تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۴۵۲۸۳۷
به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام گرفت

تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / شهدا افتخار تاریخ ایران

۰
کبنا ؛به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همایشی برای تجلیل از خانواده شهدای کارمند بهداشت و درمان برگزار شد. این جلسه با حضور  دکتر غلام‌نژاد_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج- دکتر دهراب‌پور_ مدیرکل بیمه سلامت ایران در استان_ سرهنگ نجات بخش، سردار حکمتیان، معاون سیاسی استاندار و خانواده شهدا و ایثارگر برگزار شد. در پایان با اهدای لوح و یادبود از خانواده شهدا تجلیل شد.
در ابتدای این همایش دستار _مسوول نهاد رهبری دانشگاه- ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر از اهمیت هفته دفاع مقدس و شهادت گفت.
دکتر غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی دانشگاه در ادامه ضمن تشکر از مهمانان حاضر در جلسه گفت: هفته دفاع مقدس را به پیشگاه ولی فقیه و خانواده معزز شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. به گفته مقام معظم رهبری "دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیتی بود که این مردم بتوانند اعماق جوهره خویش را در ابعاد مختلف نشان دهند."
آنچه از دست ما بر می‌آید زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست که به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از دفاع مقدس نیست. وقتی به خاطرات و عکس‌های شهدا نگاه می‌کنیم نورانیت و معصومیت را می‌بینیم. امروز یادی می‌کنیم از بهترین جوانان این مرز و بوم که اکنون در کنار ما نیستند و با خلوص نیت دنیایشان را با خدا معامله کردند و الحق پاداش آن‌ها می‌بایست شهادت می‌بود. من به تمام رزمندگان عزیز و خانواده شهدا تبریک می‌گویم که نماد افتخار این مملکت هستند. من شاید اطلاعات درستی از دفاع مقدس نداشته باشم اما معتقدم که نباید یاد و خاطره شهدا و ایثارگران فراموش شود کسانی که رفتند تا ما بمانیم. رفتند تا ما در آرامش باشیم.
سرهنگ نجات بخش در ادامه گفت: اگر دفاع مقدس را یک تابلوی برجسته فرض کنید که از پنج استان ما می‌گذرد و در تمامی این پنج استان دشمنان ما که بیش از ۳۶ کشور بودند به ما تاختند؛ می‌بینید در این تابلو نقش شهدای عزیز پررنگ‌تر است. یکی دیگر از نقش‌های برجسته این تابلو عزیزان علوم پزشکی‌اند که از ابتدای جنگ همراه و همگام با رزمندگان به عنوان امدادگر  از زمانی که یک رزمنده به زمین می‌افتاد او را به دوش می‌کشید و به محل درمان می‌بردند. همراه او می‌بود تا اورژانس و بیمارستان‌های پشت خط و بیمارستان‌های شهر‌های دیگر. نقش پزشک و امدادگر در دفاع مقدس ما غیرقابل انکار است که صحبت از خدمات و زحمات علوم پزشکب در این مقال نمی‌گنجد. تمام این ۳۶ کشور با هم می‌خواستند کودک نوپای دو ساله انقلاب ما را از پا درآورند. کودکی که پیامش درس آزادگی و مکتب حسینی بود. پیامش نشأت گرفته از دین ماست و البته دشمنان ما همین روز‌ها را می‌دیدند که از بدو پیروزی انقلاب برای نابودی این انقلاب به جانش افتادند.
در ادامه سردار حکمتیان گفت: یادمان نرفته است شهدا به ما وصیت کردند ما که رفتیم کاری حسینی کردیم آیا شما که ماندید کاری زینبی خواهید کرد؟ درود خدا بر شهدای عزیزمان که در پرتوی عنصر شجاعت و استقامت تزلزلی آشکار بر مکتب‌های الحادی کفر، شرک و نفاق ایجاد کردند. معادلات سیاسی دنیا را بر هم زدند. کنگره‌های شرک و نفاق را در هم نوردیدند. هندسه جهان را تغییر دادند. نقطه عطفی در تاریخ بشیریت ایجاد کردند.
من دعا می‌کنم در حق شما خواهران و برادران‌ایمانی خودم؛ چشمانتان به جمال  نورانی امام عصر(عج) منور شود، بر مرکب آن امام سوار شوید و در رکاب آن امام برای عدل جهانی بجنگید. شهدای عزیز ما که جلوه‌های دنیای فانی را ر‌ها کردند، گوی سبقت را از ملائک ربودند، محو جمال حق گشتند و از خاک بریدند و به افلاک رسیدند. بر پهن دشت آسمان بال گستراندند و همچون چراغی فروزان بر تارک عرش اعلی می‌درخشند و مسیر هدایت بشریت را از کمین‌گاه‌های شیطان برای ما روشن کردند. من و تو امروز خوب مزه ملک و ماشین و خانه و مقام و مدرک را می‌فهمیم؛ ولی شهدا از این‌ها گذشتند و جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با معبود حقیقی معامله کردندگوارای وجودشان باد بهشت برین...
وی در ادامه به عملیات‌های طریق القدس، آزادسازی بستان، خرمشهر، آبادان و دیگر عملیات‌های ارزشمند فتح الفتوح، فتح المبین، بیت المقدس و... اشاره کرد و افزود:
 امام در این باره فرمودند من از دور دست و بازوی شما را که دست خدا بالای آن است را می‌بوسم و به شما افتخار می‌کنم.
در پایان برنامه از خانواد شهدا و ایثارگر تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هنوز که هنوز حقوق شهید دکتر زارعی برقرار نشده،کبنا بیزحمت پیگیر شو،،سرزدن نمایشی پیشکش...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1