تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۴۴۱۰۸
در ورزشگاه تختی یاسوج اتفاق افتاد

فولاد یاسوج ایران‌جوان شهرکرد را ذوب کرد / حضور «محمد بهرامی» در ورزشگاه / بهرامی: هوا دلگیر است / کنایه «سنگین» بهرامی به مسئولانی که می‌گویند، نمی‌شود! / آیا مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد توان حفظ و اصلاح‌ وضع موجود را دارند؟/ حضور زنان در ورزشگاه (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛ورزشگاه تختی یاسوج در سالهایی که این شهر مسئولان دلسوزی داشت همیشه پر از شور و شوق بود و صدای تماشاچیان و بازیکنان لحظه‌ای این ورزشگاه را آرام نمی‌گذاشت، روزهایی که تیم‌های بزرگ کشور از جمله استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن، با تیم شهرداری یاسوج در رقابت‌های جام حذفی دیدار می‌کردند، این ورزشگاه مملو از جمعیت بود و جایی بود برای اینکه جوانان ساعتی، رقابت سالمی را شاهد باشند، سال‌هایی که این شهر با امید بیشتری به آینده می‌نگریست.
به گزارش کبنا نیوز، حالا بعد از 6 سال، در این ورزشگاه صدای بازیکنان باز هم به گوش می‌رسد، صدای ساز و دهل نشاط و شادابی به ورزشگاه بخشیده است. تماشاگران کمی روی سکوها نشسته‌اند و بانوان هم حضور پیدا کرده‌اند. این شهر اگر مسئولان دلسوزی داشت الان سینما داشت، جایی داشت برای اینکه جوانان بتوانند سرگرم باشند، اگر مسئولان دلسوزی کنند تیم‌های فوتبال هم احیا می‌شوند. بهرامی شهردار سابق یاسوج که تیم شهرداری در زمان او سر پا شد، در این خصوص می‌گوید «در آن سالها آمار آسیب‌های اجتماعی که به دست ما می‌رسید بسیار پایین بود، قطعاً وقتی سرگرمی و ورزش نباشد که جوانان ما نتوانند سرگرم شوند، هر روزه شاهد افزایش چشمگیر این مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.»
          
امروز یکشنبه (10 بهمن ماه 1400) بازی دو تیم فولاد یاسوج و ایران‌جوان شهرکرد مسابقات لیگ دسته ۳ جوانان کشور در ورزشگاه تختی یاسوج برگزار شد. تیم فولاد یاسوج موفق شد با گل‌های مهرشاد همت‌جو، فرزاد ساعدی و بنیامین هوشمندی 3 امتیاز این بازی را تصاحب شود و با نتیجه 3 بر صفر از سد ایران‌جوان شهرکرد عبور کند.
 محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج و کاندیدای دور قبل و کاندیدای انتخابات مجلس ۱۴۰۲ که برای تماشای این بازی حضور در ورزشگاه حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار کبنا، در خصوص «حضور خود در این بازی و علاقه به ورزش فوتبال» می‌گوید: من خودم فوتبالیست بوده‌ام و عشق و علاقه خاصی به ورزش و خصوصاً فوتبال دارم، متوجه شدم که امروز جوانان یاسوج در سطح کشوری بازی دارند، با این حداقل وقتی که دارم، علاقه داشتم که در کنار این عزیزان باشم و از نزدیک مسائل را هم رصد کنم و ببینم.

