تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۶۶۱۹۳
کبنا گزارش می دهد

آنچه در نشست مدیران نفت گچساران با شهردار و شورای شهر گذشت (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست مشترک مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز و اعضای هیئت مدیره با شهردار و شورای شهر دوگنبدان در ساختمان شهرداری دوگنبدان برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان دراین  نشست اظهار کرد: تعامل بین دستگاهی خوبی بین ما وجود دارد.
محمدعلی کرمی فرد بیان کرد: شورا باید تعامل را بین دستگاه‌ها به وحود بیاورد تا دستگاه‌ها بتوانند پیشتهادات خود را در راستای توسعه پروژه‌های شهر ایجاد و عملی کنند.
کرمی فرد تصریح کرد: هر کس این مسیر تعامل را در راستای توسعه شهر دنبال کند می‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام داده و موفق شود.
وی عنوان کرد: مطمئن هستیم در راستای برطرف کردن برخی مشکلات شرکت نفت تلاش بسیاری کرده که از آن این اقدامات می‌توان در رفع محرومیت‌های مردم نام برد.
کرمی افزود: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت و گاز گچساران قدم‌های خوبی برداشته که حق مردم گچساران است.
رئیس شورای شهر دوگنبدان خاطرنشان کرد: گچساران با وجود ذخایرعظیم نفت و گاز و پتانسیل خوب در حوزه آب و خاک اما این  خدمات در خور‌شان مردم گچساران نیست.
کرمی فرد بیان کرد:‌امیدواریم که شرکت بهره‌برداری مفت و گاز گچساران از محل مسئولیت‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای به این شهر نفت خیزو محروم داشته باشد.
 وی عنوان کرد: مسیر بلوار پناهپوری که به آبگرمو و بلوار نفت وصل و بعد از آن نیز به آپارتمان شاکری و تالار رضا متصل می‌شود‌امید می‌رود برای تسریع در روند تکمیل آن از بخش مسئولیت‌های اجتماعی به آن توجه گردد.
رئیس شورای شهر دوگنبدان افزود: کلیه املاک شرکت نفت باید سند دار شوند و در این راستا نیز باید عوارضی به شهرداری دوگنبدان‌پرداخت گردد.
کرمی فرد ادامه داد: شهرداری دوگنبدان با دریافت این عوارض، ماشین الات و ننقلیه خودرا تجهیز خواهد کرد ودر این زمینه کمترمزاحم نفت خواهد شد.
در ادامه شهردار دوگنبدان اظهار کرد: مدیرعامل نفت دیدگاه شهری داشته و این برای ما محترم است، پروژه‌ها را با مدیرعامل نفت گجساران تعریف کرده وخوشبختانه مدیرعامل نفت گچساران تأکید و نگاه ویژه بر پیوست اشتغال این پروژه‌ها دارد که بالطبع باری از دوش شهرستان بر داشته شود.
رضا قشقایی افزود: اعتبارات حوزه عمرانی محدود بوده و جوابگوی نیاز‌های شهرستان نیست و این شکاف هر سال بیشتر شده و این شامل کل استان می‌شود و تنها مختص گچساران نمی‌باشد.
شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: گچساران نیازمند نگاه ویژه‌ای است و ۸۵ درصد جمعیت شهری دارد، از سال‌های قبل نفت در شهر فعالیت داشته و پروژه‌های متعددی توسط نفت در گچساران انجام شده است.
قشقایی با اشاره به اینکه این جلسه با هدف تقدیر و تشکر از مدیر عامل نفت و مجموعه آن و ایحاد تعامل بیشتر برگزار گردید، افزود: در مسئولیت‌های اجتماعی نفت تا کنون پروژه مشترک بین نفت و شهرداری منعقد نشده است ولی اقداماتی صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد‌امید می‌رود نگاه ویژه‌ای در حوزه مدیریت شهری داشته باشید.
وی گفت: در حوزه آلایندگی نیز دوگنبدان تحت تأثیر صنایع پیرامون خود است و اگر اعتباری در این‌حوزه دیده شود باید در حوزه‌های فضای سبز، حمل و نقل و خدمات شهری هزینه شود.
شهردار دوگنبدان اظهار کرد: پروژه‌های زیاد و مشترک‌ی را می‌توان با تعامل خوب نفت با شهرداری دوگنبدان انجام داد که در این راه نیاز به نگاه ویژه مدیرعامل نفت و گاز گچساران دارد.
در ادامه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به ویژگی‌های خاص و راهبردی شرکت نفت و گاز گچساران، اظهار کرد: شرکت نفت و گاز گچساران قلب تپنده صادرات نفت کشور است.
غلامرضا کمالی بیان کرد: شرکت نفت و گاز گچساران دومین تولیدکننده نفت خام صادراتی کشور به شمار می‌آید.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: قرار گرفتن تأسیسات نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس این موضوع کار ما را در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی سخت کرده است.  
کمالی عنوان کرد: با شعار وسخنرانی نمی‌شود به جایی رسید وهیچ چیز در عالم از دید خدا پنهان نیست.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه برخی مواقع کار‌های تکراری چندین سازمان بی‌نتیجه می‌شود خاطرنشان کرد: باید بتوانیم کار‌ها را مدیریت کرده و اجازه ندهیم که هزینه‌ای که انجام شده مجدداً در کار دیگر مشابه آن که نتیجه نداشته انجام شود در صورتی که سودی برای مردم ندارد.
