تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۶۶۱۹۴
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد؛

‌آیت‌الله سعادتیان: برنامه‌محوری در مدیریت کهگیلویه بزرگ مغفول مانده است / باید انقلاب صنعتی ایجاد کرد / برخی می‌ترسند جوانان را به وزارتخانه ببرند مبادا روزی رقیب‌شان شوند/ نفت، این طلای سیاه از زیر پای ساکنان شهرستان بهمئی استخراج می‌شود، اما برای استخدام در پالایشگاه و کارخانجات مربوطه، غیربومی محسوب می‌شوند

۳۸
۱۹
‌آیت‌الله سعادتیان: برنامه‌محوری در مدیریت کهگیلویه بزرگ مغفول مانده است / باید انقلاب صنعتی ایجاد کرد / برخی می‌ترسند جوانان را به وزارتخانه ببرند مبادا روزی رقیب‌شان شوند/ نفت، این طلای سیاه از زیر پای ساکنان شهرستان بهمئی استخراج می‌شود، اما برای استخدام در پالایشگاه و کارخانجات مربوطه، غیربومی محسوب می‌شوند
کبنا ؛آیت‌الله سعادتیان از چهره‌های فرهنگی و سیاسی کهگیلویه بزرگ که چندی پیش، ثبت نام مقدماتی خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام داده، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز به بیان برخی از برنامه‌های خود پرداخت.
وی در خصوص وضعیت کهگیلویه بزرگ عنوان کرد: شکاف محرومیت‌های کهگیلویه بزرگ از گذشته‌های دور آنچنان عمیق بوده که هر چقدر خدمات نیز ارائه شود، به این راحتی پر نمی‌شود مگر با عزمی راسخ و همتی بلند و اراده‌ای خستگی ناپذیر!
گرچه نمی‌شود گفت پر نشدن شکاف‌ها ناشی از کم‌کاری گذشتگان بوده و اگر بنده به عنوان نماینده انتخاب بشوم، شق‌القمر خواهم کرد، اما واضح است که عدم استراتژی و نبود برنامه‌محوری حلقه‌ی مفقوده‌ای بوده که سد راه توسعه‌ی کهگیلویه بزرگ شده است.
برخی از دوستان با شعار‌های پوپولیستی و عوام فریبانه که یا در حوزه اختیارات آنان نبوده و یا قابلیت اجرایی و امکان تحقق نداشته‌اند، برای جذب آرای مردم، به میدان آمده بودند و استراتژی مشخص و برنامه‌های مُدَونی جهت برون‌رفت کهگیلویه بزرگ از محرومیت، نداشته‌اند و نتیجه‌اش این است که می‌بینید!
وی یکی از اشکالات اساسی نمایندگان در ادوار گذشته را دخالت افراطی در کار قوه مجریه و نقض صریح و آشکار قانون اساسی دانسته که پیامد‌های ناگوار و بعضاً خسارت بار آن به قهقرا بردن توسعه‌ی کهگیلویه بزرگ بوده است.
تصور بفرمائید نماینده‌ای که از بدو ورود به مجلس، یک الی یک و نیم سال از وقت خود را در راهرو وزارتخانه‌ها برای عزل و نصب مدیران، می‌گذراند فارغ از اینکه توجهی به توانمندی و کارآمدی مدیر معزول داشته باشد و یک سال مانده به پایان دوره نمایندگی‌اش نیز اقدام به پالایش و عزل و نصب مدیران آن هم نه بر اساس اصل شایسته سالاری بلکه با توجه به میزان نفوذ فرد و خانواده‌اش در بین لایه‌های جامعه برای جمع‌آوری رأی و تضمینِ ورودِ دوباره‌ی خود به مجلس نماید، کی فرصتِ پرداختن به امور مهم مملکت و به طور اخص حوزه انتخابیه‌اش را پیدا می‌کند؟!
بنده چنین نگاهی را نداشته و نمی‌پسندم و اگر مدیری مخالف و غیر همسو با بنده باشد، در صورت توانمندی و تعهد و تخصص، حتماً دستی به ترکیب نخواهم زد و با وی ادامه خواهم داد.
سعادتیان در ادامه اظهار داشت: همانطور که عرض کردم به علت برنامه‌محور نبودن مدیریت، علی رغم گذشتِ نزدیک به نیم قرن از پیروزی انقلاب تاکنون زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی مهمی در منطقه ایجاد نشده و دریغ از یک صنعت مهم و اشتغالزا که بتواند بیکاری را کاهش دهد.
