تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۴۹۰۹۴۳
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کهگلویه و بویراحمد برگزار شد / سردار خرم‌دل: کودک کشی و زن‌کشی از قدرت اسرائیل نیست، بلکه نشان‌دهنده اضمحلال او است

۲
کبنا ؛به مناسبت هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 
    

به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز (دوشنبه 2 مهرماه 1403) صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح، رئیس‌کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
       
سردار حمید خرم‌دل فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: در همه کشورها جنگ اتفاق افتاد است، اما چرا در سالروز جنگ تحمیلی ما از لفظ دفاع مقدس استفاده می‌کنیم، چرا که باور ما این هست که جنگ ما متفاوت با جنگ‌هایی است که در سراسر جهان رخ‌داده است.
خرم‌دل اظهار کرد: فرامین ارزشمند امامین انقلاب این بوده که ما انقلابمان را با جنگ و دفاع صادر کردیم، جنگی که به ما تحمیل شده بود تا نتوانیم انقلاب را صادر کنیم، ولی ما انقلاب را با جنگ صادر کردیم، ما در جنگ نقاط قوت و ضعفمان را شناختیم، استعدادهای نهفته مردم شکوفا شد. 
وی بیان کرد: امروز نه‌تنها انقلاب را صادر کردیم، بلکه بسیج جهان اسلام از دریای سرخ تا مدیترانه و افغانستان و آذربایجان گسترده شده است.
وی با بیان اینکه روزی شاهد خواهیم بود که پرچم «لا اله الا الله» در تمام جهان بدرخشد، افزود: جنگ بر ما تحمیل شد، برای اینکه خاک و مکتب و انقلاب ما سرکوب شود، اما امروز خاری در چشم دشمنان ما شده و سرانجامش فتح فلسطین خواهد بود.
وی بیان کرد: در برهه‌ای از جنگ تحمیلی تعدادی از فرماندهان و نیروهای سپاهی و بسیجی بدون هماهنگی با حضرت امام به سوریه اعزام شدند، برای اینکه با اسرائیل بجنگند، اما امام فرمودند که برگردید، راه قدس از کربلا می‌گذرد، کربلا فتح شد و امروز در دست بسیجیان جهان اسلام است و این مسیر امتداد پیدا خواهد کرد و نشانه‌های زوال و نابودی اسرائیل می‌بینید. 
فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه اسرائیل به بدترین شکل ممکن کودک کشی و زن‌کشی می‌کند و به هر چیزی دست می‌زند تا به اهداف خود برسد، نشان‌دهنده قدرت او نیست، بلکه نشان‌دهنده اضمحلال است. آمریکا الان التماس می‌کند، افراد را می‌فرستد، کشوری که یک روز انواع و اقسام تهاجمات را تحمیل می‌کرد، کشوری که یک روز پادشاه دست‌نشانده‌اش از روی استیصال می‌گفت ما چه پادشاهی هستیم که از ما اجازه نمی‌گیرند و جنگنده‌های ما را می‌برند و وارد جنگ با ویتنام می‌کنند. اسمی از آنها امروز نیست.
سردار خرم‌دل افزود: به برکت دفاع مقدس و جمهوری اسلامی و شهدا و آزادگان ما، جمهوری اسلامی به حدی از شوکت رسیده که امروز در جایگاهی است که به ما آدرس می‌دهند.  جنگ ما را واکسینه و آماده هر اتفاقی کرد، جنگی که امروز مایه مباهات جهان اسلام است.
      
نماینده ولی‌فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از انقلاب دست به کودتا زندند و دست به ترور زدند که جواب نداد، و مسئله جنگ تحمیلی را به وجود آوردند، با خشونت تمام به کشور ما حمله‌ور شدند، در همان روزهای اول تمام زیرساخت‌های اقتصادی و نظامی ما مورد هدف قرار گرفت و تلاش داشتند پیروز شوند و چندروزه تا تهران بتازند، ولی این کشور چون کشور اسلام و اهل‌بیت بوده و در رأس آن امام بزرگ، رهبر عالی‌مقام قرار داشت، همه اقشار باغیرت به میدان آمدند، و وارد میدان مبارزه شدند.
آیت‌الله حسینی افزود: جنگ با همه زشتی‌اش به ما تحمیل شد؛ ولی یک مقاومت مقدس شکل گرفت، در روزهای اول خسارت زیادی دیدیم؛ ولی وقتی نظم و انضباط بر جبهه ما حاکم شد، دشمن شکست خورد. 
آیت‌الله حسینی اظهار کرد: بعد از شکست سخت در خرمشهر فهمیدند که این ملت شکست‌ناپذیر است، جنگ به یک تاریخ تبدیل شد، علل و عوامل پیروزی و فتح در مقابل دنیای استکبار مسئله اطاعت از ولایت‌فقیه و ایمان مردم بود. 
نماینده ولی‌فقیه استان بیان کرد: یادمان نمی‌رود که قبل از انقلاب در برخی اماکن نوشته بودند ورود سگ و ایرانی ممنوع، نباید تاریخ را فراموش کنیم، جوانان ما نباید فراموش کنند، خاصیت استعمار و استکبار این هست که مردم را ذلیل کنند. 
وی گفت: به برکت ۸ سال دفاع مقدس ببینید امروز چه اتفاقی افتاده است، اگر شهید دادیم، دشمن دوبرابر ما کشته داد، اگر ما خسارات مالی و اقتصادی دیدیم دشمن دوبرابر ما خسارت دید، امروز به جایی رسیده‌ایم که آمریکا التماس می‌کند، نامه می‌دهد.
وی گفت: تمام دنیای آزادگان به جمهوری اسلامی افتخار می‌کند، جمهوری اسلامی یک قدرت جهانی است که تمام معادلات در عرصه‌های مختلف سیاسی و نظامی و فرهنگی را بر هم زده است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ۵۰ هزار رزمنده به جبهه فرستاده و بیش از ۲ هزار شهید و بیش از ۱۱ هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب کرده است. 
هاشمی مهر اظهار کرد: جمهوری اسلامی امروز به‌عنوان قدرت منطقه خودنمایی می‌کند، در زمان جنگ محتاج سیم‌خاردار بودیم و الان ما موشک هایپرسونیک در اختیار داریم، جنگ موجب شد یک پالایش اساسی ایجاد و سره از ناسره مشخص شود. 
وی با بیان اینکه انسجام کاملی در جنگ و جبهه ایجاد شد و از کودک ۱۵ساله تا پیرمرد در جنگ شرکت داشتند، افزود: ثمرات جنگ هشت‌ساله امروز مقاومتی است که در سراسر منطقه ایجاد شده است. 
هاشمی مهر خاطرنشان کرد: کار مضحکی که وزارت خزانه‌داری آمریکا انجام داد و عده‌ای از فرماندهان کشور ما را تحریم کرده، و سردار حمید خرم‌دل نیز جزو این لیست هستند که این از افتخارات مردم استان است، نشانه نهایت دشمنی آمریکا است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1