تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۴۲۷۳۱۹
کبنانیوز در گفت‌وگو با احد جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بررسی کرد

سه سوال از استانداری کهگیلویه و بویراحمد / برخی مسائل تبدیل به زخم‌های کهنه شده‌اند / با نماینده‌ها تعامل داریم، ولی عقلانی و نظام مند

۲
۰
سه سوال از استانداری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛اداره کردن برخی از پست‌های مهم استانداری کهگیلویه و بویراحمد با سرپرستی، تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و تجمع‌هایی که جلوی استانداری انجام می‌گیرد، سه موضوعی است که کبنا نیوز آنها را مورد بررسی قرار داده است. لازم به ذکر است که این پایگاه خبری به زودی سلسه مطالبی را به منظور ارزیابی و بررسی عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... منتشر خواهد داد.
به گزارش کبنا، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بعضی از پست‌های مهم استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ویژه معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل امور شهری استانداری، مدیریت بحران، مدیرکل دفتر فنی استانداری و اخیراً هم مدیرکل سیاسی استانداری به شکل سرپرستی اداره می‌شود، این شائبه را به وجود آورده که آیا حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و احد جمالی معاون سیاسی استاندار به نیروهای استانداری و یا استان اعتماد ندارد و یا همچنین مسئله‌ای قانونی بوده و اصلاً چرا باید این مدیریت‌ها به شکل سرپرستی اداره شود. بعضی این را هم به حساسیت و سختگیری‌های جمالی و کلانتری ربط می‌دهند و برخی هم مسائل سیاسی و پشت پرده را در این کار دخیل می‌دانند.
هر چند که سرپرستی فرصت خوبی برای تغییر مدیریت و انتخاب بهترین مدیر است، ولی در واقعیت امر معمولاً سرپرست‌ها سمت مدیریت را بدست می‌گیرند هر چند که گاها ایرادات اساسی در عملکرد فرد مدیر وجود داشته باشد، ولی بطور کلی این شکل از مدیریت ممکن است پیامدهایی داشته باشد. در ادامه در خصوص این مسئله و تعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با نمایندگان احد جمالی معاون سیاسی استانداری گفت‌وگویی انجام دادیم.

اخیراً تجمعات مردم و اصناف مختلف جلوی استانداری زیاد شده است، چرا اینگونه است، آیا ضعف و ناتوانی مدیران این تجمع‌ها را شکل می‌دهد؟ آیا به مدیران در این خصوص تذکر داده می‌شود؟
برخی مسائل و مشکلاتی وجود دارد که از قبل ایجاد شده، باید به آنها رسیدگی می‌شد و حل می‌شده ولی اینکار را نکرده‌اند و انباشته شده و تبدیل به زخم‌های کهنه‌ای شده‌اند. در همین خصوص کمیته رسیدگی به نارضایتی‌ها و شکایات مردمی را داریم، در جلسات از مدیران توضیح می‌خواهیم، اگر اشکال از مدیران باشد تذکر می‌دهیم، اگر مشکل چیز دیگری باشد، با دستگاه‌ها صحبت می‌کنیم که حل شود، یعنی در جهت حل مسائل و قضایا حرکت می‌کنیم.
مسئله آبداران هم یک نمونه از زخم‌های کهنه‌ای است که در این استان اتفاق افتاده، چون قرارداد این افراد با پیمانکارها است، این تصمیم گرفته شد که اگر پیمانکار مطالبه‌ای دارد، این مطالبه در اولویت اول به حقوق این افراد تعلق بگیرد. اگر مشکلی با سازمان مدیریت برنامه و بودجه داشته باشند، با سازمان وارد گفت و گو می‌شویم و مسئله حل می‌شود. قبل از این هم یک سری از مطالبات را از طریق کمیسیون کارگری از پیمانکار گرفتیم و پرداخت کردیم، صحبت‌هایی هم پیش از این کرده‌ایم، امیدواریم حل شود.
در خصوص تغییر و تحولات مدیران کل و مدیران میانی، این اعتقاد ایجاد شده که معاونت سیاسی استقلال عمل دارد، ولی برخی از نمایندگان دوست دارند تفکیک قوا را نادیده بگیرند، نظر شما در این خصوص چیست؟
ریل ما قانون است، وظیفه ما این است که از سیاست‌های دولت حمایت کنیم، لذا کار خودمان را انجام می‌دهیم، حالا این را هم متوجه هستید که فرهنگ غالب فرهنگ گفت و گو است، نماینده‌ها هم اگر صحبت داشته باشند می‌شنویم، و همواره گفته‌ایم که مسیر ما در چارچوب قانون و سیاست‌های دولت است. با نماینده‌ها تعامل داریم، ولی تعاملمان عقلانی و نظام مند است. تاکنون مشکلی که بحران ایجاد کند نداشتیم، این را هم می دانیم که ذائقه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجرایی وجود دارد.
ولی در کل اختلاف نظرات در این استان نسبت به استان‌های دیگر کم است و اختلاف نظرات قابل اغماض و چشم پوشی است.
 با توجه به اینکه شما و آقای استاندار همیشه روی قانون تاکید دارید، الان خیلی از معاونت‌ها و حوزه‌های مسئولیتی بصورت سرپرستی اداره می‌شود، معاونت عمرانی، مدیرکل امور شهری، مدیرکل سیاسی، این یک بی نظمی و بی مسئولیتی ایجاد نمی‌کند؟ شما برای انتصاب مدیران سخت گیر هستید یا اعتمادی به مدیران ندارید؟
همیشه تغییرات مدیریتی و سیاسی زیادی در وزرات کشور وجود داشته است. مدیریت کلان ما در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاونت عمرانی هست که سرپرست است، چون یک قسمت از این معاونت مربوط به استان و یک قسمت هم مربوط به وزارت هست، هر دو باید بر روی معاون عمرانی استاندار نظر بدهند. آقای استاندار به دنبال این موضوع هستند، خود ما هم تاکید شدید داریم که معاونت مشخص شود، در حال حاضر هم بنده برای کمک آمده‌ام تا تکلیف کار مردم مشخص باشد، آرمان ما این است که همین فردا معاونت عمرانی مشخص شود. آقای کاظمی معاونت سیاسی ماموریتش تمام شد، و خودشان خواستند به استان فارس برگردند، اقای دکتر احمدی به عنوان سرپرست جایگزین کاظمی شدند، تا مسائل را رتق و فتق کنند تا تکلیف مدیرکل آن مشخص شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

استانداری
Iran, Islamic Republic of
تو مقصر نیستی
مقصر نماینده مجلس هست که به فرزندان شایسته استان . و ترا اوردند تو این استان
نیازی نبود یه غریبه این پست رابگیرد
اگر یه غریبه در شهر خودت سمت بگیرد..
جناب جمالی تو خوب نیستی متاسفانه ما لرها خیلی مهمان نوازیم والا اگر در وجود نمایندگان استان بود الان نمیذاشتند استاندار و معاونش غیربومی باشد.
این فرصت ها را از فرزندان استان سلب میکنند تا رزومه شما ها پر شود.
ای کاش ۱ نفر با شهامت در بین نمایندگان وجود داشت تا امصال شما ها را exit میکرد که متاسفانه وجود نداره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
استاندار که نه خیر دیدیم ازش و نه شر میخاد چیکار کنه نه به فکر استان هست و نه یاسوج حق مسعولیت میگیره تا چن سالی هم لبخند میزنه و میره چه میدونه یاسوج روگذر میخاد زیر گذر میخاد راه اهن میخاد از این چیزا سر در نمیاره ولی شر هم نداشت ممنون
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1