تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۷۰۱۳۵
برای نخستین بار و با هدف ارتقاء کیفیت فعالیتهای آموزشی:
نشست هماندیشی معاونان آموزشی ادوار گذشته آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
۲
کبنا ؛معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار و با هدف ارتقاء کیفیت فعالیتهای آموزشی در مدارس نشست هماندیشی معاونان آموزش متوسطه ادوار گذشته اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، محمد جمالی آرند در این نشست صمیمی با تقدیر از حضور ۸ نفر از معاونان آموزش متوسطه ادوار آموزش وپرورش استان، برگزاری چنین نشستهایی را در تبادل تجربه معاونان آموزشی و بهرهگیری از معلومات یکدیگر برای پیشبرد اهداف آموزشی در مدارس استان سازنده و مفید دانست و گفت: برای بهبود و ارتقا وضعیت آموزش کنونی استان نیاز است با هم فکری، تعامل، برنامهریزی درست و استفاده از تجربیات معاونان پیشین بیش از پیش گام برداشته شود.
وی، آموزش را، اساس و پایه توسعه و پیشرفت جامعه دانست و بیان کرد: استفاده از تجارب دلسوزان تعلیم و تربیت میتواند زمینه ارتقا آموزشی را فراهم کند.
در ادامه این نشست رحمان فاضلی یکی از معاونان پیشین آموزش وپرورش استان با تقدیر از برگزاری این جلسه، عدم ثبات و ضعف مدیریتی، نداشتن نظارت کافی بر عملکرد کادر اجرایی مدارس ونداشتن برنامهریزی درست را از عمده دلایل افت تحصیلی دانشآموزان برشمرد و گفت: همراهی و همدلی و تبادل افکار واندیشهها میتواند وضعیت آموزش فعلی استان را در شرایط کنونی متحول کند.
سید علی محمد دانشی از دیگر معاونان پیشین آموزش و پرورش استان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستهایی گفت: ، داشتن ثبات مدیریت، تغییر نوع نگاهها به آموزش و پرورش، دقت نظر در انتخاب مدیران مدارس و رؤسای ادارات آموزش وپرورش، جذب نیروی انسانی مستعد بهترین راهکار برای ارتقا کیفیت آموزش در مدارس متوسطه استان است.
وی خواستار استمرار و هدفمند شدن این جلسات به شکل موضوعی برای ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقاء وضعیت آموزش در استان شد.
سید خسرو حسینی یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم پرورش انسانهای مبتکر، خلاق، متعد، دلسوز و آینده نگر را یکی از رسالتهای کاری آموزش و پرورش دانست و گفت: به روز کردن دست اندرکاران و متولیان حوزه تعلیم و تربیت، کاهش فاصلهها در بین خانواده و مدرسه، ایجاد انگیزه در بین مدیران مدارس، معلمان و دانشآموزان و ایجاد ارتباط بین تربیت و پیشرفت تحصیلی آنها در رشد کیفیت آموزش بسیار مهم است.
عبدالخالق پادیاب از دیگر معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز پرهیز از سیاست کاری و دخالت ندادن سیاسیون در عرصه تعلیم و تربیت را در ارتقا کیفیت آموزشی مؤثر دانست و گفت: مدیرکل، معاونان آموزشی، رؤسای ادارات و مدیران مدارس باید بر اساس صلاحیتهای حرفهای و شایستگیها انتخاب شوند تا بتوانیم شاهد پویایی و نشاط آموزشی در مدارس استان باشیم.
محمد رحیم افشانی یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم تثبیت مدیریتها، اتخاذ سیاستهای و برنامهریزیهای درست و تغییر نگرش به جایگاه و قداست معلم و احیاء منزلت آن، انتصاب مدیران قوی و برگزاری کلاسهای آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران و معلمان دروس مختلف را برای بهبود وضعیت آموزش و پیشبرد اهداف آن مهم دانست.
سید علی اکبر هاشمی نیز یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز، تغییر نظام و ساختار آموزشی و نداشتن برنامه ساختاری و محتوایی را از عمده دلایل افت تحصیلی دانشآموزان متوسطه برشمرد و گفت: اجرای سیاستهای مدرسه محوری، تمرکز زدایی، ایجاد ارتباط عمیق بین مدرسه و خانواده میتواند برای ارتقا آموزش کارساز باشد.
سیدجواد حسینی، دیگر معاون پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز دخالت سیاسیون در چینش مدیران را علت اصلی افت تحصیلی و پایین بودن کیفیت آموزش در استان دانست و گفت: باید ضمن پرهیز از هرگونه سیاسی کاری با ارائه امکانات آموزشی و تأمین تجهیزات آموزشی، جذب نخبگان مستعد و جوان در بدنه آموزش و پرورش برای رشد وضعیت آموزشی در استان گام برداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان این نشست گفت: ارتقا کیفیت آموزشی و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان در مدارس مستلزم همکاری و همراهی همه دلسوزان نظام تعلیم وتربیت است.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه با وجود کمبود فضاها، امکانات آموزشی مناسب و پایین بودن برخی شاخصهای آموزشی، باز شاهد کسب موفقیتهای علمی توسط معلمان و دانشآموزان در سطح کشور هستیم.
