تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۶۳۲۱۶
کبنا گزارش می دهد؛

غارت سواحل بشار در سایه غفلت دستگاه‌‎‌های متولی / فرماندار بویراحمد: این آتش سوزی‌ها عمدی است + تصاویر و فیلم‌های غم انگیز سوختن درختان

۰
کبنا ؛
زمین‌های بکر سواحل رودخانه بشار یاسوج جذابیت‌های زیادی دارند و گاها افراد طمعکار و سودجو را به فکر دست درازی به این مناطق می‌اندازد، که گاها با برخورد شدید دستگاه قضا نیز روبرو می‌شوند.
به گزارش کبنا نیوز، امروز دوشنبه (15 خرداد 1402) آتش سوزی در منطقه گل و بلبل مزدک بالغ بر 2 هکتار از زمین‌های مرغوب کنار رودخانه را از بین برد، بر اساس شواهد به نظر می رسد این آتش سوزی مشکوک به عمد است و افرادی برای دست درازی به این منطقه، عمدا و در سایه غفلت ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست آن را آتش زده اند.
  
فرماندار شهرستان بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کبنا گفت: ظهر امروز در منطقه مشهور به گل و بلبل مزدک در حاشیه رودخانه بشار بالغ بر 2 هکتار از زمین های مرغوب کنار رودخانه دچار حریق شد.
مهدوی مطلق بیان کرد: آتش کاملا مهار شده و در مراحل پایانی کار هستیم، عوامل منابع طبیعی، نیروهای مردمی، دهیاران، مجموعه آتش نشانی در محل این آتش سوزی حضور پیدا کرده اند.
وی گفت: علت اصلی آتش سوزی مشخص نیست ولی ظواهر کار نشان می دهد که بخش قابل توجهی از اتش سوزی تعمدی بوده که پیگیری خواهد شد، در صورتی که تعمدی بودن این اتفاق تشخیص داده شود قطعا مورد رصد قرار خواهد گرفت و از متولیان خواسته‌ایم این جریان مورد رصد جدی قرار بگیرد.
مهدوی مطلق افزود: فرض اولیه ما این است که هرگونه آتش سوزی در زمین های کنار رودخانه بشار و زمین های کنار جاده‌ها بصورت تعمدی اتفاق می افتد و بخشی از کار نیز قابل رصد و شناسایی است.
      
مهدوی مطلق ضمن تشکر و قدردانی از حضور آتش نشانی شهرستان بویراحمد گفت: ضمن اینکه اداره منابع طبیعی نیز به موقع در صحنه حضور پیدا کرد ولی تجهیزات اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد برای مقابله با این چنین آتش سوزی‌هایی کافی نیست و لازم است که کم کاری در دوره‌های گذشته جبران شود و به ادارات متولی تجهیزات  لازم اعطا گردد.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: به هیچ عنوان این زمین‌ها تغییر کاربری داده نمی‌شود و لازم است با سودجویان که به منابع طبیعی صدمه می‌زنند برخورد شدید صورت بگیرد.
وی بیان کرد: اگر دهیاران مجهز به دمنده شوند آتش سوزی‌ها بیشتر مدیریت و سریعتر مهار می‌شوند.
مهدوی مطلق افزود:‌ آتش سوزی‌های سواحل و کنار جاده‌ها به قصد تغییر کاربری و به  عمد می‌باشد، کسانی که دست به این کار‌ها می‌زنند مطمئن باشند تا ما هستیم یک وجب از این مناطق آتش گرفته تغییر کاربری نخواهد شد و اداره امور آب و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این خصوص نهایت دقت را بکار گیرند و از اجاره بستر زمین‌های سوخته و امثالهم خود داری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
منه ای گرما
وآتش سوزی
و
وکاپیشن اکبری جالبه !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر با انتخاب مهدوی و اکبری تبار که در شکل می بینید می خواست بویراحمد را گل و بلبل کند
a.t.b.t
Iran, Islamic Republic of
کاری به مشکلات منطقه و این شهر و اقتصاد و چیزای دیگه ندارم چطور دلشون اومد این جنگل ها محل زندگی کلی حیوان و پرنده بی گناه هستش به هر دلیلی این کار اشتباه هست لطفا اینکارو نکنید عمدی باشه یاغیر عمدی دیگه چیزی برامون نمونده بجز چهارتا جنگل و دشت و رودخونه که یا تو آتیش میسوزه یا پر از زباله میشه
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1