تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۹۱۶۸۱
سفر قالیباف به لبنان؛

قالیباف: بار‌ها اعلام کردیم که از حریم کشور‌های همسایه نباید برای تجاوز به ایران استفاده شود/ اگر چنین اتفاقی رخ دهد به همان نقطه پاسخ داده خواهد شد/ سردار قاآنی سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند

۱
کبنا ؛رئیس مجلس شورای اسلامی از مناطق بمباران شده در ضاحیه جنوبی شهر بیروت در کشور لبنان بازدید کرد.
به گزارش کبنا، محمدباقر قالیباف که امروز شنبه - ۲۱ مهرماه - به کشور لبنان و شهر بیروت سفرکرده است، پس از دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، از منطقه بمباران شده توسط رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت بازدید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه گفت: از مردم این منطقه سوال کردم که چه اتفاقی برای آنها رخ داده که آنها به بمباران این منطقه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کردند درحالی که همه آنها مردمان عادی و مسلمان لبنانی هستند که در این منطقه زندگی می‌کردند.
وی در پاسخ به سوالی افزود: در این شرایط بدون شک جمهوری اسلامی ایران همچنان حامی ملت فلسطین و لبنان است و این حمایت‌ها ادامه دارد. همچنین رسیدگی به مظلومان و آوارگان این منطقه را جزء وظایف خود می‌دانیم.
قالیباف در پاسخ به سوالی دیگر خاطرنشان کرد: بدون شک باید همه کشورهای اسلامی این جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز شنبه - ۲۱ مهرماه - به بیروت سفر کرده است، با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت و گو کرد.
قالیباف عصر امروز و پس از دیدار با مقامات لبنانی، بیروت را به مقصد ژنو ترک خواهد کرد و بخش مهمی از دیدارها و سخنرانی های رئیس مجلس در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) که فردا آغاز می شود.
تبیین و تشریح جنایات صهیونیست ها و حمایت از گروه های مقاومت در مقابل این جنایات خواهد بود تا پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به دنیا برساند.
سفر قالیباف به لبنان
رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کرد، ایران به هر تجاوزی از سوی رژیم صهیونیستی پاسخی محکم و درخور توجه خواهد داد.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز شنبه در سفری رسمی وارد بیروت شد، اعلام کرد که ایران هم به هر گونه تجاوز احتمالی اسرائیل پاسخ محکم می‌دهد و هم به هر نقطه‌ای که تجاوز از آنجا صورت بگیرد، پاسخ می‌دهد.
ترسی از دشمن نداریم 
رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با شبکه المیادین لبنان، در خصوص انتشار تصویری از وی که در حال هدایت هواپیمای حامل خود به سوی لبنان بود گفت، بله خلبانی هواپیما را خودم بر عهده داشتم تا مثل رهبرمان اعلام کنیم که ما مثل مردم در صحنه هستیم و ترسی از دشمن نداریم... من طبق قوانین بین‌المللی رفتار کردیم و بر خلاف تهدیدات دشمن هیچ ترسی از دشمن نداریم.
به هر حمله احتمالی پاسخ محکم خواهیم داد
قالیباف در پاسخ به سوالی درباره حمله و تجاوز احتمالی اسرائیل به ایران که خودش آن را پاسخ به ایران می‌نامد، گفت، ما بار‌ها اعلام کردیم که ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، اما در مقابل هر گونه تجاوزی پاسخی مستحکم و درخور توجه خواهد داد. وی افزود، بار‌ها این را نشان داده‌ایم. امیدواریم که برخورد‌های قبلی درسی برای دشمنان بوده باشد. 
المیادین درباره تلاش آمریکا برای آنچه که آن را کنترل کردن پاسخ رژیم صهیونیستی به ایران می‌نامد گفت، ما نمی‌دانیم چارچوبمند کردن یعنی چه، اما هر تجاوزی که به کشور ایران انجام شود، حتما به آن تجاوز پاسخ خواهیم داد و آن را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت. ما در وعده صادق-۲ به خاطر تروری که انجام دادند، فقط مراکز نظامی و تروریستی آنان را زدیم. 
قالیباف در پاسخ به شایعات منتشر شده درباره سردار قاآنی که رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های عربی منتشر کرده‌اند گفت، ایشان سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند و این هم از همان اخبار کذبی است که منتشر شده است.
سفر قالیباف به لبنان
هشدار به برخی همسایگان ایران 
المیادین درباره اعلام برخی کشور‌های خلیج فارس که گفتند اجازه نخواهند داد از حریم هوایی‌شان برای حمله احتمالی به ایران استفاده شود و قالیباف گفت، بله بار‌ها ایران اعلام کرده که از حریم کشور‌های همسایه نباید برای تجاوز به ایران استفاده شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد در حقیقت، پاسخ ایران روشن است و طبعا از هر نقطه‌ای به ایران تجاوز رخ دهد، پاسخ داده خواهد شد. ما مطمئنیم همسایگان ما این را رعایت خواهند کرد. ما همیشه روابط خوبی با همسایگان خود داشته‌ایم. 