مثلاً همین دیار زر خیزِ بهمئی را نگاه بکنید؛ ظرفیت استخراج اسمی نفت در آنجا روزانه بین ۷۵ تا ۸۰ هزار بشکه است و ظرفیت واقعی آن نزدیک به ۵۰ هزار بشکه است، اما به جای اینکه پالایشگاه یا حتی کارخانه پایین دستی در همین منطقه احداث بشود، در آن‌طرف‌تر که جغرافیای خوزستان محسوب می‌شود، کارخانه دایر کرده‌اند و نکته تأسف‌برانگیزتر ماجرا آنجاست که برای اشتغال در این کارخانه، شهروندان و جوانان تحصیل کرده بهمئی، غیربومی محسوب می‌شوند! . ببینید نفت از زیر پای این افراد استخراج می‌شود، اما هنگام تقسیم منافع غیربومی محسوب می‌شوند و نمی‌توانند در کارخانجات مرتبط مشغول به کار گردند، به همین خاطر مجبورند رنج و محنت سفر و بعضا مهاجرت را به جان خریده و آواره سایر استان‌های کشور بشوند.
نفت در اینجاست اما سود آن به منطقه دیگری می‌رسد. بنابراین می‌طلبید که نمایندگان محترم ادوار گذشته در جهت احقاق حق شهروندان محترم و مظلوم بهمئی از طریق قانونی اقدام نمایند.
این فعال سیاسی ادامه داد: باید چند کارخانه مهم و کلیدی در کهگیلویه بزرگ احداث بشود. مثلاً همین یزد را در نظر بگیرید از آنجا که خاک آن برای تولید کاشی مرغوب است، بالغ بر ۱۲۰ کارخانه در آنجا احداث شده و نه تنها نیاز داخل را تأمین بلکه به کشور‌های دیگر نیز صادر می‌کنند. خاک دهدشت نیز برای آجر مناسب است؛ چرا تنها یک کارخانه آجر باید در این شهرستان وجود داشته باشد؟
مگر چه ایرادی دارد که چند کارخانه دیگر نیز در اینجا دایر گردد و محصولاتشان به سایر استان‌ها و یا خارج از کشور صادر بشود؟
کارخانه سیمان سپو بعد از سال‌ها از کلنگ‌زنی همچنان مهجور مانده و بوکسیت سرفاریاب هم باید در استان‌های دیگر فرآوری بشود.
وی در ادامه گفت: ضمن احترام به شخصیت حقیقی نمایندگان، باید گفت آن‌ها برنامه‌محور نبوده و بیش از آن‌که به دنبال تحول صنعتی و اقتصادی منطقه و کار‌های عام المنفعه باشند، پیگیر امور شخصی موکلین بوده‌اند.
پیشینیان از این غافل بوده‌اند که اگر پیگیری می‌کردند در هر دوره‌ای دو تا کارخانه مهم در اینجا احداث می‌شد دیگر نیاز به التماس برای اشتغال فرزندان کهگیلویه (آن هم عده‌ای خاص) در دیگر استان‌های کشور نبود!
سعادتیان بیان کرد: سرچ کنید ببینید چقدر معدن آهن در خوزستان داریم؛ گروه ملی فولاد با چندین کارخانه صنایع پایین دستی در خوزستان مستقر و مواد اولیه‌اش از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود و هزاران نفر در آنجا مشغول به کار شده‌اند، آیا نمی‌شد یکی از این صنایع را به کهگیلویه محروم، اختصاص داد؟ به خوبی واضح است که حلقه‌ی مفقوده‌ی توسعه، بی‌برنامگی و روزگذرانی بوده است!
وی یکی از اهداف خود از ورود به صحنه انتخابات را تغییر در وضعیت اقتصادی و ایجاد انقلاب صنعتی در کهگیلویه بزرگ با کمک متخصصان به خصوص جوانان عنوان کرده است.
سعادتیان همچنین با ابراز نگرانی از کوتاهی مدیران بخصوص نمایندگان ادوار گذشته در تخصیص سهمیه آب سد‌های مارون و کوثر به شهرستان‌های چهار‌گانه کهگیلویه بزرگ، اظهار داشت در حالی که به راحتی می‌شد حق السهم آب کهگیلویه بزرگ را در مراحل اولیه‌ی مطالعاتی و احداث سد‌ها تعیین و تثبیت نمود، دشت‌ها و تپه ماهور‌های چرام، لنده، دهدشت و بهمئی تشنه و آب سد‌هایی که در حوزه‌ی جغرافیایی ما احداث شده‌اند به سایر استان‌ها انتقال و زنان و دختران این شهرستان‌ها مجبورند صبح زود به بهبهان عزیمت تا با گوجه چینی آن هم زیر دست نامحرم معاش خود را تأمین کنند! ...
