تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۴۵۱۲۱۳
کبنا گزارش می‌دهد

عاشورا در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر و فیلم )

۱
کبنا ؛آئین عزاداری عاشورای حسینی در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، آئین عزاداری عاشورای حسینی در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با حضور گسترده مردم و هیئت‌های مذهبی برگزار شد.
واقعه کربلا نتیجه بی‌بصیرتی خواص جامعه بود
امام جمعه دهدشت گفت: امروز عده‌ای می‌گویند مقابله با ظلم معنا ندارد، البته در زمان ابی اعبدالله در کوفه هم همین حرف‌ها را میزدند، آنچه که در کربلا اتفاق افتاد نتیجه خیانت و بی‌بصیرتی خواص بود.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در جمع عزاداران حسینی در دهدشت با بیان اینکه مسأله قیام ابااعبدالله در ادامه قیام انبیا بوده است اظهار کرد: جریان حق و باطل همیشه بوده و تا قیامت تمام نمی‌شود.
امام جمعه دهدشت افزود: امروز عده‌ای می‌گویند مقابله با ظلم معنا ندارد، البته در زمان ابی اعبدالله در کوفه هم همین حرف‌ها را میزدند، آنچه که در کربلا اتفاق افتاد نتیجه خیانت و بی‌بصیرتی خواص بود.
وی با بیان اینکه وقتی خواص جامعه نتوانند تصمیم بگیرند کار به جایی می‌رسد که سر حسین بالای نیزه می‌رود گفت: امروز شمر و یزید و عمرسعد‌های زمانه فراوان هستند و‌ایستادگی و تبیین و بصیرت‌افزایی وظیفه هر فرد عاشورایی است.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امروز فقط دوجبهه حق و باطل وجود دارد عنوان کرد: اگر جریان حق را همراهی نمی‌کنی در جبهه یزیدیان قرار داری.
وی افزود: امروز با آگاهی‌های به وجود آمده و با جهاد تبیین زینبی و جوانان علی‌اکبری، فضا به سمتی پیش می‌رود که دشمن نمی‌تواند تفکر شیعی را تحت برنامه‌های خود قرار دهد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه امروز تفکری به نام اعتدال وجود ندارد گفت: آن‌هایی که امروز در صف دشمن قرار گرفتند به مانند کسانی هستند که سفیر مسلم را در کوفه تضعیف کردند.
 به همت ستاد اقامه نماز شهرستان، نماز ظهر عاشورا به امامت
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در میدان امام حسین شهر دهدشت اقامه شد.
تجمع عاشورایی در دیشموک
 مردم شهر دیشموک در روز عاشورای حسینی با حضور در هیئات، حسینیه و مصلا، عشق و ارادت‌شان را به آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام نشان دادند.
حجت الاسلام عبودی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تنها ماندن اولیای الهی در طول تاریخ گفت: امام حسین علیه السلام با هفتاد و دو تن یار با قریب به جمعیتی بین ۳۰ الی ۱۲۰ هزار نفر در صحرای کربلا مقابله کرد.
وی با اشاره به شبهه افکنی در جامعه آن زمان افزود: در هر جامعه‌ای شبهه افکنی انجام شود اهل آن جامعه مردد می‌شوند.
عبودی ادامه داد: در زمان حیات امام اول تا سوم شبهه‌ها زیاد بوده به گونه‌ای که وقتی‌امیرالمؤمنین در محراب عبادت به شهادت رسید برخی از مردم تعجب کردند که علی(ع) در مسجد چه کار می‌کرد.
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با اشاره به شبهه افکنی در فضای مجازی در عصر کنونی گفت: ظاهر شبهه زیبا ولی دارای باطنی زهردار است به گونه‌ای که حقایق را وارونه نشان می‌دهد.
وی افزود: مطالب شبهه‌دار در برخی کشور‌ها مثل کشور آلبانی توسط منافقان مخابره می‌شود.
سخنران مراسم تجمع عزاداران حسینی ادامه داد: حواس‌مان باید باشد که درگیر شبهه‌ها نشویم و همین شبهه‌ها سبب تنهایی ولی خدا بوده که در کنار آن برای امام معصوم، جعل شخصیتی کرده و کسانی را در برابرشان قرار می‌دادند.
وی گفت: شخصیت‌های جعلی به نام‌امیرالمؤمنین معاویه در برابر‌امیرالمؤمنین علی علیه السلام قرار می‌دادند و همین امر سبب تنهایی ولی خدا شده بود.
سخنران مراسم تجمع عزاداران حسینی در دیشموک عامل سوم تنهایی ولی خدا را دینداری منفعت طلبانه دانست و افزود: عده‌ای دین را تا جایی می‌خواهند که منفعت‌شان تأمین شود و در صحنه عاشورا این مسأله به وضوح دیده می‌شود.
عبودی
ادامه داد: دیندار حقیقی برای دینش هزینه می‌دهد و حتی جانش را در راه خدا می‌دهد که نمونه آن ایثار امام حسین علیه السلام و یارانش در حادثه عاشورا بود.
مراسم نماز ظهر عاشورا در چهار مسجد شهر دیشموک و مصلای نماز جمعه دیشموک برگزار شد.
طنین یا حسین در عاشورای حسینی قلعه رئیسی
            

با حضور اقشار مختلف مردم مراسم سینه‌زنی و عزاداری از میدان امام حسین(ع) قلعه رئیسی تا گلزار شهدای این شهر برگزار شد.
ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم مراسم سینه‌زنی و عزاداری از میدان امام حسین(ع) قلعه رئیسی تا گلزار شهدای این شهر برگزار شد.
مراسم عزاداری عاشورای حسینی همزمان با سراسر کشور در شهر قلعه رئیسی با حضور مردم مؤمن و انقلابی برگزار شد.
دسته‌های عزاداری و سینه‌زنان حسینی امروز با سر دادن لبیک یا حسین(ع) و «حرم آواره شده واویلای» عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و خاندان باوفایش نشان دادند.
دسته‌های عزاداری از کوچک و بزرگ، پیر و جوان با پوشیدن لباس‌های یک شکل و سربند‌های یاحسین(ع) و یاابوالفضل(ع) در سوگ اباعبدالله‌الحسین(ع) عزاداری کردند.
دسته‌های عزاداری با حرکت از تکایا و مساجد مناطق مختلف شهر پس از عبور از خیابان‌های شهر در خیابان شهدا تجمع کرده و در عزداری یکپارچه در غم شهادت مولای خود سوگواری کردند.
خیل عظیم جمعیت همچون سال‌های گذشته در میدان امام حسین(ع) تجمع و به عزاداری پرداختند.
حضور باشکوه جوانان و نوجوان از دیگر جلوه‌های زیبا عاشورای حسینی بود.
نماز ظهر عاشورا هم در مسجد جامع شهر قلعه رئیسی اقامه شد و در نماز ظهر عاشورا حجت الاسلام عبودی رئیس شورای سیاسیت‌گذاری ائمه جمعه استان حضور داشتند.
           
تاسوعا و عاشورای باشکوه حسینی در سی سخت
مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر سی سخت با حضور پرشور عزاداران هیئت‌های مختلف شهر سی سخت برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1