تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۴۵۵۳۰۳
کبنا گزارش می دهد؛

بازدید معاون سازمان برنامه‌ریزی از مجتمع صنعتی گوشت دناکوه یاسوج (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بر سختی کار دامپزشکی صحه گذاشت و بر همکاری همه دستگاه های اجرایی با دامپزشکی تاکید کرد.
به گزارش کبنا نیوز، صبح دوشنبه (14 آذرماه 1401) در یک هوای بارانی، قلندر حسن پور_ معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد_ با همراهی مسئولین دامپزشکی استان از مجتمع صنعتی گوشت دنا کوه یاسوج بازدید کرد.
در این بازدید سه ساعته  از واحد ذبح و استحصال دام و تولید گوشت قرمز و مرغ  وابسته به مجتمع بازدید و از نزدیک با شرایط کاری دامپزشکان در این مجتمع آشنا گردید.
محسن صادقی معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به ساماندهی کشتارگاه های دام استان در سال های اخیر گفت: نظارت بر استحصال سالم و بهداشتی فراورده های خام دامی از جمله انواع گوشت، بر اساس رعایت موازین فنی و بهداشتی همواره از اولویت های دامپزشکی می باشد. با توجه به همین مساله خصوصا در سال های اخیر، سعی شده است با فراهم آوردن زمینه های جذب سرمایه گذار و تسهیل ساخت کشتارگاه ها و مجتمع های دامپروری صنعتی به این مهم جامه عمل پوشانده شود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری بین بخشی در استان، به منظور تسریع این روند خاطر نشان کرد: این بازدید و اقدامات مشابه می تواند باعث آشنایی هر چه بیشتر مسئولین محترم استانی با مزیت های مکانیزه نمودن پروسه پرورش دام و استحصال فراورده های خام دامی شده و به رفع کمبودها کمک نماید.
حسن پور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در طی این بازدید ضمن اظهار خرسندی از وضعیت بهداشتی و مکانیزه بودن واحدهای مختلف این مجتمع صنعتی در حوزه فرآورده های خام دامی، بر سختی کار همکاران دامپزشکی در بخش های مختلف کشتارگاه صحه گذاشت و  تأکید کرد: حمایت از بخش خصوصی، رونق و  توسعه فضاهای کشتارگاهی را شرط اساسی تولید گوشت سالم و بهداشتی و در نتیجه ارتقاء سلامت جامعه عنوان کرد.
وی خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی با مجموعه دامپزشکی استان در خصوص جمع آوری معضل بهداشتی کشتار غیرمجاز دام در حاشیه برخی از شهرها شد و گفت: فعالیت‌های دامپزشکی بازرسی‌های بهداشتی  قبل، حین و پس از کشتار  توسط دامپزشکی را در کشتارگاه‌ها برای سلامت جامعه حائز اهمیت است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1