تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۷۷۲۲۵
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

تصاویر و فیلم | جلیلی در دانشگاه تهران: باید از دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کمک گرفت ٫ دنیا را نباید به دو سه کشور محدود کنیم / جلیلی به اظهارات ظریف واکنش نشان داد

۲
کبنا ؛برخی از تحلیل رقابت را بین سعید جلیلی و پزشکیان می‌دانند. او فعالیت‌های خود را گسترش داده و روز گذشته در دانشگاه تهران حاضر شد و پاسخ به حرف‌های دیروز محمد جواد ظریف مشاور مسعود پزشکیان داد.
به گزارش کبنا، سعید جلیلی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از اساتید کشور در دانشگاه تهران ضمن شنیدن پیشنهادات، انتقادات و درخواست‌های آن‌ها که حول موضوعات استقلال، روش اداره، احیای الگوی زن مسلمان، تأکید بر توان تولید بدون نیاز به واردات، از سرگیری رابطه با صنعت و تکیه بر توان نخبگان در دانشگاه‌ها بود، اظهار کرد: در چند سال گذشته چندین جلسه با اساتید داشته‌ام و حرف بنده با آن‌ها این بوده که حق دانشگاه‌ها، نقش آفرینی در بخش‌های مختلف کشور است.
وی افزود: دولت سایه یک گفتمان است نه تشکیلات، باید همه در این مسیر به اعتلای کشور کمک کنیم، چه دولت رقیب، چه رفیق و چه خودمان پیروز شویم.
جلیلی ادامه داد: یک کمک این است که کار خوب را در جامعه تعریف کنیم و یک کمک دیگر این است که کاری که کم و کاستی دارد و یا خطا پیش می‌رود را بیان کنیم تا در مسیر درست قرار بگیرد.
سعید جلیلی تصریح کرد: یک رویکرد این است که نگاه حداقلی به دانشگاه داشته باشیم، به صرف این که یک جایی باشد که دانشجو تربیت شود؛ رویکرد دیگر این است که به این ظرفیت بزرگی که که تمام عمر استاد و دانشجو صرف کسب علم شده را به چشم یک ظرفیت بزرگ نگاه کنیم.
وی بیان کرد: در کشوری هستیم که دریایی از فرصت‌ها و انبوهی از مشکلات را داریم؛ ما می‌گوییم یک جهان فرصت داریم و این شعار، رویکرد ما در اداره کشور در چهار سال آینده است.
سعید جلیلی گفت: ما امروز در یک بزنگاه تاریخی و فرصت کم‌نظیر هستیم؛ اگر شما امروز یک جهان فرصت دارید، ثمره‌اش باید یک ایران جهش باشد؛ اینجاست که نقش دولت و رئیس جمهور اهمیت پیدا می‌کند که چگونه می‌خواهد این موضوع را عملی کند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: این هدف محقق نمی‌شود مگر آنکه هر ایرانی یک نقش پرشکوه داشته باشد؛ هرکس استعدادی دارد باید به میدان بیاید؛ مثال واضح دانشگاه‌ها هستند، ابتدا باید از دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کمک گرفت.
وی تأکید کرد: دستگاه دیوان سالاری برخی اوقات ساز و کاری را تعریف می‌کند که از این نقش آفرینی جلوگیری می‌کند.
جلیلی افزود: رشد هشت درصد وقتی محقق می‌شود که رئیس جمهور باید اولویت‌بندی کند و به تحقق آن‌ها بپردازد و به اصطلاح نقطه‌زنی کنند.
سعید جلیلی گفت: در مناظره اول برخی دوستان می‌گفتند اجرای برنامه هفتم بودجه بزرگی می‌خواهد و نمی‌شود به این راحتی آن را تأمین کرد؛ برخی هم می‌گفتند این برنامه هم مثل برنامه ششم اجرا شدنی نیست.