وی افزود: این جوانان نگران هستند و کسی نیست که از این تیم حمایت و پشتیبانی کند، می‌گفتند حتی اتوبوس ندارند برای اینکه در مسابقات شهرهای دیگر حضور پیدا کنند، اسکان و غذا و دیگر مشکلات نیز هست، هزینه لباس هم باید شخصاً پرداخت کنند.
بهرامی بیان کرد: از مسئولان عزیز درخواست داریم که دست این جوانان را بگیرند، جوانانی که از حداقل امکانات هم راضی هستند.
بهرامی در خصوص اهمیت توجه به ورزش گفت: تأثیر ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثبات شده است، زمانی که تیم فوتبال شهرداری یاسوج بازی می‌کرد و احیاء بود، آمار آسیب‌های اجتماعی که به دست ما می‌رسید بسیار پایین بود، قطعاً وقتی سرگرمی و ورزش نباشد که جوانان ما نتوانند سرگرم شوند، هر روزه شاهد افزایش چشمگیر این مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
شهردار اسبق یاسوج با بیان اینکه مسئولان می‌توانند این مسیر را برای جوانان هموار کنند، اظهار داشت: در زمان بازی تیم فوتبال شهرداری یاسوج شور و شوق در میان مردم بالا رفته بود، آنقدر توقعات بالا رفته بود که زمانی که تیم شهرداری یاسوج، با استقلال و پرسپولیس تهران و ذوب آهن بازی می‌کرد، مردم استان انتظار داشتند این تیم‌های بزرگ را ببریم.
وی وی افزود: تیم شهرداری یاسوج سطح پایین نبود، همه این تیم‌های بزرگ را هم زدیم، فقط با یک گل در بازی نابرابر، از استقلال باختیم، به این دلیل که حق ما را ضایع کردند، در حالی که استقلال باید در یاسوج با ما مسابقه می‌داد، ولی فدراسیون اجازه نداد بازی در یاسوج برگزار شود.
بهرامی بیان کرد: کسانی هم که دستی بر آتش داشتند و می‌توانستند کمک کنند، از تیم فاصله داشتند، کاری با تیم نداشتند و کمک نکردند، و گر نه می‌توانستیم تا فینال جام حذفی بالا برویم.
بهرامی ادامه داد: در لیگ دسته یک هم سر تیم را بریدند، و گر نه می‌توانستیم وارد لیگ برتر شویم، ولی اهرم‌هایی که باید فشار بیاورند، نداشتیم، افرادی که می‌توانستند فشار بیاورند و در زمان تصمیم گیری‌ها کمک کنند، نداشتیم و گر نه می‌توانستیم بالا برویم.
شهردار اسبق یاسوج با بیان اینکه وقتی وارد شدم، هوا دلگیر است، گفت: بعد از اینکه ماها رفتیم، تیم فوتبال شهرداری یاسوج تعطیل شد و کسانی که می‌گویند نمی‌شود و قانون اجازه نمی‌دهد، اینها بهانه است. قانون را می‌شود، تفسیر کرد و حتی دستگاه‌های نظارتی خودشان هم برای کمک به ورزش پای کار هستند.  راه جذب درآمد را باید بلد باشند. کل هزینه تیم شهرداری یاسوج به اندازه تیم داماش که در این شهر حضور پیدا کرده بود، به اندازه نیمکت تیم داماش نبود.
وی افزود: می‌توانستند از جاهای دیگر کمک بگیرند.
محمدی از مربیان فوتبال یاسوج نیز اظهار داشت: استعدادهای خیلی خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم ولی زیرساخت‌ها برای این نونهالان و نوجوانان فراهم نیست، بازیکنی که در رده نونهالان است نمی‌تواند دور از خانواده و خارج از استان فوتبال کار کند، من تیم داری می‌کنم، بازیکنی که این سن است باید در کنار خانواده‌اش باشد و فوتبال بازی کند تا بتواند موفق شود.

وی افزود: تیم رده امید لیگ یک در یاسوج داریم، اگر حمایت‌های خوبی از این تیم شود، فوتبالیست ما بجای اینکه به شهر دیگری برود، فوتبالش را اینجا ارائه می‌کند، بازیکنان ما مجبور نباشند در خارج از استان، در خوابگاه زندگی کنند، مشکلات بی پولی بکشند، هزار مشکل دیگر داشته باشد، دور از خانواده باشد.
محمدی بیان کرد: الان چند فوتبالیست در لیگ یک، لیگ دو، فوتبال برتر داریم، ولی نسبت به آماری که معرفی کرده‌ایم، خیلی کم است.
وی افزود: تعداد زیادی بازیکن به خارج از استان فرستادیم، ولی تعداد انگشت شماری از آنها موفق شده‌اند. بالغ بر 200 نفر به تیم‌های مختلف معرفی کرده‌ایم ولی حدود 20 بازیکن موفق شده‌اند، به نظر من اگر فوتبالیست شرایط در استان خودش فراهم باشد و حمایت‌های کافی از او شود، موفقیت خیلی بیشتری کسب می‌کند تا اینکه بخواهد خارج از استان و دور از خانواده باشد، چون این مسائل خیلی تأثیرگذار است. باید همتی در میان مسئولان باشد و حمایت کنند.
ابوالحسن بهمنش مربی پیشکسوت بویراحمد اظهار کرد: مسئولین ما هیچ هزینه‌ای برای ورزش نمی‌کنند، همان هزینه را جای دیگری برای آسیب‌های اجتماعی می‌برند، که شخص نیست به چه دلیلی چنین کاری می‌کنند! هیچ عزم و اراده‌ای برای پیشرفت جوانان ما در حوزه ورزش وجود ندارد.

آیا مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد توان اصلاح وضع موجود را دارند یا سرنوشت تلخ تیم شهرداری یاسوج بر همه باشگاههای ورزشی و فوتبالی استان سایه انداخته است؟ زمانی سکوهای ورزشگاه تختی یاسوج مملو از جمعیت جوانان مشتاق به فوتبال بود اما امروز هوا در این ورزشگاه بس ناجوانمردانه سرد است، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نتوانستند تیم فوتبال شهرداری یاسوج که تیم‌های بزرگ و قدر کشور را به زانو در می‌آورد را حفظ کنند و هم اکنون هیچ اراده‌ای برای حفظ تیم‌های فوتبال حاضر در لیگ‌های کشوری را ندارند.
















حضور زنان در ورزشگاه تختی یاسوج چشمگیر بود.

نام شما

آدرس ايميل شما

mirbagheri
Romania
درود بر مرد بی تکرار بویراحمد. دکتر محمد بهرامی.
اسطوره ورزشی با این اقدام نشان داد حتی با یه یک روز در کنار این تیم فوتبال که در دسته سوم حضور دار د میتواند شور و نشاط را این چنین به مردم شهر بیاورد
خدا پشت وپناه مسئولینی که قلبشون برای خدمت صادقانه برای مردم می تپد. همشهریان من لایق بهترین ها هستند،
با تشکر از مدیریت کبنانیوز جهت پوشش خبر
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1