وی گفت: مشارکت سرمایههای آموزشی پیشین و استفاده از ظرفیت آنها میتواند موجب شکوفایی استعدادهای دانشآموزان و ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس را فراهم کند.
به گزارش کبنا، محمد جمالی آرند در این نشست صمیمی با تقدیر از حضور ۸ نفر از معاونان آموزش متوسطه ادوار آموزش وپرورش استان، برگزاری چنین نشستهایی را در تبادل تجربه معاونان آموزشی و بهرهگیری از معلومات یکدیگر برای پیشبرد اهداف آموزشی در مدارس استان سازنده و مفید دانست و گفت: برای بهبود و ارتقا وضعیت آموزش کنونی استان نیاز است با هم فکری، تعامل، برنامهریزی درست و استفاده از تجربیات معاونان پیشین بیش از پیش گام برداشته شود.
وی، آموزش را، اساس و پایه توسعه و پیشرفت جامعه دانست و بیان کرد: استفاده از تجارب دلسوزان تعلیم و تربیت میتواند زمینه ارتقا آموزشی را فراهم کند.
در ادامه این نشست رحمان فاضلی یکی از معاونان پیشین آموزش وپرورش استان با تقدیر از برگزاری این جلسه، عدم ثبات و ضعف مدیریتی، نداشتن نظارت کافی بر عملکرد کادر اجرایی مدارس ونداشتن برنامهریزی درست را از عمده دلایل افت تحصیلی دانشآموزان برشمرد و گفت: همراهی و همدلی و تبادل افکار واندیشهها میتواند وضعیت آموزش فعلی استان را در شرایط کنونی متحول کند.
سید علی محمد دانشی از دیگر معاونان پیشین آموزش و پرورش استان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستهایی گفت: ، داشتن ثبات مدیریت، تغییر نوع نگاهها به آموزش و پرورش، دقت نظر در انتخاب مدیران مدارس و رؤسای ادارات آموزش وپرورش، جذب نیروی انسانی مستعد بهترین راهکار برای ارتقا کیفیت آموزش در مدارس متوسطه استان است.
وی خواستار استمرار و هدفمند شدن این جلسات به شکل موضوعی برای ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقاء وضعیت آموزش در استان شد.
سید خسرو حسینی یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم پرورش انسانهای مبتکر، خلاق، متعد، دلسوز و آینده نگر را یکی از رسالتهای کاری آموزش و پرورش دانست و گفت: به روز کردن دست اندرکاران و متولیان حوزه تعلیم و تربیت، کاهش فاصلهها در بین خانواده و مدرسه، ایجاد انگیزه در بین مدیران مدارس، معلمان و دانشآموزان و ایجاد ارتباط بین تربیت و پیشرفت تحصیلی آنها در رشد کیفیت آموزش بسیار مهم است.
عبدالخالق پادیاب از دیگر معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز پرهیز از سیاست کاری و دخالت ندادن سیاسیون در عرصه تعلیم و تربیت را در ارتقا کیفیت آموزشی مؤثر دانست و گفت: مدیرکل، معاونان آموزشی، رؤسای ادارات و مدیران مدارس باید بر اساس صلاحیتهای حرفهای و شایستگیها انتخاب شوند تا بتوانیم شاهد پویایی و نشاط آموزشی در مدارس استان باشیم.
محمد رحیم افشانی یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم تثبیت مدیریتها، اتخاذ سیاستهای و برنامهریزیهای درست و تغییر نگرش به جایگاه و قداست معلم و احیاء منزلت آن، انتصاب مدیران قوی و برگزاری کلاسهای آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران و معلمان دروس مختلف را برای بهبود وضعیت آموزش و پیشبرد اهداف آن مهم دانست.
سید علی اکبر هاشمی نیز یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز، تغییر نظام و ساختار آموزشی و نداشتن برنامه ساختاری و محتوایی را از عمده دلایل افت تحصیلی دانشآموزان متوسطه برشمرد و گفت: اجرای سیاستهای مدرسه محوری، تمرکز زدایی، ایجاد ارتباط عمیق بین مدرسه و خانواده میتواند برای ارتقا آموزش کارساز باشد.
سیدجواد حسینی، دیگر معاون پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز دخالت سیاسیون در چینش مدیران را علت اصلی افت تحصیلی و پایین بودن کیفیت آموزش در استان دانست و گفت: باید ضمن پرهیز از هرگونه سیاسی کاری با ارائه امکانات آموزشی و تأمین تجهیزات آموزشی، جذب نخبگان مستعد و جوان در بدنه آموزش و پرورش برای رشد وضعیت آموزشی در استان گام برداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان این نشست گفت: ارتقا کیفیت آموزشی و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان در مدارس مستلزم همکاری و همراهی همه دلسوزان نظام تعلیم وتربیت است.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه با وجود کمبود فضاها، امکانات آموزشی مناسب و پایین بودن برخی شاخصهای آموزشی، باز شاهد کسب موفقیتهای علمی توسط معلمان و دانشآموزان در سطح کشور هستیم.
وی گفت: مشارکت سرمایههای آموزشی پیشین و استفاده از ظرفیت آنها میتواند موجب شکوفایی استعدادهای دانشآموزان و ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس را فراهم کند.