وی ادامه داد: اگر شما از رشد و بهره وری صحبت می‌کنید، یکی از عواملش سرمایه است؛ یک موضوع مهم آن نیروی متخصص انسانی است؛ آن موقع بحث سرمایه در اولویت دوم قرار می‌گیرد؛ موضوع دیگر مدیریت است؛ در گذشته کسانی را داشتیم که‌ایده‌های خوبی داشتند ولی نتوانستند مدیریت کنند.
جلیلی با بیان اینکه دانشگاه در جهش کشور باید نقش ایفا کند اظهار کرد: اگر برای دانشگاه ماموریت تعریف شود، بودجه‌ای که در تشکیلات دیوان سالاری به هدر می‌رود و نتیجه هم نمی‌دهد، می‌تواند در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد که قطعاً جواب خواهد بود.
سعید جلیلی تصریح کرد: دانشجو وقتی احساس می‌کند از توانایی او استفاده نمی‌شود، به فکر مهاجرت می‌افتد؛ وزارت علوم باید در پشتیبانی و حمایت از تمام وزارت‌خانه‌ها کمک کند و نخبه تحویل آن‌ها دهد.
جلیلی با بیان اینکه باید در عرصه‌های مختلف از ظرفیت دانشگاهی استفاده کرد گفت: نباید به عده محدود نفرات تشکیلات دیوان‌سالاری اکتفا کرد؛ بیش از اینکه دانشگاه به دولت نیاز داشته باشد، دولت به دانشگاه نیاز دارد؛ حتماً عده‌ای در مقابل تغییر تشکیلات و سپردن کار به دانشگاه‌ها مقاومت خواهند کرد.
وی افزود: ما باید بدانیم امروز در چه موقعیتی هستیم؛ اگر ما از میدان و عرصه جهانی شناخت درست نداشته باشیم، فرصت هارا از دست خواهیم داد؛ امروز فرصت‌هایی در عرصه جهانی و سیاست‌های بین‌الملل داریم که در تاریخ بی‌سابقه است؛ دنیا را نباید به دو سه کشور محدود کنیم.
جلیلی یادآور شد: فناوری‌های جدید در حال تغییر قدرت‌ها است؛ اگر در فناوری عقب بیفتیم از دنیا و مناسبات جدید جا خواهیم ماند؛ اگر ما امروز در برخی عرصه‌ها تصمیمات مناسب نگیریم، نه چهار سال بلکه چهل سال عقب خواهیم افتاد.

جلیلی: دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فرصت های کم نظیری برای ما فراهم شده است که نباید حتی یک فرصت را هم از دست داد.
سعید جلیلی در نشست امروز خود با جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک موقعیت حساس هستیم و تعارفی هم نداریم، اظهار کرد: انقلاب تندباد حوادث را پشت سر گذاشت و مردم حوادث مختلف را به حماسه تبدیل کردند که نمونه آخر آن حادثه برای رئیس جمهور شهید بود.
نباید به حداقل ها راضی شویم
 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به حداقل ها اکتفا نکرده و به قله ها نگاه می کند. نباید به حداقل ها راضی شویم. نگاه به قله به معنای ندیدن ضعف ها و مشکلات نیست بلکه باید برای رفع ضعف ها تلاش کرد. فرصت های کم نظیری برای ما فراهم شده است که نباید حتی یک فرصت را هم از دست داد. یک جهان فرصت مصادیق متعدد در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و سایر عرصه ها دارد. حتما ثمره یک جهان فرصت باید یک ایران جهش باشد. فرصتی برای از دست دادن زمان نداریم. باید شرایط را درک کرده و برنامه داشته باشیم و با قدرت و سرعت حرکت کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید همه آحاد کشور را با توجه به توانایی آنها پای کار بیاوریم. دولت باید زمینه ایفای نقش را برای همه مردم فراهم کند.
 اگر غفلت کنیم نه ۴ سال بلکه ۴۰ سال عقب می افتیم
وی با بیان اینکه الان برخی فرصت هایی برای ما پیش آمده که آرزوی پدران ما بوده است، تصریح کرد: در فرصت های تاریخی در دروه قاجار و پهلوی غایب بودم ولی الان این ظرفیت ها را در کشور داریم که الان دیگر در بزنگاه های پیشرفت، غایب نباشیم. اگر غفلت کنیم نه ۴ سال بلکه ۴۰ سال عقب می افتیم.