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: اگرچه معتقدم نباید در کار قوه‌ی مجریه دخالت کرد ولیکن هرجا تشخیص داده شود که مدیری کارآمدی ندارد، به عنوان نماینده مردم در راستای عمل به نقش نظارتی و بر اساس اصل شایسته سالاری با جدیت اقدام خواهم کرد. اما سیاسی‌کاری اولویت من نیست و با مدیران توانمند و در عین حال مخالف به راحتی کار می‌کنم و تمرکز من بر جذب سرمایه‌گذار و در نتیجه تحول اقتصادی خواهد بود و در این راه، کار را به کارشناسان می‌سپارم و با داشتن استراتژی‌های برنامه‌محور و مدون با همراهی مردم عزیز دیارم به خصوص جوانان، قول می‌دهم در چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ، انقلاب صنعتی ایجاد بکنم.
‌آیت‌الله سعادتیان: برنامه‌محوری در مدیریت کهگیلویه بزرگ مغفول مانده است / باید انقلاب صنعتی ایجاد کرد / برخی می‌ترسند جوانان را به وزارتخانه ببرند مبادا روزی رقیب‌شان شوند/ نفت، این طلای سیاه از زیر پای ساکنان شهرستان بهمئی استخراج می‌شود، اما برای استخدام در پالایشگاه و کارخانجات مربوطه، غیربومی محسوب می‌شوند
به دلیل خستگی و ملاحظه‌کاری مدیرانی که سن و سال بالایی دارند، ترجیح می‌دهم از ظرفیت جوانان استفاده گردد، چرا که جوانان، آرمانگرا و تحول‌طلب هستند و می‌توانند تغییراتی جدی در وضعیت اقتصادی و صنعتی به وجود بیاورند.
سعادتیان در ادامه گفت: قول می‌دهم چنانچه که با عنایت خداوند و اعتماد و همراهی شما مردم، به مجلس راه یابم، تلاش می‌کنم در هر وزارت‌خانه‌ای یک یا دو نفر از بچه‌های استان با اولویتِ کهگیلویه بزرگ به عنوان مدیر مشغول به کار شود تا بتوانند مشکلات استان را برطرف و از طرفی نیز برای جایگاه‌های کلان کشوری کادرسازی شود، کاری که تاحالا می‌شد انجام بگیرد ولی با ملاحظه کاری‌های خاص صورت نگرفت!
از این نمی‌ترسم که رشد و بالندگی هم ولایتی‌ام عرصه را بر خودم تنگ کند!!
ایشان همچنین استفاده از ظرفیت خانم‌ها در مدیریت شهرستان‌ها و استان را از دیگر برنامه‌های خود اعلام و اظهار داشت خانم‌ها نیمی از جمعیت جامعه هستند و در خیلی از موارد نشان داده‌اند که توانمندتر از مردان هستند، لذا دلیلی ندارد که از پتانسیل آنان استفاده نشود!
وی در ادامه به شفاف‌سازی برخی شایعات در مورد خود اشاره کرد و گفت: برخی شایعه راه انداخته بودند که سعادتیان نیروی در سایه و پوششی است، اما بنده با صراحت و قویاً تکذیب و اعلام می‌کنم سایه‌ی خودم کوتاه نیست! و به سبب برخورداری از ویژگی‌ها و مؤلفه‌هایی که مستلزم امر مهم نمایندگی است، خود را مؤثرتر و شایسته‌تر می‌دانم که اگر غیر از این بود، یقیناً به این عرصه ورود نمی‌کردم و مقتدرانه تا آخر خواهم‌ایستاد چرا که معتقدم هم توان آن را دارم و هم از مقبولیت و پایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار هستم.
وی در پایان ضمن احترام به خبرنگاران و حرفه‌ی خبرنگاری به عنوان یکی از ارکان مهم دموکراسی تأکید کرد: توصیه‌ام این است که دوستان اهل قلم در راستای شفاف‌سازی با پرهیز از حب و بغض فضایی را ایجاد کنند که مردم بتوانند در آرامش هر چه بیشتر و مشارکت حداکثری فردی را انتخاب کنند که بداند برای نوکری و خدمتگزاری برگزیده شده است نه اربابی!