قالیباف در پاسخ به سوالی دیگر درباره حمایت ایران از مقاومت و اجماع در ایران در این خصوص گفت، بله در ایران بر سر این مسئله حتما اجماع وجود دارد و شما این را در پاسخ به اسرائیل دیدید. در کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان و فلسطین این را مشاهده میکنید همانطور که همه امت اسلامی در حال کمک مالی و انساندوستانه به لبنان و فلسطین و کمک به ساخت زیرساخت‌های آسیب دیده هستند. بی شک همیشه مقاومت و جبهه مقاومت مورد توجه و حمایت بوده و خواهد بود.
در حوزه مسائل سیاسی هر تصمیمی مقاومت بگیرد مورد حمایت جمهوری اسلامی است
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه مسائل سیاسی هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان و مقاومت بگیرند مورد حمایت جمهوری اسلامی است.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه در جریان سفر خود به لبنان در نشستی خبری که در سفارتخانه ایران در بیروت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدای مقاومت از جمله سید حسن نصرالله و هنیه ، اظهار کرد: من عازم شرکت در مراسم اتحادیه بین‌المجالس (IPU) در ژنو بودم ولی پیش از آن به بیروت آمدم تا پیام رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران را به مردم عزیز لبنان برسانم و بگویم که ما همیشه و به ویژه در روزهای سختی مثل امروز در کنار شما هستیم.
وی تأکید کرد: وقتی از لبنان به ژنو بروم، در آن نشست پیام مظلومیت و اقتدار ملت لبنان و فلسطین را به همه دنیا منعکس خواهم کرد.
رئیس همچنین عنوان کرد: در سفر به بیروت با جناب آقای نجیب میقاتی رئیس دولت و جناب آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان ملاقات‌هایی داشتم؛ همچنین نشست مفصلی با روسای گروه‌های سیاسی و مجاهدین و نمایندگان سیاسی داشتم و یک بازدید هم از آخرین محل بمباران در ضاحیه داشتم و با مردم آنجا گفت‌وگو کردم.
وی ادامه داد: در مذاکرات دو نکته مهم وجود داشت؛ اول اینکه چگونگی رسیدگی به مشکلات و مسائل مجروحان و رسیدگی به آوارگان بود چراکه بیش از یک میلیون نفر در اثر بمباران‌ها و تعارضات بی خانمان و جابجا شدند. ما با دولت لبنان صحبت و اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران و مردم ما آمادگی دارند که با فراهم کردن مسیر کریدور هوایی به بیروت فرصتی فراهم شود تا زیر نظر دولت لبنان فرصت خوبی برای رسیدگی به مشکلات مردم آسیب دیده از بحران‌ها ایجاد شود.
سفر قالیباف به لبنان
قالیباف ادامه داد: در حوزه مسائل سیاسی نیز به دوستان‌مان گفتیم که جمهوری اسلامی ایران از آن تصمیمی که ملت و دولت لبنان و مقاومت بگیرند، حمایت خواهد کرد.
وی همچنین اظهار کرد: بسیار خوشحالم که به مردم عزیز ایران و همه امت اسلامی بگویم که در این چند ساعتی که در لبنان بودم و با گروه‌های مختلف از جمله مقاومت، جریانات سیاسی و مسئولان صحبت کردم، آن‌چیزی که من دیدم استحکام مقاومت، روحیه سلحشوری مردم لبنان با هر دین، مذهب و گرایشی بود و این اتحاد ملی و استحکام مقاومت بدون شک سند افتخار و پیروز در عرصه میدان و مسائل سیاسی است. برای امت اسلامی به ویژه مردم لبنان و فلسطین آرزوی سلامتی توام با شادابی، نشاط، پیروزی و موفقیت دارم.
ایران از تصمیمات دولت و ملت لبنان و مقاومت حمایت می‌کند/ اعلام آمادگی برای کمک به جنگ‌زده‌ها و آوارگان لبنانی
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت و مردم ایران تحت نظر دولت لبنان آمادگی لازم برای کمک به مردم آواره و جنگ‌زده و مجروحین را دارد.
دکتر محمدباقر قالیباف پس از دیدار با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت و تعزیت به همه مردم عزیز لبنان به خاطر صدمات و آسیب هایی که دیدند و عزیزانی که در جنایات و حملات ناجوانمردانه از دست دادند، گفت: در سفر امروز از تهران به بیروت آمدم تا سلام گرم ملت، دولت، مجلس و به ویژه پیام رهبر معظم انقلاب را به مردم لبنان برسانم. مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت کنار ملت و دولت لبنان و گروه مقاومت در همه صحنه ها خواهد بود.