جلیلی با بیان اینکه نقش مجلس برای جهش کشور خیلی مهم است، گفت: مجلس می تواند مکمل دولت، رافع نقص های دولت و پشتیبان دولت باشد. مجلس کنار دولت می تواند موجب جهش کشور شود. الان فرصت تردید و تعارف نیست. باید تصمیم های صحیح و به موقع بگیریم و این با همکاری و دولت مجلس ممکن می شود. فرصت نداریم بعد 8 تیر مطالعه کرده و برنامه تهیه کنیم. برنامه هفتم توسعه از دولت خواسته است 47 برنامه را تهیه و عملیاتی کند و همزمانی آغاز دولت، مجلس و برنامه هفتم توسعه فرصتی برای وفاق ملی در جهت اجرای برنامه ها ایجاد می کند ولی باید از تردید فاصله گرفت و به موقع تصمیم گرفت. تصمیمات شما حتما معارضین دارد که منافع شان در خطر می افتد اینجا در تصمیمات نباید دچار تزلزل شد.
دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است و هرکسی در حد وسع خود باید مسائل کشور را دنبال کرده و خطاها را تصحیح کرده و نقاط قوت را تقویت کند. هر دانشگاه می تواند دولت سایه باشد.
هر سفارت باید سکوی صادرات شود
جلیلی افزود: جوان نباید دغدغه آینده داشته باشد. باید برای هر دانشگاه ماموریت ایجاد اشتغال، ارزآوری و رشد کشور مشخص شود. باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد. باید هر سفارت، سکوی صادرات شود. باید ماموریتی دقیق برای این کار تعریف شود. هر روستا ما باید سلولی برای جهش کشور باشد. لازمه تحقق این اهداف این است که رئیس جمهور باید بر برنامه و موانع یا بهانه ها اشراف داشته باشد تا کسی نتواند با بازی سیاسی، مطامع اقتصادی و لطائف الحیل مانع رسیدن به این اهداف شوند.
وی در پایان گفت: دولت قبلی رقیب ما بود ولی چون منتخب مردم بود مورد احترام ما بود و سعی بر کمک به آن دولت داشتیم. نقدهای ما در برجام بر اساس مطالعه دقیق بود که به آن دولت ارائه کردیم. این طرح ها را به دولت شهید رئیسی ارائه می دادیم که آن شهید با روی باز از طرح های ما استقبال می کرد و دستور رسیدگی می داد.
اولین مستند انتخاباتی‌ سعید جلیلی از شبکه یک سیما
برنامه «مستند ۱» با حضور سعید جلیلیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بیست و نهم خرداد (۲۹ خرداد) از شبکه یک سیما پخش شد.
    

 آغاز به کار ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در همدان
 ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان همدان امروز به طور رسمی آغاز به کار کرد.
رئیس کمیته روحانیون ستاد سعید جلیلی با بیان اینکه جلیلی فردی استکبارستیز، ضد تبعیض، شجاع و ساده‌زیست است و دنبال تجمل نیست، گفت: او نیاز جامعه ما را در سطوح مختلف می‌فهمد، معتقدیم آقای جلیلی امتداددهنده راه شهید رئیسی است.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی عصر سه شنبه، ۲۹ خرداد در آیین آغاز به کار ستاد انتخاباتی جلیلی در همدان، با اشاره به نگاه ضدفساد آقای جلیلی و مقابله با مفسدان، گفت: ایشان نسبت به مسائل روستایی، گردشگری، صنعت، صادرات، مسئله معلمان و ... شناخت و برنامه دارد.
وی با بیان اینکه جلیلی آینده‌نگر است و افق دید وسیعی دارد، ادامه داد: امروز همه تکلیف داریم تا فردی اصلح انتخاب شود که یاریگر انقلاب و اسلام باشد.
وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی سه سال تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم و آبادانی کشور بود؛ قبل از ایشان مشکلات کشور فراوان بود که برای مثال می‌توان به قطع برق کارخانه‌ها، بحران کرونا و اقرار امروزی که خودشان دارند یعنی فرار نخبگان اشاره کرد.
ابراهیمی اظهار کرد: قبل از آیت‌الله رئیسی بحران‌های عجیب و غریبی را به واسطه عملکرد دولت مستقر در کشور دیدیم، وعده‌هایی که در حد حرف بود و دیپلماسی ذلت‌باری که داشتند اما شهید رئیسی آمد و به کشور عزت داد و خستگی‌ناپذیر و پرکار سرعت کار و رونق در کشور را بالا برد.
وی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی عمل‌گرا بود و پیگیر تحقق برنامه‌ها، مردمدار و مردم‌دوست، افزود: چه جفاها که در در مورد ایشان شد و چه بداخلاقی‌هایی که کردند.
رئیس کمیته روحانیون ستاد سعید جلیلی گفت: آیت‌الله رئیسی اخلاقمدار بود و هیچ‌ گاه واکنشی به بداخلاقی‌ها و تهمت‌ها نشان نداد تا جامعه را دچار تشویش و التهاب نکند؛ او تنها برای مردم کار کرد، چون غم‌خوار ملت بود.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار کارخانه در زمان شهید رئیسی به چرخه تولید بازگشت، یادآور شد: تخصص‌گرایی و ساده‌زیستی ایشان باعث شد ۱۲ میلیون نفر در مراسم تشییع حضور داشته باشند.
ابراهیمی با اشاره به جمله «دلم برای رئیسی سوخت» رهبری، گفت: باید حواسمان را جمع کنیم و مراقب باشیم آنهایی که هشت سال با تفکر پیر و فرسوده مردم و کشور را اذیت کردند، آنهایی که رویکردشان این است کشور حتی توان ساخت آفتابه هم ندارد؛ امروز باز هم آمده‌اند.
رئیس کمیته روحانیون ستاد سعید جلیلی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی نسخه عزت را برای ما پیچیدند و امروز اگر می‌خواهیم مسیر شهیدان سلیمانی و رئیسی را در پیش بگیریم باید حواسمان به انتخابمان باشد، تصریح کرد: شهید رئیسی عالم بود و اجتهاد در فهم اطاعت از امر ولایت داشت که برای ادامه راه ایشان به کسی نیاز داریم تابع ولایت و خستگی‌ناپذیر باشد که این ویژگی را در آقای جلیلی می‌بینیم.
وی با اشاره به اینکه ایشان برنامه جامع کارشناسی شده و استفاده از جامعه نخبه عاشق و توانمند را دارد؛ نگاه ایشان به غرب آسیا، شرق آسیا، چین و آسیا همان برنامه‌ای است که ایشان به شهید رئیسی دادند و شهید عزیز هم اجرایی‌ کردند، گفت:  جلیلی به دنبال این است برای هر کدام از اقشار جامعه نقش تعریف کند و حتی برای مسجد محله برنامه دارد تا به کانون فعالیت بیست و چهار ساعته تبدیل شود و دشمنان و فتنه‌گران داخلی از همین واهمه دارند بنابراین او را تخریب می‌کنند.
ابراهیمی بیان کرد: در حوزه اشتغال و اقتصاد در دوران شهید رئیسی اتفاقات بزرگ و مهمی رخ داده که بخشی به خاطر شهید زنده آقای جلیلی بوده که کنار شهید رئیسی قرار داشت.
رئیس کمیته روحانیون ستاد سعید جلیلی با تاکید بر اینکه انتخابات پیش رو لیله‌القدر انقلاب اسلامی است، افزود: باید احساس تکلیف کنیم و برای انقلاب کار کنیم؛ خوشبختانه انقلابیون همه احساس تکلیف کردند و به میدان آمدند تا مسائل را تبیین کنند که امیدواریم اهداف حاصل شود.