سعادتیان حرف‌هایش را اینگونه پایان داد که لازم می‌دانم به هواداران محترم خود اعلام کنم که اخلاق مداری را در دستور کار قرار داده و حتی اگر به اینجانب توهین شود هیچگونه واکنشی نشان ندهند، چنانچه احیاناً کسی بخواهد به طرفداری از اینجانب، به دیگر عزیزان کاندیدا یا هواداران آنان توهین بکند، از نظر شرعی و قانونی و اخلاقی خلاف و محکوم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دست خدا به همراهت آیت کهگیلویه
انشاءالله قبولی ...
ن به سه چهره تکراری ....
دشمن زیاری
Romania
خودت هم باورت نمیشه که کاندید شده باشی . بابا تو کجا و نمایندگی مردم کجا. جمع کن باسطتت را
Iran, Islamic Republic of
آب رو بریز اونجات که میسوزه 😂😂
کاندیدا شده و ایشالا هم قبوله
شاهین کهگیلویه خوش آمدید .
شهروند دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقای سعادتیان رزومه مدیریتی شما چیست؟
تا حالا کجا بودی؟
کدوم مسؤولیت مهم را داشتید ؟
اصلا کسی شما را نمیشناسد
چون مسؤولیت مهم نداشته اید
نهایت موضوع 350رأی
Iran, Islamic Republic of
اگه رای فقط فامیلی باشد بالای ۷۰۰۰ رای دارد.
چرا میسوزی؟
رستمی لنده
Iran, Islamic Republic of
نه مدرک حوزه و نه مدرک فرمالیته دانشگاه آزاد بهبهان دارد.
سعادتیان دکترا دارد خودت هم میدانی سابقه مدیریتی کجا داشت
United States
تا عدل وموحد وبزرگواری هستندکسی نباید ثبت نام‌نماید
Iran, Islamic Republic of
بابا همین بگو بری نماینده مجلس شدن شدی دغدغه مند تا حالا کجا بودی ؟ سلام علیکم خوش آمدی
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
این همه چهره های نخبه دانشگاهی در شهرستان کهگیلویه وجود دارد اون وقت...
واقعا از خودتون سوال کنید چطور خودتان را در حد نمایندگی مجلس میدونید
United States
مجبور نیستی کامنت بگذاری وقتی نمی شناسی . ایشون از چهره های مطرح دانشگاهی استان هستند ورییس هیات امنای دانشگاه دانا در یاسوج .جهت اطلاع حضرتعالی عرض کنم کار آفرین نمونه و دارای شم وفکربالای مدیریتی خصوصا در مسایل اقتصادی وجذب سرمایه گذاری با ارتباط وسیع در سطح کشور، با نفوذ کلام بالا دارای سلامت نفس بسیار متواضع وفروتن و...
Iran, Islamic Republic of
ای کاش تا آخر ثابت قدم در صحنه بماند کاندید پوششی نباشد
بهمن
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد با اخلاق و سیاستمدار
هادی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای سعادتیان فردی عملگرا است و معتقدم که ایشان فردی شجاع .عادل .پاکدست و بسیار مناسب برای نمایندگی هستند و به تمامی وعده ها عمل خواهند کرد
آزموده را آزمودن خطاس
Iran, Islamic Republic of
زارع سعادتیان مژدهی زارع قلات دهبانی یا هر کس دیگر بهر از بزرگواری موحد و هاشمی هست
United States
با شناختی که دارم معتقدم ایشان بهترین گزینه برای نه به مثلث زر و زور وتزویر هست
ترسو
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل بازرسی استان چرا قرارداد های آموزش و پرورش رو بررسی نمیکنید
چه افرادی ذینفع هستند
خدایا به داد مردم برسید
Iran, Islamic Republic of
با امید موفقیت دکتر عزیز
صمدی پور
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی بزرگواری موحد بیش از 30سال نماینده بودن جز فلاکت فقر وبدبختی برا کهگیلویه چه ثمره ایی داشتند
هر کس جز این سه نفر
اولاد میرزالی
Iran, Islamic Republic of
حاج سعادتیان بسیار انسان شایسته و خوش فکری میباشد انشالله موفق بشه 🌹
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
این اقای سعادتیان برای مجلس داره تبلیغ میکنه یا شوراهای شهر و روستا؟
آتش و باد
Iran, Islamic Republic of
اقای سعادتیان سلام
شما بیا اول یه مسولیتی در حد مدیریت بخش سوق بگیر بعدش بیا شورای شهر دهدشت بعدش انتقال بگیر بیا یاسوج اونوقت بعنوان پوششی بیا در صحنه
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع جنابعالی عرض شود ، سالها حاج سعادتیان فرماندار و مدیرکل عزل و نصب میکرد . سعی کنیم عقده ای نباشیم .
