تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۶۴۴۲۵
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز:

کارخانه قند یاسوج در آستانه برگشت به چرخه تولید / تست‌های فنی کارخانه را زده‌ایم، الحمدالله هیچ مشکلی وجود ندارد / شکر خام دوشنبه به دست‌مان می‌رسد / نیروها را از طریق آزمون می‌گیریم

۲
کبنا ؛کارخانه قند یاسوج، نماد صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد که در سایه بی‌توجهی و سهل‌انگاری به غارت رفته بود، بعد از ورود همه دلسوزان، دستگاه قضا، نهادهای نظارتی و ... به بیت‌المال بازگشت و اکنون با دستان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آستانه برگشت به چرخه تولید قرار گرفته است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت کارخانه قند یاسوج را تشریح کرد.
شایان نادری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، اظهار داشت: کارخانه قند یاسوج در زمان آقای رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه فک پلمپ شد و به بیت‌المال بازگشت.
وی افزود: همزمان با زلزله شهر سی‌سخت، آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از این کارخانه بازدیدی داشت و گفت؛ مشکلات کارخانه را به لحاظ فنی، مالی و حقوقی مسائل کارخانه برطرف شود تا ستاد برای خرید کارخانه ورود کند. علی‌رغم اینکه هیچ کدام از این مسائل توسط بانک تجارت برطرف نشد اما ستاد معطل اقدام آنها نماند و کار خود را شروع کرد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بر اساس رسالت اجتماعی خود،این مسائل را بر عهده گرفت و موانع را از سد راه برداشت و منتظر بانک تجارت نماندیم؛ چرا که اگر می‌خواستیم منتظر بانک تجارت بمانیم، شاید تا الان نمی‌توانستیم به راه‌اندازی کارخانه ورود کنیم.
نادری افزود: کارخانه قند یاسوج مسائل مالی متعدد و پرونده‌های حقوقی زیادی داشت و اشکالات فنی هم الی ماشاء الله کم نبود که خداوند متعال کمک کرد و با همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بهره‌گیری و اتکاء به توان داخلی، متخصصین بومی و استفاده از کارگران قبلی در کمترین بازه زمانی ممکن کارهای فنی کارخانه انجام گرفت و الان در شرف راه افتادن است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکنولوژی جدیدی در کارخانه پیدا شده است. سیستم اتوماسیون آن بی‌نظیر است و قسمت‌های مختلف فنی کارخانه به صورت مانیتورینگ قابل مدیریت است.
نادری گفت: کارخانه قند یاسوج یکی از سه کارخانه پیشرفته کشور به لحاظ تکنولوژی است که از فناورهای روز کشور و جهان بهره می‌برد.
وی بیان کرد: بحث افزایش تولید را داشتیم که چغندر قند کارخانه یاسوج از هزار تن به هزار و 700 تن افزایش یافت.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث بکارگیری نیرو در کارخانه قند یاسوج، اولویت‌ ما استفاده از کارگران قبلی کارخانه بود که بخشی از آنها آمدند و بخش دیگر نیروها را از طریق برگزاری آزمون تأمین خواهیم کرد.
نادری تاکید کرد: اشتغالزایی این کارخانه در دو شفیت 70 نفره خواهد بود که در مجموع 140 نفر برای آغاز به کار کارخانه قند یاسوج لازم داریم. کارگران فصلی هم در بازه‌های مختلف نیاز داریم که از آنها هم استفاده می‌کنیم.
وی در ادامه به نکات مهم دیگری اشاره کرد و گفت: ساخت و تولید خیلی از قطعات در خود کارخانه انجام گرفت که همین مسئله باعث صرف‌جویی خوبی در هزینه‌ها شد. در غیر اینصورت باید هزینه‌های سرسام‌آوری بر گرده کارخانه تحمیل می‌شد.
نادری گفت: تلاش مدیرعامل و هیئت مدیره هلدینگ کشاورزی کشت صنعت نواندیشان تدبیر در کمک به ما برای راه اندازی کارخانه قابل تقدیر است.
وی گفت: یکی از عواملی که سبب شد در کار ما تأخیر به وجود آید، تسهیلاتی بود که قرار بود بانک تجارت پرداخت کند که دیر انجام گرفت و با وجودی که تسهیلات پرداخت نشد، اما ستاد کار را متوقف نکرد و فعالیت‌مان را شروع کردیم.
وی به بدهی‌های کارخانه قند یاسوج در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: ما گریبانگیر بدهی‌های هستیم که در دهه 80 و 90 بر کارخانه تحمیل شده و بخشی از وقت‌ ما در حال رفع و رجوع این مشکلات می‌گذرد و داریم به گونه‌ای این مشکلات را مرتفع می‌کنیم.
نادری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در انتها گفت: تست‌های فنی کارخانه را زده‌ایم، الحمدالله هیچ مشکلی وجود ندارد و در حال رفع عیب‌های احتمالی هستیم و الان منتظر شکر خام هستیم که قرار است دوشنبه به دست ما برسد و تست تولید را بزنیم و مرحله بعد تولید را آغاز کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطفا این آزمون رو رسما اعلام بفرمایید و سازمان بازرسی هم باید از دربان تا کارمند رو چک کنند که خدای نکرده اجحافی نشه زمانی. انشالله ک نمیشه
پرستار
Iran, Islamic Republic of
قبای استانداری تنها بر دوش دکتر شایان نادری زیبنده است. جوان انقلابی و پای کار
Iran, Islamic Republic of
😂
میلاد
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر آیا رشته‌های فنی حرفه ای معماری را برای کارخانه قند یاسوج تایید میشود
میلاد
Iran, Islamic Republic of
سلام ایا رشته‌های فنی حرفه ای معماری را برای کارخانه قند یاسوج تایید میشود
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1