جلیلی ادامه دهنده مسیر خدمت شبانه روزی شهید جمهور است
رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در همدان گفت: افکار و برنامه‌های سعید جلیلی به آرمان‌های رییس جمهور شهید بسیار نزدیک‌ است و می‌تواند راه ایشان که‌ مسیر خدمت شبانه‌روزی و بی‌منت به مردم بود را ادامه دهد.
شعبان محمدی سه شنبه، ۲۹ خرداد در آیین آغاز به کار ستاد سعید جلیلی در استان همدان، اظهار کرد: ستاد آقای جلیلی کاملا با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و حمایت هیچ سازمانی را نخواهد داشت.
وی گفت: حضور حداکثری ما در روز انتخابات پشتوانه‌ای برای موفقیت کشور خواهد بود همچنان که مقام معظم رهبری به این موضوع تاکید دارند.
رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در همدان تاکید کرد: افکار و برنامه‌های سعید جلیلی به آرمان‌های رییس جمهور شهید بسیار نزدیک‌ است و می‌تواند راه ایشان که‌ مسیر خدمت شبانه‌روزی و بی‌منت به مردم بود را ادامه دهد.
وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای انتقال پیام و اندیشه‌های آقای جلیلی به مردم استفاده کنیم، گفت: بدون تردید ایشان به لحاظ تقوا و اخلاص و اقدام نزدیک‌ترین فرد به آیت‌الله رئیسی است.
محمدی با بیان اینکه هشتم تیرماه که روز تعیین سرنوشت کشور است، گفت: هرچه می‌توانید در بین مردم آگاهی ایجاد کنید، مسائل را تبیین کنید تا بتوانیم فردی را انتخاب کنیم که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد.

جلیلی به اظهارات ظریف واکنش نشان داد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزیر خارجه‌ آمریکا در سنای این کشور گفت ایرانی ها توانسته اند راهبرد فشار حداکثری را شکست دهند، اما یک فرد باز می گوید ما نتوانسته ایم.
 سعید جلیلی عصر امروز - سه شنبه - در جمع مردم شهریار اظهار کرد: همان کشوری که می گفت فشار حداکثری بر ایران، مقام رسمی اش اعلام کرد که این راهبرد فشار حداکثری، شکست فاحش خورد. این موفقیت ملتی است که خودش را باور دارد.
وی بیان کرد: در اینجا دو نگاه داریم. یک نگاه می گوید که می توانم و او را شکست می دهم و نه تنها در دفاع مقدس و دفاع از حرم بلکه در همین عرصه های اقتصادی موفقیت بزرگ رقم می زنم.
جلیلی افزود: جالب است امروز شنیدم یک نفر بیان کرده که این موفقیت ما نبوده است؛ خود آمریکا می گوید راهبرد ما شکست خورده بعد امروز یکی گفته است خود بایدن نخواسته این کار ممانعت از فروش نفت ایران را بکند؛ عجب! این دو نگاه است که آینده کشور را تعیین می کند.
نامزد انتخابات ریاست جهودی ادامه داد: خود بایدن نخواسته است؟ اولا اگر خود بایدن نمی خواسته، پس چرا در آن ۹ ماهی که شما در کار بودید، این کار (فروش نفت) را نکردید؟ این را جواب بدهید. ثانیا خود بایدن اذعان کرده که نه تنها یکی از تحریم های ترامپ را کم نکرد بلکه در همین مدت ده ها تحریم دیگر افزوده است.
وی همچنین گفت: شماهایی که می گفتید تحریم را برمی داریم وقتی دولت را تحویل گرفتید، ۸۰۰ تحریم اضافه شد به تحریم های قبلی. با این حال خود دشمن می گوید راهبرد ما شکست فاحش خورد؛ خود وزیر خارجه‌شان در سنای آمریکا گفت ایرانی ها توانسته اند اما این فرد باز می گوید ما نتوانسته ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ظریف واقعا انسانی متدین وباسواد ونشان داد چقدر برموضوعات تسلط دارد
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1