همچون آتش و باد طومار کاندیدت رو به میپیچه
Iran, Islamic Republic of
احسنتو دکتر عزیز
واقعا شایستگی و لیاقت مجلس را دارین
انشاالله که مردم همت کنند وبارای بالایی وارد مجلس بشی
کهگیلویه بیدار
Romania
دکتر سعادتیان که چهره ای دانشگاهی وآگاه به مسایل روز است، مدیری تواناست با نگاهی نو، که با اشراف به دغدغه ها ومشکلات این دیار محروم و ارایه راهکارهای قابل اجرا، میتواند منجی کهگیلویه بزرگ
برای برون رفت از چنین وضعیت بغرنجی باشد.
ملا فتا بزرگ
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر سعادتیان رو بنده چندین ساله که میشناسم فردی شجاع جسور صبور به معنای واقعی کلمه پاکدست هستند
فردی با ارتباط های کشوری
به نظر بنده تنها کسی که میتونه کهگیلویه بزرگ رو از فقر و بدبختی نجات بده آقای دکتر سعادتیان هست
با اوردن سرمایه گذار ها و ایجاد کارخانه میتونه جوانان روداز بیکاری نجات بده
نه به مثلت عقب افتادگی کهگیلویه بزرگ
زینعلی سعادت
Iran, Islamic Republic of
لطیف رستاد پسرعموت هست بهت رای میده؟ همراهی کرد منم رای میدم...
کوه راک
Iran, Islamic Republic of
با امید خدا از مثلث ظلم.پولشویی.اقوام گرایی عبور خواهیم کرد
مهربان
United States
حاج سعادتیان توانمند تر از حاج غلامرضا تاجگردون هستند و توانند کهگیلویه بزرک را متحول نمایندوباپاکدستی عدالت محوری ارتباط با مسئولین تراز اول کشوری باعث توسعه اقتصادی منطقه گردند
مهربان
United States
حاج سعادتیان توانمند تر از حاج غلامرضا تاجگردون هستند و توانند کهگیلویه بزرک را متحول نمایندوباپاکدستی عدالت محوری ارتباط با مسئولین تراز اول کشوری باعث توسعه اقتصادی منطقه گردند
ف مرتضوی
United States
دکتر سعادتیان چهره دانشگاهی ، سیاستمداری معتدل ، مدیری برنامه مند ، انسانی بزرگوار ، اخلاق مدار ، شجاع ، پاک دست و خوش فکر هستند . به نظر بنده از اکثر نمایندگان ادوار گذشته کهگیلویه بزرگ توانمند تر هستند.
شریفی
Iran, Islamic Republic of
نه به عدل موحد و بزرگواری
خوش اومدی دکترسعادتیان عزیز
مرادی
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت جنابعالی
هستیم بر آن عهدی که بستیم
احمدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر سعادتیان مرد عمل و تمام‌نمای
خدا همیشه همراه و پشتیبانت
SK بویراحمد
جناب دکتر حاج ایت اله سعادتیان انسانی پاکدست هستند، که ایشان سابقه متعددمدیریتی در ادارات امنیتی،استان وکشورداشتند وهمچنین در دانشگاه، ایشان با شناختی که دارند می‌توانند با مافیایی پشت پرده کهگیلویه مبارزه کنند،وکهگلویه را ازاین بی روحی وعقب ماندگی نجات بدهند،ایشان جوان گرا وبسیار دلسوز هستند،،آرزوی توفیق وسربلندی روزافزون برای ايشان ازخداوندمتعال خواهانیم،وخواهشا تافردی رادرست نشناختیم درمورد شخصی حق نداریم هوای به قاضی برویم،بااحترام
فقط‌ خدا
India
درود‌ خدا بر همچین شخصیتی.....همچین انسانی باید به مجلس ورود پیدا نکند نه انسانهای دروغگو........
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
Romania
به امید موفقیت حاجی عزیز و دوست داشتنی ، مردمدار ، خوش اخلاق و خلاق
جهانتاب
Iran, Islamic Republic of
به امید پیروزی....ایشون ان شا الله ناجی کهگیلویه خواهند بود ....و مرزهای بویر احمد و ثلاث را خواهند شکست....کهگیلویه ی واحد با حمایت از حاج سعادتیان شجاع و قاطع
دختر بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم با اومدن جناب سعادتیان،مشکلات شهر و دیارمون کمتر بشه
لطفا تعصبی نظر ندین
شایسته سالاری روملاک قرار بدین
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1