کمالی بیان کرد: ما اصل را بر صداقت گذاشتیم و اگرکاری از دستمان بر بیاید حتماً آنرا انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان گچساران ۵۱ تأسیسات نفتی و گازی وجود دارد که نیاز به رسیدگی‌های جدی دارند، افزود: نگهداری از ۷هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط لوله کار ساده‌ای نیست و همچنین حفظ و رسیدگی به این همه تأسیسات با توجه به محدودیت‌هایی که دشمنان ایجاد کردند کار ساده‌ای نمی‌باشد و این امر تنها با‌ایمان و اعتقاد راسخ و تکیه بر دانش داخلی میسر شده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: در کنار رسیدگی‌های عنوان شده حضور بیش از ۶ هزار نیرو در این شرکت که با خانواده‌های آن‌ها جمعیتی حدود ۲۷ هزار نفر می‌شوند و بودجه محدودی که چندین سال است اجازه خرید ماشین الات جدید را به ما نداده است کار ما را دشوار کرده است.
کمالی اضافه کرد: محیط پیرامونی ما نیاز به توجه دارد، بخصوص کسانی که بر روی گنج نشسته‌اند ولی محرومیت‌هایی نیز دارند.
وی افزود: اگر تولیداتی صورت می‌گیرد در راستای خودکفایی کشور و برای ایجاد قدرت اقتصادی ایران اسلامی است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: علی رغم همه نقشه‌هایی که دشمنان کشیدند و با توجه به اینکه صنعت نفت ایران به دست خارحی‌ها بود، هم اکنون یک خارحی در صنعت نفت ایران اسلامی وحود ندارد و حتی امروزما در خصوص صادرات دانش فنی نفت کار می‌کنیم.
کمالی تصریح کرد: بهترین شرکت‌های خارجی حاشیه خلیج فارس به دنبال دانش فنی ما هستند، امروزه ۸۰ درصد از کالای مورد نیاز صنعت نفت خود را ازشرکت دانش بنیان‌ها خریداری می‌کنیم.
وی با اشاره به اهمیت تأسیسات نرگسی و مناطق دیگر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ما کم و کاستی نگذاشتیم، حتی مدیران گذشته تلاش خود را کرده‌اند، این مهم است که اگر کسی بر صندلی مدیریت تکیه‌زده بتواند وظیفه خود را انجام دهد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: بالغ بر ۱۸۰۰ درخواست را از سال گذشته تا مرداد ماه جاری انجام داده‌ایم، حدود ۱۰۲ میلیارد تومان هزینه‌یابی در این راستا توسط شرکت نفت و گاز گچساران صورت گرفته است..
کمالی افزود: سخت است که بگویند کهگیلویه و بویراحمد یک موکب ثابت و در‌شان استان در شلمچه برای زوار ندارد در حال حاضر در این راستا اقدامات خوبی توسط شرکت نفت و گاز گچساران در حال اجراست.
وی گفت: ما باید در خصوص اشتغال جوانان بیشتر به سمت زیر ساخت‌های کشاورزی و... رفته تا دیگر جوان تحصیلکرده به دنبال پست نگهبانی در نفت نباشد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: مگر شرکت نفت گچساران چقدر ظرفیت جذب نیرو را دارد؟
وی با اشاره به بودجه شهرداری دوگنبدان گفت: با ۲۵ میلیارد تومان نمی‌توان کار‌های عمرانی خوبی انجام داد، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و کمک ماشین آلات تا جایی که می‌توانیم کمک خواهیم کرد در صورتی که اتفاقی در تأسیسات ما رخ ندهد، امسال ۱۱۰ مورد آتش سوزی را حوزه نفت مهار کرده است و اگر اتفاقات گچساران همزمان با حادثه‌ای در نفت باشد اولویت ما مهار آن حادثه در تأسیسات نفتی است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۳ میلیارد تومان هزینه نگهداری و تعمیر خطوط لوله آب را پرداخت می‌کنیم، در سال گذشته ۱۱۷ میلیارد تومان برای فضای سبز و در حوزه ورزش نیز۱۱۶ میلیارد تومان توسط این شرکت هزینه شده است بودجه ما محدودیت‌هایی دارد‌.
کمالی اضافه کرد: بر‌ای حل مشکلات سرمایشی مصلای گچساران تا کنون ۳ میلیارد تومان از سوی نفت هزینه شده و ۲۵ میلیارد تومان نیز در سفر اخیر رئیس جمهور وزیر نفت به مصلا تخصیص داده است.
وی گفت: انتطار می‌رود تا برای محیط پیرامون خود ماهی‌گیری را آموزش دهیم و اگر قرار است اشتغالزایی ایحاد کنیم باید با وجود سد‌های آبی و پتانسیل‌های و ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف، جا دارد که همه دستگاه‌ها پای کار آمده و اشتعالزایی ایحاد شود.
گفتنی است در پایان این نشست شهردارو شورای شهر دوگنبدان از تلاش مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حوزه خدمات شهری، تجلیل بعمل آوردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
بسیاری ازواجدهای شرکت نفت هنوز،کولر ندارن بعدش میخان به شهرداری سرویس بدن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1