تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۹۰۹۰۶
با حضور مسئولان کشوری و استان کهگیلویه و بویراحمد؛

زنگ مهر در کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد / کریمی بیرانوند: احترام به کشور، نظام، پرچم و سرود جمهوری اسلامی هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است / آیت‌الله حسینی: دانش‌آموزان در شأن اسلام و قرآن تربیت شود  + فیلم و تصاویر

۱
کبنا ؛زنگ مهر (آغاز سال تحصیلی)، مقاومت، ایثار و نماز در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه، کریمی بیرانوند مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، کریمی بیرانوند مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دبیرستان‌ها و مدارس ما همیشه جای بیان رشادت‌های شهدا همیشه وجود دارد، و اگر در صحبت‌هایمان شهدا را فراموش کنیم حتماً ظلم کرده‌ایم. 
پیگیری قانون مهارت‌آموزی در دولت شهید رئیسی/ بحث‌های پرورشی در رأس همه امور است
        

وی افزود: امنیتی که امروز داریم و با خیال راحت سر کلاس درس حاضر می‌شویم به‌خاطر جان‌فشانی‌های شهدا و جانبازان ما است، وضعیت مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان چگونه است، اسرائیلی‌های غاصب مردم عزه را آماج سخت‌ترین حملات قرار داده است. 
کریمی بیرانوند گفت: مقام معظم رهبری ۱۲ اردیبهشت‌ماه نکاتی فرمودند، آموزش‌وپرورش دستگاه زیرساختی است، همه وزارتخانه‌ها مدیون آموزش‌وپرورش هستند، و این وزارت باید در رأس همه وزارتخانه‌ها باشد.
کریمی بیرانوند اظهار کرد: ایشان در ادامه فرمودند فقط مسائل علمی را مدنظر قرار ندهند، بحث‌های پرورشی در رأس همه امور هست و اگر این اتفاق بیفتد، حتماً بحث‌های علمی هم به‌درستی اتفاق خواهد افتاد.
وی گفت: همچنین به هویت‌سازی و الگوسازی برای دانش‌آموزان تأکید داشتند، احترام به کشور، نظام، پرچم، سرود جمهوری اسلامی از مهم‌ترین کارها برای هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است. 
کشف استعدادهای دانش‌آموزان، امیدآفرینی، تشویق دانش‌آموزان برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین نکاتی است که فرموده‌اند.
وی افزود: یکی از موارد خوبی که در دولت شهید رئیسی موردتوجه قرار گرفت برای اینکه تبدیل به قانون شود، این بود که مهارت‌آموزی تصویب شود و هر دانش‌آموزی بعد از فارغ‌التحصیلی بتواند از این مهارتی که آموخته به یک شغل برسد.
مسائل تربیتی همواره موجبات نگرانی والدین است، مربیان فرهنگی بیشتر روی تربیت و تعلیم صحیح و ترویج مسائل شرعی بخصوص نماز به‌عنوان پایه و اساس دین تمرکز داشته باشند.
۱۴۸ زمین ورزشی در اختیار مدارس قرار گرفت
       

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روزها به‌خاطر شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان به‌یادماندنی است و همین‌طور سالروز آغاز هفته دفاع مقدس است، زمانی جوانان وطن به‌جای در دست‌گرفتن قلم، به میدان جنگ رفتند و خون خود را تقدیم انقلاب کردند، یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان را گرامی می‌داریم.
هاشمی مهر بیان کرد: فصل تعلیم‌وتربیت آغاز شده، خانواده‌ها نقش مهمی در تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان دارند، خانه محیطی عاطفی دارد، و مدرسه محیط اجتماعی است، هزینه‌هایی که دولت برای آموزش دانش‌آموزان می‌کند برای تعالی آموزشی دانش‌آموزان است، اما همان‌طوری که در ارکان دینی ما آمده، تربیت باید مقدم بر آموزش باشد، بنابراین معلم‌ها و متولیان تعلیم‌وتربیت در نظام آموزشی نسبت به بحث تربیت توجه جدی داشته باشند.
وی افزود: گروه‌های جهادی و بسیج جهت شاداب‌سازی مدارس و آماده‌سازی محیط کلاس فعالیت خیلی خوبی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های ورزشی افزود: بالغ بر ۱۴۸ زمین ورزشی در مدارس استان ساخته شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.
برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز
      

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی هفتم مهرماه اجلاسیه شهدای دانش‌آموز را خواهیم داشت. 
جمالی بیان کرد: امسال علاوه بر کیفیت‌بخشی به شاخص‌های آموزشی، آموزش‌وپرورش تأکید بر مسائل تربیتی و اهمیت نماز در مدارس دارد، و انتظار داریم که روحانیون برای ترویج نماز در بین دانش‌آموزان، آموزش‌وپرورش را یاری کنند.
آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی این آئین به‌سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در جامعه اسلامی واجب است که همه علوم را یاد بگیرند. باید دانش‌آموزان را در شأن اسلام و قرآن تربیت کنیم.
   
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1