مظلومیت ملت فلسطین و لبنان را به روسای مجالس در ژنو منتقل خواهم کرد
وی یادآور شد: در ادامه سفرم برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) به ژنو خواهم رفت و پیام مظلومیت ملت فلسطین و لبنان را به همه روسای مجالس کشورهای دنیا در ژنو منتقل خواهم کرد.
دکتر قالیباف افزود: در دیدار با آقای میقاتی (نخست وزیر موقت لبنان) هم مطرح شد که مردم ایران تحت نظر دولت لبنان آمادگی لازم برای کمک به مردم آواره، جنگ‌زده و مجروحین را دارد، اگر دولت کریدور هوایی برای بیروت را فراهم کند، این کمک‌ها در اسرع وقت به صورت گسترده برای مردم منتقل می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از تصمیمات دولت و ملت لبنان و مقاومت در این زمان در زمینه‌های مختلف حتما حمایت خواهد کرد، ادامه داد: از شما خبرنگاران و رسانه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم و به طور ویژه شهادت شهید سید حسن نصرالله و همه عزیزان مقاومت را به همه ملت عزیز لبنان و دوستان مقاومت عرض تسلیت و تعزیت دارم.
سفر قالیباف به لبنان
بازدید رئیس مجلس از محل بمباران رژیم صهیونیستی در منطقه البسطه بیروت
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به لبنان با حضور در منطقه البسطه بیروت، از مناطق مسکونی که توسط رژیم صهیونیستی بمباران و تخریب شده، بازدید کرد.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه 21 مهر) در جریان سفر یک روزه خود به لبنان با حضور در منطقه البسطه بیروت (بیروت غربی) که 48 ساعت پیش توسط رژییم صهیونیستی بمباران و تخریب شده است، از مناطق مسکونی این منطقه، بازدید کرد.
گفتنی است؛ ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر ماه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است. حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.
به گزارش خانه ملت؛ دکتر قالیباف عصر امروز و پس از دیدار با مقامات لبنانی، بیروت را به مقصد ژنو ترک خواهد کرد و بخش مهمی از دیدارها و سخنرانی های رئیس مجلس در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) که فردا آغاز می شود. تبیین و تشریح جنایات صهیونیست ها و حمایت از گروه های مقاومت در مقابل این جنایات خواهد بود تا پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به دنیا برساند.
سفر قالیباف به لبنان
پاسخ صریح قالیباف به سوال المیادین درباره سردار قاآنی 
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با المیادین گفت: سردار قاآنی در سلامت کامل است و در حال اجرای وظایف خودش می‌باشد.
 قالیباف در پاسخ به خبرنگار المیادین افزود: شایعات موجود با غرض ورزی دشمن منتشر شده است.
وی ادامه داد: بارها تاکید کرده‌ایم که کشورهای منطقه نباید اجازه استفاده از آسمان خود علیه ایران را بدهند.
رسیدگی به مظلومان و آوارگان را جزء وظایف خود می‌دانیم
رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از منطقه بمباران شده توسط رژیم صهیونیستی در البسطه بیروت، گفت: وظیفه ما حمایت و پیشتیبانی از مردم لبنان در ارسال امکانات، رسیدگی به مجروحین و بازسازی این مناطق است و کمک خواهیم کرد.
محمدباقر قالیباف در جریان سفر یک روزه خود به لبنان، از منطقه بمباران شده البسطه بیروت توسط رژیم صهیونیستی بازدید کرد و در جمع خبرنگاران در این منطقه حاضر شد و گفت: از مردم این منطقه سوال کردم که چه اتفاقی برای آنها رخ داده، آنها به بمباران این منطقه توسط رژیم صهیونیستی اشاره می‌کنند، همه آنها مردمان عادی و مسلمان لبنانی هستند که در این منطقه زندگی می‌کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری اضافه کرد: در این شرایط بدون شک جمهوری اسلامی ایران همچنان حامی ملت فلسطین و لبنان است و این حمایت‌ها ادامه دارد و حتما این جنایات رژیم منحوس و گرگ صفت صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.
دکتر قالیباف تصریح کرد: وظیفه ما حمایت و پیشتیبانی از مردم در ارسال امکانات، رسیدگی به مجروحین و بازسازی این مناطق است و کمک خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوالی دیگری با اشاره به حضورش در منطقه البسطه بیروت که حدود 48 ساعت پیش بمباران شده است، بیان کرد: روشن است که رژیم درنده خوی صهیونیستی و در رأس آن نخست وزیر گرگ صفت آن این جنایات را انجام می‌دهند و سازمان های بین المللی و شورای امنیت امکان ورود و رسیدگی به این موضوع را دارند اما متاسفانه سکوت می‌کنند. 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک همه کشورهای اسلامی و انسان های آزادی خواه باید این جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.
سفر قالیباف به لبنان

سفر قالیباف به لبنان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
1