت الاسلام افروغی ادامه داد: نکته بعدی که باز اشکالاتی است آن حرکات ،اقدامات و تلاش های ابتدایی و یک انسجام اولیه حداقل در شهرستان بهمئی برای شروع اشتغال و کسب و کار شروع نشده است ولی شعار و سیاست اصلی دولت سیزدهم همین بوده است.
 وی در پایان خاطر نشان کرد: تشکر از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در بحث پاکسازی اسلحه تلاش فراوانی انجام می دهند از شورای شهر، شهردارمحترم و همه ی مسئولین عزیز که امروز به طور منسجم در نمازجمعه شرکت کردند و پاسخگوی سوالات و؟ابهامات مردم بودند بسیار سپاسگزارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
1